Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 08:01

Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. jan 2016, 08:26

Angelina skrev:Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

*Lasse ligger hjemme på værelset, igen igen*


Det e jeg heldigvis forundt herhjemme, for det lyder da hårdt! Kan I ikke få trumfet nogen blodprøver igennem og få tjekket om han mangler nogen vitaminer af en art?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. jan 2016, 08:36

Angelina skrev:
Skralde skrev:
Angelina skrev:Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

*Lasse ligger hjemme på værelset, igen igen*


Det e jeg heldigvis forundt herhjemme, for det lyder da hårdt! Kan I ikke få trumfet nogen blodprøver igennem og få tjekket om han mangler nogen vitaminer af en art?


To læger har nu sagt nej, men jo, jeg er da derhenne hvor jeg overvejer en 3 opinion (han spiser i øvrigt sundt og varieret, så der burde ikke være noget i vitamin-afdelingen)


Hvad med d-vitamin? Man skal virkelig ikke undervurdere vigtigheden af det vitamin, ved jeg af egen erfaring. Måske I skulle prøve det? De begynder allerede at virke efter 2-3 uger, så det var da forsøg værd :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 08:43

Angelina skrev:
Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.


Jeg var lige ved at trykke "synes godt om" - men det gør jeg jo naturligvis ikke ... har I været til lægen med det? (for det er da enormt meget?! - Lasse havde næsten tre uger i streg i vinteren 2014)

Ja, vi har været til lægen. Men der er flere ting i det. Han har astma, så bliver han forkølet, kan det godt koste en uge derhjemme fordi det sætter sig som hoste, der kræver anfaldsbehandlende medicin mange gange om natten og hver time nogle dage.

Men han får også ondt i maven og kvalme (og psykiske grunde er blevet udelukket. Han trives rigtig godt i skole, blandt kammeraterne og herhjemme.), så nu er vi ved at lave lidt statistik på hvornår han bliver syg. Vores læge ville gerne kunne udelukke laktoseintolerance og glutenallergi.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. jan 2016, 09:16

Charly skrev:
Angelina skrev:
Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.


Jeg var lige ved at trykke "synes godt om" - men det gør jeg jo naturligvis ikke ... har I været til lægen med det? (for det er da enormt meget?! - Lasse havde næsten tre uger i streg i vinteren 2014)

Ja, vi har været til lægen. Men der er flere ting i det. Han har astma, så bliver han forkølet, kan det godt koste en uge derhjemme fordi det sætter sig som hoste, der kræver anfaldsbehandlende medicin mange gange om natten og hver time nogle dage.

Men han får også ondt i maven og kvalme (og psykiske grunde er blevet udelukket. Han trives rigtig godt i skole, blandt kammeraterne og herhjemme.), så nu er vi ved at lave lidt statistik på hvornår han bliver syg. Vores læge ville gerne kunne udelukke laktoseintolerance og glutenallergi.


Øv det lyder hårdt! Jeg håber at I snart finder ud af hvad er er los :kram:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 09:32

På min arbejdsplads ville 3 ugers sygdom på et år udløse en samtale eller anden action.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 15. jan 2016, 10:11

Angelina skrev:Andre med konstant syge børn? Lasse, 14 år - er _altid_ syg - og lang tid om at komme ovenpå ... og det er ikke udefinerbar "ondt i maven" eller lign. (så man kunne frygte det var noget psykisk) - men forkølelser, hoste, feber, influenza ... vi snakker om at han har 2-3 uger om året hvor han ikke er i skole (det synes jeg er meget ... og kan altså også godt se det giver problemer på sigt, når han skal i gymnasiet / på arbejdsmarkedet) ... lægen fejer det bare lidt af bordet ... og jeg er nået dertil hvor jeg synes der må være et eller andet galt med hans immunforsvar.

*Lasse ligger hjemme på værelset, igen igen*
Jeg har en 17 årig der evigt og altid er forkølet :genert: Alle blodprøver er fine og vitaminniveauet er acceptabelt. Jeg har dog fyldt hende med jern, d-vitamin og B-komplex det sidste halve år uden nogen forbedring alligevel så nu har vi aftalt at "tømme" bøtterne og så må det være det.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 15. jan 2016, 13:56

Her er R også syg. Det startede natten til i går, men det er faktisk blevet værre i dag. Han klynker og piver meget og har svært ved at finde ro :(.

Natten gik heldigvis fint, men dagen har ikke været særlig sjov.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. jan 2016, 21:44

Rakel skrev:Vi skal ud at klatre i morgen - eller jeg bliver på jorden. Sønnens fødselsdag bliver holdt der med katreinstruktion og kage/sodavand/te og så pyjamasparty for et par stykker i morgen aften.

Hvor blev 15 år af? :)



Tiden går så hurtigt :nerve: vi voksne bliver nærmest ikke en time ældre men ungerne vokser og vokser :panik:

OT., jeg var også blevet på jorden :wacko:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. jan 2016, 21:50

Mht sygdom, min 10 årige har både astma, allergi ( for nærmest alt) og eksem, men syg og sygedage er næsten aldrig. Han har haft en hjemmedag i 4 klasse men det var fordi jeg troede han var på vej til at blive syg men blev det ikke. Men selvfølgelig kan man fange en flu el lign vinter baktusser men det er ikke hvert år.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. jan 2016, 21:53

Charly skrev:Ja, har en 10 årig, der fra sommerferien og frem til jul havde omkring 20 sygedage.



Det lyder også af meget :ae:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 05:39

det var ikke en succes at skulle sove til GG for mit barn. Han havde ellers insisteret men hold op hvor har han ringet mange gange i nat, været ked af det og nu henter hans far ham så.

Man bliver sgu lidt sådan øv agtig, for så skulle jeg have lyttet til mavefornemmelsen der sagde han skulle hjem og sove men han ville så gerne blive der. Nu er han så død hamrende træt (fordi han ikke har sovet overhovedet :panik: ) og han befinder sig i et gear pt som godt kan være anstrengende :/ :wacko:

Jeg har vist bare lige brug for at få luft, og så kan jeg lære at lytte til hvad jeg faktisk mener er det bedste (jeg har heller ikke sovet, for han har jo ringet en del :forvirret2: ) oveni bliver man jo urolig men prøver at lytte til barnet og hvad det gerne vil..

P træt med meget træt barn
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 16. jan 2016, 05:42

Jeg synes det er sejt at du/i lyttede til ham. Han fik afprøvet noget han virkelig gerne ville og fik testet at sikkerhedsnettet også virker (i er der for ham) Det er stadig ren ret vigtig lære at få. Lad nu være med at slå dig selv oven i hovedet med at du vidste det ville ske. Det kunne lige så godt være gået fint. Måske han vil afsted igen til næste år og så må i tage den derfra til den tid.
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 06:09

Thestral skrev:Jeg synes det er sejt at du/i lyttede til ham. Han fik afprøvet noget han virkelig gerne ville og fik testet at sikkerhedsnettet også virker (i er der for ham) Det er stadig ren ret vigtig lære at få. Lad nu være med at slå dig selv oven i hovedet med at du vidste det ville ske. Det kunne lige så godt være gået fint. Måske han vil afsted igen til næste år og så må i tage den derfra til den tid.



Han skal afsted senere idag, når han har prøvet om han kan sove lidt, hjemme. Jeg tvivler selvom han er træt. Jeg har måske lidt lyst til at slå mig selv, for i puttesituationen er han følsom men han var så F...... insisterende på trods af at to andre venner ikke skulle sove der og han vidste det...

Men tak for de søde ord, de varmer for jeg er godt nok brugt ligenu og lidt ked
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 06:11

Rakel skrev:Jeg synes, at I har klaret der flot med GG - han er hjemme og næste år kan I overveje at gøre det anderledes. Jeg håber, at I får sovet lidt.


:kys: tak. Bare han får lidt søvn er jeg glad, jeg er igang med kaffe så det løb er kørt (for mig) :cool: :kaffe:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"