Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. nov 2015, 21:02

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Man skal naturligvis spørge læge/apotek, hvis man er i tvivl/usikker. Personligt ville jeg ikke spørge, hvis lillebror var plaget af skoldkopper, men blot give ham en antihistamin. Men med storesøster var jeg i tvivl, så der spurgte jeg.


Men så husk at nøjes med at give ham en halv :)
Og du har jo også lægens ord for det nu!

Min erfaring med vagtlæger er i øvrigt af noget blandet karakter. Efter jeg som gravid blev spurgt om jeg ofte havde blærebetændelse, da jeg kom ind og ikke kunne få luft :tie:


Han får en hel, hvis det er - det fik han også, da han viste symptomer på høfeber.

Men jeg er også ret loose lige med antihistaminer. Og Panodil Junior.
Senest rettet af FruKuk 19. nov 2015, 21:04, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. nov 2015, 21:03

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Man skal naturligvis spørge læge/apotek, hvis man er i tvivl/usikker. Personligt ville jeg ikke spørge, hvis lillebror var plaget af skoldkopper, men blot give ham en antihistamin. Men med storesøster var jeg i tvivl, så der spurgte jeg.


Men så husk at nøjes med at give ham en halv :)
Og du har jo også lægens ord for det nu!

Min erfaring med vagtlæger er i øvrigt af noget blandet karakter. Efter jeg som gravid blev spurgt om jeg ofte havde blærebetændelse, da jeg kom ind og ikke kunne få luft :tie:


Han får en hel, hvis det er - det fik han også, da han viste symptomer på høfeber.

Men jeg er også ret loose lige med antihistaminer. Og Panodil Junior.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 19. nov 2015, 21:19

Imprægnerer I støvler af Goretex?
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 19. nov 2015, 22:05

Hvad gør antihistamin helt præcis ved skoldkopper?
Forsvinder det hurtigere?, kommer der hurtigere skorpe på? Bliver angrebet mindre? Mindsker det kløen?

Jeg vil lige se, om vi har noget antihistamin liggende, og se hvad der står af dosering i pakken.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 06:08

Sorenspige skrev:Imprægnerer I støvler af Goretex?


Ja, det kan vel kun give ekstra beskyttelse. Tænker nu også altid ekspedienterne i skobutikkerne også har anbefalet det, når jeg har købt støvler med goretex.


Har i hvertfald aldrig hørt, at det skulle have en negativ effekt.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 06:17

vibbsen skrev:
Tibbler skrev:
Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.


Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.



For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. nov 2015, 07:23

Atinas206 skrev:Hvad gør antihistamin helt præcis ved skoldkopper?
Forsvinder det hurtigere?, kommer der hurtigere skorpe på? Bliver angrebet mindre? Mindsker det kløen?

Jeg vil lige se, om vi har noget antihistamin liggende, og se hvad der står af dosering i pakken.



Det mindsker kløen. Det kan give huden ro, for sommetider bliver kløen værre når man først er startet på det.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. nov 2015, 10:01

Tibbler skrev:
vibbsen skrev:
Tibbler skrev:
Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.


Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.


For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.

Og det kan vel lige så godt være en pige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 20. nov 2015, 12:04

Fru Sunshine skrev:
Tibbler skrev:
vibbsen skrev:
Tibbler skrev:
Har du snakket med personalet om det?

Hvis det er rigtigt at de ikke vil lade drenge gå forrest, så burde du bede om en god grund til det. Kunne jo være fedt, hvis din dreng kunne være med til at ændre den regel; om ikke andet så for de fremtidige luciadrenge i børnehaven.


Nu handler luciaoptoget jo om LuciaBRUDEN. Og luciabruden er hende der går forrest. Og har udgangspunkt i helgeninden Lucia.

Kunne det tænkes at den gode grund til at man ikke lader drenge går forrest er at de ikke kan være luciaBRUDE eftersom denne titel er forbeholdt piger....

Fair nok at ens søn ikke synes at det er rimeligt....Men så mener jeg faktisk at vi i forbindelse med visse traditioner som forældre har pligt til at forklare vores børn, på en pæn måde hvorfor tingene hænger sammen som de gør..Det vil også gøre det en hel del nemmere for dem i fremtiden når de skal lære at det ikke er alle muligheder der står åbne....Uanset hvor gerne man så vil.


For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.

Og det kan vel lige så godt være en pige.


og lige så godt en dreng.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 20. nov 2015, 15:56

Ja dulle de lover sne og kulde.

Hvornår er det i kommer til DK?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. nov 2015, 18:39

Her blev børnene puttet kl 18.00. De var totalt maste, så efter en gang lydbog med Prop og Berta, var det begge faldet i søvn. Manden har aftenvagt, så nu stener jeg Greys og overvejer at gå tidligt i seng.
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 20. nov 2015, 18:41

Jeg undrer mig over at mini ikke har fået flere tænder. Han er 16 måneder nu og har ikke fået nogle tænder i små fem måneder nu, siden de første fem.

Han er hos sin far og jeg har en sær følelse af at være lettet og at savne ham på samme tid.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. nov 2015, 18:48

Tibbler skrev:
vibbsen skrev:

For mig er det ikke en god grund. Kan ikke se vigtigheden af at hænge sig i en bogstavlig tolkning af traditionerne i denne sammenhæng - i hvertfald ikke, når vi snakker børnehavebørn.

Desuden lærer de jo stadig, at ikke alle muligheder står åbne - Der er jo stadig kun én , der skal gå forrest.


Fair nok at du tilsyneladende er ligeglad med tolkningen traditionerne....Men så må du som forældre nok indse at du da kan risikerer at komme ud i situationer hvor du ikke vil kunne få en "god grund". I vores institution ville du ihvertfald få at vide at Luciabruden går forrest i optoget. Og at luciabruden er en pige og ikke en dreng. Fordi det nu engang sådan lucia traditionen går ud på og dermed det som er hele pointen med optoget.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:18

Tak for svar angående imprægnering. Jeg har købt noget i dag, så må få det gjort i weekenden. Fik først købt vinterstøvler i går :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:19

Frukuk, jeg er misundelig på sovende børn. Hvor vildt, at de kom i seng kl. 18. Det sker aldrig her.

Jeg er alene hjemme med R. Når han sover, står den på chips og dip. Det har jeg drømt om hele ugen.
Desværre ligger han og snakker, og jeg slapper bare ikke helt af, før der er ro.
0

Tilbage til "Forældre"