Hækle/strikke opskrift

Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1170
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1097

Hækle/strikke opskrift

Indlægaf Mivsen » 26. okt 2021, 08:51

Jeg har for mange år siden strikket og syntes egentlig det var dejligt at sidde og koble af med det om aftenen.
Jeg er dog bare ikke helt kommet igang igen da jeg husker jeg var virkelig dårlig til det :lol:

Nå men savner faktisk lige at kunne sidde med noget om aftenen. Så hvad vil i foreslår som en go begynder ting ?

Jeg er et meget utålmodig menneske så det skal virkelig være let og overskueligt. :D
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34051

Re: Hækle/strikke opskrift

Indlægaf JoyNips » 26. okt 2021, 09:08

Jeg er virkelig glad for PetiteKnits opskrifter. Hvis du vælger nogen med sværhedsgrad 1 eller 2 er de meget begyndervenlige.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Hækle/strikke opskrift

Indlægaf Smiling_Goat » 7. nov 2021, 09:46

Mit råd er at finde en ting du kan lide (med en opskrift) og så bare kaste dig ud i det. Støder du på en teknik som du ikke kender, er der helt sikkert en vejledning på YouTube eller en blog et sted. Lad være med at lade dig begrænse af at du ikke har strikket så meget.

Det er sådan jeg lærte at strikke og hækle.

Mht. At finde opskrifter bruger jeg bl.a. garnstudio.dk og ravelry.com. Du kan også finde gratis opskrifter på langt de fleste "mormorblades" hjemmeside (fx Hjemmet og Familiejournalen.) Forhandlere af garn har typisk også gratis opskrifter - herunder også coop.

Det kan i øvrigt være en fordel som begynder at finde en opskrift hos en garnforhandler, fordi de også nævner præcist hvad man skal købe af garn og hvor meget. Man kan jo sagtens bruge andet garn, end det der står i opskriften, men der er nogle forskellige faktorer man skal tage højde for, for at opskriften stadig passer, og det behøver man måske ikke lige forholde sig til, når man ikke engang helt ved, hvordan man følger opskriften endnu.
1
Nogen
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. nov 2021, 09:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 35

Re: Hækle/strikke opskrift

Indlægaf Nogen » 8. nov 2021, 19:19

Altså, det er jo ret let at gå til sådan noget som karklude og små håndklæder. Der kan man prøve mange forskellige teknikker af, og det er sådan en overskuelig størrelse. Man kan også hækle bomulds rondeller til at fjerne make up.
0

Tilbage til "Hobby"