Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Fledermäuslein » 30. dec 2017, 18:20

Elfenben skrev:
Majer skrev:
Elfenben skrev:
JoyNips skrev:
Elfenben skrev:
Lilleluftballon skrev:
Elfenben skrev:Jeg har fået en ringslynge fra Je Porte Mon Bebe i julegave fra min mand :lun: da det er første barn vi venter, aner jeg ikke hvor meget vi vil bruge den, om baby vil osv:. Kan læse mig til at fordelen ved ringslyngen er at den er nem at “binde” og at det er let at skifte fra far til mor (altså at indstille den efter forskellige højder). På den anden side så bærer man mere på den ene skulder og man derfor ikke kan bruge den til lange ture.

Jeg er i tvivl om jeg i stedet skal have en strækvikle :gruble: måske I har nogle inputs eller tanker?

For mig trækker det umiddelbart ret meget op, at den ikke er for kompliceret at binde, da jeg er ret utålmodig, men på den anden side så kan det vel læres :)


Det er meget simpelt at binde en strækvikle. Der er dog en del stof, så man skal ikke lige stå på en mudret vej i regnvejr.
Jeg ville foretrække en strækvikle til en nyfødt. Ringslyngen har jeg først brugt omkring 6 måneder, da hun blev mobil. Og egentligt mest omkring 1 år, sa hun allerhelst ville sidde på hoften og følge med i alt.
tusind tak for svar! :gogo: tror jeg vil gå efter at finde en brugt strækvikle så og beholde ringslyngen :P


Vær obs på med brugte sv at elasticiteten i stoffet svækkes med tiden og vask. Så hvis du kan få fingre i en ubrugt eller sparsomt brugt er det at foretrække.
tak for heads up - det prøver jeg at finde! ellers kigger jeg lidt efter Je Porte Mon Bebes basic strækvikle, som bruges til de helt små og som ikke er så dyr, men vil helst gerne finde en på udsalg (eeelsker at spare penge :genert: :fløjt: )


Hvis du er interesseret, så har jeg en lilla koala vikle til salg for 150 + Porto. Jeg har selv købt den brugt hvor den var næsten som ny og har selv brugt den max 4-5 gange, da jeg har købt en fastvikle i stedet :)

Tusind tak for tilbuddet :gogo: vil dog meget gerne have en i neutral farve, så vil lige kigge efter det først, men mange tak!!


Jeg har en Je porte mon bebe original strækvikle i grå, som jeg havde tænkt mig at sætte til salg for 300 kr. Den er brugt en 4-5 gange, inden jeg gik over til fastvikle. Sig til, hvis du er interesseret.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Frk._Strawberry » 3. jan 2018, 18:51

Jeg har en Yaro Delta Black White fastvikle i str. 5 jeg ikke bruger.. Nogen der kunne være interesseret i at købe den? Vi har kun prøvet den en enkelt gang.. :)
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Elfenben » 3. jan 2018, 20:02

Fledermäuslein skrev:
Elfenben skrev:
Majer skrev:
Elfenben skrev:
JoyNips skrev:
Elfenben skrev:
Lilleluftballon skrev:
Elfenben skrev:Jeg har fået en ringslynge fra Je Porte Mon Bebe i julegave fra min mand :lun: da det er første barn vi venter, aner jeg ikke hvor meget vi vil bruge den, om baby vil osv:. Kan læse mig til at fordelen ved ringslyngen er at den er nem at “binde” og at det er let at skifte fra far til mor (altså at indstille den efter forskellige højder). På den anden side så bærer man mere på den ene skulder og man derfor ikke kan bruge den til lange ture.

Jeg er i tvivl om jeg i stedet skal have en strækvikle :gruble: måske I har nogle inputs eller tanker?

For mig trækker det umiddelbart ret meget op, at den ikke er for kompliceret at binde, da jeg er ret utålmodig, men på den anden side så kan det vel læres :)


Det er meget simpelt at binde en strækvikle. Der er dog en del stof, så man skal ikke lige stå på en mudret vej i regnvejr.
Jeg ville foretrække en strækvikle til en nyfødt. Ringslyngen har jeg først brugt omkring 6 måneder, da hun blev mobil. Og egentligt mest omkring 1 år, sa hun allerhelst ville sidde på hoften og følge med i alt.
tusind tak for svar! :gogo: tror jeg vil gå efter at finde en brugt strækvikle så og beholde ringslyngen :P


Vær obs på med brugte sv at elasticiteten i stoffet svækkes med tiden og vask. Så hvis du kan få fingre i en ubrugt eller sparsomt brugt er det at foretrække.
tak for heads up - det prøver jeg at finde! ellers kigger jeg lidt efter Je Porte Mon Bebes basic strækvikle, som bruges til de helt små og som ikke er så dyr, men vil helst gerne finde en på udsalg (eeelsker at spare penge :genert: :fløjt: )


Hvis du er interesseret, så har jeg en lilla koala vikle til salg for 150 + Porto. Jeg har selv købt den brugt hvor den var næsten som ny og har selv brugt den max 4-5 gange, da jeg har købt en fastvikle i stedet :)

Tusind tak for tilbuddet :gogo: vil dog meget gerne have en i neutral farve, så vil lige kigge efter det først, men mange tak!!


Jeg har en Je porte mon bebe original strækvikle i grå, som jeg havde tænkt mig at sætte til salg for 300 kr. Den er brugt en 4-5 gange, inden jeg gik over til fastvikle. Sig til, hvis du er interesseret.
tak for tilbuddet, men har fundet en JPMB original billigere på Reshopper :) så medmindre du vil sælge for 200? ;)
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 9. jan 2018, 09:25

Jeg har vundet et lucky dip hos lawilde. Jeg skal betale i dag og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal gøre det. Det betyder jeg skal sælge vores onbu fra soulslings og jeg er jo ikke sikker på at det jeg får falder i min smag (men så kan jeg selvfølgelig forsøge at sælge den)
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 9. jan 2018, 11:35

Kakro05 skrev:Jeg har vundet et lucky dip hos lawilde. Jeg skal betale i dag og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal gøre det. Det betyder jeg skal sælge vores onbu fra soulslings og jeg er jo ikke sikker på at det jeg får falder i min smag (men så kan jeg selvfølgelig forsøge at sælge den)


Betal den og beslut dig når du ser hvad du har fået?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 9. jan 2018, 13:12

JoyNips skrev:
Kakro05 skrev:Jeg har vundet et lucky dip hos lawilde. Jeg skal betale i dag og jeg er virkelig i tvivl om jeg skal gøre det. Det betyder jeg skal sælge vores onbu fra soulslings og jeg er jo ikke sikker på at det jeg får falder i min smag (men så kan jeg selvfølgelig forsøge at sælge den)


Betal den og beslut dig når du ser hvad du har fået?


Det var også det jeg endte med. Jeg skal hjem og se om jeg kan sælge min onbuhimo og så håber jeg på der kommer noget fint. Ellers må det sælges. vi har bare ikke sååå mange penge pt. Vi har lige købt hus, bil og jeg får kun dagpenge når jeg går på barsel til sommer :træt2: :træt2: . Jeg havde ellers satset på at næste gang vi skulle have baby skulle jeg prøve nogle lækre vikler. Det ser ud til at jeg må nøjes med de lidt billigere denne gang også. Nå, men det går nok.
Jeg kan slet ikke vente til den kommer :kryds: :pompom:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 15. jan 2018, 07:21

Hovsa, jeg kom vist til at sende en mail på en af de tre Linuschka releases igår... fingers crossed for at der ryger en owls baristas i min retning!
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Ficus » 16. jan 2018, 14:37

Jeg prøvede den her ringslynge(? Ved ikke om de har flere navne), i min mødregruppe i dag. Baby ELSKEDE det!

Kunne godt bruge nogle bud på hvad jeg skal gå efter, hvis jeg skal købe en selv. Kan lægge ud med at jeg har været medlem af 2-3 grupper på facebook og jeg bliver lige dele frustreret over at jeg ikke fatter noget og at jeg synes det har en tendens til at blive lidt for..... vanvittigt. Altså jeg vil gerne bare købe en slynge og gå med mit barn, behøver ikke 47 forskellige og deltage i lodtrækninger :forvirret: (altså, hvis man går op i det, så forstår jeg godt man gerne vil, så er det jo ligesom at samle på ting, man nørder om, tænker jeg!) og vil gerne have en god all round. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal købe, når man starter ud.

Så min ønskeliste er vel lidt ala:
- Kunne godt lide ringslyngen, det virkede lige til.
- Selvom de er virkelig flotte, så er jeg nok mere til noget ensfarvet, sort, mørkegrå, mørkeblå.
- Vi har begge en tendens til at blive lidt varme, så der er noget med at nogle materialer er bedre end andet? Og hvad med vægt, er det irrelevant når det er en ringslynge?

Er der andet jeg skal vide, sådan på mega dummie niveau? Har som sagt droppet de der grupper, for jeg fatter virkelig intet :genert:

Jeg har en Ergobaby 360, så den er lidt som et pænere supplement til den, hvis man kan sige det sådan.

F6673134-F148-47B1-8D4D-F0E34947FC94.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Ficus 16. jan 2018, 14:53, rettet i alt 1 gang.
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Ficus » 16. jan 2018, 14:38

Den du snakker om JoyNips, er det sådan en jeg prøver på billedet? Synes den kom fra det mærke og ejeren nævnte noget med owl :-D
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 16. jan 2018, 14:47

Ficus skrev:Den du snakker om JoyNips, er det sådan en jeg prøver på billedet? Synes den kom fra det mærke og ejeren nævnte noget med owl :-D


Det er ihvert fald en linuschka du prøver og det er også med owls-mønster, men jeg tvivler på at det er i farven barista, for den blev først releaset i forgårs.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Ficus » 16. jan 2018, 14:52

JoyNips skrev:Det er ihvert fald en linuschka du prøver og det er også med owls-mønster, men jeg tvivler på at det er i farven barista, for den blev først releaset i forgårs.

Det giver mening. Det med slynger er meget mere avanceret end man/jeg lige tænker, inden en af jer der er inde i det begynder og snakke :lol2:

Prøvede 2 forskellige, den første var hun tydeligvis ikke selv så vild med. Den var os mere stiv i det. Og så ville hun have en 3. med til rytmik i næste uge. Tror hun sagde i noget bomuld af en art og den skulle være blød. Den der Linuschka var nu også ret blød.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Æble » 16. jan 2018, 15:39

Jeg har en ringslynge fra didymos som er ganske fin, ikke prangende men heller ikke discount og har ikke skulle deltage i lodtrækninger for at købe den :P

https://sneglehuset.com/shop/didymos-ri ... ro-tussah/
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2018, 19:27

Ficus skrev:
JoyNips skrev:Det er ihvert fald en linuschka du prøver og det er også med owls-mønster, men jeg tvivler på at det er i farven barista, for den blev først releaset i forgårs.

Det giver mening. Det med slynger er meget mere avanceret end man/jeg lige tænker, inden en af jer der er inde i det begynder og snakke :lol2:

Prøvede 2 forskellige, den første var hun tydeligvis ikke selv så vild med. Den var os mere stiv i det. Og så ville hun have en 3. med til rytmik i næste uge. Tror hun sagde i noget bomuld af en art og den skulle være blød. Den der Linuschka var nu også ret blød.


De fleste er småstive (kommer an på materialet hvor meget) før de er gået til, dvs. en ny ringslynge kan godt føles stiv, men bruges den en masse bliver den lækker blød. Jeg har selv en ringslynge jeg ikke rigtig har brugt, den er stiv som bare pokker, ahr dog en vikle i samme mønster som er smørblød, så jeg ved ringslyngen har potentiale, skal bare lige få tæsket den igennem. SÅ vil du have noget dejligt blødt så er brugt nok en god idé :) Der er også ret mange der sælger billigt pt da salget er gået ldit i stå, så selvom det er en af sådan nogle grupper skulle du måske overveje en af brugtgrupperne (mener den store hedder slyngeskolens secondhand eller sådan noget).
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 18. jan 2018, 09:09

Min mysterie vikle var en Hop. Den er SÅÅÅÅ blød :love2: , men farven er slet ikke mig
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 18. jan 2018, 10:12

Så godt din tease i går, Kakro. Den er megafin!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"