Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Nesnay » 31. dec 2023, 10:46

Mi55y skrev:Pandemic Legacy season 0. Vi er halvvejs. Første gang vi prøver et legacy-spil med kun 2 spillere, men det fungerer ret godt.

Jeg gav min kæreste Ticket to Ride Legacy i gave, så det må være næste legacy-spil, der skal på bordet.
Hvad synes I om sæson 0 indtil videre ift. de andre? Vi var virkelig glade for 1 og ikke lige så begejstrede for 2, men har læst flere steder, at 0 skulle være bedre end 2?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Mi55y » 31. dec 2023, 11:20

Nesnay skrev:
Mi55y skrev:Pandemic Legacy season 0. Vi er halvvejs. Første gang vi prøver et legacy-spil med kun 2 spillere, men det fungerer ret godt.

Jeg gav min kæreste Ticket to Ride Legacy i gave, så det må være næste legacy-spil, der skal på bordet.
Hvad synes I om sæson 0 indtil videre ift. de andre? Vi var virkelig glade for 1 og ikke lige så begejstrede for 2, men har læst flere steder, at 0 skulle være bedre end 2?


Vi har kun spillet 1'eren ellers. Købte 0'eren fremfor 2'eren, da det netop fik bedst anmeldelser.
Men jeg synes, at 0'eren er virkelig godt! Svært men muligt.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4983
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 7997

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Nicolait » 30. jan 2024, 22:00

7 wonders Dual. Det var virkelig sjovt. Det kan i den grad anbefales.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Frampagne
Indlæg: 37
Tilmeldt: 16. maj 2022, 07:13
Kort karma: 0
Likede indlæg: 58

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Frampagne » 31. jan 2024, 06:24

Jeg spiller pt. My Island med mand og børn, og har tidligere spillet My City. Der er en supergod balance i spillet med hjælp til dem der får færrest point og modstand til dem der får flest point. Det gør spillet sjovt for alle.

Spiludvikleren er i øvrigt matematiker.
0
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6961

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf MrMister » 31. jan 2024, 09:18

Rublox matador. Tilpas hurtigt og tilpas sjovt til, at den mindste kan have det sjovt plus få øvet matematik samtidigt ved at være bank.
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Nesnay » 4. feb 2024, 19:36

Meadow. Virkelig, virkelig pænt. Man bygger sin dal op, men det er ikke en almindelig engine builder, fordi man er nødt til at bygge oven på eksisterende kort, så ens ressourcer skifter hele tiden. Desuden skal man hele tiden overveje, hvordan man vil tage kort, fordi der er bestemte afstande, man kan tage på, og hver kan kun bruges én gang pr runde. Vældig godt balanceret, synes jeg, og alle var begejstrede og vil gerne spille det igen.

Forbidden island. Coopspil, hvor mekanismerne minder meget om Pandemic, men det er ikke lige så crunchy. Man er på en ø, der synker i havet lidt efter lidt, mens man forsøger at redde værdifulde genstande og slippe væk, mens tid er. Alle vil gerne spille igen, også ham, der egentlig ikke kan lide coopspil.

King of New York. King of Tokyo med lidt ekstra. Vi var ikke superbegejstrede og vælger nok bare King of Tokyo en anden gang. Det virkede lidt ubalanceret.

Sushi go Party! Hurtigt og sjovt draftingspil, hvor man scorer point forskelligt alt efter korttype. Meget simpelt, en del held, men også noget taktik.

Og seks andre, som jeg ikke orker at skrive mere om, har spillet hele dagen :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Nesnay » 9. feb 2024, 08:16

Parks.

Først og fremmest virkelig pænt :D Derudover også rigtig sjovt og ret interaktivt. Man får point ved at besøge (købe) nationalparker og tage fotografier, men ens mulige handlinger afgøres af, hvilket felt man rykker frem på, og man kan kun vælge felter, der ikke allerede er optaget, medmindre man slukker sit bål (=sin ene chance for at dele felt). Det vil sige, at man skal tænke ret langt frem, men samtidig hele tiden skal kunne justere sin plan. Vi var fem, men jeg tror, spillet er noget anderledes, når man kun er to.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Purple Haze » 9. feb 2024, 14:51

Istanbul & Munchkin Gloom
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7673
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Nesnay » 15. feb 2024, 14:03

Sequence. Det er længe siden, jeg har spillet det sidst, og det er nok heller ikke noget, jeg selv vil foreslå en anden gang.

Et Unlock exitspil. På en eller anden måde var der et kort, hvor vi kun fandt en del af løsningen (uden at vide det), og så lykkedes det os at komme videre alligevel, hvilket lavede totalt kuk i spillet. Jeg googlede mig frem til løsningen, og vi havde lavet det meste af slutningen, men manglede en del i midten, og der var ingen måde at blive hjulpet videre på. Det var ikke en særlig god oplevelse. Jeg har en del af dem på lager, så jeg håber, mine venner kan lokkes til at give det en chance til. Denne gang spillede vi en af mine venners danske oversættelse, og der kunne vi se i løsningen online, at der på et af kortene manglede print, der var nødvendigt for at kunne løse opgaven. Det var helt ærligt træls.

7 wonders. Altid sjovt :D
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Purple Haze » 15. feb 2024, 22:10

Spillede Arc Nova her til aften.
Det kunne godt være en vinder.
Vi spillede to, jeg har prøvet det en gang før, men der nåede vi ikke at blive færdige. Så jeg var pænt tilfreds med at jeg kun tabte med 1 poient.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Purple Haze » 26. feb 2024, 21:52

Det blev til en gang Smallworld.
Det er ret hyggeligt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2940

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Kilix » 2. mar 2024, 15:12

Wyrmspan. En videreudvikling af mekanismerne fra Wingspan. Vi kalder det Wingspan på speed, fordi det er meget det samme, men så også ret forskelligt, på den gode måde. Det er et lækkert og flot spil som vi virkelig nyder at spille. På samme måde som wingspan er "easy to learn, hard to master" er Wyrmspan også: Det ser vildt kompliceret ud, men det er rigtig hurtigt at komme i gang med.
Kan KLART anbefales, og specielt hvis man godt kan lide Wingspan.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7502
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24589

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Moxy-lady » 26. mar 2024, 16:30

Kilix skrev:Wyrmspan. En videreudvikling af mekanismerne fra Wingspan. Vi kalder det Wingspan på speed, fordi det er meget det samme, men så også ret forskelligt, på den gode måde. Det er et lækkert og flot spil som vi virkelig nyder at spille. På samme måde som wingspan er "easy to learn, hard to master" er Wyrmspan også: Det ser vildt kompliceret ud, men det er rigtig hurtigt at komme i gang med.
Kan KLART anbefales, og specielt hvis man godt kan lide Wingspan.


Vil man spille begge dele, hvis man har Wingspan i forvejen, eller vil man ende med kun at spille det ene?

Vi leder efter spil der varer lidt længere tid end 1 time, som vores TTR europe og Wingspan, og jeg synes det er ret fedt med drager, men jeg tænker at det ene nok i sidste ende vil eliminere behovet for det andet spil?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7502
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24589

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Moxy-lady » 26. mar 2024, 16:41

Nå ja, tænkte måske at spørge mere generelt til anbefalinger.

Vi vil gerne have flere spil til vores samling. Vi har TTR europe og Wingspan (hvortil vi vil købe Oceania udvidelsen), og vi elsker begge spil. Vi vil dog gerne have et spil der tager lidt længere tid at spille, sådan 1,5-2 timers spilletid. Det må gerne være mere kompliceret end vores nuværende spil, men helst ikke sådan 10/10 sværhedsgrad. Vi kiggede lidt på smallworld, men gik bort fra det da det også kun varer den der times tid, ca. Det skal være et spil der fungerer godt når man er 2 spillere, da vi primært spiller selv.

Spil vi har kigget på:

Everdell
Cascadia
Ticket to ride rails and sails
7 wonders
Apiary
Kvaksalver
Keyflower
Arkham horror - call of cthulhu.

En af de ting vi er irriterede over i Wingspan er at sidste runde er sådan lidt en egg laying fest, hvor man bare knalder æg på for at score point, og den er (for) hurtigt overstået, så vi leder lidt efter en med en lidt mere harmonisk spiloplevelse (hvis det giver mening)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Hvilket brætspil har du sidst spillet?

Indlægaf Zonta » 26. mar 2024, 17:09

Moxy-lady skrev:Nå ja, tænkte måske at spørge mere generelt til anbefalinger.

Vi vil gerne have flere spil til vores samling. Vi har TTR europe og Wingspan (hvortil vi vil købe Oceania udvidelsen), og vi elsker begge spil. Vi vil dog gerne have et spil der tager lidt længere tid at spille, sådan 1,5-2 timers spilletid. Det må gerne være mere kompliceret end vores nuværende spil, men helst ikke sådan 10/10 sværhedsgrad. Vi kiggede lidt på smallworld, men gik bort fra det da det også kun varer den der times tid, ca. Det skal være et spil der fungerer godt når man er 2 spillere, da vi primært spiller selv.

Spil vi har kigget på:

Everdell
Cascadia
Ticket to ride rails and sails
7 wonders
Apiary
Kvaksalver
Keyflower
Arkham horror - call of cthulhu.

En af de ting vi er irriterede over i Wingspan er at sidste runde er sådan lidt en egg laying fest, hvor man bare knalder æg på for at score point, og den er (for) hurtigt overstået, så vi leder lidt efter en med en lidt mere harmonisk spiloplevelse (hvis det giver mening)

Vi er ret glade for kvaksalver herhjemme. Det er sådan en god blanding af held og taktik og når man først har fanget reglerne, er det nemt. Vi har også to udvidelser. Kan dog ikke helt huske hvor længe det varer :genert:
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Hobby"