Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. maj 2017, 19:30

Jeg er rimelig træt af vores bh.
I fredags kl. 13 blev det meldt ud, at man samler alle bh-børn på en stue, efter at før skolebørnene er rykket. Og det er igen S' stue, der skal rykkes. De skiftede stue midt i marts sidste år :rulle: Jeg er simpelthen så træt af dem. S er SÅ ked at at hun udover at have mistet 3 virelig gode veninder også skal forholde sig til en ny stue og to nye pædagoger (der er en fra hendes gamle stue med og en på lang afspadsering). Selvfølgelig kender hun både stue, børn og pædagoger, men det er da stadig en stor omvæltning. Hun har grædt de sidste to morgener over det :(

S er et barn der har brug for forberedelse - mere end fra fredag eftermiddag til mandag morgen. En snak med lederen gjorde det ikke meget bedre. Hun fik det til at lyde som om det kun var S der havde behov for at vide det i god tid. Og som alle andre børn og forældre slet ikke kunne se problemet.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 2. maj 2017, 19:37

Åh bøtte det lyder træls.
Og så vil jeg lige nævne det: forældrerådet!

Hvis personalet ikke reagerer må du gå til en fra forældrerådet og bede dem om at råbe personale op, og vil de stadig ikke høre, så må forældrerådet gå til næste instans (i Odense hedder det bestyrelsen for forældrerådene og så den afseling man hører til her er lederen af børnehusene i området også med).

Om det hjælper ved jeg ikke, men som en fra forældrerådet (og nu endda formand) så ville det netop være sådan noget jeg ville bruge min indflydelse på.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. maj 2017, 20:10

Pædagogerne, jeg har snakket med, har delt min frustration. Det er ledelsen, der halter. Det værste er næsten at jeg følte det bare var mig og os, der var særlige og havde behov for noget ekstraordinært.

Men jeg overvejer meget kraftigt om V skal et andet sted hen, lederen er så træg. Der er ellers lige sket ændringer i ledelsen, og jeg troede der var til det bedre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. maj 2017, 18:11

Håber, at det hele flasker sig Bøtte - på den ene eller anden måde.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. maj 2017, 18:17

Er det for tidligt at glæde sig til sommerferien?? Altså jeg har ikke ferie, men mand og børn har fri i 6 uger, og det trænger børnene til. Den store har ramt muren i forhold til de lange skoledage og tidligt op. Hver dag. Den lille er stadig mast ovenpå sine skoldkopper og hænger knap sammen, når børnehavedagen er slut.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. maj 2017, 05:02

Her er weekenden startet alt for tidligt :tie:. Klokken 6 havde været acceptabelt, da det er der, vi nu står op i hverdagene. Men nej, R ville endnu tidligere op.... Altså vi stod op kl. 6.20, da jeg nægter at stå op kl. 5.00. Jeg har bare ikke sovet siden.

Jeg har været et ret gnavent bekendtskab :genert:.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 6. maj 2017, 05:34

Sorenspige skrev:Her er weekenden startet alt for tidligt :tie:. Klokken 6 havde været acceptabelt, da det er der, vi nu står op i hverdagene. Men nej, R ville endnu tidligere op.... Altså vi stod op kl. 6.20, da jeg nægter at stå op kl. 5.00. Jeg har bare ikke sovet siden.

Jeg har været et ret gnavent bekendtskab :genert:.


Hvis det på nogen måde kan trøste er du ikke ene om dine pinsler. Her var der bare den lille der vækkede mig kl 5. Heldigvis vækkede han ikke den store i dag, så den store sov til kl6 som er hans nye vane (efter tre år melle. 4.30 og 5).
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2017, 06:57

Min kæreste spurgte her til morgen i semi-alvor: "hvor gammel skal han være før man stikker ham en iPad og beder ham skride tilbage i seng indtil klokken er mindst 8?"

Lidt ældre end 3,5 mdr, tror jeg...
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. maj 2017, 17:44

Jeg topper lige jer alle. V vågnede kl 4.35 :tie: og sov ikke mere før kl 7.45 :genert:
Og min mand har været på arbejde hele dagen.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 6. maj 2017, 18:19

Jeg er altid i tvivl om påklædningen, når vejret skifter. :genert:

Kan se på facebook at mange børn har haft bare arme i dag og nogen endda også bare ben.
Mine (næsten 3 og 4 år) har haft langærmet og langbukser på i dag og har - så vidt jeg ved, har ikke været sammen med dem hele dagen - ikke sagt at de har haft det for varmt. Udover måske fødderne, som var lidt svedige.

Vi har haft 20-22 grader i solen, men køligere i skyggen. Er det bare mig eller er det ikke for tidligt til shorts og bare tæer? (skal jeg virkelig i gang med at finde sommertøjet frem?)

Jeg ved godt at børn er forskellige, jeg synes bare det er så svært at bedømme og jeg sidder altid i dilemmaer omkring beklædning, når vejret og årstiderne skifter. :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. maj 2017, 19:12

:worship: Bøtte, du har min dybeste respekt.

Faldt hun i søvn igen kl. 7.45, eller stod I op der?

Ina, her har det været overskyet og omkring 16-17 grader og vind, så min dreng på 3,5 år har haft jakke og sko på.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. maj 2017, 20:06

Jeg siger bare til jer med børn der vågner klokken meget tidligt - :ae: :ae: det er pisse synd og pisse hårdt. Skal vi ikke tage hævn når de bliver teenagere?
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. maj 2017, 20:12

Vil i høre hvor skod jeg er til at tjekke markede for priser før jeg køber en varer.

Vores baby alarm er gået i stykker så vi skulle have en ny. Sidst havde vi Philips men jeg ville gerne have neonate denne gang.

Vi køre så i Elgiganten og køber den model de har der hedder 5700 (eller noget i den stil)

Da jeg har købt den er jeg så dum at jeg da lige tjekker nettet, og her kan jeg se at jeg kan spare 300 kr. Det er alligevel så pæn en slat jeg jeg beslutter mig for at gå retur med den alarm jeg lige har købt.

Mig hjem og tjekke diverse sider for priser, samt om hvilke model vi skulle vælge.
En hjemmeside har så tilbud på en nyere model 5800 til samme pris og så er der den dyre top model med talk back ( som vi aldrig jer beugt på den gamle alarm)
Til 600 kr mere.

Jeg beslutter at vi skal have den "billige"
Jeg bestiller og er glad og tilfreds.

Lige indtil næste formiddag hvor samme side satme bar tilbud på den store model for samme pris :whine:
Så blev jeg altså irriteret. Så jeg ringede til firmaet, som
Nåede at trække min ordre retur og så kunne jeg bestille den nye.
Nu håber jeg bare de er lige så gode som vi håber på.

Og jeg har næsten fået forbud af kæresten om at købe ting. Han mener han nok skal tjekke priser næste gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. maj 2017, 20:46

ina skrev:Jeg er altid i tvivl om påklædningen, når vejret skifter. :genert:

Kan se på facebook at mange børn har haft bare arme i dag og nogen endda også bare ben.
Mine (næsten 3 og 4 år) har haft langærmet og langbukser på i dag og har - så vidt jeg ved, har ikke været sammen med dem hele dagen - ikke sagt at de har haft det for varmt. Udover måske fødderne, som var lidt svedige.

Vi har haft 20-22 grader i solen, men køligere i skyggen. Er det bare mig eller er det ikke for tidligt til shorts og bare tæer? (skal jeg virkelig i gang med at finde sommertøjet frem?)

Jeg ved godt at børn er forskellige, jeg synes bare det er så svært at bedømme og jeg sidder altid i dilemmaer omkring beklædning, når vejret og årstiderne skifter. :lol:


S er en af dem med bare arme og ben. Hun har tilbragt det meste af dagen med mormor og morfar som også var iført meget lidt tøj! Hun har været rigtig fint varm og der er meget læ i deres have. Hun virkede på ingen måde kold, de gange jeg var tæt på hende.

Jeg kogte til gengæld selv i min kortærmede kjole og strømpebukser.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. maj 2017, 20:48

Sorenspige skrev::worship: Bøtte, du har min dybeste respekt.

Faldt hun i søvn igen kl. 7.45, eller stod I op der?

Ina, her har det været overskyet og omkring 16-17 grader og vind, så min dreng på 3,5 år har haft jakke og sko på.


Vi stod op 5.15. Der opgav jeg - frygtede at hun vækkede S.

Kl 7.30 smed jeg børnene i bilen og tog hjem til mine forældre og V faldt så i søvn der 7.45. Og vågnede igen da vi ankom. Og var vågen 2 timer mere. Keg fatter slet ikke hun kan nøjes med 20 min lur på 5 timer og 20 min :8:
0

Tilbage til "Forældre"