Forældre til teen - ville du "sladres" til?

JoyNips
Kort karma: 415
Likede indlæg: 6499

Re: Forældre til teen - ville du "sladres" til?

Indlægaf JoyNips » 18. sep 2017, 06:24

Jeg synes forældrene skal vide at han har holdt vilde fester. Bevares, at han har venner ovre og de får lidt øl har forældrene nok regnet ud, men omfanget bør de kende.

At han ryger i smug og larmer med en bold er lidt ligegyldigt, imo. Det ville jeg tage direkte med ham.
Senest rettet af JoyNips 18. sep 2017, 06:32, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 911
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 9540

Indlægaf Dikus » 18. sep 2017, 06:31

Jeg ville som drengens forælder takke høfligt for info, undskylde og ikke rigtigt gøre mere, hvis ellers teen succesfuldt havde skjult sine spor.

Det er teenagere? Det lyder ret normalt.

Det med bolden ville jeg dog i dit stedbbede ham stoppe med, næste gang.

Og så ville jeg i jeres sted overveje, hvad jeg kunne gøre, så de kan benytte deres terasse, uden I bliver overbegloet
1
Ficus
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1739

Indlægaf Ficus » 18. sep 2017, 07:12

Dikus skrev:Jeg ville som drengens forælder takke høfligt for info, undskylde og ikke rigtigt gøre mere, hvis ellers teen succesfuldt havde skjult sine spor.

Det er teenagere? Det lyder ret normalt.

Det med bolden ville jeg dog i dit stedbbede ham stoppe med, næste gang.

Og så ville jeg i jeres sted overveje, hvad jeg kunne gøre, så de kan benytte deres terasse, uden I bliver overbegloet

Jep - han er nemlig teenager og alt det han gør er helt normalt, jeg har helt sikkert ikke selv været bedre. Det er også derfor jeg synes det er svært hvor meget man skal/kan gøre/sige.

Hele deres baghave er sådan noget plast-træ terrasse i niveauer, og derfor er det hævet fra jorden og hans bold rammer med sådan en hul lyd, som sikkert gør den højere. (Og så bor vi lige overfor fodboldbaner, basketball-bur og stor legeplads, så forstår ikke at forældrene ikke selv bliver trætte af at høre på den bold flere timer dagligt og sender ham derover. Dem om det, selvfølgelig.)

Husene er forskudte, så det stykke hvor man kan kigge ind er måske max 1 m2, fordelt over halvanden meter af den fælles hæk. Vi har en 50-70 cm hæk og den tidligere ejer har på vores side også sat 180 cm hegn op, på det lille stykke, hvor vores terrasser "overlapper". Men fordi hele deres terrasse er hævet fra jorden, er hæk/hegn vel i virkeligheden kun 160-150 fra deres side af. Så der er ikke så meget vi kan gøre for at skærme af. Udover gardiner, men de er ikke kommet op endnu.
0

Tilbage til "Forældre"