Zinde skrev:Vi er til én samtale årligt i skolen og ingen i børnehaven. Jeg synes, det er fint.
Sådan er det også hos os. Og jeg er også fint tilfreds. Regner med, at intet nyt er godt nyt
Zinde skrev:Vi er til én samtale årligt i skolen og ingen i børnehaven. Jeg synes, det er fint.
FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
FormerlyKnownAs skrev:Er det ikke lidt voldsomt at skære alle skoler i Dk over en kam? Vi valgte hans børnehave udfra vores værdier og deriblandt tæt samarbejde, fokus på barnet og dets evner samt forældreinvolvering. Det gjaldt både skole og børnehave.
FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
Så taler vi ikke mere om det
FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
Så taler vi ikke mere om det
Ej det er bare udmattende du ved. Det hsr været hårdt og tungt.
Den franske svarede jo med det samme og jeg besøgte den få dage efter og mødte med rektor og super duper. Siden da har jeg sendt 3 mails inkl indmeldelse og hørt nada.
Samtidig går det bare rigitg godt på hans nuværende og vi er blæst bagover over at han nu efter 3 måneder er begyndt at læse og kan skrive bl.a. Socialt fungerer det nu vildt godt for ham og han er i sit es. Der er stadig ikke nogle på hans eget alderstrin, men det fungerer og han er vildt populær.
For en måned siden var vi til et arrangement og det var rart at se ham interagerer med de andre børn. Vi gik begge derfra med en følelse af st nu var beslutningen om at skifte endnu sværere fordi han bare var i rette element.
Samtidig har de nu ansat en lærer som er udannet til at varetage undervisning for 6-12 årige. Hun var med til at starte skolen op, været væk og uddannet sig og nu retur.
Så deeet
FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
Så taler vi ikke mere om det
Ej det er bare udmattende du ved. Det hsr været hårdt og tungt.
Den franske svarede jo med det samme og jeg besøgte den få dage efter og mødte med rektor og super duper. Siden da har jeg sendt 3 mails inkl indmeldelse og hørt nada.
Samtidig går det bare rigitg godt på hans nuværende og vi er blæst bagover over at han nu efter 3 måneder er begyndt at læse og kan skrive bl.a. Socialt fungerer det nu vildt godt for ham og han er i sit es. Der er stadig ikke nogle på hans eget alderstrin, men det fungerer og han er vildt populær.
For en måned siden var vi til et arrangement og det var rart at se ham interagerer med de andre børn. Vi gik begge derfra med en følelse af st nu var beslutningen om at skifte endnu sværere fordi han bare var i rette element.
Samtidig har de nu ansat en lærer som er udannet til at varetage undervisning for 6-12 årige. Hun var med til at starte skolen op, været væk og uddannet sig og nu retur.
Så deeet
Jeg er helt med. Kender alt for godt det med, at der bare er liiiiidt for meget at tage stilling til, og at man næsten bliver helt rundvirret af alt den vejen for og imod alt muligt og umuligt. Og det lyder da i den grad til, at der er nok at overveje - totalt irriterende, at det skal være bøvlet.
Hvis jeg skal svinge mit meget pålidelige pendul (arvet fra min mormor, der selv havde lavet det af to 25 øre), så siger du bare til Det kunne i hvert fald altid fortælle, om kødpølsen var blevet for gammel
FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
Så taler vi ikke mere om det
Ej det er bare udmattende du ved. Det hsr været hårdt og tungt.
Den franske svarede jo med det samme og jeg besøgte den få dage efter og mødte med rektor og super duper. Siden da har jeg sendt 3 mails inkl indmeldelse og hørt nada.
Samtidig går det bare rigitg godt på hans nuværende og vi er blæst bagover over at han nu efter 3 måneder er begyndt at læse og kan skrive bl.a. Socialt fungerer det nu vildt godt for ham og han er i sit es. Der er stadig ikke nogle på hans eget alderstrin, men det fungerer og han er vildt populær.
For en måned siden var vi til et arrangement og det var rart at se ham interagerer med de andre børn. Vi gik begge derfra med en følelse af st nu var beslutningen om at skifte endnu sværere fordi han bare var i rette element.
Samtidig har de nu ansat en lærer som er udannet til at varetage undervisning for 6-12 årige. Hun var med til at starte skolen op, været væk og uddannet sig og nu retur.
Så deeet
Jeg er helt med. Kender alt for godt det med, at der bare er liiiiidt for meget at tage stilling til, og at man næsten bliver helt rundvirret af alt den vejen for og imod alt muligt og umuligt. Og det lyder da i den grad til, at der er nok at overveje - totalt irriterende, at det skal være bøvlet.
Hvis jeg skal svinge mit meget pålidelige pendul (arvet fra min mormor, der selv havde lavet det af to 25 øre), så siger du bare til Det kunne i hvert fald altid fortælle, om kødpølsen var blevet for gammel
Hahaha... ja det er lidt det. Havde den franske svaret med
Det samme var det en done deal. Men tiden gik og han er faldet til og det kører over al forventning. Læringsmiljøet er ideelt for ham, uden tvivl. Og det tilbyder andre skoler ikke og slet ikke så meget udeliv som han får nu og det elsker han virkelig.
Ligesom det har været en kæmpe omvæltning for ham med nut land, skole, venner, sprog og og og. Det hele har været et sammsurium og svært at skelne imellem.
Så hvor vigtigt er det lige nu at der ikke er andre på hans alder? Jeg ved det ikke. Han trives jo.
Og altså, vi hsr heller ikke nogle alternativer. De andre skoler har ikke plads- eller svarer ikke. Dem har kan vi ikke betale for- 160-180.000 om året og pædagogikken er heller ikke helt efter vores hoved.
FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:FruKuk skrev:FormerlyKnownAs skrev:Vi har været til parent teacher meeting i dag. Og fået tilsendt en 17 sider rapport om hans udvikling i den tid han har gået der og hvad planen er for for fremtiden på de forskellige områder.
17 sider er vel også passende når han har gået der i 3 måneder og er knap 5,5 år.
Det er godt at hans main teacher også er fra Europa og synes at det er lidt overdrevet og fjollet ligesom vi gjorde. Men asiaterne går vældig meget op i det jo.
Det lyder også rimeligt vildt. Hvornår var det nu, at han skulle skifte skole?
Don’t ask. Det hele er lidt up in the air med skole og på stand-by
Så taler vi ikke mere om det
Ej det er bare udmattende du ved. Det hsr været hårdt og tungt.
Den franske svarede jo med det samme og jeg besøgte den få dage efter og mødte med rektor og super duper. Siden da har jeg sendt 3 mails inkl indmeldelse og hørt nada.
Samtidig går det bare rigitg godt på hans nuværende og vi er blæst bagover over at han nu efter 3 måneder er begyndt at læse og kan skrive bl.a. Socialt fungerer det nu vildt godt for ham og han er i sit es. Der er stadig ikke nogle på hans eget alderstrin, men det fungerer og han er vildt populær.
For en måned siden var vi til et arrangement og det var rart at se ham interagerer med de andre børn. Vi gik begge derfra med en følelse af st nu var beslutningen om at skifte endnu sværere fordi han bare var i rette element.
Samtidig har de nu ansat en lærer som er udannet til at varetage undervisning for 6-12 årige. Hun var med til at starte skolen op, været væk og uddannet sig og nu retur.
Så deeet
Jeg er helt med. Kender alt for godt det med, at der bare er liiiiidt for meget at tage stilling til, og at man næsten bliver helt rundvirret af alt den vejen for og imod alt muligt og umuligt. Og det lyder da i den grad til, at der er nok at overveje - totalt irriterende, at det skal være bøvlet.
Hvis jeg skal svinge mit meget pålidelige pendul (arvet fra min mormor, der selv havde lavet det af to 25 øre), så siger du bare til Det kunne i hvert fald altid fortælle, om kødpølsen var blevet for gammel
Hahaha... ja det er lidt det. Havde den franske svaret med
Det samme var det en done deal. Men tiden gik og han er faldet til og det kører over al forventning. Læringsmiljøet er ideelt for ham, uden tvivl. Og det tilbyder andre skoler ikke og slet ikke så meget udeliv som han får nu og det elsker han virkelig.
Ligesom det har været en kæmpe omvæltning for ham med nut land, skole, venner, sprog og og og. Det hele har været et sammsurium og svært at skelne imellem.
Så hvor vigtigt er det lige nu at der ikke er andre på hans alder? Jeg ved det ikke. Han trives jo.
Og altså, vi hsr heller ikke nogle alternativer. De andre skoler har ikke plads- eller svarer ikke. Dem har kan vi ikke betale for- 160-180.000 om året og pædagogikken er heller ikke helt efter vores hoved.
Jeg kan ikke huske, hvad jeg mente, sidst du vendte emnet herinde, og jeg er i øvrigt en frygtelig vendekåbe, så stol ikke på mig - men i dag tænker jeg, at trivsel er det vigtigste i forhold til skole.
Sorenspige skrev:Formerly, ved du, hvor mange børn hver lærer er ansvarlig for at skulle lave status på? Det lyder jo helt vildt med så mange sider så tit.
På mit arbejde (som er en skole) er intet ny godt nyt. Der er forældresamtale en gang om året. I børnehaven har vi været til to møder. Den første efter 4 måneder, og den seneste for 14 dage siden, så der var 1,5 år imellem.
FruKuk skrev:Vi er lidt i limbo ifht skole til lillebror. Vi har ønsket at få ham på samme skole som storesøster, men hun går ikke på distriktsskolen, så det er ikke sikkert, at han får plads, og der er først svar medio februar. Desværre er der opstart af brobygning medio januar, og der kan han ikke deltage, hvis han ikke er tilmeldt distriksskolen. Hvilket jo er fint, hvis han skal gå på søsters skole, men lidt dumt hvis han ikke skal. For så skal han på distriksskolen