Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12116

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sangius » 29. sep 2018, 20:18

Zonta skrev:
Sangius skrev:
Zonta skrev:Det her er måske et virkelig dumt spørgsmål, men hvordan og hvornår bruger I uldtøj til ungerne? Har fået en fin uld-body, men bruger man den bare som helt almindelig body? Under noget? Hvad med uld-leggings? Udover deres almindelige tøj? I stedet for? Udenpå? So many questions :genert: :panik:

Min datter sover næsten altid i uld :)

Uldundertøj er også guld værd i dagplejen.

Så f.eks. bare i en uld-body? Er det fordi det tempererer godt eller? Vi har vist et ret varmt barn, så det skal helst ikke være noget alt for varmt (men nu aner jeg jo ikke hvordan det bliver til vinter...)

Uldbody + strømpebukser eller en heldragt i uld. Min datter har alle dage nægtet at få en dyne på :)

Jeg synes uld tempererer godt, oplever ikke hun bliver svedt. Men hun er heller ikke et varmt barn :)
1
Bergen
Kort karma: 13
Likede indlæg: 731

Indlægaf Bergen » 29. sep 2018, 20:22

Zonta skrev:Det her er måske et virkelig dumt spørgsmål, men hvordan og hvornår bruger I uldtøj til ungerne? Har fået en fin uld-body, men bruger man den bare som helt almindelig body? Under noget? Hvad med uld-leggings? Udover deres almindelige tøj? I stedet for? Udenpå? So many questions :genert: :panik:

A sover i en ulddragt eller leggings/trøje. Hun bruger ikke dyne.

Og bruger uldundertrøje under tøjet som en alm body. Da hun var lille en uldbody. Vi er begyndt med undertrøjen og en tynd uldhue om morgenen.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Kalimsofie » 29. sep 2018, 20:41

Uld temperer, så børnene sveder ikke i det. Vi har altid uld inderst herhjemme (både børn og voksne) hele vinterhalvåret.
0
JoyNips
Kort karma: 599
Likede indlæg: 9541

Indlægaf JoyNips » 29. sep 2018, 21:00

Min unge kan sagtens svede i uld, han er et ret varmt barn, selvom jeg synes det er blevet bedre. De sidste vintre - hhv nyfødt og 1 år gammel - har vi kun brugt ét lag tøj. Bomuldsbody på normale dage og uld hvis det var lidt koldere. I år tror jeg måske oftere at han vil få flere lag på.

Vi er ikke startet på uld-natdragter i år endnu, men det kommer. Jeg har også en dynenægter.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 401
Likede indlæg: 3842

Indlægaf Danseprinsesse » 29. sep 2018, 22:16

Langærmede uldbodyer (og nu bluser) har vi brugt alene. Vi har været glade for dem i rib-agtig kvalitet, de er lidt tykkere og er lækre som “almindelig” overdel.
Jeg har arvet en del undertøjsagtige bodyer i tyndere kvalitet. Dem har vi aldrig brugt under tøjet, synes ikke det giver mening med 2 lag lange ærmer, men de er fine som nattøj/hyggetøj derhjemme.

Under tøjet har vi efterår/vinter brugt uldbodyer uden ærmer/med korte ærmer. Nu har han alm. undertrøjer i uld på under en bomuldsbluse.
Min dreng har aldrigt haft uld som ekstra lag på benene. Men leggins er gode som nattøj eller i barnevognen, hvis barnet sover i en sleepbag/voksi.

Ellers bruger vi uldhuer og så tykkere ulddragter til at sove ude i og til at have på i barnevogn/klapvogn, dengang han ikke selv gik endnu.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1870

Indlægaf Zonta » 30. sep 2018, 07:31

Tak for hjælp med uld :D Synes det er lidt tricky, det med at få klædt dem ordentligt på, så de hverken er for kolde eller varme :genert:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1996

Indlægaf twinkle » 30. sep 2018, 08:04

Vi bruger både uld som inderste og yderste lag, det svinger lidt.
Ofte har han en kortærmede body på, en tynd uldtrøje ud over og så leggings i uld. Jeg bruger tit bare leggings for sig selv, barnet okser alligevel rundt 99% af tiden, så han når næsten aldrig at blive kold.
I barnevognen og klapvognen bruger vi voksi, den er jeg så glad for. Så behøver jeg ikke pakke ham i en masse tøj inden han skal ud og sove, og det hjælper ham med at finde ro at være pakket lidt ind.

Hvis vi skal noget hvor vi er udenfor, så kommer han i sin lækre ulddragt, den er så blød, varm og vamset.
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 464
Likede indlæg: 3434

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. okt 2018, 05:43

Skolen har lige ringet. De har diskuteret i 1/2 time med C fordi han nægter han gå væk fra deres toilet. Han har leget med vand udenfor og hans bukser er blevet våde og moderen glemte tilsyneladende at lægge nye i hans taske efter i går hvor der også var våde bukser med hjem. INGEN må se ham i kun boksershorts åbenbart, så nu står han der :genert: Han nægter naturligvis også at tage den sarong på som de har tilbud ham :D
5
/Dullen
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Sof » 4. okt 2018, 07:11

Har aldrig haft så mange sygedage eller dage hvor man ikke er på toppen, men alligevel sidder på studie, som efter at have fået et institutionsbarn. Alt hvad han slæber med hjem, rammer mig, ikke min kæreste.

Er så træt af at være småsyg konstant!
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 841
Likede indlæg: 5803

Indlægaf Bøtte » 4. okt 2018, 19:28

Sof skrev:Har aldrig haft så mange sygedage eller dage hvor man ikke er på toppen, men alligevel sidder på studie, som efter at have fået et institutionsbarn. Alt hvad han slæber med hjem, rammer mig, ikke min kæreste.

Er så træt af at være småsyg konstant!

Sådan er det også herhjemme. Og har været det i 5 år, siden den store startede i dp :genert:
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2390

Indlægaf FruKuk » 6. okt 2018, 08:02

Vi skal på den halvårlige alenetur med ungerne. Denne tur er far/søn og mor/datter. Næste gang far/datter og mor/søn. Far og søn skal på "eventyr" til en shelterplads, hvor de skal lave bål og gå på opdagelse. Datteren og jeg skal til massage og i teateret. Det plejer at være piv hyggeligt og virkeligt noget, vi kan tale længe om bagefter :lun:
12
AgentPixie
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1844

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2018, 13:17

Har I erfaringer med bio-strath dråber? Er ved at være godt træt af, at vi herhjemme er syge på skift!
0
That awkward moment between birth and death.
godtnavn
Kort karma: 452
Likede indlæg: 3764

Indlægaf godtnavn » 6. okt 2018, 13:19

Nu har vores datter fået børneorm, der skal hele familien jo behandles fordi det er så smitsomt og da vi rejser mandag ringede vi til vagtlægen for at få en kur. Lægen fik mig dog til at føle mig som en sygt dårlig mor, for børneorm er jo ikke farligt og behøves ikke blive behandlet, og selvom der ikke var tegn på det skulle være farligt at tage i den lille dosis som man gør mod børneorm når man er gravid, så er det ikke undersøgt i bund. Så hun ville personligt gå med børneorm hele graviditeten... Jeg har dog fået en kur, men har lidt dårlig samvittighed over at tage det nu og føler mig som en skodmor :(
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. okt 2018, 13:20

AgentPixie skrev:Har I erfaringer med bio-strath dråber? Er ved at være godt træt af, at vi herhjemme er syge på skift!

Med bio strath og en god probiotika er man dækket temmelig godt ind. Rød solhat og C er bonus :D

Jeg er selv igang med af fylde mest muligt op på vores søn så han er klar til det danske klima når vi rammer det i november og håber han ikke bliver ligeså ofte syg som sidste år.
0
/Dullen
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. okt 2018, 13:22

godtnavn skrev:Nu har vores datter fået børneorm, der skal hele familien jo behandles fordi det er så smitsomt og da vi rejser mandag ringede vi til vagtlægen for at få en kur. Lægen fik mig dog til at føle mig som en sygt dårlig mor, for børneorm er jo ikke farligt og behøves ikke blive behandlet, og selvom der ikke var tegn på det skulle være farligt at tage i den lille dosis som man gør mod børneorm når man er gravid, så er det ikke undersøgt i bund. Så hun ville personligt gå med børneorm hele graviditeten... Jeg har dog fået en kur, men har lidt dårlig samvittighed over at tage det nu og føler mig som en skodmor :(

Ej hvem faen gider bøvle med børneorm. Sikke da en tåbelig læge. Børneorm er jo ikke ligefrem lækkert, det smitter og så klør det jo. Jeg forstår godt det med tankerne om det når du er gravid, men Better safe than Sorry. Tænker jeg.
2
/Dullen

Tilbage til "Forældre"