Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1220

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. aug 2017, 20:13

Tamara skrev:Vi bruger Libero til vores 4 1/2 årige. Night et eller andet. Fungerer fint.

Dem har vi prøvet - uden held. Tror, at han tisser ud ved benene, fordi de sidder for løst. Men tak for forslaget.
0
Tamara
Kort karma: 15
Likede indlæg: 561

Indlægaf Tamara » 30. aug 2017, 20:22

Ja så der nok kun de 'rigtige' vådliggerbleer at se på. Eller jeg har kun set Libero på hylderne her.
1
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 60
Likede indlæg: 471

Indlægaf Zinde » 30. aug 2017, 21:08

FruKuk skrev:
Tamara skrev:Vi bruger Libero til vores 4 1/2 årige. Night et eller andet. Fungerer fint.

Dem har vi prøvet - uden held. Tror, at han tisser ud ved benene, fordi de sidder for løst. Men tak for forslaget.

Drynites er de bedste af de engangsbleer, vi har prøvet. Dem har min 7-årige med, når han sover ude.
Hjemme bruger vi stofbleer, de holder altid :gogo:
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 31. aug 2017, 04:48

Zinde skrev:
FruKuk skrev:

Drynites er de bedste af de engangsbleer, vi har prøvet. Dem har min 7-årige med, når han sover ude.

Stofbleer lyder interessant. Kan du anbefale nogle?
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 60
Likede indlæg: 471

Indlægaf Zinde » 31. aug 2017, 04:55

FruKuk skrev:
Zinde skrev:
FruKuk skrev:

Stofbleer lyder interessant. Kan du anbefale nogle?

Vi bruger denne model med 3 ekstra indlæg (2 hamp prefolds og 1 bambus prefold)
https://www.koogko.dk/imagine-lommeble- ... heart-9703

Du kan bestille en prøvepakke hos koogko, så kan du prøve det af, inden du køber dig fattig.
1
Mann tracht und Gott lacht
Lykke
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1824

Indlægaf Lykke » 24. sep 2017, 12:38

Er der nogen som har prøvet at tage i teateret med jeres børn? Hvor gamle var de, og var det en succes?
0
Tamara
Kort karma: 15
Likede indlæg: 561

Indlægaf Tamara » 24. sep 2017, 13:59

Vi har fulgt aldersanvisningen (hedder det det?) På Anemoneteateret i Kbh og haft tre fantastiske ture med vores 4 årige.
Hun har også været i Tivolis glassal til juleforestilling som 1 1/2 årig og hyggede sig fint uden problemer - men det var kun fordi vi var inviteret til noget familietamtam.
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 25. sep 2017, 18:13

Åh min store pige på 7 år kom trist ned efter at være blevet puttet med ordene: "Mor, nogle gange har jeg bare lyst til at stå af livet" :trist: Jeg var sgu lige ved at tude altså. Hun er så skøn og livsglad, men samtidig har hun nogle virkelig dystre tanker. Jeg synes, at det er piv svært at vide, hvordan vi støtter hende bedst.

Øv altså
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 702
Likede indlæg: 4097

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2017, 18:30

FruKuk skrev:Åh min store pige på 7 år kom trist ned efter at være blevet puttet med ordene: "Mor, nogle gange har jeg bare lyst til at stå af livet" :trist: Jeg var sgu lige ved at tude altså. Hun er så skøn og livsglad, men samtidig har hun nogle virkelig dystre tanker. Jeg synes, at det er piv svært at vide, hvordan vi støtter hende bedst.

Øv altså

Puh. :( Hvad tumler hun med?

:ae:
0
S :lun:
V :lun:
Sorenspige
Kort karma: 308
Likede indlæg: 1495

Indlægaf Sorenspige » 25. sep 2017, 18:48

Årh, FruKuk, det er dælme også en hård udmelding :ae:. Ved du, hvorfor hun har det sådan?
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2017, 17:55

Det er ikke sådan en enkelt ting, men generelt sætter hun bare baren vildt højt og accepterer ikke fejl. Hverken faglige eller adfærdsmæssige. Hun kan dunke sig selv i dagevis, hvis hun har gjort noget forkert.
Derudover er hun mega presset over lange skoledage, eksem, allergi og manglen på mulighed for at sove, til hun vågner af sig selv.
0
Sorenspige
Kort karma: 308
Likede indlæg: 1495

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2017, 18:12

Hun har godt nok også meget at bøvle med. De der skoledage er altså også bare lange for de små...

Har hun det bedre i dag?

Hvad svarede du?
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 26. sep 2017, 18:40

Sorenspige skrev:Hun har godt nok også meget at bøvle med. De der skoledage er altså også bare lange for de små...

Har hun det bedre i dag?

Hvad svarede du?

Jeg svarede, at det lød rigtigt ubehageligt, og at sådan er det bestemt ikke meningen, at man skal have det. Hun er ret god til selv at sætte ord på, hvad der fylder, og så gælder det mest om at lytte og kramme. Og når hun så har grædt færdigt, er det som om, hun er "klar igen".

Men derfor går mit hjerte stadig lidt i stykker - ville ønske, at hun bare kunne være lidt mere "easy going"
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 702
Likede indlæg: 4097

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2017, 18:28

Venligst ikke quote...

Vi er rygende uenige herhjemme. På den der virkelig ubehagelige 'ondt i maven'-måde. :(

Jeg prøver lige at fremlægge dilemmaet neutralt, og så vil jeg gerne høre jeres mening.

Vi er inviteret til familiefest i weekenden. Uden børn. Eneste pasning er et tæt familiemedlem, der er dårligt gående og går med rollator. Børnene kender vedkomne godt.
Vedkomne skal hente børnene og køre knap 2 timer med dem (og den tur kan ikke undgås) og få dem + barnevogn ud af bilen. Derudover skal h*n passe en pige på 9 og en dreng på 11. Vores piger er 10 mdr og knap 5 år.

Udfordringerne ved at skulle gå med hende på 10 mdr, få hende og barnevogn ud af bilen, få hende i højstol, få hende på puslebordet osv. skal løses ved at den 11 årige skal gøre disse ting.

Vi opholder knap 2 timers kørsel fra familiemedlemmet og tænker, at vi nok er væk 6-8 timer.

Den ene af os, mener at det sagtens kan lade sig gøre.
Den anden mener det er for stort et ansvar for den 11 årige og at det bliver for står en mundfuld for familiemedlemmet.

Hvad siger I?
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 62
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 1095

Indlægaf Ellin » 4. okt 2017, 18:35

Bøtte skrev:Venligst ikke quote...

Hvad siger I?

Helt kort herfra; jeg ville ikke gøre det. Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det ville fylde for meget for mig, om det hele nu går okay.
Måske vil nogen mene, at jeg er sart osv. - dem om det - men jeg ville ikke have en dårligt gående til at passe et så lille barn, samtidig med ansvaret for 3 andre børn i alderen 5-11 år.
Var det kun den 5 årige og de to større børn, ville jeg sige go.

Måske jeg ville tænke anderledes, hvis jeg kendte den 11-årige særdeles godt og havde en fornemmelse af, at denne 11-årige var opgaven ganske moden ifht. den lille. :)
2
I wish that I could be like the cool kids
'Cause all the cool kids, they seem to fit in
I wish that I could be like the cool kids
Like the cool kids

Tilbage til "Forældre"