Dungeons & Dragons og andet tabletop rollespil

Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Dungeons & Dragons og andet tabletop rollespil

Indlægaf Hurrze » 16. okt 2022, 03:22

Dungeons & Dragons. - Så nørded er jeg nemlig :-D joke aside, så tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd om dungeons & dragons, hvis der altså er nogle nørder ligesom mig herinde :D
Tænkte vi kunne snakke om alt dungeons & dragons hva end det er monstre, vores karakterer, bøger, streams (critical role f.eks.), nyt content, værtøjer, homebrew stuff eller noget helt andet.

Jeg selv er med i flere kampagner. 1 hvor jeg er spiller og 1 hvor jeg er DM. Startede med dungeons & dragons tilbage i start 2018 og er siden hen også blevet medlem af en rollespilsforening :D

Hvis nogen ikke kender til dungeons & dragons men gerne vil vide så hjælper jeg gerne med det også :D :D

håber jeg har fået det i det rigtige emne. Betegner det da hvert fald som en hobby :D
Senest rettet af Hurrze 23. okt 2022, 15:08, rettet i alt 1 gang.
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2022, 08:26

Hurrze skrev:Dungeons & Dragons. - Så nørded er jeg nemlig :-D joke aside, så tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd om dungeons & dragons, hvis der altså er nogle nørder ligesom mig herinde :D
Tænkte vi kunne snakke om alt dungeons & dragons hva end det er monstre, vores karakterer, bøger, streams (critical role f.eks.), nyt content, værtøjer, homebrew stuff eller noget helt andet.

Jeg selv er med i flere kampagner. 1 hvor jeg er spiller og 1 hvor jeg er DM. Startede med dungeons & dragons tilbage i start 2018 og er siden hen også blevet medlem af en rollespilsforening :D

Hvis nogen ikke kender til dungeons & dragons men gerne vil vide så hjælper jeg gerne med det også :D :D

håber jeg har fået det i det rigtige emne. Betegner det da hvert fald som en hobby :D


Hvilken version?
Nogen af os har været med siden 80´erne :fløjt:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9141
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22069

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Purple Haze » 16. okt 2022, 09:14

Spiller mest live rollespil, men kan godt lide st male figurer.
Tager også tilløb til måske at spille bordrollespil.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Hurrze » 16. okt 2022, 22:42

Wizzze skrev:
Hurrze skrev:Dungeons & Dragons. - Så nørded er jeg nemlig :-D joke aside, så tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd om dungeons & dragons, hvis der altså er nogle nørder ligesom mig herinde :D
Tænkte vi kunne snakke om alt dungeons & dragons hva end det er monstre, vores karakterer, bøger, streams (critical role f.eks.), nyt content, værtøjer, homebrew stuff eller noget helt andet.

Jeg selv er med i flere kampagner. 1 hvor jeg er spiller og 1 hvor jeg er DM. Startede med dungeons & dragons tilbage i start 2018 og er siden hen også blevet medlem af en rollespilsforening :D

Hvis nogen ikke kender til dungeons & dragons men gerne vil vide så hjælper jeg gerne med det også :D :D

håber jeg har fået det i det rigtige emne. Betegner det da hvert fald som en hobby :D


Hvilken version?
Nogen af os har været med siden 80´erne :fløjt:


Så gammel er jeg personligt ikke (er først født i 90'erne) :D Spiller selv 5e, men tænkte hvis folk vil snakke om de andre versioner i tråden er de selvfølgelig også velkommen til det :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Skvatman » 19. okt 2022, 09:40

Jeg har lige været i en gruppe her i kvarteret hvor jeg bor, hvor vi spillede D&D pathfinder. Jeg har ikke spillet i mange år, udover det. Det var vildt fedt at snuse til det igen, men vi (jeg) spillede anderledes end den gruppe jeg kom i.

Deres GM have typisk denne opsætning:
Står på en kro / guild HQ. Og skal vælge en mission. Og seriøst, det var Let, Mellem eller Svær der var at vælge mellem... Ikke særlig rollespil i min verden.
Så Puf, så stod man ved en dungeon, som vi fik et kort over. Vi kunne se hele kortet, dog ikke hvad der var i rummene. Så skulle vi bare gå fra rum til rum og "hack and slash" os i gennem en masse forskellige monstre.

Jeg gad simpelthen ikke mere efter 3 gange. Savner de gode gamle dilemmaer og chaotic evil mod lawful good issues der kunne opstå - og så at de jo også er rolle spil og ikke hvem kan give højst skade på kortest mulige tid...

Jeg læser de gode gamle Sværd og Troldom med min snart 9 årig dreng, for at give ham lidt samme feel for det. Og han kan heldigvis lide det :)

Ellers er vi nogle venner der har spillet end del Gloomhaven, Hero Quest og Talisman. Vores næste projekt er Frosthaven :D
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Hurrze » 23. okt 2022, 15:08

Skvatman skrev:Jeg har lige været i en gruppe her i kvarteret hvor jeg bor, hvor vi spillede D&D pathfinder. Jeg har ikke spillet i mange år, udover det. Det var vildt fedt at snuse til det igen, men vi (jeg) spillede anderledes end den gruppe jeg kom i.

Deres GM have typisk denne opsætning:
Står på en kro / guild HQ. Og skal vælge en mission. Og seriøst, det var Let, Mellem eller Svær der var at vælge mellem... Ikke særlig rollespil i min verden.
Så Puf, så stod man ved en dungeon, som vi fik et kort over. Vi kunne se hele kortet, dog ikke hvad der var i rummene. Så skulle vi bare gå fra rum til rum og "hack and slash" os i gennem en masse forskellige monstre.

Jeg gad simpelthen ikke mere efter 3 gange. Savner de gode gamle dilemmaer og chaotic evil mod lawful good issues der kunne opstå - og så at de jo også er rolle spil og ikke hvem kan give højst skade på kortest mulige tid...

Jeg læser de gode gamle Sværd og Troldom med min snart 9 årig dreng, for at give ham lidt samme feel for det. Og han kan heldigvis lide det :)

Ellers er vi nogle venner der har spillet end del Gloomhaven, Hero Quest og Talisman. Vores næste projekt er Frosthaven :D


Tror bare det er en underlig DM. Har aldrig oplevet d&d sådan i alle de år jeg har spillet og gør det heller ikke selv som DM.
Men kommer også meget an på om det er et one shot eller en kampagne. Hvis det er en kampagne så er det jo en historie og ikke bare hack and slash.
Også derfor man ofte holder session 0 for at alle for forventningsafstemt med hinanden. Har jeg gjort med mine spillere og lagt en ekstra session 0 i en af mine normale sessions, da jeg havde meget udskiftning af spillere :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Dungeons & Dragons og andet tabletop rollespil

Indlægaf Hurrze » 23. okt 2022, 15:09

Har også lige ændret titlen på tråden, så det også er andet tabletop rollespil. Selvom jeg ikke kender super meget til andet tabletop rollespil end D&D, så tænker jeg stadig godt man kan have det samlet i en tråd :D
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Dungeons & Dragons

Indlægaf Skvatman » 24. okt 2022, 08:39

Hurrze skrev:Tror bare det er en underlig DM. Har aldrig oplevet d&d sådan i alle de år jeg har spillet og gør det heller ikke selv som DM.
Men kommer også meget an på om det er et one shot eller en kampagne. Hvis det er en kampagne så er det jo en historie og ikke bare hack and slash.
Også derfor man ofte holder session 0 for at alle for forventningsafstemt med hinanden. Har jeg gjort med mine spillere og lagt en ekstra session 0 i en af mine normale sessions, da jeg havde meget udskiftning af spillere :D

De har spillet sammen i mange år, og må jo så have accepteret den form, på den ene eller den anden måde. Sådan har jeg nemlig heller aldrig spillet, og kommer aldrig til det.
Tror også at jeg kunne mærke, at den kompleksitet der var kommet i D&D siden jeg selv var rigtig aktiv, er enten ikke for mig, eller også skal man kige vende sig til det.
Engang var verdenen et mere simpelt sted :)
0
Cyrus
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. nov 2022, 08:23
Kort karma: 0

Re: Dungeons & Dragons og andet tabletop rollespil

Indlægaf Cyrus » 23. nov 2022, 08:28

Hej

Faldt lige over tråden i min søgen efter nye eventyr. Så ved godt at tråden er på grænsen af hvor jeg burde poste, men alligevel.

Er lige ved at rykke rundt geografisk og er landet i Sønderjylland ved Aabenraa.
Findes der nogen rollespils klubber/grupper/foreninger i området?
Er selv en af dem der har spillet siden slut 80'erne, så jeg kan klart følge Hurrzes "Hvilken version?" kommentar. :-)

Kender godt Magnet i Sønderborg, da jeg kommer derfra oprindeligt. Har rykket lidt rundt de seneste år.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: Dungeons & Dragons og andet tabletop rollespil

Indlægaf Mi55y » 30. jan 2023, 07:36

Er der nogen herinde, der spiller Malifaux?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Hobby"