Antal børn

Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Antal børn

Indlægaf Karkluden » 26. okt 2015, 14:42

Kyle skrev:
Karkluden skrev:Nej, men selvom du ikke kommer med den slags udtalelser gør andre. Jeg går nu heller ikke ude i den virkelig verden, og fortæller folk, at jeg tror, de har svigtet deres børn. Men herinde er det en slags fristed, og min oplevelse er helt klart, at større søskendeflokke har nogle medlemmer, der føler sig emotionelt svigtet og overset ligesom at min oplevelse er, at drenge, der har 1-2-3 storesøstre meget ofte er helt enormt hjælpeløse.
Men som med så meget andet, er der flere oplevelser og dermed flere personlige sandheder, og heldigvis kan man jo til en vis grad blot få det antal børn, man selv mener, er fedt :)


Altså selv om vi er på en anonym debat synes jeg bare godt man kan tænke over sit sprog. At sætte ordet svigt på i forhold til børn er faktisk ret voldsomt. Jeg forstår simpelthen ikke behovet for at komme med så bombastiske udmeldelser. Men altså, sådan er vi jo bare forskellige, og der skal være plads til begge typer.

Jeg ved godt, ordet svigt er voldsomt. Derfor bruger jeg det. Fordi min oplevelse af, hvordan de børn jeg kender i de børneflokke og deres oplevelser ER voldsomme. Ikke at de ikke har fået mad eller tøj på kroppen, men emotionelt svigt i en lidt for hyppig grad, ja. Og her er tale om familier i alle samfundslag, og som ikke har svigtet hele deres børneflok på dén måde.
Og ja, heldigvis har man forskellige holdninger. Hvis jeg blev uplanlagt gravid en tredje gang eller fik tvillinger ved en 2'er ville jeg også tage imod barnet, men jeg ville have en meget, meget stor opmærksomhed på, at ingen blev glemt eller svigtet, fordi det er den holdning jeg ofte møder i større børneflokke med 3+.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Antal børn

Indlægaf Craver » 28. okt 2015, 18:07

Min store drøm er en kæmpe børneflok - helst en 5-6 stykker, gerne kombineret med deltidsjob. Kompromiset med kæresten er dog 3 børn, og det er okay. Jeg er ved at være for gammel til at nå det andet.
Jeg er selv opvokset i en børneflok på 7 med hjemmegående mor, og det var FANTASTISK. Der var altid nogen hjemme, og de aleneaftener jeg har haft som barn kan tælles på en hånd. Jeg har altid følt mig vildt priviligeret over, at min mor frasagde sit job for at være sammen med os. Og med en landmandsfar, der altid var indenfor rækkevidde, har hverken jeg eller mine søskende lidt nogen afsavn på nogen som helst tænkelig måde.



... tror helt sikkert, det mest traumatiserende fra vores barndom var, at vi var tvunget til at gå i Eccosko til vi tjente vores egen penge.
3
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Antal børn

Indlægaf Fuck.exe » 28. okt 2015, 18:24

Nr.1 var en svipser som jeg er helt tilfreds med, og egentligt var det ikke meningen at der skulle komme flere. Dels fordi jeg trives rigtig godt kun med 1 barn, men også fordi jeg er en hat til at være gravid, så det hele går op i bræk og dårligdom i samtlige 9 måneder.

Men min mand er kronisk skruk, og efter 3 års overtalelse, gik jeg med til at vi da kunne udfordre skæbnen og smide præventationen. Sol, måne og stjerner må have stået rigtigt (eller forkert?), for jeg blev gravid cirka 5 minutter efter. Så nu er der en 2´er på vej, og selvom min mand nok godt kunne tænke sig en 3´er og evt også en 4´er, så bliver det et nej tak herfra. Den her graviditet er lige så nederen som den første, og jeg orker ikke mere. For mig er det slut herefter. Never again.

Heldigvis er han yngre end mig, så hvis det skulle ende med en skilsmisse en dag, så har han mange gode år til at gøre en masse kvinder gravide :lol:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Antal børn

Indlægaf Ado » 8. nov 2015, 13:06

Jeg ville gerne have haft tre i alt. Men så gik vi fra hinanden. Og tiden er gået. Og nu er jeg single og 40 år, så det løb er vist kørt. Jeg ville heller ikke orke at starte forfra nu hvor mine børn er så store.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Antal børn

Indlægaf hotlips » 11. nov 2015, 07:49

jeg bliver helt nostalgisk,den der med at én faktor,uanset om det er sukker,rygning,mere end 2 børn eller alt muligt andet partout gør at man SVIGTER sine børn,det ligner noget man tidligere har set et andet sted...

og egentlig synes jeg ikke det er noget at bestræbe sig på at køre frem med herinde,ligesom det der tåbelige mantra med "er det nu dit eller barnets behov" egentlig også godt må forblive dødt og begravet efter min mening.
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Antal børn

Indlægaf Dublin-mudslide » 13. nov 2015, 18:49

Jeg har en søn, men vil meget gerne have minimum et barn mere. Hvis bare man kunne slippe for graviditeten, det savner jeg dælme ikke. Jeg er selv enebarn og har altid savnet nogle søskende.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Antal børn

Indlægaf Studsgaard » 30. nov 2015, 18:58

Jeg har altid vist jeg gerne ville have mindst to børn. Og ret hurtigt efter de to første (der kom efter kun halvanden år imellem) vidste jeg også godt jeg gerne ville have en mere.
Manden var ikke sikker, men da jeg begyndte at mærke at nu var det nu! Så fortalte jeg ham hvordan jeg havde det, og efter et par måneders tænketid var han med på at få den tredie.
Den tredie var så en skrækkelig graviditet med virkelig mange slemme gener, så selvom jeg førhen har haft lyst til en kæmpe flok, så magter jeg ikke risikoen for sådan en graviditet igen. Så vi har tre og får ikke flere.
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Antal børn

Indlægaf Evapeva » 8. dec 2015, 21:55

2. Ingen tvivl.

Eller jo... lidt, da jeg blev uplanlagt gravid med 3. spunk i juni måned, og vi valgte en abort. :( Det var absolut ingen nem beslutning!

Men jeg fastholder nu stadig vores oprindelige beslutning: Vi skal ikke have flere end de 2 dejlige børn, vi har. :lun:
Senest rettet af Evapeva 8. dec 2015, 22:11, rettet i alt 1 gang.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Antal børn

Indlægaf missme » 8. dec 2015, 22:10

Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Antal børn

Indlægaf BlindfullyCool » 9. dec 2015, 07:49

Jeg ville gerne have haft to børn - og det får jeg måske også engang. Men min krop ville ikke, som jeg ville og derfor har vi brugt 5+ år på at få barn nummer et. Så lige pt. håber jeg bare på at få én guldklump engang i fremtiden :-D
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Antal børn

Indlægaf missme » 9. dec 2015, 21:28

Skumfidusen skrev:
missme skrev:Jeg sagde vist engang, at jeg ville have 12 børn. Vi har fået 3. 12 børn er mange børn :panik:


Min kæreste mener jeg burde have fået cirka så mange :). Nu er jeg for gammel og pigerne er for store og min kæreste gider ikke have flere under nogen omstændigheder. Jeg vil heller ikke længere, men havde omstændighederne været til det ville jeg have bestræbt mig på at få et barn hvert andet år :D. Men jeg har tøserne boende og knægten hos sin mor og det er fint.


Puha, vi havde besøg af min venindes børn den anden dag. Der sagde jeg til min mand, at det er godt vi ikke fik flere end tre børn. De larmer altså sådan nogle unger :nerve:
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Antal børn

Indlægaf Chloecat » 26. dec 2015, 20:10

Vi har en dreng på snart to sammen, som en anden beskrev mangler der i min optik noget eller nogen, mens min mand mener vi har fået de børn vi skal have. Han er helt urokkelig, hvor jeg bare er ved at gå til, ikke bare i ren skrukhed - men også i et kæmpe dilemma om jeg kan 'nøjes' og jeg set med langtidsperspektivets briller på - om 20 år ikke sidder som en bitterfisse over det valg, når æggene forlængst er overskredet sidste salgsdato. Så jeg håber han rykker sig indenfor det næste år, eller jeg kan sluge kamelen...og have det godt med det.

Jeg vil gerne have to børn, kan godt forestille mig under de rette betingelser tre unger.
Jeg er selv enebarn i biologisk forstand, men har to halv søskende som er meget ældre, de er en gave også selvom jeg ikke snakker så meget med den mellemste, ved jeg at jeg altid kan regne med hende.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Antal børn

Indlægaf Alphilia » 26. dec 2015, 20:42

Jeg ville egentlig gerne have tre. Så gik der en pæn slat år før jeg mødte ham der skal være far til dem. Han er til to. Min alder taget i betragtning og det faktum at nr 1 lader vente på sig, gør at jeg stadig drømmer om to, men pt bliver glad for en.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Antal børn

Indlægaf didas » 26. dec 2015, 22:33

Jeg har ikke noget ønske om at få børn og har aldrig haft det. I og med, at jeg er 34 og single, har jeg rykket mig så langt, at jeg ikke er afvisende overfor bonusbørn, hvis der skulle komme sådan en mand ind i mit liv. Men ingen egne børn til mig tak.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Antal børn

Indlægaf JoyNips » 27. dec 2015, 11:34

Forudsat at vi overhovedet kan få børn (og at jeg kommer mig over min panik bare ved tanken), så håber jeg på mere end én. Jeg er selv enebarn og jeg kan mærke nu, hvor min mor er 70 og min far 65, at det på mange måder er et ensomt hverv. Jeg frygter både at stå alene med alt det praktiske (selvom det naturligvis er markant nemmer i forhold til arv...) og at være helt alene tilbage uden anden familie end den jeg selv har skabt. Jeg har ikke anden familie end mine forældre, så uden dem er der ingen, der "deler min historie".

Derudover har det også været en ensom barndom. Jeg er introvert og var nok lidt et mærkeligt, gammelklogt barn, der begravede mig i mine bøger og min ridning og ikke bare fandt venner så nemt. Mine forældre var fantastiske og min barndom har på ingen måde været dårlig, men i tilbageblik kan jeg se, at det havde været nemmere, hvis der havde været en søskende. Det er selvfølgelig anderledes, hvis man er udadvendt og nemt får venner.

Som enebarn er der også bare nogle færdigheder, man ikke får øvet i samme grad. Min kæreste er nr 2 ud af 6 søskende og har lært at være uenige og kunne rive hovederne af hinanden det ene øjeblik og elske hinanden ubetinget igen det næste. Jeg har aldrig lært uenigheder og er enormt konfliktsky, for jeg føler nærmest at enhver uenighed er skridtet før at slå op. Jeg har virkelig måtte arbejde på ikke at bide alt i mig for husfredens skyld.
Og det er selvfølgelig ikke dét, der skal afgøre hvor mange børn man får. Og det er også på mange måder fint at være enebarn.
Samlet set giver MIT regnskab bare, at jeg helst vil have flere, hvis jeg skal have nogen.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"