Fleecetæppe

Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Fleecetæppe

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. mar 2021, 08:44

Jeg har en lidt fjollet forespørgsel.

Jeg søger et fleccetæppe i str. 130x220 cm. Dette findes ikke, da det ikke er en standardstørrelse.

Er der én på debatten, der er færm med en symaskine, der vil sy sådan et til mig? Selvfølgelig med materialer, fragt og tid betalt :genert:

Jeg forestiller mig, at det er en metervare fleecestof hvor kanterne foldes og syes pæne (ved intet om syning, så hvis det er helt galt så bare ret mig).
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Oak123
Indlæg: 2141
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Fleecetæppe

Indlægaf Oak123 » 9. mar 2021, 08:48

Jeg mener, at der er noget med at man godt kan klippe i fleece uden at det trevler eller løber, derfor kunne en løsning måske være, at købe et tæppe der var større end de mål du skal bruge, hvis man da kan det.
Også klippe det i den ønskede størrelse.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fleecetæppe

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2021, 08:49

Fleece behøver ikke syes. Det kan bare klippes og så er det færdigt :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Fleecetæppe

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. mar 2021, 10:17

Tak for hurtigt svar! Det gør det jo meget nemmere :D

Endnu et spørgsmål.

Ved i, om den metervarefleece man kan købe, har samme tykkelse, som når man køber et billigt fleece tæppe?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fleecetæppe

Indlægaf hotlips » 9. mar 2021, 10:26

Frøken Himmelblå skrev:Tak for hurtigt svar! Det gør det jo meget nemmere :D

Endnu et spørgsmål.

Ved i, om den metervarefleece man kan købe, har samme tykkelse, som når man køber et billigt fleece tæppe?


Det kan fås i lige så mange tykkelser som alle de typer der bruges til tæpper, tøj og så videre.
Men jeg ville ikke turde købe det på nettet, det er simpelthen ikke muligt at bedømme hvad type og tykkelse det er ud fra billeder alene.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Fleecetæppe

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. mar 2021, 10:43

hotlips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Tak for hurtigt svar! Det gør det jo meget nemmere :D

Endnu et spørgsmål.

Ved i, om den metervarefleece man kan købe, har samme tykkelse, som når man køber et billigt fleece tæppe?


Det kan fås i lige så mange tykkelser som alle de typer der bruges til tæpper, tøj og så videre.
Men jeg ville ikke turde købe det på nettet, det er simpelthen ikke muligt at bedømme hvad type og tykkelse det er ud fra billeder alene.


Tak! Jeg må smutte i den lokale stofbutik og se hvad de har.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fleecetæppe

Indlægaf hotlips » 9. mar 2021, 11:06

Frøken Himmelblå skrev:
hotlips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Tak for hurtigt svar! Det gør det jo meget nemmere :D

Endnu et spørgsmål.

Ved i, om den metervarefleece man kan købe, har samme tykkelse, som når man køber et billigt fleece tæppe?


Det kan fås i lige så mange tykkelser som alle de typer der bruges til tæpper, tøj og så videre.
Men jeg ville ikke turde købe det på nettet, det er simpelthen ikke muligt at bedømme hvad type og tykkelse det er ud fra billeder alene.


Tak! Jeg må smutte i den lokale stofbutik og se hvad de har.


Fleece fylder meget, giver ofte ikke ekstra salg af så meget som en trådrulle og er billigt så fortjenesten heller ikke er ret stor så de fleste butikker har ikke ret meget liggende så det kan godt være du skal i flere butikker for at få det du vil have.

Vi har hvide sofaer og jeg orker ikke at vaske betræk hver anden uge, så vi har som regel fleece liggende på, det fungerer fint, men når det nu alligevel er der så vil vi gerne have noget med nogle sjove farver og mønstre, det kan være svært at finde, de lokale stofbutikker har Ca tre slags hver i neutrale farver, vi har måttet ind i de stofbutikker på Vesterbro hvor de sælger etniske stoffer for at få noget med ordentlig knald på.
Hvis du ikke bor i København så er der måske stadig nogle af de store lager størrelse butikker i andre dele af landet, det ville jeg nok prøve at se efter i så fald.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Fleecetæppe

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. mar 2021, 11:20

hotlips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
hotlips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Tak for hurtigt svar! Det gør det jo meget nemmere :D

Endnu et spørgsmål.

Ved i, om den metervarefleece man kan købe, har samme tykkelse, som når man køber et billigt fleece tæppe?


Det kan fås i lige så mange tykkelser som alle de typer der bruges til tæpper, tøj og så videre.
Men jeg ville ikke turde købe det på nettet, det er simpelthen ikke muligt at bedømme hvad type og tykkelse det er ud fra billeder alene.


Tak! Jeg må smutte i den lokale stofbutik og se hvad de har.


Fleece fylder meget, giver ofte ikke ekstra salg af så meget som en trådrulle og er billigt så fortjenesten heller ikke er ret stor så de fleste butikker har ikke ret meget liggende så det kan godt være du skal i flere butikker for at få det du vil have.

Vi har hvide sofaer og jeg orker ikke at vaske betræk hver anden uge, så vi har som regel fleece liggende på, det fungerer fint, men når det nu alligevel er der så vil vi gerne have noget med nogle sjove farver og mønstre, det kan være svært at finde, de lokale stofbutikker har Ca tre slags hver i neutrale farver, vi har måttet ind i de stofbutikker på Vesterbro hvor de sælger etniske stoffer for at få noget med ordentlig knald på.
Hvis du ikke bor i København så er der måske stadig nogle af de store lager størrelse butikker i andre dele af landet, det ville jeg nok prøve at se efter i så fald.


Altså det er et virkelig specielt fødselsdagsønske fra en bekendt. Vedkommende ønsker sig et fleecetæppe i den meget specifikke størrelse, til at bruge i et dynebetræk i stedet for en dyne, da.det åbenbart giver en meget bedre temperatur for vedkommende at sove i.
Så det behøver virkelig ikke, at være noget specielt :stoned:
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Hobby"