Taranteller (dobbelttråd)

Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Taranteller (dobbelttråd)

Indlægaf Hewlett » 28. mar 2018, 10:49

Hej :)

Vidste ikke helt om jeg skulle smide denne under "Hobby" eller "Kæledyr", for det er jo ikke et dyr som de fleste forbinder med klø og klap :lol: Så nu er tråden smidt begge steder - håber det er OK :)

Jeg har gået den sidste måneds tid og leget lidt med tanken om at anskaffe mig en tarantel - ikke et dyr jeg nogensinde har overvejet tidligere og jeg er total nybegynder. Så nu tænkte jeg at jeg ville spørge til råds herinde i stedet :)

Jeg bor i lejlighed med mine to hunde. De er rolige indendørs men når jeg og hundene går rundt i lejligheden giver det selvfølgelig nogle "vibrationer" i gulvet. Ville en tarantel fint kunne bo i et terrarie i stuen eller er det bedst at det står i et rum hvor der er mere ro ? Her tænker jeg i forhold til ikke at stresse edderkoppen.

Min lejlighed er desuden forholdsvis kold om vinteren. Ikke klam og fugtig, bare kold. Vil skyde på at rumtemperaturen er på omkring 18grader på en virkelig kold dag og med radiator på fuld blæs. Desuden en del træk fra vinduerne. Vil en tarantel trives fint med en placering tæt på radiatoren, eller bliver luften for "tør og varm"? Er de følsomme over for træk?

Det kunne desuden være superfedt både med nogle bud på en god begyndertarantel (relativ "venlig", god appetit og begrænset faste, ikke for hurtig på i"fødderne" og et miljø/luftfugtighed i buret som ikke kræver al for meget vedligehold/kontrol) samt hvor jeg kan finde gode og ordentlige steder at købe min tarantel (jeg ved at der er terrariemesse i maj måned. Er det udelukkende for "show", eller kan man også købe her?)

Jeg har lavet lidt research og vil, medmindre I siger andet, kigge lidt nærmere på følgende:

Grammostola pulchripes (Chaco golden knee)

Brachypelma albopilosum (Costa Rican curly hair)

Brachypelma smithi (Mexican red knee)

Aphonopelma chalcodes (Arizona blonde)

Euathlus sp. Red (Chilean flame)

Lige nu er jeg mest lun på B. Smithi eller A. Chalcodes, men jeg er helt sikkert farvet af, at det er dem flest anbefaler som "begynder-taranteller".

Mine ønsker er en "venlig" voksen hun som kan håndteres uden det store bøvl. Jeg er helt med på, at man som udgangspunkt ikke bør håndtere sin tarantel, men i og med at det bliver min første, kommer det hele til at være ekstra spændende og så ville det være mega awesome med et dyr som er rolig og samarbejdsvillig.
Igen, jeg forventer på ingen måde at håndtere den flere gange om ugen - jeg ved at det stresser dem. Men det ville altså give noget ekstra til hele oplevelsen hvis den kunne håndteres og "finde sig i det" - bare engang imellem.


Så, hvis der er nogle herinde som har kommentarer og råd til ovenstående, så ville jeg blive utrolig taknemmelig :)
0
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Taranteller (dobbelttråd)

Indlægaf B&O » 23. jul 2018, 19:09

Jeg har også leget med tanken om at anskaffe mig en fugleedderkop mini zoo har dem i alle prisklasser de spiser ikke ret meget sådan en fætter , det er aldrig blevet mere end tanken fra min side , men det kunne være sjovt at have sådan en fætter
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også

Tilbage til "Hobby"