Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 13:30

Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:
Rakel skrev:
Thestral skrev:
Rakel skrev:Jeg ville i den grad handle på, at mit barn blev behandlet på den måde og fandt sig i det. Men jeg er også jævnt krigerisk, når det gælder børn :)
Men hvordan det når hun ikke fortæller om det når det sker? Når hun ikke selv siger fra og ringer hjem og vil hentes? Jeg bliver mest af alt ked af det for jeg kan ved gud ikke forstå at hun vil finde sig i det og jeg forstår slet ikke at de kan få sig selv til at behandle hende så skidt. Jeg har sagt om og om igen siden hun var 13 at hun ikke behøvede at tage afsted. Hun siger hun gør det for at se sine brødre og sine katte. Det er jo tosset, men det er den undskyldning hun bruger for at tage afsted.



Jeg kan ikke sige dig, hvad løsningen er, men ærligt jeg synes, at det lyder enormt fastlåst og ikke særlig sundt for en teenager at blive behandlet sådan. Uanset, hvordan hun selv takler det.
Det kan jeg kun give dig ret i og tro mig når jeg siger at jeg er meget bekymret for hende.

En dag får hun nok, og så siger hun fra.

Min datter har altid nærmest slået knuder på sig selv for at være så sød som muligt på det samvær, men hendes far og hans havheks har behandlet hende virkelig dårligt. Det har været storebror, der har været der og samlet hende op, men pludselig en dag havde de begge fået nok, og min søn meddelte ligeud, at han aldrig ville se havheksen for sine øjne igen, og hvis hans far ville ham noget, så kunne han dukke op - alene.

Nu ser min datter kun sin far og havheksen, når der bliver holdt noget i familien, hvor fætre og kusiner deltager, og min søn har valgt dem helt fra. Han gider dem bare ikke.

Så jeg er sikker på, at det nok skal komme for din datter.

Jeg håber så meget at du får ret. :gogo:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 13:32

Zinde skrev:Thestral, det lyder rigtig hårdt :( Jeg tror, Sunshine har ret i, at du ikke kan gøre så meget andet end at vente på, at hun selv siger fra.
Det er vanvittigt hårdt at se på. Jeg har trøstet hende efter samvær i 17 år og det er sgutte blevet lettere med alderen. Hun er heldigvis blevet meget mere åben omkring tingenes tilstand og jeg tror det hjælper hende at vi snakker om det. Da hun var lille kunne hun ikke sætte ord på. Det kan hun nu. Nu skal der så forhåbentlig bare lidt handling bag også :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:36

Thestral skrev:
Zinde skrev:Thestral, det lyder rigtig hårdt :( Jeg tror, Sunshine har ret i, at du ikke kan gøre så meget andet end at vente på, at hun selv siger fra.
Det er vanvittigt hårdt at se på. Jeg har trøstet hende efter samvær i 17 år og det er sgutte blevet lettere med alderen. Hun er heldigvis blevet meget mere åben omkring tingenes tilstand og jeg tror det hjælper hende at vi snakker om det. Da hun var lille kunne hun ikke sætte ord på. Det kan hun nu. Nu skal der så forhåbentlig bare lidt handling bag også :genert:

Det er røvsvært at stå og se på og lytte til, men det er det eneste du kan gøre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 15:46

Rakel skrev:Okay. Nu jeg pænt træt af vs. Pasning i en anden institution fra 7.30 - øh I åbner 6.30? Og så siger de at jeg skal finde på noget?!

Hjemmesiden for kommunen skriver at det andet sted åbner kl 7 - pladsanvisningen er enig.

Vi kikkede forbi på vejen hjem. De lægger ikke pædagoger til og har ikke børn, der skal passes. Hvorfor dælen så pasning der?

Nå. Må ringe til klyngelederen i morgen - jeg har ikke behov for at komme 45-60 min for sent på job i de dage, der er nødpasning.
De skal da bare rette ind :forvirret:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 18:34

Vores unger skal i børnehave 21.-23. dec. I egen børnehave. Skal de fleste ikke det?

Og håber da, at de hitter ud af at åbne 6.30 Rakel!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 18:36

Storesøster er stadig syg:( Og vi kæmper noget med at få enderne til at hænge sammen mht jobs og pasning. Nogle gode ideer til, hvor vi kunne annoncere efter en barnepige, der også kan arbejde i dagtimerne?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. dec 2015, 19:06

Rakel skrev:
FruKuk skrev:Vores unger skal i børnehave 21.-23. dec. I egen børnehave. Skal de fleste ikke det?

Og håber da, at de hitter ud af at åbne 6.30 Rakel!


Jo det skal Lillesøster også den 21-22. I egen institution med to pædagoger - så få børn kommer der.

Balladen er mellem jul og nytår - der er to dage, hvor hun skal afsted og tre dage, hvor der skal være pasning.
Der er tilsyneladende nada børn, hvis forældre arbejder mellem jul og nytår. Der gik også ged i det sidste år, hvor mine forældre trådte til - men helt ærligt! Kl 7 er helt okay, men aenere betyder overarbejde for min natkollega, da jeg ikke vader i kolleger de to dage og manden skal til Roskilde at arbejde.
Jeg ringer til klyngelederen i morgen.


Vores børnehave har åbent mellem jul og nytår. Men det er vist som nødpasningsinstitution. Der er 10 tilmeldte børn.

Håber, at det hele falder på plads. Totalt dumt at skulle bruge tid på noget, man betaler for virker!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. dec 2015, 20:28

Her holdes der fri fra i morgen. Jeg er jo arbejdsløs, så vi tager en lang ferie. Min mand har virkelig trukket nitten i år og skal arbejde 24-25 og 31-1. Til gengæld har han fri alle dage derimellem.
I morgen skal S holde fødselsdag i børnehaven og i weekenden kommer familien. Og på mandag bliver hun 3 år :lun:

Thestral: Det lyder godt nok hårdt og modbydeligt, håber din datter snart siger fra :ae:
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. dec 2015, 11:06

Min holder også fri når han kommer fra klubben idag. Den har dog åbent ml jul og nytår, men han vil hellere være hjemme og så hænge ud med venner her eller hos dem. Hos os plejer der nærmest ikke komme nogen børn på frit eller klub, det har ofte været de samme børn der altid er der og det er der nok andre grunde til.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. dec 2015, 19:45

Jeg er en af de forældre, som selv har juleferie nu, men som sender sit barn i dagpleje mandag og tirsdag :genert:.

Jeg skal have styr på de sidste julegaver, have handlet til julen, men også have lidt ego-tid og bla. spise brunch med en kollega. Jeg har besluttet ikke at have dårlig samvittighed, for han er rigtig glad for sin dagpleje, og de bliver kun to børn, så der bliver god tid til at lege og hygge. Derudover har han ferie 12 dage bagefter.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. dec 2015, 19:46

Frukuk, hvordan går det med din pige? Det er godt nok længe, hun har været syg :ae:. Jeg ved desværre ikke noget om barnepiger, da vi er heldige med er par bedsteforældre, der ofte kan træde til.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. dec 2015, 09:08

Sorenspige skrev:Jeg er en af de forældre, som selv har juleferie nu, men som sender sit barn i dagpleje mandag og tirsdag :genert:.

Jeg skal have styr på de sidste julegaver, have handlet til julen, men også have lidt ego-tid og bla. spise brunch med en kollega. Jeg har besluttet ikke at have dårlig samvittighed, for han er rigtig glad for sin dagpleje, og de bliver kun to børn, så der bliver god tid til at lege og hygge. Derudover har han ferie 12 dage bagefter.



Det er lidt som om man altid skal forsvare man sender sit barn afsted og jeg gjorde det også selv da min var lille. Underligt nok, for man burde jo hvile i sig selv og vide man gør det der lige får hverdagen til at glide. Det er ikke sjovt at købe ind op til jul med en lille størrelse og man skal også have noget alenetid for at lade op.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. dec 2015, 09:12

Nåh ja vores weekend, idag skal jeg have købt de sidste gaver til min søn fra nogle jydevenner og der ellers så tænker ikke vi skal noget fast. Jeg kunne forestille mig at knægten fik besøg som dagen skrider frem og jeg har lyst til at lave ingenting.

Imorgen skal vi til adventshygge hos nogle venner med gløgg og æbleskriver mm, og så kører vi til strandparken hvis vejret ellers holder tørt, så ungerne kan suse rundt på airboards og hygge sig mens de voksne drikker kaffe eller varm cacao.

Jeg er færdig med gaver efter de her idag, det bliver nok noget parkourtøj for det ønsker han sig. Det er nærmest første jul han ikke ønsker sig fodboldgear men det er også meget godt med noget forandring :banan:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. dec 2015, 20:27

Vi har lavet konfekt hos mormor i formiddags og været til jule-tam tam hos farmor og farfar i eftermiddags/aften.

I morgen skal vi købe juletræ og til julehygge hos nogle venner.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. dec 2015, 18:26

I snik-snakker altså for lidt herinde :D)
1

Tilbage til "Forældre"