Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marichen12 » 14. mar 2016, 19:55

Jeg skal besøge vuggestue med Elvira i morgen. Hun starter 1/4 og jeg har krise :blush: Det er lige gået op for mig, at det er sidste gang jeg har sådan en lækker lille klump baby :whine: :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 20:20

Marichen12 skrev:Jeg skal besøge vuggestue med Elvira i morgen. Hun starter 1/4 og jeg har krise :blush: Det er lige gået op for mig, at det er sidste gang jeg har sådan en lækker lille klump baby :whine: :genert:



:kys:
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marichen12 » 14. mar 2016, 20:28

FruKuk skrev:Mit "problem" er mest, at hvis det er skoldkopper, så må han jo ikke komme i børnehave, men hvis det nu ikke er, så er det træls at have holdt en rask og frisk dreng hjemme. Ville I lade børnehaven vurdere det ved aflevering? Lægen? Lade som ingenting...?


Jeg ville lade lægen vurdere. Selvom jeg sagtens kan forstå dilemmaet.
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2016, 20:30

FruKuk skrev:Mit "problem" er mest, at hvis det er skoldkopper, så må han jo ikke komme i børnehave, men hvis det nu ikke er, så er det træls at have holdt en rask og frisk dreng hjemme. Ville I lade børnehaven vurdere det ved aflevering? Lægen? Lade som ingenting...?


S havde også sådan nogle på mås og mave. Næste dag var de 'tørret ind' så hun kom altså afsted og har ikke haft noget sidem.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2016, 20:31

Øv med mellemørebetændelse og anden sygdom, Kuk.
Synes godt nok mange har noget med ørerne denne vinter.

God bedring.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2016, 20:37

S er kommet af med sin sut. Det går egentlig ok. Hu savner den lidt men vi klarer den.

Efter hun er begyndt i børnehave er det blevet mere tydelig for mig/os at hun nok er 'særlig sensitiv' (hader den betegnelse da jeg synes det er nærmest er blevet et modefænomen at være særlig sensitiv).
Heldigvis lyder det til at hendes pædagoger har rimelig styr på hvad hun har behov for (det har vi så også påpeget siden hun startede og alligevel 'fejlede' de i vinterferien og glemte at orientere os om at ingen af pædagogerne fra hejses stue kom i i uge 7. Det havde været rart at forberede hende på).

Jeg har tænkt mig at kontakte vores sundhedsplejerske og få en snak med hende. Jeg ved heldigvis en del om det qua min uddannelse.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 20:38

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Mit "problem" er mest, at hvis det er skoldkopper, så må han jo ikke komme i børnehave, men hvis det nu ikke er, så er det træls at have holdt en rask og frisk dreng hjemme. Ville I lade børnehaven vurdere det ved aflevering? Lægen? Lade som ingenting...?


S havde også sådan nogle på mås og mave. Næste dag var de 'tørret ind' så hun kom altså afsted og har ikke haft noget sidem.


De kom bare i går og er ikke blevet bedre. Muligvis formeret sig lidt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 20:41

Bøtte skrev:S er kommet af med sin sut. Det går egentlig ok. Hu savner den lidt men vi klarer den.

Efter hun er begyndt i børnehave er det blevet mere tydelig for mig/os at hun nok er 'særlig sensitiv' (hader den betegnelse da jeg synes det er nærmest er blevet et modefænomen at være særlig sensitiv).
Heldigvis lyder det til at hendes pædagoger har rimelig styr på hvad hun har behov for (det har vi så også påpeget siden hun startede og alligevel 'fejlede' de i vinterferien og glemte at orientere os om at ingen af pædagogerne fra hejses stue kom i i uge 7. Det havde været rart at forberede hende på).

Jeg har tænkt mig at kontakte vores sundhedsplejerske og få en snak med hende. Jeg ved heldigvis en del om det qua min uddannelse.


Dejligt, at børnehaven er obs på hende og hendes behov. Har I fået en bedre mavefornemmelse omkring dem?

Og fedt med sutten :banan: Her har vi ikke taget kampen endnu. Moderen er ikke klar :wacko:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 14. mar 2016, 20:52

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:S er kommet af med sin sut. Det går egentlig ok. Hu savner den lidt men vi klarer den.

Efter hun er begyndt i børnehave er det blevet mere tydelig for mig/os at hun nok er 'særlig sensitiv' (hader den betegnelse da jeg synes det er nærmest er blevet et modefænomen at være særlig sensitiv).
Heldigvis lyder det til at hendes pædagoger har rimelig styr på hvad hun har behov for (det har vi så også påpeget siden hun startede og alligevel 'fejlede' de i vinterferien og glemte at orientere os om at ingen af pædagogerne fra hejses stue kom i i uge 7. Det havde været rart at forberede hende på).

Jeg har tænkt mig at kontakte vores sundhedsplejerske og få en snak med hende. Jeg ved heldigvis en del om det qua min uddannelse.


Dejligt, at børnehaven er obs på hende og hendes behov. Har I fået en bedre mavefornemmelse omkring dem?

Og fedt med sutten :banan: Her har vi ikke taget kampen endnu. Moderen er ikke klar :wacko:


Hmm, det lyder mystisk med lillebror. Måske er du nødt til at have ham hjemme.

Ja det vi. Jeg fil en rigtig god snak med lederen og siden har der været handling bag ordene. S har (umiddelbart) taget flytningen ud i pavillionen fint, men er sikker på det er fordi personalet har holdt vores aftaler.
Hun stortrives i børnehaven efterhånden, men er fuldstændig mast om eftermiddagen. Så det indretter vi efter.

Det begyndte at tage overhånd med den sut herhjemme. Hun ville have den konstant og lavede nogle ret heftige flip når hun ikke fik den.

Indrømmet jeg savner også den ro, den gav til tider :genert: Og vi mangler stadig det hele perfekte at sætte i stedet for. Vi trods det ville blive hendes 'putteble', men den er tværtimod røget mere ud. Men vi kunne godt bruge noget, der kunne give hende samme tryghed.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. mar 2016, 21:30

Krydser for, at det enten helt tydeligt er skoldkopper eller er helt væk i morgen tidlig. Tak for hjælpen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. mar 2016, 05:39

Er ikke blevet en fis klogere... Men nu klør han i skidtet og virker generet af de blærer/knopper, der er kommet bag ørerne, så uagtet hvad må lægen lige tjekke, om det er fugl eller fisk.

Er træt af sygdom.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 15. mar 2016, 06:45

FruKuk skrev:Er ikke blevet en fis klogere... Men nu klør han i skidtet og virker generet af de blærer/knopper, der er kommet bag ørerne, så uagtet hvad må lægen lige tjekke, om det er fugl eller fisk.

Er træt af sygdom.


Det lyder som skoldkopper :kys: Jeg forstår godt at du er træt af sygdom :ae: Rigtig god bedring med ham!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. mar 2016, 07:18

Æv Kuk :(
God bedring med ham :kys:

Jeg synes også denne vinter har været strid med sygdom. Alle vi kender med børn har været nedlagt i flere omgange.
0
Valmue
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15. nov 2015, 21:29
Kort karma: 1
Likede indlæg: 69

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Valmue » 15. mar 2016, 09:04

Marichen12 skrev:Jeg skal besøge vuggestue med Elvira i morgen. Hun starter 1/4 og jeg har krise :blush: Det er lige gået op for mig, at det er sidste gang jeg har sådan en lækker lille klump baby :whine: :genert:


Åh kan så meget følge dig :ae: - min datter er lige startet i vuggestue (hun er dog min første og forhåbentlig ikke sidste)

Fru kuk, jeg håber at i har fået opklaret om det er skoldkopper eller ej - jeg ville få lægen til at vurdere over børnehaven- for ja ville være surt at holde et rask barn hjemme, hvis det ikke er nødvendigt og ikke af "lyst"...

Bøtte hvor er S sej! Jeg kan sagtens forstå din modvilje mod begrebet at være særlig sensitiv. Lyder som de er gode i bhv til at støtte og hjælpe S.
Hvis man tænker på det at være særlig sensitiv, som personlighedstræk og er noget en stor del af befolkningen er i stor eller mindre grad. At det ikke er en diagnose, men at man selvfølgelig skal støtte og evt skærmes - ligesom man skal gøre i alle mulige andre henseender. Og at det kan være ganske positivt at være sensitiv, da man jo lægger mærke til detaljer mm.
Lige min kæphest ;) - men du lyder jo os til selv at vide en del :) God ide lige at vende det med sp.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. mar 2016, 14:03

Det var så ikke skoldkopper - blot en gedigent omgang virusudslæt. Så afsted med ham i morgen.
0

Tilbage til "Forældre"