Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 9. nov 2017, 18:21

Jeg har heller ikke så meget mod at hæfte ender
1
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Craver » 16. nov 2017, 15:13

Uh, lige et pip fra en lurer her i tråden.

Jeg er ved at strikke bølgegenseren og havde nået et godt stykke, da det gik op for mig, jeg strikkede den helt forkert. Strikkede frem og tilbage fremfor rundt, og derfor kiksede bølgemønsteret. Men jeg aner ikke, hvordan man strikker rundt - er der nogen af jer, der kender til en billedguide eller en video, der viser det?
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kalimsofie » 16. nov 2017, 15:41

Craver skrev:Uh, lige et pip fra en lurer her i tråden.

Jeg er ved at strikke bølgegenseren og havde nået et godt stykke, da det gik op for mig, jeg strikkede den helt forkert. Strikkede frem og tilbage fremfor rundt, og derfor kiksede bølgemønsteret. Men jeg aner ikke, hvordan man strikker rundt - er der nogen af jer, der kender til en billedguide eller en video, der viser det?


Har du en rundpind?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 26. nov 2017, 11:42

LaMariposa skrev:Hæklede jo pingvinen Tux for noget tid siden. Jeg er nu i gang med næste projekt, som min kæreste skal have i julegave. Han ønsker sig en hæklet udgave af den røde bandit på billedet her. Har ikke kunnet finde en opskrift, så må freestyle den, så den passer i størrelsen med Tux. Det har jeg ikke gjort så meget i før :-D


Det går fremad med at få produceret alle reservedelene til Beastie. Er ret tilfreds med støvlerne, som jeg fik lavet i går. Er til gengæld virkelig udfordret af armene og treforken, som jeg virkelig ikke kan gennemskue :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 3. dec 2017, 18:01

LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:Hæklede jo pingvinen Tux for noget tid siden. Jeg er nu i gang med næste projekt, som min kæreste skal have i julegave. Han ønsker sig en hæklet udgave af den røde bandit på billedet her. Har ikke kunnet finde en opskrift, så må freestyle den, så den passer i størrelsen med Tux. Det har jeg ikke gjort så meget i før :-D


Det går fremad med at få produceret alle reservedelene til Beastie. Er ret tilfreds med støvlerne, som jeg fik lavet i går. Er til gengæld virkelig udfordret af armene og treforken, som jeg virkelig ikke kan gennemskue :D


Og så blev jeg endelig færdig :D Har aldrig prøvet at hækle uden opskrift før, men har stykket sammen af forskellige dele af andre opskrifter. Er selv ret godt tilfreds :genert: Håber min kæreste bliver glad den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 10:35

Smiling_Goat skrev:Min barndomsveninde er gået hen og er blevet gravid :lun:

Så jeg er kommet frem til, at jeg vil lave et lille sove-kit til den lille. Et tæppe, et tøjdyr og den slags.

Jeg tror, det bliver dette tøjdyr:
Billede

Men jeg kan ikke helt finde det rigtige tæppe. Jeg har tænkt på at hækle en masse bedstemorfirkanter og sætte sammen, men jeg synes måske et strikket tæppe eller sådan noget lavet i ét stykke kunne være pænere.. Det skal være blødt og rart (jeg tænker noget merino måske.) Alle de tanker og forestillinger, og så kan jeg bare ikke finde den helt rigtige opskrift eller inspiration.

Så var det jeg kom i tanker om denne tråd :D - er I måske faldet over en lækker opskrift på et babytæppe, I har lyst til at dele?

Måske man også skulle strikke en lille natdragt? :lun: iiiih.. baby :dåne:


Jeg har strikket prinsesvøbet/Mary Svøbet/det hele kongerige (samme svøb, forskellige navne) til nærmest alle mine tætte veninder. Det er hver gang blevet modtaget godt. :D

Det tager 100 år at strikke, men har en god størrelse, og jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke bryder sig om det.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 16. feb 2018, 10:59

Jeg ville ikke lave tæppe i bedstemor-firkanter til nyfødt. Hullerne er så store at de kan få fingrene til at sidde fast.

Jeg tror, jeg vllie strikke et tæppe i dominostrik.
1
Klimatosse
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf ajnaM » 16. feb 2018, 16:30

Smiling_Goat skrev:
ajnaM skrev:
Smiling_Goat skrev:Min barndomsveninde er gået hen og er blevet gravid :lun:

Så jeg er kommet frem til, at jeg vil lave et lille sove-kit til den lille. Et tæppe, et tøjdyr og den slags.

Jeg tror, det bliver dette tøjdyr:
Billede

Men jeg kan ikke helt finde det rigtige tæppe. Jeg har tænkt på at hækle en masse bedstemorfirkanter og sætte sammen, men jeg synes måske et strikket tæppe eller sådan noget lavet i ét stykke kunne være pænere.. Det skal være blødt og rart (jeg tænker noget merino måske.) Alle de tanker og forestillinger, og så kan jeg bare ikke finde den helt rigtige opskrift eller inspiration.

Så var det jeg kom i tanker om denne tråd :D - er I måske faldet over en lækker opskrift på et babytæppe, I har lyst til at dele?

Måske man også skulle strikke en lille natdragt? :lun: iiiih.. baby :dåne:


Jeg har strikket prinsesvøbet/Mary Svøbet/det hele kongerige (samme svøb, forskellige navne) til nærmest alle mine tætte veninder. Det er hver gang blevet modtaget godt. :D

Det tager 100 år at strikke, men har en god størrelse, og jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke bryder sig om det.


Jeg har set det.. Det er også virkelig fint.

Hvilken slags garn plejer du at bruge til det - og hvor meget?


Den bedste, og nogenlunde billige, kombi, jeg har lavet indtil videre (og jeg har immervæk lavet et par stykker :D ) er Drops babyalpaca silk.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Undtagelsen » 16. feb 2018, 18:52

ajnaM skrev:
Smiling_Goat skrev:Min barndomsveninde er gået hen og er blevet gravid :lun:

Så jeg er kommet frem til, at jeg vil lave et lille sove-kit til den lille. Et tæppe, et tøjdyr og den slags.

Jeg tror, det bliver dette tøjdyr:
Billede

Men jeg kan ikke helt finde det rigtige tæppe. Jeg har tænkt på at hækle en masse bedstemorfirkanter og sætte sammen, men jeg synes måske et strikket tæppe eller sådan noget lavet i ét stykke kunne være pænere.. Det skal være blødt og rart (jeg tænker noget merino måske.) Alle de tanker og forestillinger, og så kan jeg bare ikke finde den helt rigtige opskrift eller inspiration.

Så var det jeg kom i tanker om denne tråd :D - er I måske faldet over en lækker opskrift på et babytæppe, I har lyst til at dele?

Måske man også skulle strikke en lille natdragt? :lun: iiiih.. baby :dåne:


Jeg har strikket prinsesvøbet/Mary Svøbet/det hele kongerige (samme svøb, forskellige navne) til nærmest alle mine tætte veninder. Det er hver gang blevet modtaget godt. :D

Det tager 100 år at strikke, men har en god størrelse, og jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke bryder sig om det.[/

Enig i det tæppe/svøb.
Var så heldig at få det i en lækker uldstrik og har været SÅ glad for det.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 17. feb 2018, 18:24

Jeg har også strikket Mary tæppet og synes det gik overraskende hurtigt da jeg først lurede mønstret.
Derudover har jeg strikket et tæppe i domino og et i ren ret, men på skrå og lidt luftigt:
https://nostebarn.dk/ullgarn-strikkeopp ... krift-1904


Skulle jeg strikke et her og nu ville jeg strikke et Kalle-tæppe fra Millefryd eller Bella fra Lene Holm-Samsøe
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2018, 19:36

Vi har faktisk aldrig brugt vores Mary-svøb... jeg blev ellers helt vildt glad da vi fik det, men det er bare aldrig faldet mig ind hvornår det skulle bruges.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2018, 21:15

Hey, guys, jeg skal bruge 8/8 100% bomuld.
Hvor skal jeg helst købe?
Det skal bruges til at lave lamper af, så det er lige meget hvordan det kan vaskes.
Er det rigtigt at samtlige danske garnshops har 33-39kr i fragt og udsolgt af de samme ting (nærmest).
Er det en slags dansk garn-mafia vi er ude i?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 19. feb 2018, 21:16

Tamara skrev:Nogen erfaringer med carbonstrikkepinde? Lurede på et sæt forleden.


Jeg koebte et saet stroempepinde og egentlig er selve pinden jo god og let, men spidserne er metal, saa det giver den der irriterende metal-klikkelyd naar man bruger dem, og den kan jeg ikke klare. Det er derfor jeg normalt bruger bambus. Saa for mig var de ikke nogen stor succes.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Juki » 20. feb 2018, 00:03

kidkomb skrev:Hey, guys, jeg skal bruge 8/8 100% bomuld.
Hvor skal jeg helst købe?
Det skal bruges til at lave lamper af, så det er lige meget hvordan det kan vaskes.
Er det rigtigt at samtlige danske garnshops har 33-39kr i fragt og udsolgt af de samme ting (nærmest).
Er det en slags dansk garn-mafia vi er ude i?

Jeg kan ikke lige huske størrelsen, men måske det fra Søstrene Grene? Det er dog svært at vide hvilke farver der er hjemme på forhånd og står man pludselig og mangler et bestemt garnnøgle, så er det ikke sikkert det haves længere. Så sørg evt. for at købe ekstra på forhånd for at sikre samme nuance/indfarvning.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2018, 09:02

Juki skrev:
kidkomb skrev:Hey, guys, jeg skal bruge 8/8 100% bomuld.
Hvor skal jeg helst købe?
Det skal bruges til at lave lamper af, så det er lige meget hvordan det kan vaskes.
Er det rigtigt at samtlige danske garnshops har 33-39kr i fragt og udsolgt af de samme ting (nærmest).
Er det en slags dansk garn-mafia vi er ude i?

Jeg kan ikke lige huske størrelsen, men måske det fra Søstrene Grene? Det er dog svært at vide hvilke farver der er hjemme på forhånd og står man pludselig og mangler et bestemt garnnøgle, så er det ikke sikkert det haves længere. Så sørg evt. for at købe ekstra på forhånd for at sikre samme nuance/indfarvning.

Tak, Juki, jeg hopper i SG inden job og kigger :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Hobby"