Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 773
Likede indlæg: 6574

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 05:19

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der står 2-3 lærere og tager imod hver morgen og som er med til at vinke. Han er bare dybt ulykkelig. Jeg var der i 1,5 time. Det tog 40 min. at få ham ind med lovning på at jeg sad udenfor. Så gik der noget tid og så sagde han gennem vinduet at han legede minecraft og det var jo fint og så sagde jeg at jeg kørte og det var så okay.

Så må det være sådan nogle dage endnu. Jeg kan og vil ikke aflevere et barn der græder uanset.

Havde en snak med head teacher bagefter og der er bare nogle ting som fundamentalt ikke er noget vi er helt på linje med pga nogle forhold som er på skolen og som ikke fungerer optimalt for ham. Og det selvom jeg VED at han trods har det godt nok når han er der og hygger sig osv.

Lige nu sender vi mail afsted til den anden skole og håber at de kan finde plads til januar i den aldersklasse vi vil have ham i.

Øv hvor er det dumt FKA :( Jeg har desværre ingen gode råd andet end det, du allerede gør. Jeg ville heller ikke have hjerte til at "efterlade" ham. Måske i en dansk børnehave, hvor man var sikker på, at han forstod kulturen, sproget, var omgivet af ligesindede, etc., men ikke i den kontekst, du har beskrevet.

Og så krydser jeg fingre for, at den anden skole kan tage ham :kys:

tak. Jeg bliver nødt til at sidde der nogle dage igen tænker jeg. Bare lige efter aflevering og en 15-20 minutter. Håber at det kan gøre det.

Det er ikke optimalt at han er næsten et år ældre end den næste og samtidig fysik er så meget større end de andre. Han mangler nogle at spejle sig i og være sammen med. De går meget op i at større lærer de mindre hvordan og hvorledes og de voksne superviserer. Men det nytter jo ikke når han er den eneste og han skal ikke have så meget ansvar og lege politimand og samtidig kommer der jo forhåbentligt en lillesøster til jul og så er han den største igen og kan uanset hvor meget vi gerne vil det, ikke få ligeså meget opmærksomhed som nu fra os.

Vi er ellers glade for den generelle pædagogik i det store billede og han har det ikke dårligt når han er der i løbet af dagen. Men der ER mange ting for ham lige nu med nyt land og sprog osv., så naturligvis reagerer han på en eller anden måde. Så han skal have så meget tryghed som overhovedet muligt. Men med det opsummerede, så synes jeg/vi bare ikke at det er optimalt.
0
/Dullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 05:20

FruKuk skrev:Vi træner "fald i søvnen selv. I din egen seng" igen, igen, igen. Vi opdrager primært ud fra devisen, at det først er en dårlig vane, når den er irriterende for os. Og det betyder så, at vi har nogle "opdragelsen-gengangere". Som fx putteritualer. I lange perioder falder ungerne selv i søvn på deres egne værelser. Men så sniger der så sygdom, utryghed, magelighed, etc. ind, og så får de et par aftener lov at falde i søvn i vores seng. Så begynder det ikke at være nok, så skal vi ligge hos dem, til de sover. Og så begynder tiden vi skal ligge der at trække ud. Og så er vi der, hvor vi efter alt for mange aftener med alt for lange putninger og efterfølgende slæbning af store børn til 1. sal, hvor det er gået fra at være helt fint og "Imødekommelse af behov" til en dårlig vane. Og der er vi så nu. Så nu kører vi lige en runde mere, hvor jeg sidder på responsen på 1. salen og siger "godnat", når den ene dårlige undskyldning for ikke at kunne sove, står i kø for at tage over for den anden.

Kender det godt :fløjt:

Heldigvis plejer det at gå hurtigt nok synes jeg, i hvert fald her. Det er jo os voksne som lader det ske og det koster så når man starter forfra :blush: .
0
/Dullen
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 935
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2018, 21:48

FruKuk skrev:Vi træner "fald i søvnen selv. I din egen seng" igen, igen, igen. Vi opdrager primært ud fra devisen, at det først er en dårlig vane, når den er irriterende for os. Og det betyder så, at vi har nogle "opdragelsen-gengangere". Som fx putteritualer. I lange perioder falder ungerne selv i søvn på deres egne værelser. Men så sniger der så sygdom, utryghed, magelighed, etc. ind, og så får de et par aftener lov at falde i søvn i vores seng. Så begynder det ikke at være nok, så skal vi ligge hos dem, til de sover. Og så begynder tiden vi skal ligge der at trække ud. Og så er vi der, hvor vi efter alt for mange aftener med alt for lange putninger og efterfølgende slæbning af store børn til 1. sal, hvor det er gået fra at være helt fint og "Imødekommelse af behov" til en dårlig vane. Og der er vi så nu. Så nu kører vi lige en runde mere, hvor jeg sidder på responsen på 1. salen og siger "godnat", når den ene dårlige undskyldning for ikke at kunne sove, står i kø for at tage over for den anden.

Deb fælde er vi også faldet i. 100 gange :genert:

Synes altid de første aftener er værst, så vender det som regel her.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2018, 21:51

Lillesøster fortsatte sit opkast indtil søndag eftermiddag. Og var derfor hjemme i dag også. Men hae egentlig været rimelig frisk.

Kl 23 vågnede vi så ved at storesøster kastede op. I vores seng. Fordi vi har jo slet ikke haft opkast nok den sidste uge.

Hun har allerede kastet op anden gang også. Denne gang dog i en spand.

Forudser endnu en nat med afbrydelser og spand der skal tømmes. Det trænger vi da også igen.

Og jeg kan selvfølgelig ikke sove, efter først at have sovet lidt på sofaen og derefter lidt i sengen, inden vi blev vækket.
0
Sof
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1552

Indlægaf Sof » 4. sep 2018, 17:54

Håber det er gået bedre i dag, Bøtte!

Er der nogen af jer der har børn der bruger briller? Eller måske mere, som har har gjort det fra de var helt små?

Min dreng er 14 måneder og jeg bliver simpelthen sådan i tvivl om han har svært ved at fokusere :gruble: synes han laver nogle mærkelige ting, nogle af dem virker sådan lidt ticks agtige. På den anden side så er han jo ved at lære at han kan alt muligt, så hans gakkede ting, kan også sagtens være at han bare undersøger....
Hvordan laver de synstest på små børn?
0
xxx---xxx
Kort karma: 73
Likede indlæg: 311

Indlægaf xxx---xxx » 4. sep 2018, 18:44

Sof skrev:Håber det er gået bedre i dag, Bøtte!

Er der nogen af jer der har børn der bruger briller? Eller måske mere, som har har gjort det fra de var helt små?

Min dreng er 14 måneder og jeg bliver simpelthen sådan i tvivl om han har svært ved at fokusere :gruble: synes han laver nogle mærkelige ting, nogle af dem virker sådan lidt ticks agtige. På den anden side så er han jo ved at lære at han kan alt muligt, så hans gakkede ting, kan også sagtens være at han bare undersøger....
Hvordan laver de synstest på små børn?

Vores dreng på snart 5 år fik briller i maj.
Vi opdagede det først ved 4 års undersøgelse.

Hvis jeg tænker tilbage kunne vi måske have opdaget det før.

Men han sad altid tæt på tv’et. Vi tænkte det blot var fordi han sad på bObles og derved havde fået en dårlig vane. For han gav aldrig udtryk for at han ikke kunne se noget når vi spurgte, både kort og lagt væk.

Men han dumpede totalt ved 4 års undersøgelsen.

Vi bestilte så en tid til øjenlægen og da de kom derop skulle han kigge i en maskine og derefter fik han dryppet sine øjne.
Derefter skulle han vente 45 min før han kunne undersøges. Hans øjne var meget meget lysfølsomme i mens, og pupillerne blev kæmpe store.
Herefter skulle han kigge på nogle i en maskine og på den måde kunne de måle hans syn.

Og derefter fik de resultatet.

En gammel bekendts datter har lige fået briller og hun er kun 1 år. Hun var blevet tjekket pga hun skeler. Så jeg tror næsten man kan tjekke dem lige meget alder.

Hvis jeg var i tvivl så ville jeg ringe og få en tid. Det skader jo ikke ;)
0
xxx---xxx
Kort karma: 73
Likede indlæg: 311

Indlægaf xxx---xxx » 4. sep 2018, 18:48

FKA det lyder så hårdt! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg havde gjort.
På mig lyder det helt klart som om han ikke trives. Det var præcis sådan min søn var i sin gamle børnehave.

Åh det må virkelig også være svært for ham med sproget men bestemt også pga den aldersforskel der er.

Jeg tror jeg ville gøre som du allerede gør, altså blive når han har brug for det. Hvis du har muligheden og tiden til det.
Selvfølelig skal de nogle gange have et push i den rigtige retning, men andre gange har de også brug for den ekstra tid og tryghed.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 304
Likede indlæg: 3369

Indlægaf FruKuk » 5. sep 2018, 06:06

Står den stadig på bræk hos jer Bøtte?

Her har ungerne igen accepteret, at de skal falde i søvn i egne senge :banan: Så må vi se, hvor længe deres forældre kan holde den stramme linie :genert: For det er jo altså hyggeligt at ligge og putte med dem :love: Bare ikke i timevis
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2018, 06:10

Begge børn er friske igen, nu er det til gengæld mig der står for skud :(
1
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 5. sep 2018, 18:46

Bøtte skrev:Begge børn er friske igen, nu er det til gengæld mig der står for skud :(

Altså kun like til raske børn. God bedring til dig
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2018, 18:54

Tak. Satser på jeg skal på job i morgen. Jeg var jo så dygtig en ansat at bruge min fridag på at være syg. :rulle:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. sep 2018, 03:25

Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Der er virkelig mange faktorer som spiller ind og som kan være årsag til begge dele. Men om det er det ene eller andet ved jeg virkelig ikke. Han var syg med feber tirsdag og i går fik han ekstra dag hjemme fordi han lige skulle være helt på toppen. I dag gjorde og sagde han alt for at argumentere for at han stadig var syg, men afsted kom vi. Jeg har siddet der over en time og da jeg skulle sige farvel begyndte han st græde. Jeg endte med at få lov at gå hvis jeg brugte raketfart og hentede ham lige med det samme og vi Købtw et kinderæg bagefter. Men han var ked af det, uden at græde men med tårer i øjnene.

Jeg synes at det er en hæslig situation det her. Jeg har svært ved at se os ud af det og samtidig kan jeg ikke vurdere hvor længe man giver sådan en situation tid.

Vi har ikke hørt fra den anden skole og så er eneste alternativ at have ham hjemme. Det ser jeg heller ikke som optimalt.
0
/Dullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. sep 2018, 03:48

xxx---xxx skrev:FKA det lyder så hårdt! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg havde gjort.
På mig lyder det helt klart som om han ikke trives. Det var præcis sådan min søn var i sin gamle børnehave.

Åh det må virkelig også være svært for ham med sproget men bestemt også pga den aldersforskel der er.

Jeg tror jeg ville gøre som du allerede gør, altså blive når han har brug for det. Hvis du har muligheden og tiden til det.
Selvfølelig skal de nogle gange have et push i den rigtige retning, men andre gange har de også brug for den ekstra tid og tryghed.

Det er forfærdeligt hårdt.

Jeg kan ikke gennemskue om det er trivsel eller om det er summen af sprog, kultur, afsavn osv. Min mavefornemmelse plejer at være ret god, men lige i det her er der for mange signaler og mangel på alternativer. Det gør virkwlig ondt på mig og jeg kæmper for ikke at græde med når tårerne kommer hos ham.

Jeg ved ikke hvor længe vi skal give det for at det fungerer, vi kan jo heller ikke køre det her show de næste 10 uger til vi tager 2 mdr til Dk. Og samtidig er eneste alternativ lige nu, at han går hjemme hos mig og det er så 10 timer jeg helt alene skal aktivere ham. Samtidig ændrer det jo ikke på at der pt ikke er andre skoler han kan gå på. Jeg ved det simpelthen ikke.
0
/Dullen
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 6. sep 2018, 18:59

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Der er virkelig mange faktorer som spiller ind og som kan være årsag til begge dele. Men om det er det ene eller andet ved jeg virkelig ikke. Han var syg med feber tirsdag og i går fik han ekstra dag hjemme fordi han lige skulle være helt på toppen. I dag gjorde og sagde han alt for at argumentere for at han stadig var syg, men afsted kom vi. Jeg har siddet der over en time og da jeg skulle sige farvel begyndte han st græde. Jeg endte med at få lov at gå hvis jeg brugte raketfart og hentede ham lige med det samme og vi Købtw et kinderæg bagefter. Men han var ked af det, uden at græde men med tårer i øjnene.

Jeg synes at det er en hæslig situation det her. Jeg har svært ved at se os ud af det og samtidig kan jeg ikke vurdere hvor længe man giver sådan en situation tid.

Vi har ikke hørt fra den anden skole og så er eneste alternativ at have ham hjemme. Det ser jeg heller ikke som optimalt.

Vil I kunne lave en “handel” med ham om, at han være afsted mandag, onsdag og fredag mod, at han havde hjemmedag tirsdag og torsdag? Altså ikke for, at han alene skal træffe beslutningen, men for at se, om det kunne gøre det mere spiseligt for ham.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. sep 2018, 05:55

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har virkelig svært ved at vurdere om C ikke vil afsted fordi det, som han siger “er en dum skole”, eller om det er fordi han bare gerne vil være hjemme sammen med mig. For h...... det er svært.

Vil I kunne lave en “handel” med ham om, at han være afsted mandag, onsdag og fredag mod, at han havde hjemmedag tirsdag og torsdag? Altså ikke for, at han alene skal træffe beslutningen, men for at se, om det kunne gøre det mere spiseligt for ham.

Ja det kunne vi nok, men ikke med succes, for så vil han bare være hjemme dagen efter også.

Jeg har skrevet med flere omkring hjemmeskole herude og der er en del som gør det og de mødes hver tirsdag og har derudover play dates. Så der kan godt stables noget socialt på benene. Akademisk kan jeg også sagtens stimulere ham og vi kan også være kreative osv sammen. formegentlig ser vi lige nu på at det drejer sig om 4 mdr og det er jo trods alt relativt overskueligt. Jeg tror bare at jeg bliver småbims af at skulle være på 10 timer om dagen :fløjt:

Altså 4 mdr er hvis vi finder en skole hvad er et problem lige nu. Vi har kun 2 som vi har øje på og den ene er fransk og jeg har svært ved at finde ud af hvor meget ER på fransk, det meste er på engelsk, men det franske fylder jo også noget. Men tror jeg at jeg tager hen og besøger den næste uge.
0
/Dullen

Tilbage til "Forældre"