Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Hvor ofte (i gennemsnit) ser jeres børn deres mormor?

1 gang om ugen
26
28%
2-3 gange om ugen
10
11%
Mere end 3 gange om ugen
5
5%
Mindre end 1 gang om ugen
52
56%
 
Afgivne stemmer: 93
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Luffegås » 21. jun 2017, 15:14

Jeg har ikke børn, men er ved at forsøge. Det er klart i vores planer at flytte til min mors by så hun kan være i nærheden, hun har selv ønsket det, hun har aften-skånejob, så kan sagtens være noget om dagen for børn. Min svigermor er mormor til min svigerindes børn, og hun hjælper også gerne når der er behov, og har dem også på overnatning nok hver 2. måned eller noget. Min svigermor er fantastisk, og bliver en god farmor, så det er ikke fordi jeg siger min mor er bedre, men min mor har bare kun mig, så vil jeg "hellere" give hende den glæde, men klart at jeg gerne vil have svigermor til at tage en weekend hist og her :) Vi har joket om at købe et så stort hus så hun kan flytte med og få et minihus for sig selv i haven.
Personligt er jeg ikke opvokset i nærheden af min mormor, så elskede ferier hos hende, eller når vi tog på familieferie allesammen. Jeg gad godt at have haft hende oftere, også gerne 1. gang om ugen, men svært når vi havde 7-7 ordning og min mor jo også vil nyde mig for sig selv, hun havde ikke bil, og igen, der var langt, og mormor havde arbejde at passe.
Min farmor boede i nærheden så der var vi da ofte til eftermiddagskaffe og aftenssmad, men hun var ikke en der decideret var der for mig, min farfar hentede mig indimellem fra børnehave.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Slettet bruger » 21. jun 2017, 15:24

Jeg har ikke nogen børn, derfor må svaret være "aldrig". De kan ikke se deres mormor, fordi hvis man ikke findes kan man jo ikke se noget.
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Flix » 21. jun 2017, 18:41

Mormor henter S. (22mdr.) tidligt en gang om ugen og tager hende med hjem til os, indtil vi kommer hjem. Det er som hjælp, fordi vi så kan arbejde lidt længere den dag og aflevere senere/hente tidligere de andre dage. Nu går jeg på barsel igen om to dage, så bliver det nok ikke en fast dag, men en gang om ugen er meget passende, både for os og for S. og mormor.

Farmor har desværre fået alzheimers og kan ikke være behjælpelig, og farfar har haft en blodprop i hjernen og kan heller ikke tage sig af sådan en lille en. Besøg hos eller af farmor og farfar er derfor et lidt større projekt, men vi forsøger at se dem ca. hver 14. dag.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Tanten » 21. jun 2017, 18:47

Mine børn så deres mormor og morfar max en gang om måneden, og ligeså med farmor. Her var det farfar, der var tæt på. Ham så de flere gange om måneden, og da han flyttede tættere på, hver uge.

Både min eksmand og jeg var frustreret over, at mine forældre tilsyneladende ikke i højere prioriterede at følge med i deres børnebørns liv. De var dog altid søde overfor børnene og respektfulde overfor vores måde at opdrage på, når de var sammen med ungerne.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Bøtte » 21. jun 2017, 18:47

Vi ser mormor og morfar hver 2.-3. uge. Farmor måske hver 4. uge. I perioder lidt oftere.
Min mand er okay med at vi ser mine forældre mest, da de også gør den største indsats for at se os, ved fx at invitere os. Farmor inviterer nærmest aldrig. Hun besøger os dog oftere end mine forældre gør. Det er oftest os, der besøger dem.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Tanten » 21. jun 2017, 18:49

Healthyhappymilla skrev:Jer hvor mormor ikke ser børnene så tit, hvordan ville I have det hvis hun så dem 1 gang ugentligt? Ville det være for meget? Og hvad ville børnenes far sige til det?


Det ville have været for meget for både mig og min eksmand.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Delfin » 21. jun 2017, 22:56

Det blev kun til omkring 2-3 gange årligt, men når vi så var sammen, var det i flere dage.
Det havde været fedt med lidt kortere afstand, så vi kunne have set hinanden hyppigere og i kortere tid pr gang, men en gang ugentligt, ville nok have været for meget at få til at hænge sammen i hverdagen.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf ajnaM » 22. jun 2017, 06:06

Vi ser mine forældre meget tit. Flere gange om ugen, da vi er ved at bygge sommerhus med dem. Ofte er ungerne med, og ofte ses vi også bare og spiser aftensmad. Her i sommerferien kommer vi nærmest til at være sammen med dem 24/7.

Vi plejede også at se min kærestes forældre tit - måske en gang om ugen og ofte med overnatning i deres hus, men hans mor døde for to år siden, og siden da har hans far fundet ny kone, og det virker ikke til, at han har lige så meget lyst til at ses. Han inviterer kun til større arrangementer og har aldrig tid, når vi spørger. Det er rigtig hårdt for min kæreste, men vores to drenge er ikke store nok til at forstå det og har nok i deres mormor og morfar.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Lykke » 22. jun 2017, 06:33

Når det er muligt. Vi bor lidt langt fra hinanden, men så kommer mormor gerne en weekend og er sammen med barnet, og vi tager ud med overnatning/er.
I næste uge tager vi en lille uges tid ned til mormor og morfar, netop pga afstand. Så er det længere besøg.
Min mand synes bare det er dejligt. Han inviterer også sine forældre på besøg hos os. Hvis begge vores forældrepar ville se deres barnebarn endnu mere, var de velkomne. Men jeg vil ikke tigge og be om besøg, det skal gå begge veje.
Mormor er nok det største hit for tiden - men hun laver virkelig også nogle fede ting med vores pige. Og man må det hele med mormor. Det har farmor ikke helt grejet, og er mere stram og opdragende. Selvom vi opfordre til løse tøjler. For det skal ikke være det samme med forældre som med bedsteforældre.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf xxx---xxx » 22. jun 2017, 08:41

Hos os ser vi mormor og bedstefar minimum 1 gang om
Ugen. Gerne flere.
Vores store søn spørg næsten hver morgen om vi skal besøge dem. De bor ca 25 min fra os i bil.

Farmor og farfar bor ca 5 min væk i bil. Dem ser vi oftes også 1 gang om ugen, hvis vi invitere os selv.
De har alle muligheder for at være der mere i drengens og vores liv men det falder dem ikke ind.
Der er en kæmpe forskel på hvordan farmor og farfar er med børnene og hvordan mormor og bedstefar er.
Jeg kan desværre til tider blive helt bitter over at det er farmor og farfar vi bor tæt på når de ikke gider os på den måde som mine forældre vil.

Min kæreste har det helt på samme måde. Og han er vild med mine forældre. Ofte er det ham der spørg om vi skal besøge dem.
Vi har faktisk også holdt ferie med dem de sidste 3 år efter vi fik vores store søn.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. jun 2017, 08:42

Healthyhappymilla skrev:
Allmost_Famous skrev:
Healthyhappymilla skrev:Jer hvor mormor ikke ser børnene så tit, hvordan ville I have det hvis hun så dem 1 gang ugentligt? Ville det være for meget? Og hvad ville børnenes far sige til det?

Ja, det ville så absolut være for meget.


Men hvorfor? Hvis det f.eks. var en fast hente aftale fra vuggestue eller børnehave.

Fordi hun er den, hun er.

Da jeg et år havde fri senere end børnehaven lukkede en dag om ugen, var det morfar og hans kæreste, der var så søde at hente de dage.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Sophies-mor » 22. jun 2017, 09:45

Heldigvis ikke så tit.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Minionine » 22. jun 2017, 09:54

Vores datter ser typisk sin mormor et par gange om ugen. Vi bor forholdsvis tæt på hinanden. Igennem min barsel har jeg besøgt min mor hver fredag hvor hun har fri, og ellers kommer min mor ofte forbi bare for at sige hej. Min kæreste har det helt fint med det, og synes endda det er hyggeligt. Når vores datter starter i vuggestue, vil mormor også hente hende indimellem :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf milisa » 22. jun 2017, 13:48

Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.
0
Tally-ho
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf godtnavn » 22. jun 2017, 14:23

Lige nu cirka en gang om ugen, om et lille år 5 dage om ugen :) Men kun fordi min mor er dagplejemor og skal passe hende :)
1

Tilbage til "Forældre"