En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5544

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Sangius » 28. okt 2017, 15:37

HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?

En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?
2
HappyPaww
Kort karma: 321
Likede indlæg: 5833

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2017, 15:39

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?

En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?

Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ikke skal have den varmeste vinterjakke på lige nu, for så hundefryser jeg når det er frostvejr.

Men jeg har så også et barn der tydeligvis har sine islandske gener og så godt som aldrig fryser...
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5544

Indlægaf Sangius » 28. okt 2017, 15:41

HappyPaww skrev:
Sangius skrev:

Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ikke skal have den varmeste vinterjakke på lige nu, for så hundefryser jeg når det er frostvejr.

Men jeg har så også et barn der tydeligvis har sine islandske gener og så godt som aldrig fryser...

Det synes jeg er lidt mærkeligt. Hvorfor skulle min jakke være koldere om 2 måneder, fordi jeg bruger den nu? :D

Jeg bruger min vinterjakke nu, og mine vinterstøvler (Sorel), fordi jeg er en frossenpind og sjældent har det for varmt. Til vinter er den lige så varm som nu :)
0
HappyPaww
Kort karma: 321
Likede indlæg: 5833

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2017, 15:43

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:
Sangius skrev:

Det synes jeg er lidt mærkeligt. Hvorfor skulle min jakke være koldere om 2 måneder, fordi jeg bruger den nu? :D

Jeg bruger min vinterjakke nu, og mine vinterstøvler (Sorel), fordi jeg er en frossenpind og sjældent har det for varmt. Til vinter er den lige så varm som nu :)

Jeg er ikke god til mange lag og ekstra trøjer tror jeg...
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 506
Likede indlæg: 6425

Indlægaf vibbsen » 28. okt 2017, 15:46

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:Øhhhh.....Vi har faktisk ikke lige fået købt noget endnu.....Altså vinterjakken fra sidste år er kommet op af kælderen og ryger på hvis vi skal ud i længere tid. Og så har vi naturligvis thermotøj. Men hun går stadig i kondisko eller gummistøvler. Flyverdragt er jeg heller ikke lige nået til.

Til gengæld så fik hun sit halloween kostume i sidste weekend....

Når jeg læser mit eget indlæg så tænker : Du er og bliver temmelig uorganiseret....

Ansporet af denne tråd har jeg i dag scoret 2 af de billige chokoladekalendre - sidste år piskede jeg rundt den 30. november med pænt anklagende 6 årig i røven, der messede "de andre fik deres kalendere og kalenderlys og og og for lææænge tiden". Yes yes men jeg har altså glemt det, og det kan jo for fanden heller ikke være rigtigt, at der allerede er udsolgt alle vejne.... :tie: :rulle:

Men vintertøjet må altså vente :deer:

Åh..Ja...Julekalendere...Og kalenderlys....Set i betragtning af at disse ting er at finde i butikkerne fra slutningen af september (overdrivelse fremmer forståelsen), så er det da egentlig rimelig talentløst at jeg som regel altid ender med det kalenderlys som ingen andre ville have( og som jeg nærmest må lade være tændt i døgndrift for at indhente det "forsømte"),en pisse grim adventskrans (fordi alt hvad der var tilbage var de tørre grimme grankranse og det grimme bånd som ingen andre vil have)med de grimmeste lys( som iøvrigt først er klar mandagen efter den 1.søndag i advent) og enten ingen eller den aller dyreste julekalender....Jeg mener..Det er jo ikke fordi der ikke har været tid nok til at købe disse ting :rulle: :rulle: :rulle:

Her i huset er der iøvrigt heller ikke noget der hedder pakkekalender. "nissen" kommer med en gave hver dag istedet. Hvordan skulle jeg nogensinde få samlet mig sammen til at organiserer og få pakket 24 gaver ind til en bestemt dato ????
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
DannyZuko
Kort karma: 3
Likede indlæg: 9

Indlægaf DannyZuko » 28. okt 2017, 19:16

Jeg købte flyverdragter i to størrelser på udsalg i sommer. De kostede kun 100 kr., så jeg regner med at kunne sælge den, som ikke passer, uden tab. Huer passer fra sidste år, og så har jeg købt to par gode vinterluffer brugt for en 50'er.
Støvler er lige købt i den forgangne uge, men vi klarer os fint med gummistøvler og tykke sokker lidt endnu.

Vi har et (varmt) barn på to år i dagpleje, og dagplejeren bad forleden om, at vi gerne måtte sende en flyverdragt med snart!? Jeg synes overhovedet ikke det er koldt nok til flyverdragt endnu, men jeg har da pænt fundet den frem og givet den med i dagpleje.
Vi har brugt foret regntøj det sidste stykke tid, og det holder ham da fint varm. Er bange for koge ham i en flyverdragt ...
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 721
Likede indlæg: 4401

Indlægaf Bøtte » 28. okt 2017, 20:08

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Det er faktisk ikle helt umuligt at købe forud - jeg har gjort det i 5 år og har ikke ramt forkert endnu!
Sidste år fik jeg købt en træls flyverdragt, der var meget kort i modellen, så den var til den lille side til sidst, men det gik. :)

Men det kræver jo, at man ved, hvad de får brug for. Og især de første år synes jeg, det er meget individuelt.

Jamen helt sikkert. Jeg synes bare ikke det er total umuligt.

Men det er jo en chance at tage. Men jeg lader altid mærkerne sidde på og køber på tilbud, så kan man næsten altid holde pengene hjemme på det.
0
S :lun:
V :lun:
Tamara
Kort karma: 19
Likede indlæg: 679

Indlægaf Tamara » 29. okt 2017, 16:43

Jammerdalen skrev:Tusind tak for jeres bidrag indtil videre! Jeg glemte dog at spørge jer om, hvornår tøjet kommer i brug. Til jer der har købt det sidst i august, så regner jeg ikke med at det sker allerede dér :D

Vi venter stadig med flyverdragten til 3-5 grader, men vinterjakken/huen er i brug om morgenen ved 7-tiden på vej til børnehaven og termojakken på vej hjem.

BH bruger stadig regntøj/termotøj endnu på legepladsen og har ikke bedt om flyverdragten/vinterstøvler endnu.

Vinterstøvler på forleden dag i Tivoli, da det var en lang (og kold dag).

Termostøvlerne er i brug på våde dage i børnehaven istedet for gummistøvlerne/sko. Det er fint nok.

Vinterindkøbene blev lagt, hvor de gjorde i år i oktober, da jeg havde to fridage fra job og kunne ordne det med barnet, da det jo skal med for at købe fodtøj.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 160
Likede indlæg: 2540

Indlægaf hotlips » 31. okt 2017, 14:41

Jeg har købt flyverdragt for en måned eller to siden, vi cykler et pænt stykke om morgenen så jeg er nødt til at købe dem tidligt nu, før var det først når det blev rigtig vinter omkring december.

Vi har ikke købt vi vinterstøvler endnu men det varer vel heller ikke så længe, han har et par termostøvler men de er klodsede at cykle med.

Vi har brugt vanter i en måneds tid mindst, og termotøj lidt længere, jeg er ret pylret med at han ikke skal fryse fordi jeg synes det er vigtigt han ikke forbinder det at være ude med mere ubehag end højst nødvendigt og det er jo helt vildt godt det moderne vintertøj man kan få til børn, jeg synes der er kæmpe forskel på det fra da jeg var barn.
0

Tilbage til "Forældre"