fisken80 skrev:Kanga skrev:Min søn i 5. klasse, går i klasse og til fritidsaktivitet med en dreng, som han er træt af.
Drengen fjoller meget, og det betyder, at han ødelægger skolearbejde og opgaveløsning til fritidsaktiviteter. Skolelærere og frivillige er klar over det, men trods fokus, ændrer det sig ikke.
Kan man tillade sig at kontakte forældrene? Simpelthen sige, at man er ked af at ens eget barn ønsker at stoppe til fritidsaktiviteten/ikke gider afsted, fordi der er for meget fjol fra deres barn,som også ender i kollektiv skæld ud. Om de derhjemme kunne tage en snak om, hvordan man virker på andre?
Hvis det er velfungerende forældre så er mit bud, at de for længst har taget den snak og sikkert mere end én gang. Men barnet kan have udfordringer der gør, at det ikke hjælper.
Det er et barn med udfordringer. Velfungerende forældre er heller ikke mit indtryk.
Det er ikke mit indtryk, at der bliver stillet ret store krav til barnet hjemme. Der er meget kompensationsadfærd, særligt fra mor.
Vi har før oplevet, at barnet på en skoletur ikke kunne følge tempoet og blev taget ud af turen. Adspurgt om han ville have en ven med, valgte han vores søn, som også blev taget ud, for at følges med en lærer og barnet. Dvs. vores søn fik ikke samme udbytte af turen, fordi han skulle være anstandsdame for barnet.
Det er et barn, som fjoller meget og som ikke forstår et nej, hverken fra venner eller voksne. Og jeg er træt af, at han skal præge i negativ retning. Og jeg vil virkelig være træt af, hvis vores søn dropper ud af den her fritidsaktivitet pga. ham. Og jeg er virkelig træt af, at gruppearbejde i skolen er præget af fjol.
Jeg går med min søn til fritidsaktiviteten i dag så han og leder lige kan snakke og jeg hører med. Vores søn gik hjem før tid i sidste uge, uden aftale med leder, fordi han blev træt af det her fjollende barn.
Vi har snart skolehjemsamtale, hvor jeg vil spørge ind til det.
Kanga