Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf vibbsen » 13. maj 2017, 11:56

Purple Haze skrev:
vibbsen skrev:
Purple Haze skrev:Fik knap 2000 i 93, hvilket vist svarer til ca 8000 i dag.


Ikke helt....2000 "1993-kroner" svarer til 3200 "2017-kroner"

http://www.oldmoney.dk/?belob=2000&inde ... mit=OMREGN



Synes også ddt lød lidt vildt ;)


Det ville svare til at jeg fik 35000 "nutidskroner" kroner i løn som kontor elev :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Og godt nok var vi godt lønnet der hvor jeg var elev...Men alt med måde :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Evapeva » 14. maj 2017, 21:47

Jeg blev konfirmeret i 1997, og jeg fik 3000,- = 4.473,-
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18042

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Mi55y » 15. maj 2017, 08:30

Blev konfirmeret i 1998 og fik, hvad der i dag svarer til 12.500,-
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf MyGirl » 15. maj 2017, 08:49

HerErJeg skrev:Og så en anden sjov ting, vi kan huske beløbet, selv efter så mange år. Det er mærkeligt, hvorfor går det ikke i glemmebogen? Men det er nok fordi det er første gang med store kontante beløb i hænderne, det har alligevel sat sig et spor.


Jeg må erkende, at jeg overhovedet ikke har noget erindring om det :genert: Så utaknemmelig er jeg åbenbart.

Men for satan, hvor føler man sig også gammel, når man indser, det er 20 år siden i år :8:
0
Brugeravatar
Mogens
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. apr 2017, 11:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Mogens » 15. maj 2017, 10:51

Jeg blev tvangskonfirmeret i 1959 og fik ikke en krone.
Det kom sig af, at jeg ikke ville konfirmeres da jeg slet ikke troede på gud eller religion. Men det ville min far ikke høre tale om, og jeg havde værsgo bare at rette ind og så ellers følge konfirmandforberedelserne. Dem skulkede jeg fra så meget jeg kunne indtil min far fandt ud af det. Og så stod den ellers på røvfuld og ingen aftensmad den dag. På selve dagen var jeg så trodsig at jeg sagde nej i kirken da præsten spurgte om jeg ville bekræfte trosbekendelsen. Præsten blev godt nok lang i ansigtet og min far for op og trak mig ud bag kirken og gav mig et lag prygl. Og så var det ind igen og denne gang havde jeg ikke modet til at sige nej. Men festen bagefter blev aflyst og jeg måtte tilbringe et døgn inde låst i vores viktualierum. Ja, det var det.
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 813

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Jasmin » 15. maj 2017, 11:16

Mogens skrev:Jeg blev tvangskonfirmeret i 1959 og fik ikke en krone.
Det kom sig af, at jeg ikke ville konfirmeres da jeg slet ikke troede på gud eller religion. Men det ville min far ikke høre tale om, og jeg havde værsgo bare at rette ind og så ellers følge konfirmandforberedelserne. Dem skulkede jeg fra så meget jeg kunne indtil min far fandt ud af det. Og så stod den ellers på røvfuld og ingen aftensmad den dag. På selve dagen var jeg så trodsig at jeg sagde nej i kirken da præsten spurgte om jeg ville bekræfte trosbekendelsen. Præsten blev godt nok lang i ansigtet og min far for op og trak mig ud bag kirken og gav mig et lag prygl. Og så var det ind igen og denne gang havde jeg ikke modet til at sige nej. Men festen bagefter blev aflyst og jeg måtte tilbringe et døgn inde låst i vores viktualierum. Ja, det var det.
Holy shit! :8:
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 11:18

Mogens skrev:Jeg blev tvangskonfirmeret i 1959 og fik ikke en krone.
Det kom sig af, at jeg ikke ville konfirmeres da jeg slet ikke troede på gud eller religion. Men det ville min far ikke høre tale om, og jeg havde værsgo bare at rette ind og så ellers følge konfirmandforberedelserne. Dem skulkede jeg fra så meget jeg kunne indtil min far fandt ud af det. Og så stod den ellers på røvfuld og ingen aftensmad den dag. På selve dagen var jeg så trodsig at jeg sagde nej i kirken da præsten spurgte om jeg ville bekræfte trosbekendelsen. Præsten blev godt nok lang i ansigtet og min far for op og trak mig ud bag kirken og gav mig et lag prygl. Og så var det ind igen og denne gang havde jeg ikke modet til at sige nej. Men festen bagefter blev aflyst og jeg måtte tilbringe et døgn inde låst i vores viktualierum. Ja, det var det.


Du er jo en helt!
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Novella » 15. maj 2017, 11:31

Ingen, tror jeg. Måske nogle hundrede kroner. Den fest var det mest akavede og rædselsfuldt pinlige, jeg nogensinde havde været udsat for. Jeg anede ikke, at der ville komme en fest, og jeg var i semipanik og ved at grave mig ned i et hul hele dagen. Jeg havde bare forventet at tage op og blive konfirmeret og hjem og læse en bog *introvert*
0
Brugeravatar
Mogens
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. apr 2017, 11:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Mogens » 15. maj 2017, 11:48

eks-Maupassant skrev:
Mogens skrev:Jeg blev tvangskonfirmeret i 1959 og fik ikke en krone.
Det kom sig af, at jeg ikke ville konfirmeres da jeg slet ikke troede på gud eller religion. Men det ville min far ikke høre tale om, og jeg havde værsgo bare at rette ind og så ellers følge konfirmandforberedelserne. Dem skulkede jeg fra så meget jeg kunne indtil min far fandt ud af det. Og så stod den ellers på røvfuld og ingen aftensmad den dag. På selve dagen var jeg så trodsig at jeg sagde nej i kirken da præsten spurgte om jeg ville bekræfte trosbekendelsen. Præsten blev godt nok lang i ansigtet og min far for op og trak mig ud bag kirken og gav mig et lag prygl. Og så var det ind igen og denne gang havde jeg ikke modet til at sige nej. Men festen bagefter blev aflyst og jeg måtte tilbringe et døgn inde låst i vores viktualierum. Ja, det var det.


Du er jo en helt!
Jeg ved nu ikke. Den heltestatus var vist lidt dyrekøbt.
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 813

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Jasmin » 15. maj 2017, 11:51

Lemonella skrev:Jeg blev, meget mod min vilje, konfirmeret i 1967.
Jeg fik den nette sum af 700kr som jeg regnede med skulle sættes ind på min bankkonto.
Det var så der jeg opdagede, at alt, hvad jeg havde sat ind på den konto siden jeg var lille, var væk. Alle pengene for jordbærplukning, snerydning, gåen med aviser, hundeluftning, babysitting, samt penge fra jul og fødselsdage var væk.
Der stod 2kr tilbage, resten havde mine forældre hævet til, at købe tøj til dem selv og mig til konfirmationen.
Min gave fra mine forældre (en ny cykel), var også betalt med mine egne penge og det var forøvrigt også festen med alt, hvad dertil hørte.
Først Mogens og nu dig. :(
Man bliver sgu helt trist. Det skulle jo helst være en glædens dag.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 12:06

Mogens skrev:
eks-Maupassant skrev:
Mogens skrev:Jeg blev tvangskonfirmeret i 1959 og fik ikke en krone.
Det kom sig af, at jeg ikke ville konfirmeres da jeg slet ikke troede på gud eller religion. Men det ville min far ikke høre tale om, og jeg havde værsgo bare at rette ind og så ellers følge konfirmandforberedelserne. Dem skulkede jeg fra så meget jeg kunne indtil min far fandt ud af det. Og så stod den ellers på røvfuld og ingen aftensmad den dag. På selve dagen var jeg så trodsig at jeg sagde nej i kirken da præsten spurgte om jeg ville bekræfte trosbekendelsen. Præsten blev godt nok lang i ansigtet og min far for op og trak mig ud bag kirken og gav mig et lag prygl. Og så var det ind igen og denne gang havde jeg ikke modet til at sige nej. Men festen bagefter blev aflyst og jeg måtte tilbringe et døgn inde låst i vores viktualierum. Ja, det var det.


Du er jo en helt!
Jeg ved nu ikke. Den heltestatus var vist lidt dyrekøbt.


Ja det må man sige!
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14667
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf sigge » 15. maj 2017, 14:03

Jeg fik, hvad der svarer til 7700 kr. i nutidspenge, foruden nogle smykker og andre småting. Det er egentlig et flot beløb, når man tænker på, at jeg har en ret lille familie.

Pengene blev brugt på en discman, en cykel og et brugt 14" fjernsyn med fjernbetjening. :cool:
1
You can't spell awesome without me.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf JoyNips » 15. maj 2017, 14:13

Jeg kan simpelthen ikke huske det. Men jeg fik ikke særlig mange, jeg havde ønsket mig ting fremfor penge.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Giraffie » 15. maj 2017, 16:07

Blev konfirmeret i 1997 og fik ca. 15.000. Det er ca. 22400 i dag.
Der var ikke mange gæster, men fik meget store pengegaver. Beløbet var sådan ca. gennemsnitligt i min klasse. Dog stak en enkelt ved siden af og fik 75000 kr.
Og jeg er altså bare fra amager.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvor mange penge fik I selv til konfirmation?

Indlægaf Lucia » 15. maj 2017, 16:08

Mistermor skrev:
Lucia skrev:Foruden en helt masse gaver, fik jeg vist nok ca. 3500 kr. i 2001, hvilket svarer til 4746 kr. i dag.
Hørte forleden om en konfirmand, der havde fået 17000 kr. Det er jo helt vanvittigt (og der er sikkert mange, der får endnu mere).


Jeg var til konfirmation fredag, og min nevø fik 31.000 -plus en børneopsparing på 20.000 af det ene hold bedsteforældre. Min mor, som er den anden bedstemor gav 5000. Der var også konfirmation i min ekssvigerfamilie. Der fik konfirmanden 36.000, hvoraf de 10.000 var fra forældrene, 10.000 fra det ene hold bedsteforældre og 5000 fra det andet hold bedsteforældre.

Da jeg skrev indlægget kom jeg faktisk også i tvivl om, om det egentlig var 27000 kr. vedkommende havde fået, men så tænkte jeg at det var for sindssygt, så det var nok mig, der huskede forkert. Sandsynligvis ikke :lol:
0

Tilbage til "Forældre"