Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2017, 07:36

mulledit skrev:
Madam Pomfrey skrev:imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

men okay, det ses, høres og mærkes også....
Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...
Tøjet der skal være det rigtige, håret der skal sidde perfekt.


Tillukke med ham... det er crazy så stærkt det går :genert:


tak til dig, og de andre for lykønskninger.

Og ja, det er så vildt... jeg forstår det ikke, jeg har sovet helt tumpet i nat, overrumplet af følelser og tanker, at han er teenager.
om 4 år!!!! må han begynde at tage kørekort :nerve:
Han er blevet stort det sidste år, både i modenhed, men dælme også fysisk. for et år siden købte jeg sko til ham i str. 39, nu bruger han 42 :panik: og hvor ham og lillebror har fulgtes ad i højde i årevis, så blev han pludselig et halvt hoved højre. Hans stemme gik i overgang i sommers, musklerne bliver større og mere markerede. Og så er der pigerne... :blomst:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. mar 2017, 19:19

Madam, tillykke med teenageren :banan:. Tiden går virkelig stærkt!

Frukuk, det lyder fedt med skiferie. Herhjemme kan hverken faderen eller jeg stå på ski, så det kommer vi nok ikke lige på foreløbig.

Blue, lyder som en hyggelig forårsferie. Er det i udlandet?

Vi tager nok et par dage i et feriecenter her i DK efter påske. Vi har 2 ugers fælles barsel, inden arbejdslivet og hverdagen igen kalder for mit vedkommende. Jeg både glæder mig og frygter det...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. mar 2017, 12:43

Så er vi retur efter den bedste ferie, vi til dato har haft :love: Nu er batterierne ladet helt op:)
5
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. mar 2017, 15:30

FruDulle skrev:Hun er en rap en hende Lillesøster, Bluebell :D

Her har vi hevet det famøse kaninur frem i et forsøg på at få barnet til at sove længere end 5. Han har vågnet kl 5 stort set dagligt siden han var 6 mdr. Vi har gjort alt hvad man kan og ikke kan og lige lidt har det hjulpet. Nu har vi siden mandag sidste uge forsøgt os. Lige nu er kl 6.25 og han sover endnu :banan:


Ej hvor fedt!

Hvilke ur er det? Har hørt om det før men aldrig stødt på det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2017, 12:47

Hvor er han sej :gogo:.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. mar 2017, 20:43

FruDulle skrev:I går vågnede han 5.50 og skulle tisse. Kom tilbage og lagde sig og ventede på at kaninen stod op kl 6 før han selv stod op :D


Kan man selv bestemme, hvornår kaninen står op?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2017, 05:26

Dulle, vi må vist også få prøvet den kanin, med mindre sommertiden udretter mirakler.

Her vågner R tidligere og tidligere, og i dag var den 5, da han kom ind til os. Han ligger så mellem os ca. 1 time, men hverken han eller jeg sover.

Så min nat har varet omkring 5,5 time...
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. mar 2017, 05:35

Lillesøster vågner nemlig stadig flere gange om natten af kortere og længere varighed. Det er ofte kun 1-3 gange, men det bliver alligevel til en del afbrudt søvn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 25. mar 2017, 07:01

Jeg tror også vi skal prøve den. I dag var den 5.15 og i går var den 4.45 :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. mar 2017, 09:22

Jeg vil bare sende god søvnkarma ud over alle jer, der kæmper med manglende søvn - det er så dræbende! Her tør jeg vist godt tro på, at vi er ovre småbørnsbøvleriet mht søvn. Efter 6 år med afbrudt søvn, har der gennem det sidste lille år max været et par gange pr måned, hvor ungerne har været vågne om natten. Og langt de fleste dage sover de fra 18.30/19.00 til 6.30/7.30 stykker :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:00

FruDulle skrev:Nogen havde glemt at tænde for kaninur i dag og han vågende her 6.30'sommertid og "jeg vil op, jeg vil have mad osv".
Måtte fortælle at kaninen jo altså der var bare ikke tændt. Så tændte jeg og han lagde sig ned og sov :lol: jeg er Tilgengæld lysvågen :rulle:


Mit like går til sønnike, der da er for sej! Ikke til at du ikke kan sove :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:24

Bluebell skrev:Vores barnepige kan til gengæld et eller andet. Her vågner Lillesøster kun en gang og lægger sig på en madres ved siden af barnepigen og sover videre. Uden at vække barnepigen, der altså alligevel iagttager det.
Hun er også ret sej, vores barnepige.

Vi har været på Københavnertur. I Teater og Rundetårn. Stort hit, så nu sover Lillesøster tungt og der er Barnaby på DR - så sover jeg sikkert også snart :cool:


Lyder som en skøn tur - og barnepige:)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2017, 07:28

Hvor er det vildt, at han faktisk lægger sig ned og sover videre. Vildt og dejligt for jer efter 3 år!

I dag vågnede R kl. 6 (ny tid), men endte med at småsove videre hos os til ca. 7.30 (ny tid).

Hvis det fortsætter med kl. 6, er det ok, men hvis det også bliver kl. 5 igen, så vil jeg prøve uret.

Jeg er nok bare bange for, at det ikke virker, for hvad gør vi så...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. mar 2017, 07:29

FruDulle skrev:
FruKuk skrev:
FruDulle skrev:Nogen havde glemt at tænde for kaninur i dag og han vågende her 6.30'sommertid og "jeg vil op, jeg vil have mad osv".
Måtte fortælle at kaninen jo altså der var bare ikke tændt. Så tændte jeg og han lagde sig ned og sov :lol: jeg er Tilgengæld lysvågen :rulle:


Mit like går til sønnike, der da er for sej! Ikke til at du ikke kan sove :kys:


Det er mega sejt. Kan slet ikke beskrive hvor meget vi jubler, samtidig med at vi er vildt mistroiske. 3 år med mange opvågninger hver eneste nat og max sove til 5. Det er ret vildt. Jeg tør ikke andet end at købe et ur mere og have som backup, hvad nu hvis :8:

Min venindes datter er ligesådan, hun sover dog som regel til ved 6 tiden, men vågner også mange gange og i lang tid. Vi er enige om at det er en Dhaka curse, hun var nemlig også i Bangladesh under sin barsel :lol:

jeg kan aldrig sove når jeg igen når jeg først er vågnet. Det er ret træls.


I de perioder hvor vores unger (selvfølgelig ikke samtidig :rulle: ) vågnede en gang i timen natten igennem, der magtede jeg nærmest ikke at lægge mig til at sove, fordi jeg synes, at det var så hårdt at blive vækket, og den følelse sidder stadig i kroppen, når de nu en sjælden gang i mellem vågner om natten - så ligger jeg der og kan ikke slappe af igen, selvom sandsynligheden for, at de vågner 2 gange på en nat, er forsvindende lille. Kroppen kan nogle gange være en tarvelig en!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. mar 2017, 08:52

Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

R sover ikke længere lur, men det er kun et par uger siden, at den sidste lur blev helt sløjfet. Han er gennem det sidste 1/2-1 år vågnet tidligere og tidligere, men kl. 5 er nyt. I nat vågnede han kl. 4, kom ind til os, lå og rodede rundt en times tid, hvor han faldt i søvn.

Desværre har jeg det som dig og har svært ved at falde i søvn igen, så jeg har småblundet siden kl. 4, og inden da var jeg vågen ca. hveranden time...

Jeg beklager, at jeg ynker, men det hjælper altså lidt :genert:.

Lige nu drømmer jeg om at komme til det punkt, hvor Frukuk er. Det lyder som himmerige.
0

Tilbage til "Forældre"