Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Hvor ofte (i gennemsnit) ser jeres børn deres mormor?

1 gang om ugen
26
28%
2-3 gange om ugen
10
11%
Mere end 3 gange om ugen
5
5%
Mindre end 1 gang om ugen
52
56%
 
Afgivne stemmer: 93
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Vinaia » 24. jun 2017, 18:00

Min datter (og jeg) ser mine forældre 4-6 gange ugentligt og overnatter der tit i weekenderne.

Jeg er så enlig mor så jeg behøver jo ikke tage hensyn til en partner på den vis. :blush2:
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf HappyHippo » 24. jun 2017, 23:42

Det er meget forskelligt. Hvis de skal passes ofte i en periode er det enten mormor eller farmor. I andre perioder kan der gå en måned imellem.

De fleste bedsteforældre har vel fuldtidsjob så med mindre de bor lige ved siden af, synes jeg, en gang om ugen i snit, er meget
0
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Healthyhappymilla » 29. jun 2017, 11:29

milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf milisa » 29. jun 2017, 11:38

Healthyhappymilla skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).


Men du vil ikke have mænds holdning?? Du lyder en kende ensporet efter min mening.

Desuden er jeg ikke enig i din konklusion, at han skiller sig ud. Vi er da flere, der har sagt, at vi dælme heller ikke ville have vores svigermor (eller mor for den sags skyld) rendende i tide og utide.
1
Tally-ho
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Healthyhappymilla » 29. jun 2017, 11:44

milisa skrev:
Healthyhappymilla skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).


Men du vil ikke have mænds holdning?? Du lyder en kende ensporet efter min mening.

Desuden er jeg ikke enig i din konklusion, at han skiller sig ud. Vi er da flere, der har sagt, at vi dælme heller ikke ville have vores svigermor (eller mor for den sags skyld) rendende i tide og utide.


Jo jeg vil gerne have mænds mening - om det emnet handler om; Mormor's "indblanding" i børnenes liv. Jeg tror bare jeg misforstod Tux' spørgsmål da han skrev herinde.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf HappyPaww » 29. jun 2017, 12:40

Du virker meget fastlåst i din holdning, og det virker som om du søger efter at vi herinde giver dig ret i, at din mands opførsel/mening om din mors tilstedeværelse er forkert. Men hvis du læser ordentligt herinde, er der altså mange der godt kan forstå, at din mand ikke er så glad for mormors hyppige besøg.

Nu har du med vilje ikke givet os hele baggrunden for dit spørgsmål, men det er svært at "holde med dig" af samme grund.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf LadyFox » 29. jun 2017, 14:56

Lilleluftballon skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.

Nu har jeg ikke børn, men hvis jeg havde kunne jeg ikke forstille mig andet end at hun ville have til. Lige nu er hun sygemeldt, men hun plejer da at have et arbejde, med skiftende arbejdstider og et liv med planer og venner, men altså - men om man har tid til at se børnebørn handler vel også meget om det er noget man prioriterer.
Min mor har lige nu ingen børnebørn, men hun er vild med små børn er passer gladeligt de små børn der er i hendes omgangskreds når det er nødvendigt, fordi hun har lyst. Derudover bor hun med en mand der er selvstændig og som har hjemmeboende børn - dvs. hun er ofte nødt til at være hjemme på nogle bestemte tidspunkter hvis deres liv skal hænge sammen - når hun er hjemme med hans børn ville hun sagtens også kunne se børnebørn. Derudover ser hun også min lillesøster en gang om ugen, der ville et barnebarn også godt kunne være med. Mig ser hun i hvert fald en gang hver 14. dag - og igen der ville hun jo så også have tid til at se et barnebarn.
Min mor er nok bare sådan en hvor den familie hun har skabt er noget af det i hendes liv hun brænder aller mest for.

Folks liv er forskellige. Folks interesser er forskellige. Så jeg forstår da godt at alle ikke har tid til at se deres børnebørn i tide og utide, men jeg kan ikke se der skulle være utænkeligt at rigtig mange bedsteforældre har tiden og lysten.
2
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Akehurst2 » 29. jun 2017, 15:06

Healthyhappymilla skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).


Men som det fremgår ser langt de fleste mormor en gang om ugen eller sjældnere - og for de fleste er det helt fint.

Hvad synes din kæreste er pasende?
0
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Healthyhappymilla » 3. jul 2017, 06:17

Akehurst2 skrev:
Healthyhappymilla skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).


Men som det fremgår ser langt de fleste mormor en gang om ugen eller sjældnere - og for de fleste er det helt fint.

Hvad synes din kæreste er pasende?


Han synes at en gang om ugen er for tit - også selvom det måske bare er i form af hjælp til afhentning i vuggestuen, for "så har hun jo set ham i denne uge" som han siger. Jeg synes bare det er en ærgerlig tankegang da jeg selv ville synes det var fedt hvis farmor og farfar havde en ugentlig hentedag, men nu bor de længere væk og arbejder stadig så det er ikke muligt. Mormor bor tættere på og har tidligere fri fra arbejde. Men fordi min kæreste ikke synes hun skal se ham "for tit" så henter hun ham ikke ret tit.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf JoyNips » 3. jul 2017, 06:52

Healthyhappymilla skrev:
Akehurst2 skrev:
Healthyhappymilla skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.


Fordi lige i det her tilfælde handler det om min kærestes syn på min mor - og jeg ville gerne have en fornemmelse af om det er et "normalt" syn mænd har på deres svigermor eller om han skiller sig lidt ud (hvilket lader til at være tilfældet).


Men som det fremgår ser langt de fleste mormor en gang om ugen eller sjældnere - og for de fleste er det helt fint.

Hvad synes din kæreste er pasende?


Han synes at en gang om ugen er for tit - også selvom det måske bare er i form af hjælp til afhentning i vuggestuen, for "så har hun jo set ham i denne uge" som han siger. Jeg synes bare det er en ærgerlig tankegang da jeg selv ville synes det var fedt hvis farmor og farfar havde en ugentlig hentedag, men nu bor de længere væk og arbejder stadig så det er ikke muligt. Mormor bor tættere på og har tidligere fri fra arbejde. Men fordi min kæreste ikke synes hun skal se ham "for tit" så henter hun ham ikke ret tit.


Det lyder som om han betragter det at se jeres barn kun er noget, mormor har glæde af? Jeg tror, jeg ville forsøge at flytte fokus på at det er noget, barnet og I også får noget ud af.
Kunne man måske kombinere hentningen med at mormor også passer efterfølgende, så I får en ugentlig kæresteaften? Så er det jo pludselig en tjeneste, hun gør jer...
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Akehurst2 » 3. jul 2017, 07:15

Healthyhappymilla skrev:
Akehurst2 skrev:
Men som det fremgår ser langt de fleste mormor en gang om ugen eller sjældnere - og for de fleste er det helt fint.

Hvad synes din kæreste er pasende?


Han synes at en gang om ugen er for tit - også selvom det måske bare er i form af hjælp til afhentning i vuggestuen, for "så har hun jo set ham i denne uge" som han siger. Jeg synes bare det er en ærgerlig tankegang da jeg selv ville synes det var fedt hvis farmor og farfar havde en ugentlig hentedag, men nu bor de længere væk og arbejder stadig så det er ikke muligt. Mormor bor tættere på og har tidligere fri fra arbejde. Men fordi min kæreste ikke synes hun skal se ham "for tit" så henter hun ham ikke ret tit.


Okay, den tilgang synes jeg er noget pudsig.

Jeg kan sagtens forstå, hvis han gerne vil undgå at skulle hænge ud med svigermor flere gange om ugen (det gad jeg heller ikke, selvom min svigermor ellers er et dejligt menneske), men jeg forstår ikke, at han kan mene, at det er for meget, hvis mormor ser barnebarnet mere end en gang om ugen. Hvad skulle det dog skade? Det lyder tværtimod dejligt, at I har en bedsteforælder tæt på, der er engageret.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Kalimsofie » 3. jul 2017, 07:28

Det er altså en underlig tanke, han har, at hun ikke må se ham for tit - hvor kommer det fra? Det er jo ikke kun til mormors glæde, det er da i høj grad også fedt for jeres søn at have sådan et godt forhold til sin mormor. Er det fordi, han synes, farmor bliver nedprioriteret? Altså, at han er nervøs for, at det betyder, at sønnen ikke får et ligeså godt forhold til sin farmor?

Men det virker bare mærkeligt, at løsningen skulle være at se mormor mindre... han ser jo ikke farmor mere, fordi der bliver skåret ned på mormor-tid, så vidt jeg har forstået? Tværtimod får han jo bare endnu mindre bedstemortid i det hele :/
2
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Healthyhappymilla » 3. jul 2017, 07:46

JoyNips skrev:Det lyder som om han betragter det at se jeres barn kun er noget, mormor har glæde af? Jeg tror, jeg ville forsøge at flytte fokus på at det er noget, barnet og I også får noget ud af.
Kunne man måske kombinere hentningen med at mormor også passer efterfølgende, så I får en ugentlig kæresteaften? Så er det jo pludselig en tjeneste, hun gør jer...


Jeg synes jo også det er en tjeneste at hun henter vores søn, men god idé at man måske kan kombinere det med kærestetid til os. Det kunne være jeg skulle prøve at arrangere det og det om det falder i bedre jord hos ham!
1
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Healthyhappymilla » 3. jul 2017, 07:50

Akehurst og Kalimsofie:

Det er netop dér hele problemet er - jeg kan nemlig heller ikke se hvad dælen der er galt i at mormor ser ham en gang om ugen (eller gud forbyde mere end én gang om ugen). Jeg ved ikke om det er lidt jalousi fordi farmor ikke ser lige så ofte - men jeg synes det er så ærgerligt at han vil "ødelægge" et tæt forhold til én bedsteforældre fordi det ikke kan blive ens for alle bedsteforældre.

Jeg tror dog det bunder i at han synes min mor er meget "på" når hun er sammen med vores søn. Hun elsker ham så højt og hun "glemmer" måske lidt min kæreste også er der. Hun er så fokuseret på vores søn fordi hun jo har savnet ham og jeg kan sagtens forstå hende. Men jeg kan også godt se det lidt fra min kærestes vinkel - at det føles som om hun kun kommer for at se vores søn. Men så ville det måske være en idé at gøre som Joynips foreslår at slå 2 fluer og få kærestetid mens mormor og barnebarn kan nyde hinandens selskab 100%.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Kalimsofie » 3. jul 2017, 07:57

Føler din kæreste mon, at hun "tager over", når han laver noget med sønnen? Altså, at hun lidt tromler ham, når I er sammen? Jeg havde en kammerat, som havde det sådan med sin svigermor, fordi hun altid tog arbejdsopgaver med barnet fra ham, når hun kom på besøg uden at spørge ham. Det irriterede ham, fordi han følte, at hun underminerede hans autoritet.

Ikke fordi jeg tror, din mor gør det. Men mere, om det kunne være sådan, din kæreste opfatter samværet?
1

Tilbage til "Forældre"