Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 2. dec 2015, 21:04

Tak fruKuk, han havde haft den fedeste tur derinde og jeg kunne ligeså godt vænne mig til at fra nu af, gjorde han tingene selv med hans homies :8: hvor har de det sprog fra, spørger moderen :gisp:
4
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 3. dec 2015, 12:14

S skulle være alene i børnehaven i dag. I en times tid. Hun græd voldsomt og kaldte da jeg gik. Årh, hvor jeg hader det :( Da jeg ringede efter en halv time, gik det ok, når bare pædagogerne var tæt på. Og da jeg kom gik der faktisk lidt tid, inden hun opdagede mig.
Efter en god time gik jeg derned og så var vi der yderligere 1,5 time. Det gik så fint. Hun gik lidt på opdagelse på egen hånd og legede også lidt selv. Og hun fik også vist pædagogerne at hun er en bestemt dame. En af dem spurgte igår, om hun gerne ville bestemme lidt. Til det kunne jeg selvfølgelig svare nej. For hun vil ikke nøjes med at bestemme lidt. Hun vil bestemme alt!

I morgen skal hun prøve at være der lidt længere alene.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. dec 2015, 16:45

Bøtte skrev:S skulle være alene i børnehaven i dag. I en times tid. Hun græd voldsomt og kaldte da jeg gik. Årh, hvor jeg hader det :( Da jeg ringede efter en halv time, gik det ok, når bare pædagogerne var tæt på. Og da jeg kom gik der faktisk lidt tid, inden hun opdagede mig.
Efter en god time gik jeg derned og så var vi der yderligere 1,5 time. Det gik så fint. Hun gik lidt på opdagelse på egen hånd og legede også lidt selv. Og hun fik også vist pædagogerne at hun er en bestemt dame. En af dem spurgte igår, om hun gerne ville bestemme lidt. Til det kunne jeg selvfølgelig svare nej. For hun vil ikke nøjes med at bestemme lidt. Hun vil bestemme alt!

I morgen skal hun prøve at være der lidt længere alene.


Hvor skønt, at hun klarer børnehavestart så fint.
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9450

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. dec 2015, 19:44

Gode soveråd søges.

R på 2 år har aldrig været en dreng, som sov 5 minutter efter, at han kom i seng. Heller ikke selvom han var dødtræt.

Nu har det dog udviklet sig, så han ligger og roder rundt 1-1,5 time. Han kalder og klager også undervejs, så en stor del af vores aften går med det.

Vi har prøvet at putte tidligere, og vi har prøvet at putte senere (hvor han kommer i seng kl. 19.45 og derefter tales der om dagen og synges 3 sange). Ingen af delene hjælper.

Han går altid glad i seng, men han falder bare ikke i søvn.

Til hverdag skal han op senest kl. 6.30, og for det meste skal han vækkes
(i weekenden vågner han ofte omkring kl. 7-7.30). Han sover fra kl. 12-14 i DP.

Vi ser ikke fjernsyn eller leger vildt lige inden sengetid.
Klokken er nu 20.45, og han sover stadig ikke :tie:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9450

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. dec 2015, 19:46

Bøtte, det er bare ikke rart, når de græder. Men ellers lyder hun da til at klare det godt.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8928
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1516
Likede indlæg: 25572

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. dec 2015, 20:27

Sorenspige skrev:Gode soveråd søges.

R på 2 år har aldrig været en dreng, som sov 5 minutter efter, at han kom i seng. Heller ikke selvom han var dødtræt.

Nu har det dog udviklet sig, så han ligger og roder rundt 1-1,5 time. Han kalder og klager også undervejs, så en stor del af vores aften går med det.

Vi har prøvet at putte tidligere, og vi har prøvet at putte senere (hvor han kommer i seng kl. 19.45 og derefter tales der om dagen og synges 3 sange). Ingen af delene hjælper.

Han går altid glad i seng, men han falder bare ikke i søvn.

Til hverdag skal han op senest kl. 6.30, og for det meste skal han vækkes
(i weekenden vågner han ofte omkring kl. 7-7.30). Han sover fra kl. 12-14 i DP.

Vi ser ikke fjernsyn eller leger vildt lige inden sengetid.
Klokken er nu 20.45, og han sover stadig ikke :tie:.



vi fjernede middagsluren hjemme, i weekends, med god effekt, og DP gik med til at vække efter 2 timer.
Vi har også bøvlet en del med det.

ved ikke hvordan han er med højtlæsning, forståelse og omsætning, men har set mange være begejstrede for den der nye kaninbog, så den var måske værd at prøve :)
Og ellers messer man for sig selv "det er en fase, det går over, det er en fase, det går over" :kram:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 04:58

Jeg ved godt børn er forskellige og man ikke skal sammenligne og alt det der, men når jeg hører om hvordan de tre andre børn, fra vores mg, klarer børnehavestart, så kan jeg godt blive lidt misundelig. De har bare kastet sig ud i det, og har ikke haft deres forældre med overhovedet. De har bare startet ud med nogle korte dage og er nu i fuld gang.
Om det er S' personlighed, tidlige ankomst til verden eller hendes dårlige start i dagplejen (eller en kombination af disse ting), der spiller ind, ved jeg ikke. Men hun er i hvert fald meget, meget forsigtig, når det kommer til sådan nogle ting. Og det er nogle gange lidt hårdt, for jeg bruger rigtig meget krudt på bekymre mig om det nu går :genert: Og jeg ville selvfølgelig ønske, at det gik nemmere for hende, især for hendes egen skyld.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 4. dec 2015, 05:09

Bøtte skrev:Jeg ved godt børn er forskellige og man ikke skal sammenligne og alt det der, men når jeg hører om hvordan de tre andre børn, fra vores mg, klarer børnehavestart, så kan jeg godt blive lidt misundelig. De har bare kastet sig ud i det, og har ikke haft deres forældre med overhovedet. De har bare startet ud med nogle korte dage og er nu i fuld gang.
Om det er S' personlighed, tidlige ankomst til verden eller hendes dårlige start i dagplejen (eller en kombination af disse ting), der spiller ind, ved jeg ikke. Men hun er i hvert fald meget, meget forsigtig, når det kommer til sådan nogle ting. Og det er nogle gange lidt hårdt, for jeg bruger rigtig meget krudt på bekymre mig om det nu går :genert: Og jeg ville selvfølgelig ønske, at det gik nemmere for hende, især for hendes egen skyld.
Det kan også være at hun bare er et lidt mere forsigtigt barn på lige det punkt. Alle børn er forskellige.. :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 4. dec 2015, 06:36

Sorenspige det er bare skide hårdt.
Har i overvejet at prøve den der kanin bog?

Vi er i gang med den og jeg synes helt klart den gør en forskel. Han falder ikke i søvn med det samme, men tiden er kortet meget ned. Vi har kun læst den 4 gange.

Første dag sov han faktisk lige efter bogen var slut, og de sidste to dage er der gået omkring 15 min.
Måske det var et forsøg værd. Netto havde bogen til 79 kr i sidste uge.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 06:50

Thestral skrev:
Bøtte skrev:Jeg ved godt børn er forskellige og man ikke skal sammenligne og alt det der, men når jeg hører om hvordan de tre andre børn, fra vores mg, klarer børnehavestart, så kan jeg godt blive lidt misundelig. De har bare kastet sig ud i det, og har ikke haft deres forældre med overhovedet. De har bare startet ud med nogle korte dage og er nu i fuld gang.
Om det er S' personlighed, tidlige ankomst til verden eller hendes dårlige start i dagplejen (eller en kombination af disse ting), der spiller ind, ved jeg ikke. Men hun er i hvert fald meget, meget forsigtig, når det kommer til sådan nogle ting. Og det er nogle gange lidt hårdt, for jeg bruger rigtig meget krudt på bekymre mig om det nu går :genert: Og jeg ville selvfølgelig ønske, at det gik nemmere for hende, især for hendes egen skyld.
Det kan også være at hun bare er et lidt mere forsigtigt barn på lige det punkt. Alle børn er forskellige.. :genert:


Det er jeg godt klar over, det er også derfor jeg skrev at det kan være hendes personlighed :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 4. dec 2015, 13:37

Rakel skrev:Her er Lillesøster afhentet fra Daycare med feber og forkølelse.
Det var ellers Juledag for børnenes nærmeste, men det går jo ikke. Så vi har vi et tons mad til i aften, da vi ikke får gæster alligevel.

Lillesøster fester med 38.5 i feber i en ble foran Little Baby Bum. Ikke om hun vil sove til middag! Jeg gad da ellers godt :ninja:



God bedring med lillesøster, håber ikke det bliver slemt :kram:

Jeg gider ikke rigtigt denne weekend, jeg føler noget er på vej i kroppen, kan ikke lige sætte fingeren på hvad det er :sarkasme:

Idag har barnet en ven med hjem fra klassen og han bliver hentet efter juleønsket i aften. Imorgen skal vi ud og købe et par julegaver til hans far og over middag bliver huset semi fyldt af 10-11 årige drenge og deres computer gear. Knægten skal holde noget LAN og de skal så alle smides ud søndag senest 9.30 for så skal vi til parkour træning og bagefter er der lektier. Hvilket jeg fornemmer nok skal blive fun fun fun :whip:

jeg er træt og ugidelig nu, så weekenden synes lang og tarvelig :tie:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9450

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 13:48

Vi fik faktisk kanin-bogen i pakkekalender i går (de voksne her i huset har fået en fælles af mormoren :-D). Så den vil vi prøve at begynde med i aften. Den er dog ret lang, så den må tage noget tid at læse.

Xxx, håber, vi oplever det samme som jer. 15 minutter vil være fantastisk!
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9450

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 13:52

Bøtte, jeg frygter allerede Rs start i børnehaven, for han er heller ikke et barn, som kaster sig id i hvad som helst.

Selvom han kun kommer ved den samme gæste-DP, er han stadig ked af det, når han bliver afleveret. I foråret og i starten af efteråret vae han også ked af at blive afleveret hos sin almindelig DP. Heldigvis er det blevet bedre. Nu vil ham for det meste ikke med hjem :genert:.

Der er ingen tvivl om, at kunne han havde valgt, vil han bare gerne være hjemme hos mor eller far.
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9450

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. dec 2015, 13:53

Rakel, god bedring med lillesøster :ae:. Hvor ærgerligt, at I må aflyse juledagen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 14:06

Sorenspige skrev:Bøtte, jeg frygter allerede Rs start i børnehaven, for han er heller ikke et barn, som kaster sig id i hvad som helst.

Selvom han kun kommer ved den samme gæste-DP, er han stadig ked af det, når han bliver afleveret. I foråret og i starten af efteråret vae han også ked af at blive afleveret hos sin almindelig DP. Heldigvis er det blevet bedre. Nu vil ham for det meste ikke med hjem :genert:.

Der er ingen tvivl om, at kunne han havde valgt, vil han bare gerne være hjemme hos mor eller far.


Sådan har det også været her, S har faktisk klynket eller grædt hver eneste morgen siden april, hvor alting koksede i forbindelse med en ferie. Vi har også haft fast gæstedp og undgået andre, da det påvirkede hende for meget. Jeg har flere gang haft fat i dagplejekontoret, fordi jeg ikke har været tilfreds med deres 'kasten rundt' med S. Jeg har uden tvivl været en af de mødre, de har talt om. Hvis det lykkes os at få et barn mere, håber jeg virkelig det kommer i vuggestue.

S græd også voldsomt i morges, men det var bare gået så godt. Hun havde leget med flere forskellige ting, og havde hygget og spist. Og hun var så glad da jeg kom. Det var sådan en lettelse at høre!
1

Tilbage til "Forældre"