Er du den forælder, du gerne vil være?

Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er du den forælder, du gerne vil være?

Indlægaf Evapeva » 11. jun 2017, 19:35

Ja, når jeg ikke er gravid. :ninja:
Gravid efter uge 28-ish er for mig = nul mulighed for at sidde på gulvet og lege med ungerne, jeg får hårdt brug for eftermiddagslure, hvor far tager over, "nej, mor kan ikke lige bære dig, så gør det ondt i maven" og bla bla. Lidt surt.

Til gengæld synes jeg faktisk, jeg med tiden bare får bedre og bedre følelsesmæssig kontakt med dem hver især, og det er jeg så glad for! :lun:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er du den forælder, du gerne vil være?

Indlægaf Evapeva » 11. jun 2017, 19:39

Der er faktisk et punkt mere, hvor jeg ikke selv synes, vi gør det godt nok. Hverken farmand eller jeg selv: Vi giver ungerne for lange dage i institutionerne. :( Altså godt nok har vi begge fuldtidsjobs i andre byer henholdsvis 20 og 75 km væk, men til gengæld har vi ret fleksible skemaer begge to - det kunne nok koordineres endnu bedre.

Pt. har ungerne dage fra 7.30-15.30. Sgu da en lang dag for én på 5½ og én på knap 3. :gruble:

I øvrigt er min mand lodret uenig. Han siger altid, at de begge har det godt og leger fint, så hvad er problemet-ish. Er det en mand vs. kvinde-ting?
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Er du den forælder, du gerne vil være?

Indlægaf milisa » 12. jun 2017, 05:32

Det med lange dage er heller ikke et problem hos os endnu. Dagplejemor og hendes mand fungerer som reservebedster, så vores unge stortrives der. Til gengæld er der så meget andet, der kan give dårlig samvittighed. Mit temperament er en af dem. Om jeg er den forældre jeg gerne vil være? Nej. Ikke helt. Men jeg er den bedste forældre, jeg nu engang KAN være.
5
Tally-ho
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Er du den forælder, du gerne vil være?

Indlægaf Lilleluftballon » 12. jun 2017, 06:35

Jeg tror der er en vigtig skelnen mellem at være den perfekte forældre, og så at være den bedste forældre man nu engang KAN være.

Jeg har for længe siden opgivet at være perfekt - der er da alle mulige idealer jeg ikke lever op til. Men indenfor de realistiske, opnåelige rammer - så går det meget godt.

Jeg havde også engang et ideal om at vores børn skulle have korte dage i institutionen. Vi burde kunne aflevere 8.45 og hente 15.20. Men realiteterne er bare at det er 10000 gange nemmere og rarere at aflevere kl 7.45. Der er barnet frisk og glad, der er ro i børnehaven og man kan aflevere til en skål havregrød. Og mor/far er rolige og ikke stressede. Det samme gør sig gældende om eftermiddagen. 15.15 vil han ikke med hjem. 15.45 er han klar på at komme med hjem og afhentningerne er gode.
Så her har realismen bare ramt os - vi gør hvad der virker...

Det samme med at "skælde ud" (i anførselstegn fordi vi jo aldrig råber og skriger, men siger meget bestemt fra i let hævet toneleje). Det er fint nok at man skal bevare roen, anerkende barnets følelser og alt muligt. Men min erfaring med eget barn er bare, at nogen gange forstår han bare først alvoren når mor bliver vred - og det GØR jeg jo når han slår lillesøster, smadrer noget med vilje eller lignende.
6
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Er du den forælder, du gerne vil være?

Indlægaf lulu-p » 12. jun 2017, 08:26

Jeg ville gerne have mere overskud. Jeg synes generelt vi gør det ok, men ofte har vi for lidt tid og derfor for lidt overskud når det er nødvendigt at mønstre et overskud. Så skælder jeg mere ud end jeg har lyst til, og nogen gange får jeg også sagt nogle urimelige og i værste tilfælde uretfærdige ting.

Jeg er meget bevidst om ikke at gentage nogen af de ting mine forældre gjorde (sådan nogen ting har vi nok alle?), til gengæld gør jeg formodentlig nogle ting som mine børn engang for alt i verden vil undgå at gentage :lol:.

Men når jeg ser på mine børn, så ser jeg børn som trives. De fungerer rigtig godt fagligt og socialt. De virker trygge i deres hverdag og har gode og glade forventninger til fremtiden.

Det kan nå at gå galt endnu..
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Forældre"