Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 22. maj 2023, 20:14

Delfin skrev:Jeg ville da nok tænke, at det er lidt spøjst, hvis der er fyldt med badedyr, men man indretter sig jo, som man har det godt med.
Jeg tænker på, om du har tendens til at være samler, siden dine forældre prøver at få dig til at begrænse det lidt? Man har selvfølgelig også lov at være samler, men det kan tage overhånd for nogle


Jeg samler på den måde at jeg køber de flag og badedyr som jeg syntes er flottest. Men ikke på den måde at jeg har intentioner om at eje alle flag i verden. eller des lige.

PS bekymringen hos forældrende er temmelig sikkert at de er bekymrede for jeg skal blive frosset ud i boligforeningen eller anset som en små farlig
særling. Nogle har jo den tilbøjelighed med at konkluderer på meget overfladiske ting, undertegnet er ikke en undtagelse. :genert:
0
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 22. maj 2023, 20:22

Purple Haze skrev:Men hvad syntes Folk herinde, hvilke af de to ting er værst?.

Dine forældre. Dine forældre er de to ting der er værst…

Det lyder lidt som om i stadig har noget navlestreng der skal klippes. De skal lære at man taler til sine børn som man taler til alle andre. De begynder (forhåbentlig) heller ikke at kritisere deres venners indretning når de er på besøg hos dem. De kan tænke alle de dårlige ting om deres venners indretning de vil, men det må de holde for sig selv, alt andet er dybt uhøfligt - med mindre de bliver spurgt direkte! Og det samme gælder når de er på besøg hos dig.
Og du skal lærer at sige til dem at det er din lejlighed og dit valg, og at de må holde deres uhøflige udtalelser for sig selv.

I øvrigt er det helt normalt at prøve mere eller mindre sære ting af i boligindretningen når man er ung (faktisk et fint emne til en ny tråd).


Jamen jeg er meget tæt på mine forældre. Jeg har været Psykisksyg og boet hos dem i en nogle år. efter det ser jeg stort set kun dem. Før jeg var syg
var det lidt mere normalt. Når man er tæt på hinanden kan man jo sige ting man ellers ikke gør for eksempel omkring indretning.
0
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 22. maj 2023, 20:25

Patience skrev:Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor nogen som ikke skal bo sammen med dig skal have nogen mening om din indretning.
Så med mindre du bor sammen med dine forældre, skal de da blande sig udenom.
Jeg synes noget af det vigtigste man kan gøre for sig selv er at skabe et hjem hvor man kan være helt sig selv og hvor man virkelig trives.
Jeg har feks meget markante farver på mine vægge - det er jeg helt sikker på at ikke alle synes er pænt, men jeg elsker mine farver og jeg nyder dem hver dag. Så må andre mennesker gøre som de synes er pænt i deres hjem.


Det er nok lidt som jeg skrev i indlæget opover, at vi er meget tætte. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det et problem, jeg kunne jo bare sige fra, men
det er nok en fordel at kende lidt mere til den gense holdning inden man gør den slags.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Delfin » 23. maj 2023, 09:01

Svingfjer skrev:
Delfin skrev:Jeg ville da nok tænke, at det er lidt spøjst, hvis der er fyldt med badedyr, men man indretter sig jo, som man har det godt med.
Jeg tænker på, om du har tendens til at være samler, siden dine forældre prøver at få dig til at begrænse det lidt? Man har selvfølgelig også lov at være samler, men det kan tage overhånd for nogle


Jeg samler på den måde at jeg køber de flag og badedyr som jeg syntes er flottest. Men ikke på den måde at jeg har intentioner om at eje alle flag i verden. eller des lige.

PS bekymringen hos forældrende er temmelig sikkert at de er bekymrede for jeg skal blive frosset ud i boligforeningen eller anset som en små farlig
særling. Nogle har jo den tilbøjelighed med at konkluderer på meget overfladiske ting, undertegnet er ikke en undtagelse. :genert:


Jeg tænkte ikke så meget i, hvad man samler, men om at nogen har tendens til at fylde boligen op med ting, så de dårligt selv kan være der, men det lyder ikke til at være problemet for dig

Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor du skulle blive frosset ud, så der forstår jeg ikke rigtigt dine forældre. I en boligforening er det jo ikke sådan, at man behøver ses privat, og nogle vil helst bare passe sig selv helt. Andre vil måske gerne snakke lidt, når man mødes i opgangen og nogle besøger hinanden privat. Ingen behøver vide noget om, hvad du har i din lejlighed, medmindre du selv vælger at invitere dem på besøg, og hvis man snakker så godt sammen udenfor, at man får lyst at invitere hinanden ind, skulle det da være mærkeligt hvis de vender om i døren, hvis de ser et par badedyr.

Jeg bor i en ret lille boligforening, hvor vi nogenlunde ved, hvem der bor her, når man mødes udenfor. Her bor en, hvor man gennem vinduet kan se, at der er stablet papkasser fra gulv til loft. Det ved jeg, at nogen undrer sig over, men der bliver hilst lige så meget på ham, som der gør på alle andre.
De naboer jeg selv ser mere til end opgangssnak er nogle, jeg af forskellige grunde har haft en særlig relation til. Jeg har blandt andet siddet i afdelingsbestyrelsen, hvor man naturligt nok lærer at kende hinanden lidt mere
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 28. maj 2023, 23:31

Delfin skrev:
Svingfjer skrev:
Delfin skrev:Jeg ville da nok tænke, at det er lidt spøjst, hvis der er fyldt med badedyr, men man indretter sig jo, som man har det godt med.
Jeg tænker på, om du har tendens til at være samler, siden dine forældre prøver at få dig til at begrænse det lidt? Man har selvfølgelig også lov at være samler, men det kan tage overhånd for nogle


Jeg samler på den måde at jeg køber de flag og badedyr som jeg syntes er flottest. Men ikke på den måde at jeg har intentioner om at eje alle flag i verden. eller des lige.

PS bekymringen hos forældrende er temmelig sikkert at de er bekymrede for jeg skal blive frosset ud i boligforeningen eller anset som en små farlig
særling. Nogle har jo den tilbøjelighed med at konkluderer på meget overfladiske ting, undertegnet er ikke en undtagelse. :genert:


Jeg tænkte ikke så meget i, hvad man samler, men om at nogen har tendens til at fylde boligen op med ting, så de dårligt selv kan være der, men det lyder ikke til at være problemet for dig

Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor du skulle blive frosset ud, så der forstår jeg ikke rigtigt dine forældre. I en boligforening er det jo ikke sådan, at man behøver ses privat, og nogle vil helst bare passe sig selv helt. Andre vil måske gerne snakke lidt, når man mødes i opgangen og nogle besøger hinanden privat. Ingen behøver vide noget om, hvad du har i din lejlighed, medmindre du selv vælger at invitere dem på besøg, og hvis man snakker så godt sammen udenfor, at man får lyst at invitere hinanden ind, skulle det da være mærkeligt hvis de vender om i døren, hvis de ser et par badedyr.

Jeg bor i en ret lille boligforening, hvor vi nogenlunde ved, hvem der bor her, når man mødes udenfor. Her bor en, hvor man gennem vinduet kan se, at der er stablet papkasser fra gulv til loft. Det ved jeg, at nogen undrer sig over, men der bliver hilst lige så meget på ham, som der gør på alle andre.
De naboer jeg selv ser mere til end opgangssnak er nogle, jeg af forskellige grunde har haft en særlig relation til. Jeg har blandt andet siddet i afdelingsbestyrelsen, hvor man naturligt nok lærer at kende hinanden lidt mere


Ja jo. ved ikke helt hvad jeg skal sige. Men ja. jeg skulle sådan set bare lige have en føler på emnet.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. maj 2023, 05:14

Svingfjer skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvorfor må du ikke være aparte for dine forældre?

Og hvem er det, der er bekymret for, at dit hjem kunne komme til at ligne et børneværelse?


Det er nok fordi jeg har en lidt atypisk måde at opføre mig på. jeg tror at der er en del bekymring for at jeg skal få et dårligt ry i boligforeningen,
jeg skal blankt erkende at jeg ikke helt konkret forstår hvorfor.

Det er far og mor som ikke er så glade for at deres 34 årige søn indretter sig som en 10årig. men jeg må nok sige jeg ikke forstår hvorfor
det er barnligt at have national flag hængende.

Jeg spurte til det fordi jeg ikke er helt klarover hvor slemt andre opfatter de to ting her.


Efter at have læst, hvad du har skrevet om dit forhold til dine forældre og din situation, er jeg ikke i tvivl om, at deres holdning kommer fra et godt sted, nemlig ud af omsorg for dig. De ønsker at oplyse dig om, at din planlagte indretning er anderledes end flertallets, og at et hjem med mange flag eller badedyr (eller nok i virkeligheden bare med rigtig meget af én ting) kan få folk til at studse. Jeg forstår det sådan, at de ønsker at forberede dig på nogle underspillede reaktioner, som du pga din sygdom måske ikke altid selv vil være i stand til at tolke, og som måske derfor vil gøre dig utryg. Det er nok de færreste, der, hvis de ser dit hjem, vil kommentere højlydt og direkte på det, men måske vil der være en overraskelse, forundring eller skepsis at spore, som dine forældre forsøger at skåne dig for, fordi de, formoder jeg, netop er opmærksomme på, at du i forvejen ikke har så mange sociale kontakter. Og fordi du, som jeg forstår det, har udfordringer med at aflæse andre.
For at dine forældress guidning og omsorg skal være en styrke for dig og ikke endnu en kilde til usikkerhed er det dog vigtigt, at de er tydelige og ikke forudsætter, at hvis de siger, at noget er sådan og sådan, så kan du godt selv regne resten ud. Det er ikke nok, at de siger, at flag og badedyr er aparte, og at dit hjem kommer til at ligne et børneværelse; de er nødt til at begrunde deres udsagn og forklare, hvorfor dine planer bekymrer dem. Altså have hele deres formodede årsagssammenhæng med.
Det er stadig ikke deres valg, om du skal følge deres råd, men hvis de ikke uddyber, kommer deres holdning nemt til at lyde som ren kritik, og det kan du ikke bruge til noget.
Har dine forældre modtaget grundig information om din diagnose fra psykiatrien, eller hvor du nu er tilknyttet?
4
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27606

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf ajnaM » 5. jun 2023, 07:09

^ meget enig.


Jeg er mor til en dreng, der også har en diagnose og nogle lidt aparte sider, som han sjældent er opmærksom på, men som andre vil lægge mærke til hurtigt. Det er min opgave som mor - og som en, der elsker ham ubetinget - at gøre ham opmærksom, når der er noget, der ‘stritter’ fra almindelig opførsel.

Det er selvfølgelig en balance, for man skal have lov at være den, man er - og du er jo voksen og kan træffe dine egne beslutninger. Men jeg tror også, det kommer fra et godt sted.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med mine forældre igen om, hvad de mener, når de siger det.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27606

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf ajnaM » 5. jun 2023, 07:12

Og jeg ville synes, flagene var værst. :D Selvom jeg også ville spærre øjnene op, hvis jeg kom ind i et hjem proppet med badedyr…
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2023, 14:05

Jeg synes, det er mest spøjst at dekorere med andre landes flag, især, hvis det ikke er steder, man har en særlig tilknytning til.

Derudover er jeg enig med alle andre. Dit hjem, dine regler. Også i en masse andre sammenhænge. Jeg har selv en mor, der har svært ved den slags (og ikke flere sociale udfordringer end gennemsnittet). Alle, både dig og dine forældre, kan lige så godt lære det før som siden.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 25. okt 2023, 09:41

Tråden er godt nok lidt halvgammel. men jeg har lige et billede jeg vil vise jer. :) https://www.deviantart.com/etnavn3/art/ ... -990239032
1

Tilbage til "Hobby"