Diller

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8081

Re: Diller

Indlægaf dgd2007 » 19. aug 2017, 09:26

TomKah skrev:For mig er der forskel på diller og legetøj. Feks kan Barbie ikke for mig være en dille med mindre man samler på det på en specifik måde, hvilket jeg aldrig har mødt et barn der gjorde.
[...]

Nej, det skal vel være noget, næsten ingen gjorde, som næsten alle pludselig gør (og som så forsvinder igen efter forholdsvis kort tid). Yoyoer er et godt eksempel. Det har været blomstret op et par gange, både i min og mine børns tid. :)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 541
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7053

Indlægaf Delfin » 2. sep 2017, 11:49

Glansbilleder, som vi havde i byttebøger lavet af telefonbøger, hvor vi foldede siderne på midten, så de kunne ligge inde i 'lommerne'.
Kun de suverænt pæneste fik lov at blive klistret i albummet.

Glaskugler som vi spillede med, men det var ikke en samleting som sådan. Jeg fik vist bare en lille posefuld, så vidt jeg husker (eller arvede jeg dem fra min bror :gruble: ), og så måtte jeg selv rode med resten.

Servietter. Der havde jeg en kæmpe fordel med alle de missionsmøder, jeg blev slæbt med til :D

YoYo

Hønseringe. Dem spillede vi også med, men jeg kan ikke rigtigt huske, hvad spillet gik ud på. Dem her var det mest hotte.
Billede
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8081

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2017, 12:05

Delfin skrev:[...]
Hønseringe. Dem spillede vi også med, men jeg kan ikke rigtigt huske, hvad spillet gik ud på. Dem her var det mest hotte.
[...]

Man kastede dem efter tur hen mod et bestemt sted med en passende afstand, indtil én ramte nogen, der lå der i forvejen. Så vandt han puljen, og man begyndte forfra. Sådan gjorde vi i hvert fald :)

Det var der, jeg havde en traumatisk oplevelse med, at ærlighed ikke betaler sig. Engang hvor puljen var blevet temmelig stor, troede de andre fejlagtigt, at jeg ramt. Jeg ville selvfølgelig vinde på ærlig vis, så ligesom ridderen giver skurken sværdet tilbage, når han har tabt det, sagde jeg, at jeg ikke havde. Men ingen ros eller ære - det førte bare til, at en anden vandt den store pulje, og min beholdning var blevet betragteigt formindsket. Dum verden! Slet ikke som i ridderfilm. :lol:
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 541
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7053

Indlægaf Delfin » 2. sep 2017, 12:08

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:[...]
[...]

Man kastede dem efter tur hen mod et bestemt sted med en passende afstand, indtil én ramte nogen, der lå der i forvejen. Så vandt han puljen, og man begyndte forfra. Sådan gjorde vi i hvert fald :)

Det var der, jeg havde en traumatisk oplevelse med, at ærlighed ikke betaler sig. Engang hvor puljen var blevet temmelig stor, troede de andre fejlagtigt, at jeg ramt. Jeg ville selvfølgelig vinde på ærlig vis, så ligesom ridderen giver skurken sværdet tilbage, når han har tabt det, sagde jeg, at jeg ikke havde. Men ingen ros eller ære - det førte bare til, at en anden vandt den store pulje, og min beholdning var blevet betragteigt formindsket. Dum verden! Slet ikke som i ridderfilm. :lol:

Pyt. Du tabte med æren i behold :lol:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Santa » 2. sep 2017, 13:12

Min mest vedholdende dille som ung, var vist at samle på diller.
Ikke to er ens jo.
1
ajnaM
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3306

Indlægaf ajnaM » 2. sep 2017, 13:16

Glansbilleder. Jeg kan stadig føle det, når jeg står med et rigtig flot ark glansbilleder med glimmer i hænderne. :D Bare den der følelse af helt blankt papir med udskæringer, og så det der glimmerlim. Det tager mig totalt tilbage til at være 6 år. :love:

Men ellers var jeg virkelig glad for Polly Pocket, de der små huse. Jeg havde også nogle sutter, men mine forældre var generelt ikke særlig tilbøjelige til at give mig noget af de der ting, så jeg fik sjældent lov til at være rigtig med på moden. :sarkasme:

Min egen dreng derimod har nok nemmere ved at overtale sin mor... :genert:
2
abcd
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2125

Indlægaf abcd » 2. sep 2017, 18:24

Magic the Gathering-kort. Men det er vist en dille der har holdt ved, de findes stadig.
0

Tilbage til "Forældre"