Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 27. sep 2017, 05:59

Argh, nu overvejer jeg at købe en oxytocin og jeg har ikke engang en baby eller er gravid :genert: :lol: :fløjt:
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Fledermäuslein » 27. sep 2017, 06:38

PinkPowerPrincess skrev:Hiver lige den her op. Jeg er blevet bidt af en gal vikle! Vi vikler hele tiden, og det er foretrukket over barnevognen. Så ud over at jeg jo er blevet betaget af alle de smuuukke vikler, så er det undskyldningen for at jeg lige har købt denne her! :love: Sling studio Falling feathers Magpie.
Håber i forstår min fascination. Det virker som om i er rimelig meget linuschka fans :P Kan jeg nu godt forstå med alle de fine farver. Drømmer om at købe en masse, men penge er jo desværre en faktor.
Har også købt Slyngecover. Smart, men så kan jeg jo ikke flashe min smukke vikle :P Krydser for det her fine vejr holder lidt endnu :)


Hvor er den fin! Vi bruger overhovedet heller ikke den ellers helt nyindkøbte barnevogn. Han gider ikke sove i den og der er jo ikke meget sjov ved at gå tur med en skrigende baby. Så vi vikler også hele tiden. Jeg er blevet glad for Artipoppe argus, men jeg forsøger at beherske mig, selv om det er svært :fløjt: Dog har jeg en ringslynge på vej, som jeg tænker er god til, når jeg skal aflevere den store i skolen. Vi afleverer i bil og i øjeblikket står jeg så der med min str 6 og flagrer med halerne nede på den våde parkeringsplads. Så jeg var nødt til at købe en ringslynge jo!

Hvilket cover har du købt? Og hvad gør I andre her til vinter?
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 27. sep 2017, 08:38

Fledermäuslein skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Hiver lige den her op. Jeg er blevet bidt af en gal vikle! Vi vikler hele tiden, og det er foretrukket over barnevognen. Så ud over at jeg jo er blevet betaget af alle de smuuukke vikler, så er det undskyldningen for at jeg lige har købt denne her! :love: Sling studio Falling feathers Magpie.
Håber i forstår min fascination. Det virker som om i er rimelig meget linuschka fans :P Kan jeg nu godt forstå med alle de fine farver. Drømmer om at købe en masse, men penge er jo desværre en faktor.
Har også købt Slyngecover. Smart, men så kan jeg jo ikke flashe min smukke vikle :P Krydser for det her fine vejr holder lidt endnu :)


Hvor er den fin! Vi bruger overhovedet heller ikke den ellers helt nyindkøbte barnevogn. Han gider ikke sove i den og der er jo ikke meget sjov ved at gå tur med en skrigende baby. Så vi vikler også hele tiden. Jeg er blevet glad for Artipoppe argus, men jeg forsøger at beherske mig, selv om det er svært :fløjt: Dog har jeg en ringslynge på vej, som jeg tænker er god til, når jeg skal aflevere den store i skolen. Vi afleverer i bil og i øjeblikket står jeg så der med min str 6 og flagrer med halerne nede på den våde parkeringsplads. Så jeg var nødt til at købe en ringslynge jo!

Hvilket cover har du købt? Og hvad gør I andre her til vinter?


En str 4 er virkelig lækker til den slags steder, så det er du også nødt til at have :P

Jeg har købt en bærejakke da der var udsalg i sommers, den er sindssyg varm, så mangler lidt noget godt nu hvor min poncho er begyndt at blive for kold men jakken endnu er for varm.
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6844

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Fledermäuslein » 27. sep 2017, 17:16

godtnavn skrev:
Fledermäuslein skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Hiver lige den her op. Jeg er blevet bidt af en gal vikle! Vi vikler hele tiden, og det er foretrukket over barnevognen. Så ud over at jeg jo er blevet betaget af alle de smuuukke vikler, så er det undskyldningen for at jeg lige har købt denne her! :love: Sling studio Falling feathers Magpie.
Håber i forstår min fascination. Det virker som om i er rimelig meget linuschka fans :P Kan jeg nu godt forstå med alle de fine farver. Drømmer om at købe en masse, men penge er jo desværre en faktor.
Har også købt Slyngecover. Smart, men så kan jeg jo ikke flashe min smukke vikle :P Krydser for det her fine vejr holder lidt endnu :)


Hvor er den fin! Vi bruger overhovedet heller ikke den ellers helt nyindkøbte barnevogn. Han gider ikke sove i den og der er jo ikke meget sjov ved at gå tur med en skrigende baby. Så vi vikler også hele tiden. Jeg er blevet glad for Artipoppe argus, men jeg forsøger at beherske mig, selv om det er svært :fløjt: Dog har jeg en ringslynge på vej, som jeg tænker er god til, når jeg skal aflevere den store i skolen. Vi afleverer i bil og i øjeblikket står jeg så der med min str 6 og flagrer med halerne nede på den våde parkeringsplads. Så jeg var nødt til at købe en ringslynge jo!

Hvilket cover har du købt? Og hvad gør I andre her til vinter?


En str 4 er virkelig lækker til den slags steder, så det er du også nødt til at have :P

Jeg har købt en bærejakke da der var udsalg i sommers, den er sindssyg varm, så mangler lidt noget godt nu hvor min poncho er begyndt at blive for kold men jakken endnu er for varm.


Haha ja jeg har klart brug for en 4'er også! Men jeg har faktisk købt en 3'er, som jeg håber kan bruges til lidt af det samme. Min baby er dog stadig kun 3 måneder og bruger mest viklen til at sove lure i, så jeg har endnu ikke bundet andet end FWCC (altså med 6'eren selvfølgelig).
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 27. sep 2017, 17:37

Jeg har bedt min svigermor strikke denne til mig: https://www.uldfisken.dk/mor-barn-poncho

Jeg vikler alt for lidt. Jeg har ikke en barnevognsnægter og vi har været to på barsel de første 7 mdr, så jeg har sjældent haft behov for at have hænderne fri. Nu er min kæreste begyndt at arbejde igen, så det kan godt være, jeg får brug for at vikle lidt oftere. Jeg gør det i hvert fald én gang om ugen, nemlig til og fra babysvømning. Der er simpelthen sådan et barnevognsparkeringskaos udenfor og jeg vil helst ikke have at han falder i søvn i vognen på vej hjem, for så skal jeg liste ham op af vognen og op på 4. sal uden at han vågner. I viklen er det kun et spørgsmål om en transfer når jeg er kommet op og det plejer at gå helt smooth.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 28. sep 2017, 18:35

Jeg blev kaget for første gang i dag, på DTU mens jeg lavede min hidtil ringeste ruck. Desværre ikke i kemi-viklen da den endnu ikke er kommet.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sangius » 28. sep 2017, 18:40

Jeg har destashet ned, så jeg kun har én vikle nu. Ak ja. En str 4, Artipoppe Hero - den er mega lækker, og perfekt lige til de bindinger jeg bruger mest (FWCC tub og ruck).

Lige pludselig en dag, skal jeg have et stash. Jeg håber jo snart på at blive gravid igen, så skal jeg på udkig efter en lækker, blød, luksus og nyfødt venlig vikle <3
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sorenspige » 28. sep 2017, 18:56

Hvad betyder at blive kaget?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sangius » 28. sep 2017, 19:06

Sorenspige skrev:Hvad betyder at blive kaget?


En intern hilsen til andre slyngler. Hvis du ser en med en bæresele/vikle, kan du sige "kage" til dem, og så ved de, at du også er på SLyngegalleriet. Hvis de altså forstår det :P

Jeg har kaget to gange, og blevet kaget en gang selv. Det er hyggeligt :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 28. sep 2017, 20:28

Sangius skrev:
Sorenspige skrev:Hvad betyder at blive kaget?


En intern hilsen til andre slyngler. Hvis du ser en med en bæresele/vikle, kan du sige "kage" til dem, og så ved de, at du også er på SLyngegalleriet. Hvis de altså forstår det :P

Jeg har kaget to gange, og blevet kaget en gang selv. Det er hyggeligt :D


Jeg har kaget 4 gange, 2 af dem anede ikke hvad jeg snakkede om :lol: Den ene virkede dog mega interesseret og skrev ned hvad facebookgruppen hed, den anden synes vidst bare jeg var mærkelig :genert: Men af dem der vidste det blev den ene glad og den anden vinkede (jeg råbte det over en gade, blev først bagefter bekymret for om hendes baby var ved at sove og mit glade råb vækkede hende :genert: )
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Majer » 3. nov 2017, 15:11

Liv er 5 dage gammel i dag. Er det for tidligt at prøve at sætte hende i min koalavikle?
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 3. nov 2017, 16:32

Majer skrev:Liv er 5 dage gammel i dag. Er det for tidligt at prøve at sætte hende i min koalavikle?


Hvad er en koalavikle? Medmindre det er et eller andet sært vil jeg sige nej deter ikke for tidligt, normale stræk- og fastvikler kan man bruge fra navlestrengen er klippet. Jeg viklede første gang da Luna var 2 dage gammel :) Og jeg er sikker på at næste gang vil jeg vikle langt tidligere :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. nov 2017, 17:24

Eej jeg er aldrig blevet kaget! :sur: :D Vi bruger ellers kun viklen (ja og så barnevognen til indkøbsvarer osv ikke :D), undrer mig over om jeg er den eneste der vikler her på Vesterbro.. Ser masser af bæreseler! Men ingen vikler.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sangius » 3. nov 2017, 17:31

Majer skrev:Liv er 5 dage gammel i dag. Er det for tidligt at prøve at sætte hende i min koalavikle?


En koalavikle er en strækvikle, ikke?

Det er slet ikke for tidligt. Kender mange der viklede få timer efter fødslen - det gør jeg også selv ved næste baby, hvis jeg altså skal føde ambulant :)

Du skal bare sørge for, at du ikke får overspredt hofterne - barnet skal nærmest sidde i fosterstilling på din maven, med krum ryg og knæene op mod sin egen mave. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Majer » 3. nov 2017, 17:43

Jo det er en strækvikle :)
Fedt, så tror jeg at jeg vil prøve i morgen. Det lykkedes mig aldrig rigtig at øve under graviditeten pga den kæmpe vom :)
0

Tilbage til "Forældre"