Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:07

Hvordan skal I fejre jul?

Vi bliver nok bare hos 4 herhjemme. Er det synd for R, når det jo nok er den første jul, som han rigtig forstår?
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 19. okt 2016, 06:30

Sorenspige skrev:Hvordan skal I fejre jul?

Vi bliver nok bare hos 4 herhjemme. Er det synd for R, når det jo nok er den første jul, som han rigtig forstår?


Nej, det er da ikke synd. Og han ved jo slet ikke, at det kan være anderledes. :)


Vi skal være hos kærestens familie i år. Der er sket rigtig meget i hans familie i løbet af de to år, der er gået siden sidste jul hos dem - dødsfald, skilsmisse, nye kærester og bonusbørn - og jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan overskue julen. :genert: Jeg er totalt traditionel og måske også en kende firkantet, når det kommer til jul, og jeg har det meget underligt med at skulle fejre med en masse nye mennesker, jeg faktisk ikke kender og ikke har noget forhold til.

Og så har kærestens familie nogle andre måder at gøre tingene på. Især i forhold til gaver er det meget anderledes. Min families jul er antimateriel - ikke mange gaver, mange hjemmelavede, ingen pengegaver, man åbner én af gangen osv. I min kærestes familie oplever jeg det meget som noget med, at man finder sine gaver, samler dem i en stor (!) bunke, sidder hver for sig og så bare flår papiret af, uden at nogen ser, hvad der er fra hvem, får sagt tak eller får snakket om, hvad meningen bag er. Og det synes jeg ærligt talt er supernederen. :genert:

Så jeg ser ikke helt så meget frem til det, som jeg gør, når det er hos min familie.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:34

Vi skal hjem til mine forældre. De havde spurgt om vi hellere ville, at de kom her og min mor så lavede alt maden osv. Men jeg vil faktisk helst bare hjem til dem. Vi har også holdt jul hos dem med en nyfødt tidligere, og det gik rigtig fint.
Vi regner med at overnatte der, vi er heldigvis alle tre ret glade for at være hos mine forældre.

Vi bliver en okay flok i form af mine forældre, to søstre, bedstefar, os fire og mine forældres plejedatter på 10. Og to hunde :-D Men det plejer nu at være rimelig roligt og på børnenes (store som små) præmisser.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 06:43

Vi fejrer jul hjemme hos os i år. Vi bliver os 4 (til den tid), mine forældre og så måske min farmor (sidste af mine bedsteforældre), min søster og mand er også inviteret, men de bor i England og min far fylder 60 i starten af december, hvor de kommer hjem, så de har ikke ferie nok til at komme til DK endnu engang. Det er ok. Det bliver også hyggeligt bare at være os 6/7, vi tager det hele i Emils tempo.
Og så er planen at indføre halvt dansk halvt engelsk tradition omkring gaver, selvom min svoger ikke kommer. Så kan Emil få lov til at pakke de gaver op, der skal samles mm d. 24, og dem der er klar til leg d. 25, så kan vi voksne nå at samle de andre når han sover. Jeg kan huske jeg altid syntes det var træls at man kunne pakke sine gaver op og så i seng, så håber det andet bliver bedre. Desuden tror jeg ikke Emil kan (gider) pakke alle gaver op på samme aften. Det gad han i hvert fald ikke sidste år, og eftersom han er eneste barnebarn på begge sider (nu leverer vi jo en mere inden jul, men det barnebarn er stadig småt) så han bliver godt og grundigt forkælet som altid sikkert.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2016, 08:25

Rakel skrev:I plejer at være så skarpe. Hvornår er det, at det er tid for flyverdragt og støvler? Jeg plejer at spørge pædagogen. Det egentlig pinligt.

Her er Lillesøster i mit-mit-mit humør. Jeg satte min telefon i oplader, hvor hendes tablet oftest oplader. 'Det ER miiiin strøm!!' Glem alt om det, mor.

Dertil så fryser hun eller faker at fryser. Hun har varmeknopper, men kopierer vist et par familiemedlemmer :lol:

Vi ser Clifford under dynen. Meget rart. Vi skal nu ud at handle og helst sove til middag siden jeg skal på arbejde. Det kan jeg jo lige så godt, når jeg er hjemme.


Jeg plejer at give vintergrejet på, når morgentemperaturen er under 5 grader.

Og ellers kigger jeg efter, hvad de andre børn i børnehaven har på :genert:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 13:13

Rakel hvordan går det med svigermor?
Ang flyverdragt så skal vi noget længere ned før N får flyverdragt med. Han har dog vinterjakke med.


TheA fedt med den rabat :banan: det er sku altid rart med rabat på så dyre ting.

Sorenspige vi skal til min mor og Paps og holde jul. Vi bliver os tre, min morfar og papfarmor, søster, nevø og selvf mor og Paps.
Jeg glæder mig utroligt meget, jeg elsker at holde jul derhjemme.
Jeg tror ikke R får en dårlig jul fordi i er alene. De er jo stadig så små så det kan laves helt på deres primisser.
Jeg tror i får en fest, og i kan jo planlægge dage helt efter R og M.

Jeg håber virkelig lillebror bliver i maven og ikke vil ud før tid. Jeg vil så gerne have denne jul med N alene nu hvor han er så stor at han forstår mere.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 17:49

Rakel skrev:
xxx---xxx skrev:Rakel hvordan går det med svigermor?
Ang flyverdragt så skal vi noget længere ned før N får flyverdragt med. Han har dog vinterjakke med.


TheA fedt med den rabat :banan: det er sku altid rart med rabat på så dyre ting.

Sorenspige vi skal til min mor og Paps og holde jul. Vi bliver os tre, min morfar og papfarmor, søster, nevø og selvf mor og Paps.
Jeg glæder mig utroligt meget, jeg elsker at holde jul derhjemme.
Jeg tror ikke R får en dårlig jul fordi i er alene. De er jo stadig så små så det kan laves helt på deres primisser.
Jeg tror i får en fest, og i kan jo planlægge dage helt efter R og M.

Jeg håber virkelig lillebror bliver i maven og ikke vil ud før tid. Jeg vil så gerne have denne jul med N alene nu hvor han er så stor at han forstår mere.


Hun vågnede da også til morgen, selvom hun ikke mente det. Det er et spørgsmål om tid. Men hvor lang er svært at gennemskue.



Det må altså være lidt nitte hvis man faktisk gerne vil dø, og lidt tænker nu er det nu. Og så vågner man bare igen.
Jeg håber hun snart finder ro hvis det er det hun gerne vil :ae:

Hvor længe er i endelig så i DK? Kan i blive her så mange dage i vil?
Ja jeg beklager jeg spørg men jeg fatter åbenbart stadig ikke helt jeres liv og rejsen frem og tilbage med job osv :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 19:21

I nat er det 3 år siden, at mit vand gik, og R kom til verden 2,5 døgn senere :lun:. Hvor er det gået stærkt!
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 21:07

Rakel skrev:
xxx---xxx skrev:
Rakel skrev:
xxx---xxx skrev:Rakel hvordan går det med svigermor?
Ang flyverdragt så skal vi noget længere ned før N får flyverdragt med. Han har dog vinterjakke med.


TheA fedt med den rabat :banan: det er sku altid rart med rabat på så dyre ting.

Sorenspige vi skal til min mor og Paps og holde jul. Vi bliver os tre, min morfar og papfarmor, søster, nevø og selvf mor og Paps.
Jeg glæder mig utroligt meget, jeg elsker at holde jul derhjemme.
Jeg tror ikke R får en dårlig jul fordi i er alene. De er jo stadig så små så det kan laves helt på deres primisser.
Jeg tror i får en fest, og i kan jo planlægge dage helt efter R og M.

Jeg håber virkelig lillebror bliver i maven og ikke vil ud før tid. Jeg vil så gerne have denne jul med N alene nu hvor han er så stor at han forstår mere.


Hun vågnede da også til morgen, selvom hun ikke mente det. Det er et spørgsmål om tid. Men hvor lang er svært at gennemskue.



Det må altså være lidt nitte hvis man faktisk gerne vil dø, og lidt tænker nu er det nu. Og så vågner man bare igen.
Jeg håber hun snart finder ro hvis det er det hun gerne vil :ae:

Hvor længe er i endelig så i DK? Kan i blive her så mange dage i vil?
Ja jeg beklager jeg spørg men jeg fatter åbenbart stadig ikke helt jeres liv og rejsen frem og tilbage med job osv :lol:


Tingene sker i det tempo, som de gør.
Ofte uforudsigeligt. Døden har på den ene eller anden måde været en del af mit arbejdsliv siden jeg var 18 år, så så meget har jeg lært.

Jeg kan blive, som der er behov for det. Mit arbejdsliv er let på den måde og jeg går på job om nogle timer. Ikke, at jeg gider, men det nok ikke en årsag til at blive væk og jeg har en del papirarbejde - men hold da op, det er efterår. Vi er vant til 5-7 grader mere - det kan godt mærkes.

Mit helbred skaber sig ved temperaturforandringer, så jeg ser to lange nætter foran mig - men jeg har 1 1/2 time under min varme dyne inden jeg skal gå og dem agter jeg at nyde :)

Manden kommer til at bruge ferie. Det er lidt mere kompliceret, men han har dækket ind for kolleger i lign. situationer og det lønner sig.
Nu giver vi det på dage og ser. Ellers må han t/r, som vi skønner nødvendigt. Besværligt, men anderledes kan det ikke være.


God arbejdslyst, håber vejret er godt i mod dig. Det må være skrækkeligt at ens krop bliver påvirket af temperaturskiftene :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 06:06

Øv, hvor er det træls og frustrerende Dulle :ae:. Skal han så testes igen?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 20. okt 2016, 08:27

Ej dulle hvor er det bare noget lort :( og hvor er det synd for ham. Jeg håber virkelig for jer at det bare er et uheldigt sammentræf og at det ikke er pga mælken!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. okt 2016, 20:35

Åh øv altså Dulle :( Håber virkelig, at det var en engangsting. Allergi er for træls :boo:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. okt 2016, 15:40

Vi har været i legeland idag...DAMN, der var meget støj. Som i helt vildt meget. Men Emma havde - som sædvanlig - en fest. Og jeg fik læst 2 af de 4 kapitler i min bog om Erhvervsøkonomi som jeg har for til mandag.

Men så har jeg vist også fortjent den der kæmpe bøf som jeg skal indtage når Emma sover og hr.vibbsen er ude og lege med nogle venner fra hans skumle fortid hvor de foretog sig ting med kopibeskyttelse som overhovedet ikke var lovligt.... De skal i kødbyen og spise på en eller anden smart restaurant, så skal de ud og drikke et par øl og til midnat hæves mødet. For den ene skal nå det sidste tog hjem til konen og børnene på Sydsjælland....Og både hr.vibbsen og den anden har små børn der ynder at stå tidligt op :lol: Så bliver det vist ikke mere borgerligt....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2016, 16:54

vibbsen skrev:Vi har været i legeland idag...DAMN, der var meget støj. Som i helt vildt meget. Men Emma havde - som sædvanlig - en fest. Og jeg fik læst 2 af de 4 kapitler i min bog om Erhvervsøkonomi som jeg har for til mandag.

Men så har jeg vist også fortjent den der kæmpe bøf som jeg skal indtage når Emma sover og hr.vibbsen er ude og lege med nogle venner fra hans skumle fortid hvor de foretog sig ting med kopibeskyttelse som overhovedet ikke var lovligt.... De skal i kødbyen og spise på en eller anden smart restaurant, så skal de ud og drikke et par øl og til midnat hæves mødet. For den ene skal nå det sidste tog hjem til konen og børnene på Sydsjælland....Og både hr.vibbsen og den anden har små børn der ynder at stå tidligt op :lol: Så bliver det vist ikke mere borgerligt....


I lever sgu da også på kanten med legeland på en regnvejrsdag :D
Og sikke de giver den gas de venner :deer:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2016, 16:55

Rakel skrev:Jeg er ved at blive sindsyg af lillesøsters mave. Vi får aldrig bleen af, når konsistensen sorry på l*rt er, som den ofte er. Lægen forslår Lactocare mælkesyrebakterier. Nogen med erfaring?

Legeland i efterårsferien er modigt. Vi har lavet ingenting. Læst, slappet af, hygget med dynerne i sofaen og lavet mad. Vejret er rædsomt :sur:


Kender dem ikke - men øv, at lillesøster bøvler med maven :boo:
0

Tilbage til "Forældre"