Hvem skal betale for børnene?

Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1604

Re: Hvem skal betale for børnene?

Indlægaf Bimmerdyret » 21. sep 2017, 09:40

Mistermor skrev:
Dikus skrev:
Men hvorfor vil su give de højest lønnede 2000 kr mere i hånden om måneden?

Det er heller ikke et mål i sig selv. Jeg forestiller mig bare, at det giver mere mening at beskatte de højest lønnede og lade alle få gratis pasning, så er der ingen administration i forhold til betaling af institutionspladser.

Men, det gør du jo ikke skattemæssigt ved at gøre daginstitutionspladser gratis, fordi det , som er nævnt, giver højstindkommende en fordel, som andre ikke har.

Sry.. men du er forvirret i forhold til hvad der medfører hvad rent skattemæssigt, i forhold till hvordan skattesystemet fungerer
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 171
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3261

Indlægaf Mistermor » 21. sep 2017, 09:44

Bimmerdyret skrev:
Mistermor skrev:
Dikus skrev:

Det er heller ikke et mål i sig selv. Jeg forestiller mig bare, at det giver mere mening at beskatte de højest lønnede og lade alle få gratis pasning, så er der ingen administration i forhold til betaling af institutionspladser.

Men, det gør du jo ikke skattemæssigt ved at gøre daginstitutionspladser gratis, fordi det , som er nævnt, giver højstindkommende en fordel, som andre ikke har.

Sry.. men du er forvirret i forhold til hvad der medfører hvad rent skattemæssigt, i forhold till hvordan skattesystemet fungerer

Nej - jeg tænker, at det er en anden knap at skrue på, så man kan spare administration af betaling af pasning. Jeg er godt klar over, det ikke sker af sig selv på magisk vis!

Hvis vi beskatter højtlønnede, behøver vi vel ikke også at forfordele dem i andre sammenhænge? (og jeg mener forfordele, som at behandle dårligere)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Bimmerdyret » 21. sep 2017, 14:21

Mistermor skrev:
Bimmerdyret skrev:
Mistermor skrev:
Dikus skrev:

Nej - jeg tænker, at det er en anden knap at skrue på, så man kan spare administration af betaling af pasning. Jeg er godt klar over, det ikke sker af sig selv på magisk vis!

Hvis vi beskatter højtlønnede, behøver vi vel ikke også at forfordele dem i andre sammenhænge? (og jeg mener forfordele, som at behandle dårligere)

:lol: :lol: takker af hjertet for at der findes folk, der kan bruge ordet korrekt :klap:
Det er et eller andet sted så syret, at skulle angive hvilken betydning det har.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 617
Likede indlæg: 7883

Indlægaf Zombie » 21. sep 2017, 20:53

Enten skal samfundet betale for børnene eller også bør vi revidere vores indvandrings-regler, så vi kan få flere udlændinge.

Vi kan jo ikke bare sige, at forældre skal få flere eller mange børn, hvis det bliver for dyrt eller bøvlet for dem, og vi har altså brug for arbejdskraften.
0

Tilbage til "Forældre"