Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2017, 19:49

xxx---xxx skrev:Bøtte vi var afsted da N var 9 mdr. Vi havde ikke autostol med men transport fra lufthavnen til hotellet. Det var med bus og der tog vi chancen og sad med ham.
Derudover gik vi rundt.
Vi havde grød, mad og bleer med. Og det var jeg super glad for, for vi stødte slet ikke på sådan noget i deres købmænd. Jo bleer med massere af parfume.


Ja bleer har vi også altid haft med til S. Tænker også at pulvergrød er vejen frem den uge (og så må jeg krydse fingre for hun vil spise hjemmelavet mad igen bagefter). Tænker at sådan noget all incl. mad er alt for salt (og fed) til hende.

Jeg ved at vi skal med taxa fra lufthavnen til hotellet. Overvejer om vi skal leje en airshell til autostolen også.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 27. jan 2017, 08:56

Hvorfor skulle hun ikke vil spise hjemmelavet mad bagefter?

M på 6 måneder får både hjemmelavet og færdigkøbt grød og mos/mad på glas, og hun spiser gerne begge dele.

Vi var også afsted med R, da han var 8,5 måned, og det var en rigtig god tur. Han sad ved os i bussen fra lufthavnen til hotellet, og det gjorde de andre babyer også.

Skal I afsted selv? Det har du nok skrevet :genert:.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 27. jan 2017, 13:20

Nu har jeg indtryk af, at der er flest kvinder herinde :P Oplever I udfordringer med, at jeres mand/kæreste har svært ved at opdrage og sætte grænser for børnene? Eller løfter I den opgave 50/50 i hverdagen?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. jan 2017, 13:26

Sorenspige skrev:Hvorfor skulle hun ikke vil spise hjemmelavet mad bagefter?

M på 6 måneder får både hjemmelavet og færdigkøbt grød og mos/mad på glas, og hun spiser gerne begge dele.

Vi var også afsted med R, da han var 8,5 måned, og det var en rigtig god tur. Han sad ved os i bussen fra lufthavnen til hotellet, og det gjorde de andre babyer også.

Skal I afsted selv? Det har du nok skrevet :genert:.


Købemad er mere sødt, siges det. Så tænker bare at en uge udelukkende med det, så er det ikke sikkert at det hjemmelavede er så tiltalende mere. Kender et par stykker hvor det er sket.

S fik også begge dele og det gik fint, og har altid gerne ville have begge dele, men hun fik heller kkke udelukkende købemad flere dage i træk. Tværtimod fik hun primært hjemmelavet mad.

Nej vi skal afsted med mine forældre og søstre. Men det har jeg vist ikke skrevet nogle steder. :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lykke » 27. jan 2017, 13:52

Mit barn gik kold i det der købemad. Det er jo totalt smagsløst. Ja grød kan være sødere, men det gjorde ikke noget for A.

Vi brugte det på ture og rejser, og hvis det lige skulle gå lidt stærkt herhjemme.

Som frudulle skriver, så får I sikkert en omgang kartoffelmos eller noget ude. Eller lidt yoghurt hvis de må få det på det tidspunkt.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 27. jan 2017, 15:53

Jer der har teenages drenge, hvad har I gjort, da jeres drenge begyndte at få skæg ?

Min 12 årige dreng har et fint lille overskæg af dun, men da han har mørkt hår, er det meget tydeligt. Han virker ikke generet af det eller lader sig påvirke af at andre kommentere det, hvilket er sket en del. Vi joker også indbydes med det. F.eks til jul hvor vi jokede med at han fik en barbermaskine af julemanden.

Jeg synes jo et eller andet sted, at det er tidligt at skulle til at begynde at vise ham hvordan man barbere sig og det vil jo også bare vokse ud igen. Jeg synes et eller andet sted bare ikke det ser pænt ud, men ved også godt at det er helt naturligt.

Egentlig udspringer hele min tvivl, omkring hvad vi gør med hans begyndende skæg af Årgang 0 tråden, hvor flere har kommenteret en af storebrødrenes overskæg negativt og det er lige præcis sådan et overskæg min søn render rundt med, så følte mig på en måde helt ramt da jeg læste det, for tænkt nu hvis folk også siger sådan om min søn.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 27. jan 2017, 18:08

girl_beat skrev:Nu har jeg indtryk af, at der er flest kvinder herinde :P Oplever I udfordringer med, at jeres mand/kæreste har svært ved at opdrage og sætte grænser for børnene? Eller løfter I den opgave 50/50 i hverdagen?


Altså generelt kan vores unger nemmere charme deres far til at få hjælp med noget, som de egentligt godt kan selv (fx hente et glas mælk, lyne jakken, etc.), hvor jeg er mere doven anlagt og ofte siger, at de selv skal gøre det. Og jeg er nok også lidt mere kontant i min opdragelse end han er, men jeg oplever dog stadig, at vi er helt fælles om opdragelsen, vi gør det bare på hver vores måde.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 12. feb 2017, 10:05

Lungebetændelse tager rigtig meget på kroppen og immunforsvaret, så det er ikke underligt hvis han får raget mere til sig oven på sådan en omgang. Normalt ville jeg lige se tiden an, men med den omgang i mente, ville jeg lige ringe til vagtlægen og høre om de mener om at han skal tilses og evt. lyttes på .

God bedring med ham.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Slettet bruger » 12. feb 2017, 15:43

girl_beat skrev:Nu har jeg indtryk af, at der er flest kvinder herinde :P Oplever I udfordringer med, at jeres mand/kæreste har svært ved at opdrage og sætte grænser for børnene? Eller løfter I den opgave 50/50 i hverdagen?


Jeg er mand, og jeg tror min kone nogle gange tænker sådan. Jeg tænker omvendt nogle gange at hun lige skulle tage en slapper med reglerne. Jeg siger dog ikke noget, hun gør det jo godt, så det er vel o.k. vi ikke opdrager helt ens.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2017, 18:33

FruDulle skrev:Jeg tænker at hvis han stadig har feber i morgen, så ringer vi til egen læge. Han har 38,8 nu her. Så det er ret uændret.


Lyder klogt. God bedring med ham.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2017, 18:52

God bedring med børnene, Dulle og Bluebell :kys:

Her har vi også haft sygdom. S kastede op fredag aften, på mig, sig selv, i køkken og gang. Min mand var på arbejde og V lå i barnevognen og skreg. :genert: Hele fredag aften gik med opkast. 2-4 gange i timen frem til kl 4. Stakkels pige, hun havde næsten ikke kræfter til at sidde oprejst og kaste op til sidst :(
Og far og S skulle have set Disney on ice igår. Men de billetter måtte vi sælge. Heldigvis var hun frisk i dag, så nu er de afsted her til aften. Ikke optimalt tidspunkt, men så må hun holde en fridag i morgen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. feb 2017, 10:27

Øv, Dulle. God bedring med ham :ae:.

Bell, det lyder festligt eller noget :tie:. Håber, I får en god dag.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. feb 2017, 11:48

FruDulle skrev:Lyder festligt... eller.

De har lige ringet fra BH, C har feber :rulle:


Øv:( Tror at ville smutte forbi lægen og lige få lyttet på ham. Min den lille skulle gennem 3 gange penicillin, inden vi fik ordentligt bugt med hans lungebetændelse.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 17. feb 2017, 13:39

FruDulle skrev:Hvor er det hårdt at selv blive syg nu OG være nødt til at tage på arbejde. Hvordan går det?

C havde fuld feber hele natten. Glad og legede til morgen og vi udnyttede at der var energi og kørte til Lego 8.30. Vi var der en halv time førend han begyndte st blive varm og kl 12 kørte igen. Fuld fart på feberen :( Jeg forstår det ikke.


Jeg ville nok tage fat i lægen og bede om at få ham tjekket..
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 17. feb 2017, 14:06

FruDulle skrev:
mulledit skrev:
FruDulle skrev:Hvor er det hårdt at selv blive syg nu OG være nødt til at tage på arbejde. Hvordan går det?

C havde fuld feber hele natten. Glad og legede til morgen og vi udnyttede at der var energi og kørte til Lego 8.30. Vi var der en halv time førend han begyndte st blive varm og kl 12 kørte igen. Fuld fart på feberen :( Jeg forstår det ikke.


Jeg ville nok tage fat i lægen og bede om at få ham tjekket..


Vi var ved lægen onsdag og der var som udgangspunkt ikke noget udover feber, hoste og lidt snot. Så der er nok bare en stram forkølelse som er svær at komme af med fordi han også lige har været nede med lungebetændelse.
K lun ø
Men... hun sagde st der skulle være bedring i weekenden. Jeg tænker om vi skal til lægevagt og han skal podes evt? Vi kan jo ikke bare blive ved sådan her. Det er feber siden lørdag nu


Måske et infektionstal, selvom man ikke gør det så meget på børn.. Men det er længe nu. Vi måtte også igennem en del penicillin kure mht lungebetændelse med den store da han var 8 mdr. Så det sidder dybt i mig, lige med det der. Men altså det skader aldrig at ringe, ligesom det kun er godt at få ham tjekket.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Forældre"