Hvad syer du?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. jul 2022, 08:46

godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev::whine: Jeg syede først skævt og sprættede så skævt op


Grim lap :( men det pyntede at få syet halskant på. Nu skal hun bare prøve den i morgen og så skal den lægges op så den passer i længden.

Rimelig nem at sy og meget nemmere end jeg umiddelbart troede. Det er ikke sidste gang


Ej hvor ærgeligt med hullet! Men godt reddet og så fint stof :love:

Jubelkjolen er så fin, jeg får helt lyst til at sy en igen når jeg ser din, din datter ser også glad ud!
Det var mit andet syprojekt (efter trøjen med vinger som var "det eneste jeg ønsker mig"-ønsket fra min datter som gjorde jeg tog mig sammen og lærte at sy) dog lavede jeg den med dobbeltstof så der ikke skulle laves halskant, det har jeg stadig ikke helt turde kaste mig ud i, nu "snyder" jeg og ordner alle halskanter med foldeelastik.


Den er også virkelig nem at sy og det går hurtigt med overlocker. Det tager længere tid at klippe og rynke :lol:

Jeg synes det bliver alt for tykt med dobbelt stof (og dyrt), i hvert fald til mit varme barn og især om sommeren. Jeg havde heller ikke lavet halskant før, men det var overraskende nemt og det er så pænt synes jeg. Læg kjole sammen på siden, nakke til hals. Mål, gang med 2, træk 15% fra. Sæt nåle i midt nakke, midt hals og skuldersømme. Klip halskant ud af bredsiden af stoffet, 3 cm bred, fold vrang mod vrang, stryg, del i 4 dele med nåle. Sæt syning i nakke med og så ellers sæt på kjolen og sy.

Jeg fandt den her YT video til at guide mig https://youtu.be/BZt78gLcMx4


Ja den er mega varm med 2 lag, den blev primært brugt vinter/kolde dage. Jeg har siden syet flere dog med tillatop (uden halskraven) på jubelbund så det bare har været en helt enkel kjole med stort skørt, men fik helt lyst til at lave med med rynkerne. MEn jeg skal lige have lavet 2-3 par bukser til den store først, og har lovet den lille en kjole med lommer, så det kommer bag i den lange sykø.

Og tak for beskrivelse og link, det ser jo overraskende nemt ud.

Ja det var også tillakjolen, med krave :P , jeg syede først og i to lag. Det er meget tæt synes jeg. Det er mega fint med rynkerne på. Jubelbøgerne er gode basis modeller som man kan rode lidt med synes jeg. Min eneste anke er elendige beskrivelser af fremgangsmåde. De er korte. Kan også se på deres fb gruppe at folk igen og igen spørger om hvordan dit og dat. De skulle vist lave nogle videoer til deres modeller, men ved ikke om det er blevet til noget
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2022, 16:14

Santa skrev:Har gang i to projekter lige nu; et pojagi gardin til badeværelset og en kimonojakke.

Gardinet er syet af gamle, håndbroderede pudebetræk og lidt rester og mangler bare stropper, de ligger klar til at blive syet på. Sjov teknik, det vil jeg klart lave mere af.

Kimonoen har jeg ikke billeder af endnu, men det er et stort projekt. Den skal være vendbar, så alle syninger skal have kantbånd på og være rigtig pæne. Desuden er mønsteret eget design, så det kræver lidt tilretning as we go. Og så er den oven i købet quiltet!
Jojo, mit liv skal ikke være nemt jo!
Men jeg ville gerne prøve at quilte, og så tog den ene ide den anden…. :fløjt:



Jeg så lige det her på fb pg tænkte på dig
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 8. jul 2022, 05:55

FormerlyKnownAs skrev:
Santa skrev:Har gang i to projekter lige nu; et pojagi gardin til badeværelset og en kimonojakke.

Gardinet er syet af gamle, håndbroderede pudebetræk og lidt rester og mangler bare stropper, de ligger klar til at blive syet på. Sjov teknik, det vil jeg klart lave mere af.

Kimonoen har jeg ikke billeder af endnu, men det er et stort projekt. Den skal være vendbar, så alle syninger skal have kantbånd på og være rigtig pæne. Desuden er mønsteret eget design, så det kræver lidt tilretning as we go. Og så er den oven i købet quiltet!
Jojo, mit liv skal ikke være nemt jo!
Men jeg ville gerne prøve at quilte, og så tog den ene ide den anden…. :fløjt:



Jeg så lige det her på fb pg tænkte på dig

Wow, hvor er de smukke!
Tak for inspiration, får jo lyst til at lave flere….som om jeg ikke allerede har to projekter i gang, ti mere i hovedet og slet ikke plads til alle de ting! :lol:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jul 2022, 19:55

Jeg fik syet en kjole mere til datteren og er spændt på hvad hun siger til den i morgen :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2022, 04:46

Jeg ønsker mig en ny symaskine. Ikke at den er dårlig den jeg har, den er bare ikke god nok. Men den slags koster bare en formue når man vil op i den kaliber jeg vil. Dog er der penge st spare hvis man køber i Tyskland, 2200 i prisforskel. Da jeg købte min overlocker var det også i Tyskland og der sparede jeg 1500kr. Jeg må til at spare op.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 13. jul 2022, 16:01

FormerlyKnownAs skrev:Jeg ønsker mig en ny symaskine. Ikke at den er dårlig den jeg har, den er bare ikke god nok. Men den slags koster bare en formue når man vil op i den kaliber jeg vil. Dog er der penge st spare hvis man køber i Tyskland, 2200 i prisforskel. Da jeg købte min overlocker var det også i Tyskland og der sparede jeg 1500kr. Jeg må til at spare op.

Lyder lækkert med ny maskine. ;)

Jeg har kopieret dig og syet en rund, quiltet taske. :)
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 13. jul 2022, 16:04

Jeg har syet en lille rund taske af quiltet stof - stoffet var tidligere en nederdel, som jeg fandt i røde kors, og købte kun med henblik på at bruge stoffet. Jeg køber en del tekstiler som genbrug, især er herreskjorter godt til patchwork.
Og man kan altid sy krave og manchetter på en kjole eller skjorte og peppe det lidt op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2022, 16:53

Den er virkelig fin :)
1
godtnavn
Indlæg: 11187
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13046

Re: Hvad syer du?

Indlægaf godtnavn » 15. jul 2022, 21:07

FormerlyKnownAs skrev:Jeg ønsker mig en ny symaskine. Ikke at den er dårlig den jeg har, den er bare ikke god nok. Men den slags koster bare en formue når man vil op i den kaliber jeg vil. Dog er der penge st spare hvis man køber i Tyskland, 2200 i prisforskel. Da jeg købte min overlocker var det også i Tyskland og der sparede jeg 1500kr. Jeg må til at spare op.


Hvad kan den bedre du vil have? Jeg har den billigste fra coop og drømmer mere om en overlocker end en bedre symaskine :lol: Men jeg syr jo pt også kun børnetøj og ikke så vilde ting som dig :)

Jeg har faktisk pengene til en overlocker (eller har en 5-6000 kr, så kan få en okay tænker jeg) skal bare have overskud til at finde ud af hvilken.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jul 2022, 04:49

godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ønsker mig en ny symaskine. Ikke at den er dårlig den jeg har, den er bare ikke god nok. Men den slags koster bare en formue når man vil op i den kaliber jeg vil. Dog er der penge st spare hvis man køber i Tyskland, 2200 i prisforskel. Da jeg købte min overlocker var det også i Tyskland og der sparede jeg 1500kr. Jeg må til at spare op.


Hvad kan den bedre du vil have? Jeg har den billigste fra coop og drømmer mere om en overlocker end en bedre symaskine :lol: Men jeg syr jo pt også kun børnetøj og ikke så vilde ting som dig :)

Jeg har faktisk pengene til en overlocker (eller har en 5-6000 kr, så kan få en okay tænker jeg) skal bare have overskud til at finde ud af hvilken.



Det er praktiske småting og kvalitet der er bedre. Det er mere Nice to have end need to have :) lige nu skal jeg have sendt den jeg har til rep/rens så det lige kan få en overhaling. Den er træt efter 10 år uden at blive tilset. Måske det også er al rigeligt. Altså bortset fra de der småting den anden kan :lol:

Du bliver SÅ glad for overlocker, især fordi det er børnetøj du syer. Det er meget hurtigere og holdbarheden og funktionaliteten af syningerne er meget bedre.

For 5-6000 kan du få meget for pengene. Min koster 3500- 2500 i Tyskland hvor jeg købte. Men en større/dyrere en kan flere sting, og sy med 2–3-4 tråde i stedet for 3-4 som standard. Men jeg ved ikke så meget om det ellers. Priserne ligger typisk uanset mærke på 3500-4000 for en god standard model og springer så til 6-7-8 og så til 12.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jul 2022, 13:05

FormerlyKnownAs skrev:
Santa skrev:Har gang i to projekter lige nu; et pojagi gardin til badeværelset og en kimonojakke.

Gardinet er syet af gamle, håndbroderede pudebetræk og lidt rester og mangler bare stropper, de ligger klar til at blive syet på. Sjov teknik, det vil jeg klart lave mere af.

Kimonoen har jeg ikke billeder af endnu, men det er et stort projekt. Den skal være vendbar, så alle syninger skal have kantbånd på og være rigtig pæne. Desuden er mønsteret eget design, så det kræver lidt tilretning as we go. Og så er den oven i købet quiltet!
Jojo, mit liv skal ikke være nemt jo!
Men jeg ville gerne prøve at quilte, og så tog den ene ide den anden…. :fløjt:



Jeg så lige det her på fb pg tænkte på dig


Og igen i et blad. Den synes jeg er rigtig flot. Og dyrt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 23. jul 2022, 16:48

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Santa skrev:Har gang i to projekter lige nu; et pojagi gardin til badeværelset og en kimonojakke.

Gardinet er syet af gamle, håndbroderede pudebetræk og lidt rester og mangler bare stropper, de ligger klar til at blive syet på. Sjov teknik, det vil jeg klart lave mere af.

Kimonoen har jeg ikke billeder af endnu, men det er et stort projekt. Den skal være vendbar, så alle syninger skal have kantbånd på og være rigtig pæne. Desuden er mønsteret eget design, så det kræver lidt tilretning as we go. Og så er den oven i købet quiltet!
Jojo, mit liv skal ikke være nemt jo!
Men jeg ville gerne prøve at quilte, og så tog den ene ide den anden…. :fløjt:



Jeg så lige det her på fb pg tænkte på dig


Og igen i et blad. Den synes jeg er rigtig flot. Og dyrt

Meget dyrt!
Men ok, hvis man skal have en timeløn ud af det. Heldigvis er det ret nemt selv at sy.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Hvad syer du?

Indlægaf achillaxedprune » 3. okt 2022, 05:55

Jeg overvejer at sy et almindeligt halstørklæde om til en halsedisse. Har nogen af jer erfaring med det og måske ligefrem en idiot-sikker opskrift til en nybegynder? :-D
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 24. mar 2024, 15:56

Jeg kom i tanke om min gamle tråd….og kan opdatere med de seneste større projekter.

Jeg har ombetrukket denne stol med tykt hestedækken. Den blev ganske fin, synes jeg - selvom jeg ikke kunne få det ternede mønster til at passe alle steder. Jeg havde simpelthen ikke nok af det, det er sindssygt dyrt.

Ok, mærkelig rækkefølge, med stolen var i grøn velour før, det er det originale betræk.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. mar 2024, 16:08

Ej jeg ledte efter den her tråd da jeg ville poste min vest, men kunne ikke finde den.


Mega fin stol. Mønster er bare svært at ramme, men det der ser da ret godt ud.

Jeg har syet flere jakker og veste, dem må jeg lige poste senere
0

Tilbage til "Hobby"