Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 18. sep 2016, 15:40

Ficus skrev:Og man kan få dem i SG? Må jeg lige kigge efter i morgen, de er da ret smarte! Fagre nye verden, det her hækling :D


Uh godt spørgsmål. Jeg tror i hvert fald de har en eller anden type maskemarkører. :gogo:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Frk. L » 13. okt 2016, 07:57

Jeg drømmer om en lækker hjemmelavet hue! Sådan en varm lækker en, der hænger lidt ned bagpå hovedet.

Min kollega vil herberg hækle/strikke en til mig, men hun skal bruge en opskrift! Nogen af jer kreative damer der kan hjælpe mig?
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 13. okt 2016, 08:04

Fräulein L. skrev:Jeg drømmer om en lækker hjemmelavet hue! Sådan en varm lækker en, der hænger lidt ned bagpå hovedet.

Min kollega vil herberg hækle/strikke en til mig, men hun skal bruge en opskrift! Nogen af jer kreative damer der kan hjælpe mig?


Ja! Altså jeg kan hjælpe med noget fedt, du kan google. :D "Hue i puffstitch"!

https://www.google.dk/search?q=hue+i+pu ... swH31o64CQ
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 13. okt 2016, 19:23

Et par af de hæklede produktioner til babyen.

Edit: goddammit, så får jeg filen lille nok og så kan man ikke uploade .png?!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2016, 06:59

Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2016, 10:20

JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Ej hvor er de fine :lun:

Jeg har tanker om, at få min svigermor til at strikke nogle fine veste til babyen. Er der nogen, der ved hvor jeg kan kigge efter opskrifter? Er det bare noget man kan Google eller er det noget man køber?
0
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Jammerdalen » 14. okt 2016, 11:11

Ficus skrev:Nogen af jer der hækler, der kan anbefale nogle specifikke "lær at hækle"videoer og guider?

Kan sagtens Google mig til alle mulige, men har svært ved at vurdere om de er gode eller dårlige :genert:

Er TOTALT nybegynder, men har købt et mønster på nogle easy grydelapper og en sød hval ( :-D ) i Stof & Stil i dag.
Så har jeg købt nåle i str 2,5, 3 og 4, for det stod der på de opskrifter jeg købte :D og så selvfølgelig noget garn.

Så skal jeg bare lige lære at bruge det.


Jeg er også totalt nybegynder og har surfet rundt efter diverse hæklevideoer. De bedste videoer jeg kan finde er på engelsk. Det gør det måske lidt sværere, men jeg synes hurtigt man lærer deres udtryk. De gentager jo sig selv igen og igen :D Min (indtil videre) foretrukne er Bella Coco. Hun taler tydeligt, det er nemt at se på hendes videoer, hvad hun gør, så man behøver næsten ikke lyd. Og så er hendes resultater virkelig fine :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Bimmerdyret » 14. okt 2016, 16:24

JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Ok da :lol:
DAMN... de er flotte. Og med flotte mener jeg også hvordan de er udført.
Jeg har set mange hæklede og strikkede ting - selv færdige modeller fra kendte designere i deres hæfter og bøger, hvor strik/hækling ikke er særlig pænt og jævn.
Dine kanter og masker tyder på en jævn hånd og ensartethed. Respekt!
Og jeg vil så sige at jeg kun kan strikke, hækle har aldrig været mig ..men masker, spænding og udtryk - det forstår jeg mig på :D
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Bimmerdyret » 14. okt 2016, 16:27

Rakel skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Ej hvor er de fine :lun:

Jeg har tanker om, at få min svigermor til at strikke nogle fine veste til babyen. Er der nogen, der ved hvor jeg kan kigge efter opskrifter? Er det bare noget man kan Google eller er det noget man køber?



http://www.familiejournal.dk/haandarbej ... g-til-baby jeg har brugt den her.


Ruths babyvest er en klassiker... den er ret enkel at gå til.Omend jeg mener at den kan synes lidt lille i størrelsen selvom den er fleksibel, så min anbefaling er at strikke den nummeret større

Den kan bare googles efter Ruths babyvest, så er første hit opskriften i PDF.
For mere inspiration og for at se forskellige udgaver tjek : http://saga-i-farver.blogspot.dk/2009/1 ... er-et.html
2
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2016, 17:52

Bimmerdyret skrev:
JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Ok da :lol:
DAMN... de er flotte. Og med flotte mener jeg også hvordan de er udført.
Jeg har set mange hæklede og strikkede ting - selv færdige modeller fra kendte designere i deres hæfter og bøger, hvor strik/hækling ikke er særlig pænt og jævn.
Dine kanter og masker tyder på en jævn hånd og ensartethed. Respekt!
Og jeg vil så sige at jeg kun kan strikke, hækle har aldrig været mig ..men masker, spænding og udtryk - det forstår jeg mig på :D


Tak. Jeg hækler vist rimelig ensartet, til gengæld skal man ikke kigge på monteringen. Den slags har jeg virkelig ikke tålmodighed til at gøre særligt pænt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2016, 17:54

Smiling_Goat skrev:Jer der søger opskrifter. Der er et hav af gratis opskrifter på garnstudio.com og ravelry.com. Ravelry er ofte på engelsk, men jeg googlede bare termerne, og så gik det ret hurtigt med at lære at "hækle på engelsk"


Og Google må man endelig ikke glemme. Der er virkelig mange strikke/hækle-blogs hvor man kan finde gratis opskrifter. Jeg starter stort set altid på Google.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mariajensen83 » 14. okt 2016, 19:28

Tak for svar, jeg vil se nærmere på det.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2016, 07:05

Ballademager skrev:
JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Hvor er de fine! :love:

Er i gang med elefantranglen til en kollega lige pt. Ret sød ide at lave en rangle på den måde.


Tak :-)

Den er nemlig rigtig kær! Har lavet den (og sprutter) til flere veninder efterhånden og de går rent ind hver gang.
Jeg er lige gået i gang med en næsehornsrangle efter samme princip. Havde en rasleboks til overs, den skal jo bruges. :D

Mit næste projekt er barnevognskæde og måske noget uro til puslepladsen, men jeg kan ikke finde på det helt rigtige.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 15. okt 2016, 11:01

Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:
Mariajensen83 skrev:
JoyNips skrev:Så prøver vi lige fra arbejdscomputeren...


Ej hvor er de fine :lun:

Jeg har tanker om, at få min svigermor til at strikke nogle fine veste til babyen. Er der nogen, der ved hvor jeg kan kigge efter opskrifter? Er det bare noget man kan Google eller er det noget man køber?



http://www.familiejournal.dk/haandarbej ... g-til-baby jeg har brugt den her.


Ruths babyvest er en klassiker... den er ret enkel at gå til.Omend jeg mener at den kan synes lidt lille i størrelsen selvom den er fleksibel, så min anbefaling er at strikke den nummeret større

Den kan bare googles efter Ruths babyvest, så er første hit opskriften i PDF.
For mere inspiration og for at se forskellige udgaver tjek : http://saga-i-farver.blogspot.dk/2009/1 ... er-et.html


Ruth er genial til opskrifter. Og hun er ret rimelig med prisen på de ting der ikke er gratis opskrifter.
1
Klimatosse
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 17. okt 2016, 13:39

Muligvis verdens mest retarderede næsehorn... :genert: Nogen gange lykkes tingene bare bedre end andre. :fløjt:
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Hobby"