Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Shmartiesh » 22. jan 2018, 20:59

Damer, kan i hjælpe? jeg havde sådan glædet mig til at skulle vikle helt vildt når jeg havde født, men det endte med at være ret sjældent det blev gjort, af forskellige grunde, men bl.a. Fordi jeg fik hende til at falde til ro i slyngevuggen når det var nødvendigt. også oplevede jeg et par gange at hun blev sur over at komme i viklen og hellere ville sidde på armen. Så det blev ikke til mere. Det er over en måned siden hun har siddet i strækviklen og hun er nu 4,5 måned. Hvordan kommer jeg i gang? Hvornår bruger i jeres vikler? Jeg synes strækviklen jeg har hurtig blev løs og jeg endte alligevel med en hånd under hendes numse også går ideen lidt af det.
Jeg gik med hende i dag i barnevognen i et tidsrum hvor hun var vågen, er det sådan en situation hvor man kunne have puttet hende i viklen?

Jeg ved ikke om jeg bare skal acceptere at vikle ikke er så meget hendes behov? Hun har haft meget brug for nærhed i dag og sovet dårligt, så der kunne hun jo have siddet i den. Men hvis det gør hende mere sur end glad orker jeg det næsten ikke.
Jeg håber bare sådan at det ikke er for sent...
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 7. feb 2018, 13:12

Uh, jeg har en Dahlia wrap Us everywhere Wrap i str 6 på vej :ivrig: :ivrig: :love2:.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2018, 12:21

Kakro05 skrev:Uh, jeg har en Dahlia wrap Us everywhere Wrap i str 6 på vej :ivrig: :ivrig: :love2:.


Hvad endte du med at gøre med din Hop?

Og uha, jeg sad på mine hænder igår. Havde virkelig lyst til at forsøge at få en af linuschkas nye i draw, men.. jeg har jo alt muligt spændende på vej.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2018, 12:36

Shmartiesh skrev:Damer, kan i hjælpe? jeg havde sådan glædet mig til at skulle vikle helt vildt når jeg havde født, men det endte med at være ret sjældent det blev gjort, af forskellige grunde, men bl.a. Fordi jeg fik hende til at falde til ro i slyngevuggen når det var nødvendigt. også oplevede jeg et par gange at hun blev sur over at komme i viklen og hellere ville sidde på armen. Så det blev ikke til mere. Det er over en måned siden hun har siddet i strækviklen og hun er nu 4,5 måned. Hvordan kommer jeg i gang? Hvornår bruger i jeres vikler? Jeg synes strækviklen jeg har hurtig blev løs og jeg endte alligevel med en hånd under hendes numse også går ideen lidt af det.
Jeg gik med hende i dag i barnevognen i et tidsrum hvor hun var vågen, er det sådan en situation hvor man kunne have puttet hende i viklen?

Jeg ved ikke om jeg bare skal acceptere at vikle ikke er så meget hendes behov? Hun har haft meget brug for nærhed i dag og sovet dårligt, så der kunne hun jo have siddet i den. Men hvis det gør hende mere sur end glad orker jeg det næsten ikke.
Jeg håber bare sådan at det ikke er for sent...


Orv, jeg ville egentlig have svaret på den her, men så du ved... life happens og jeg glemte det.

Jeg fik heller ikke båret mig med nyfødt baby - først havde jeg jo en diskusprotusion og så var han egentlig også bare blevet så glad for sin barnevogn, så jeg havde ikke det store behov. Og min kæreste og jeg var begge hjemme de første 8 mdr, så jeg havde heller ikke rigtig brug for at kunne have hænderne fri - min kæreste klarede alt praktisk :lun: Havde jeg nu været alene på barsel efter 14 dage havde jeg måske oftere haft brug for at vikle hjemme mens jeg var lidt praktisk. Så det første lange stykke tid har vi kun viklet sporadisk hist og pist.

Nu hvor han er startet i vuggestue vikler jeg hver dag til og fra. Vi kan ikke have klapvognen stående dernede, så det er faktisk mere besværligt at have ham i vognen end i viklen derned, for så skal jeg hjem med vognen (eller acceptere at den står et offentligt tilgængeligt sted hele dagen og selvom man låser sin vogn fast her i København er det altså ikke sikkert at den står der når man vil hente den...). Viklen kan bare blive liggende i garderoben dernede.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 8. feb 2018, 12:58

JoyNips skrev:
Kakro05 skrev:Uh, jeg har en Dahlia wrap Us everywhere Wrap i str 6 på vej :ivrig: :ivrig: :love2:.


Hvad endte du med at gøre med din Hop?

Og uha, jeg sad på mine hænder igår. Havde virkelig lyst til at forsøge at få en af linuschkas nye i draw, men.. jeg har jo alt muligt spændende på vej.

Den skal videre....desværre for den er smør blød, men farven er bare slet ikke mig. Jeg skal bare lige tage mig sammen :lol:. Det er også lidt nemmere at give slip på den, når jeg har en HE vikle på vej :love2: :love2: :love2:. Hvad har du på vej? Jeg sidder og forsøger ikke at bruge penge i gruppen med vikledips :lol: :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2018, 13:12

Kakro05 skrev:
JoyNips skrev:
Kakro05 skrev:Uh, jeg har en Dahlia wrap Us everywhere Wrap i str 6 på vej :ivrig: :ivrig: :love2:.


Hvad endte du med at gøre med din Hop?

Og uha, jeg sad på mine hænder igår. Havde virkelig lyst til at forsøge at få en af linuschkas nye i draw, men.. jeg har jo alt muligt spændende på vej.

Den skal videre....desværre for den er smør blød, men farven er bare slet ikke mig. Jeg skal bare lige tage mig sammen :lol:. Det er også lidt nemmere at give slip på den, når jeg har en HE vikle på vej :love2: :love2: :love2:. Hvad har du på vej? Jeg sidder og forsøger ikke at bruge penge i gruppen med vikledips :lol: :lol:


Jeg venter stadig på mine preorders. Og jeg kan faktisk slet ikke huske, hvad jeg har bestilt! :fløjt: Så nu tjekker jeg lige min mail...

Ok, here goes:
Linuschka Owls Malia RS long

Oscha sekai kraken sz 4
Oscha sekai kraken cairis + strap protectors

Oscha sekai Goldregen sz 6
Oscha sekai Goldregen cairis + strap protectors
Og til den her ordre er der også et tørklæde og lidt scraps.

Den ene cairis skal nok videre, tænker jeg.


Men altså... jeg mangler jo en str 2 og en str 7. :fløjt:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 8. feb 2018, 13:21


Jeg venter stadig på mine preorders. Og jeg kan faktisk slet ikke huske, hvad jeg har bestilt! :fløjt: Så nu tjekker jeg lige min mail...

Ok, here goes:
Linuschka Owls Malia RS long

Oscha sekai kraken sz 4
Oscha sekai kraken cairis + strap protectors

Oscha sekai Goldregen sz 6
Oscha sekai Goldregen cairis + strap protectors
Og til den her ordre er der også et tørklæde og lidt scraps.

Den ene cairis skal nok videre, tænker jeg.


Men altså... jeg mangler jo en str 2 og en str 7. :fløjt:[/quote]

Hvor er du vild :lol2:.
Planen er her at jeg skal ned på to vikler. En oscha i str 4 (Ancients of Gondor Tindómë) og min dahlia. N bliver sjældent båret og hvem ved hvornår der kommer en ny baby. Medmindre jeg vinder flere vikler :lol:
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 8. feb 2018, 13:21

Jeg mangler faktisk en RS
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2018, 13:31

Kakro05 skrev:
Hvor er du vild :lol2:.
Planen er her at jeg skal ned på to vikler. En oscha i str 4 (Ancients of Gondor Tindómë) og min dahlia. N bliver sjældent båret og hvem ved hvornår der kommer en ny baby. Medmindre jeg vinder flere vikler :lol:


Min plan er et permastash med en vikle i hver størrelse, en ringslynge og en bæredims af en art (til min mor, som ikke helt tør vikle, men som er lidt gangbesværet og ikke kan bære sønnike op til 4. sal i armene).
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Ficus » 8. feb 2018, 13:35

Har I bare lige fra start været total selvsikre med og stolet på jeres slynger og vikler?

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler bare helt tiden at jeg skal være bange for at babyen glider ud af bunden på ringslyngen. Han er aldrig i nærheden af det. Mit hovede kan bare ikke rigtig slippe tanken :blush:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2018, 13:49

Ficus skrev:Har I bare lige fra start været total selvsikre med og stolet på jeres slynger og vikler?

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler bare helt tiden at jeg skal være bange for at babyen glider ud af bunden på ringslyngen. Han er aldrig i nærheden af det. Mit hovede kan bare ikke rigtig slippe tanken :blush:


Jeg binder helst noget, hvor han sidder i et kryds. Jeg har nemlig en hoppe-benstrække-læner! :lol:

Ringslynge er vi ikke rigtig kommet igang med, men nu har jeg bestilt en i ekstra længde, så kan jeg også bruge den til fx ruck og afslutte med ring istedet for knude, hvis jeg aldrig bliver ven med at bruge den som "rigtig" ringslynge.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 8. feb 2018, 14:08

Ficus skrev:Har I bare lige fra start været total selvsikre med og stolet på jeres slynger og vikler?

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler bare helt tiden at jeg skal være bange for at babyen glider ud af bunden på ringslyngen. Han er aldrig i nærheden af det. Mit hovede kan bare ikke rigtig slippe tanken :blush:

Der gik noget tid før jeg fik lavet et dybt nok sæde til at jeg stolede på min binding med ringslyngen. Oftest havde jeg en hånd under ham. Jeg er så heller ikke vildt garvet og den ringslynge jeg havde var ikke gået til og nok heller ikke så begynder venlig. Men det vidste jeg ikke. Jeg har tilgengæld brugt meget bindinger med min base (str 6) hvor han sad, så han ikke kunne falde ud.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Shmartiesh » 8. feb 2018, 17:28

JoyNips skrev:
Shmartiesh skrev:Damer, kan i hjælpe? jeg havde sådan glædet mig til at skulle vikle helt vildt når jeg havde født, men det endte med at være ret sjældent det blev gjort, af forskellige grunde, men bl.a. Fordi jeg fik hende til at falde til ro i slyngevuggen når det var nødvendigt. også oplevede jeg et par gange at hun blev sur over at komme i viklen og hellere ville sidde på armen. Så det blev ikke til mere. Det er over en måned siden hun har siddet i strækviklen og hun er nu 4,5 måned. Hvordan kommer jeg i gang? Hvornår bruger i jeres vikler? Jeg synes strækviklen jeg har hurtig blev løs og jeg endte alligevel med en hånd under hendes numse også går ideen lidt af det.
Jeg gik med hende i dag i barnevognen i et tidsrum hvor hun var vågen, er det sådan en situation hvor man kunne have puttet hende i viklen?

Jeg ved ikke om jeg bare skal acceptere at vikle ikke er så meget hendes behov? Hun har haft meget brug for nærhed i dag og sovet dårligt, så der kunne hun jo have siddet i den. Men hvis det gør hende mere sur end glad orker jeg det næsten ikke.
Jeg håber bare sådan at det ikke er for sent...


Orv, jeg ville egentlig have svaret på den her, men så du ved... life happens og jeg glemte det.

Jeg fik heller ikke båret mig med nyfødt baby - først havde jeg jo en diskusprotusion og så var han egentlig også bare blevet så glad for sin barnevogn, så jeg havde ikke det store behov. Og min kæreste og jeg var begge hjemme de første 8 mdr, så jeg havde heller ikke rigtig brug for at kunne have hænderne fri - min kæreste klarede alt praktisk :lun: Havde jeg nu været alene på barsel efter 14 dage havde jeg måske oftere haft brug for at vikle hjemme mens jeg var lidt praktisk. Så det første lange stykke tid har vi kun viklet sporadisk hist og pist.

Nu hvor han er startet i vuggestue vikler jeg hver dag til og fra. Vi kan ikke have klapvognen stående dernede, så det er faktisk mere besværligt at have ham i vognen end i viklen derned, for så skal jeg hjem med vognen (eller acceptere at den står et offentligt tilgængeligt sted hele dagen og selvom man låser sin vogn fast her i København er det altså ikke sikkert at den står der når man vil hente den...). Viklen kan bare blive liggende i garderoben dernede.

Tak for svar :) Jeg tænker også jeg kommer til at bruge den nu når hun bliver ældre og sover mindre. Nogle gange ender hun med at være vågen og utilfreds og der ville jeg gerne bruge.

Jeg er ved at kigge rundt efter en ringslynge og er blevet tilbudt en til 525 kr, men det var også nypris i sommers. Er det normalt at man bibeholder prisen ved secondhand?
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 24. mar 2018, 18:53

Først vandt jeg draw på en prototype lavet udfra ønsket i en PO-gruppe hvor requirements ikke blev mødt. Så vandt jeg en af præmierne i vikledk’s konkurrence i anledning af 1000 følgere. Og nu er mit barn fandme gået i seng kl 19!

Så jeg har altså købt en lottokupon. Idag er min lucky day!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 25. mar 2018, 20:48

JoyNips skrev:Først vandt jeg draw på en prototype lavet udfra ønsket i en PO-gruppe hvor requirements ikke blev mødt. Så vandt jeg en af præmierne i vikledk’s konkurrence i anledning af 1000 følgere. Og nu er mit barn fandme gået i seng kl 19!

Så jeg har altså købt en lottokupon. Idag er min lucky day!


Hvad vandt du fra vikledk? Var det en vikle eller bare noget viklerelateret grej?
0

Tilbage til "Forældre"