Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 20. maj 2023, 19:35

Hej. Jeg har en del interesser, men der er lige to som er særlig mærkelige. Det har været et varmt emne flere gange mellem mig og mine forældre, som helst ser jeg ikke opfører mig alt for aparte. Jeg syntes dog det kunne være interessant med nogle andres syn på sagen.

Jeg begyndte at syntes at de her oppustelige dyr, var fine og søde, så jeg har haft en del af de her PVC kreaturer, alle af en tvivlsom
kvalitet. Der har stået en giraf foran endevæggen i soveværelset. Det skal nok lige nævnes at soveværelset er både hobbyrum soveværelse og pulterkammer. Men min mor har givet udtryk for at det nok var en lige lovlig dum ting at bruge penge på. men jeg ved de bække er temmelig skeptiske
over for en så underlig tildens. Så har der også været en del Bøvl over at jeg har haft Flag hængende. De er 90 X 150 cm og det er, når jeg selv skal
sige det, bare national flag. Det er flag for Island Bhutan Ukraine Uganda Kenya og Tibet. De fleste har hængt i min tidligere lejlighed.
Men da jeg flyttet ind her hvor jeg bor nu. kom der en nyt krag om at de ikke skulle hænge i stuen :gruble: . Grunden er at der er bekymring for hvad andre vil tænke og at det kommer til at line et børneværelse.

Men hvad syntes Folk herinde, hvilke af de to ting er værst?. Hvad ville i tænke hvis i trådte ind i et hjem med enten Flag på vægende? eller badedyr i hjørnerne?. :fløjt:

Hvis der er nogle dele af sagen som der mangler noget information så spørg bare. Jeg skal prøve at være opmærksom på tråden det næste stygge tid. :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21990
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2517
Likede indlæg: 59676

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2023, 19:50

Hvorfor må du ikke være aparte for dine forældre?

Og hvem er det, der er bekymret for, at dit hjem kunne komme til at ligne et børneværelse?
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4926

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Patience » 20. maj 2023, 19:55

Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor nogen som ikke skal bo sammen med dig skal have nogen mening om din indretning.
Så med mindre du bor sammen med dine forældre, skal de da blande sig udenom.
Jeg synes noget af det vigtigste man kan gøre for sig selv er at skabe et hjem hvor man kan være helt sig selv og hvor man virkelig trives.
Jeg har feks meget markante farver på mine vægge - det er jeg helt sikker på at ikke alle synes er pænt, men jeg elsker mine farver og jeg nyder dem hver dag. Så må andre mennesker gøre som de synes er pænt i deres hjem.
8
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
KittyKatty
Indlæg: 138
Tilmeldt: 24. mar 2023, 21:31
Kort karma: 7
Likede indlæg: 243

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf KittyKatty » 20. maj 2023, 19:56

Dit hjem - din indretning.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Purple Haze » 21. maj 2023, 06:22

Men hvad syntes Folk herinde, hvilke af de to ting er værst?.

Dine forældre. Dine forældre er de to ting der er værst…

Det lyder lidt som om i stadig har noget navlestreng der skal klippes. De skal lære at man taler til sine børn som man taler til alle andre. De begynder (forhåbentlig) heller ikke at kritisere deres venners indretning når de er på besøg hos dem. De kan tænke alle de dårlige ting om deres venners indretning de vil, men det må de holde for sig selv, alt andet er dybt uhøfligt - med mindre de bliver spurgt direkte! Og det samme gælder når de er på besøg hos dig.
Og du skal lærer at sige til dem at det er din lejlighed og dit valg, og at de må holde deres uhøflige udtalelser for sig selv.

I øvrigt er det helt normalt at prøve mere eller mindre sære ting af i boligindretningen når man er ung (faktisk et fint emne til en ny tråd).
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 21. maj 2023, 23:12

DetSorteCirkus skrev:Hvorfor må du ikke være aparte for dine forældre?

Og hvem er det, der er bekymret for, at dit hjem kunne komme til at ligne et børneværelse?


Det er nok fordi jeg har en lidt atypisk måde at opføre mig på. jeg tror at der er en del bekymring for at jeg skal få et dårligt ry i boligforeningen,
jeg skal blankt erkende at jeg ikke helt konkret forstår hvorfor.

Det er far og mor som ikke er så glade for at deres 34 årige søn indretter sig som en 10årig. men jeg må nok sige jeg ikke forstår hvorfor
det er barnligt at have national flag hængende.

Jeg spurte til det fordi jeg ikke er helt klarover hvor slemt andre opfatter de to ting her.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Tanten » 21. maj 2023, 23:46

Svingfjer skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvorfor må du ikke være aparte for dine forældre?

Og hvem er det, der er bekymret for, at dit hjem kunne komme til at ligne et børneværelse?


Det er nok fordi jeg har en lidt atypisk måde at opføre mig på. jeg tror at der er en del bekymring for at jeg skal få et dårligt ry i boligforeningen,
jeg skal blankt erkende at jeg ikke helt konkret forstår hvorfor.

Det er far og mor som ikke er så glade for at deres 34 årige søn indretter sig som en 10årig. men jeg må nok sige jeg ikke forstår hvorfor
det er barnligt at have national flag hængende.

Jeg spurte til det fordi jeg ikke er helt klarover hvor slemt andre opfatter de to ting her.


Aparte, måske - men jo ikke noget, der skader dine naboer eller nogen som helst andre. Dine forældre burde rumme og forstå dig, som du er. Dit hjem, din indretning.

Hvis nogen tager afstand fra dig pga flag eller badedyr i dit hjem, er det jo dig, og ikke dine forældre, det går ud over.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Tanten » 21. maj 2023, 23:50

Har du boet hos dine forældre indtil nu, og har du evt. specielle behov, hvor dine forældre måske har været vant til at både guide og skærme dig? Det kunne forklare, hvorfor de stadig mener, det er naturligt for dem at have en mening om din indretning og bekymre sig om, hvorvidt du bliver fravalgt pga denne.
2
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf LittleLemon » 22. maj 2023, 05:44

Begge dele er lidt underligt i et voksent hjem, ja….men det er da lige meget.
Dit hjem = dit valg af indretning.

Dine forældre skal bare blande sig uden om - de ville vel heller ikke kritisere venner/naboer/egne søskende for deres indretning?

Mange mennesker har ting/farver i hjemmet, som jeg personligt ikke ville vælge…måske oveni købet finder virkelig grimt. Og jeg har helt sikkert også noget i mit hjem, som andre synes er underligt/grimt/kedeligt, men vi bestemmer jo heldigvis selv hvordan vi vil bo :)
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3117
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5347

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf AFK » 22. maj 2023, 08:26

Hans forældres mening er vel trods alt bare en anelse mere vedkommen end vores mening, da de trods alt har kendt manden hele livet. Vi kender ikke engang hans rigtige navn. Så hvis man endelig vil forlade sig på andres mening fremfor sin egen, giver det mening at vælge forældrenes mening, og ikke vores.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1195

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Moe » 22. maj 2023, 08:34

Badedyr er værst efter min mening, foretrækker flag fremfor badedyr.
3
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25931

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Delfin » 22. maj 2023, 08:45

Jeg ville da nok tænke, at det er lidt spøjst, hvis der er fyldt med badedyr, men man indretter sig jo, som man har det godt med.
Jeg tænker på, om du har tendens til at være samler, siden dine forældre prøver at få dig til at begrænse det lidt? Man har selvfølgelig også lov at være samler, men det kan tage overhånd for nogle
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14790
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19217

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Flora » 22. maj 2023, 08:58

Jeg synes faktisk, det lyder lidt hyggeligt med badedyr rundt omkring. Skulle jeg vælge mellem badedyr og flag, ville jeg nok vælge badedyrene, selvom de nok også er dem, der virker mest "mærkelige" efter den gængse holdning.

Det er atypisk for et voksent menneske at have sådan noget stående, men hvis de gør dig glad, så skal du da endelig bare stille dem frem. Det skader jo ikke nogen. Og folk, der besøger dig, skal da kunne lide dig, som den du er. Inklusive badedyr, flag og hvad du ellers er glad for.

Hvis du er 34, kan jeg ikke se, hvad dine forældre har at skulle have sagt i den sag. De siger det sikkert ikke i ond mening. De er nok bare bekymrede for, om du bliver ked af det, hvis andre synes, du er mærkelig. Men igen, det er ikke deres valg. Man skal ikke lægge låg på sig selv for at se bedre ud i andres øjne. Man skal være den, man er. Det tror jeg, de fleste mennesker bliver gladest af.
5
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 22. maj 2023, 20:05

AFK skrev:Hans forældres mening er vel trods alt bare en anelse mere vedkommen end vores mening, da de trods alt har kendt manden hele livet. Vi kender ikke engang hans rigtige navn. Så hvis man endelig vil forlade sig på andres mening fremfor sin egen, giver det mening at vælge forældrenes mening, og ikke vores.


Det jo faktisk lige pointen. at få nogle uafhængiges mening.
Så på den led er det jo kun en fordel at ingen kender mit navn,
0
Brugeravatar
Svingfjer
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jan 2019, 00:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Badedyr eller Flag. Hvad er mest mærkeligt.

Indlægaf Svingfjer » 22. maj 2023, 20:06

Moe skrev:Badedyr er værst efter min mening, foretrækker flag fremfor badedyr.


Lækkert med en klar holdning. :gogo:
0

Tilbage til "Hobby"