Er der andre som strikker og hækler? :)

JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 5. jan 2024, 09:30

Kilix skrev:Jeg er ved at lære mig selv at hækle med youtube videoer til at forklare luftmasker, fastmasker, og hvordan man vender. Indtil videre har jeg lavet en utroligt skæv og grim lille test firkant i det (frygtelige) akryl garn der fulgte med det hækle starter kit jeg har købt. Jeg er dog PÆNT stolt af mig selv :lol:

MEN jeg er ved at blive idiot af at jeg bare ikke kan holde ordentligt på garnet! Det går egentligt ganske fint, lige indtil det ikke gør og jeg så sidder og overtænker hvordan jeg holder på garnet, og det glider ud af hænderne på mig, og så sidder jeg og får det filtret ind i mine fingre for at få styr på det, og det er noget smadderværk.

Er der nogen der har nogen tips til hvordan jeg bedst kan lære at holde ordentligt på garnet? Indtil videre har jeg ikke funder nogen videoer der har beskrevet det så jeg forstår det.
Jeg har dog fundet nogen finger ringe (de hedder vist strikkefingerbøl) som man kan bruge til at holde garnet strak/fast/på plads hen over pegefingeren, men er de reelt så smarte som de ser ud til, eller er det bare en gimmick?

Er der ellers nogen gode accessories i bruger som jeg bør overveje at anskaffe mig?


Jeg er virkelig glad for sådan en lille digital omgangstæller-fingerring som man nogengange får med gratis hvis man bestiller garn på nettet. Den er uundværlig.

Og så elsker jeg mine forskellige opbevaringstasker og etuier fra Muud. Det er bare virkelig rart at have orden i sine nåle og pinde og altid have de ting med, man kan få brug for - wire til at sætte masker af på, forskellige markører, lidt garnstumper til at markere omgang når jeg hækler magisk ring og sådan noget.

I forhold til at holde garnet, så holder jeg enden inde i hånden og så som regel ud mellem lille- og ringfinger. På den måde har jeg god kontrol over den. Det hæklede holder jeg fast i med tommel, langemand og ringfinger og så stritter jeg med pegefingeren hvor garnet går over. Giver det mening overhovedet?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2942

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kilix » 5. jan 2024, 22:46

JoyNips skrev:
Kilix skrev:Jeg er ved at lære mig selv at hækle...
Er der ellers nogen gode accessories i bruger som jeg bør overveje at anskaffe mig?


Jeg er virkelig glad for sådan en lille digital omgangstæller-fingerring som man nogengange får med gratis hvis man bestiller garn på nettet. Den er uundværlig.

Og så elsker jeg mine forskellige opbevaringstasker og etuier fra Muud. Det er bare virkelig rart at have orden i sine nåle og pinde og altid have de ting med, man kan få brug for - wire til at sætte masker af på, forskellige markører, lidt garnstumper til at markere omgang når jeg hækler magisk ring og sådan noget.

I forhold til at holde garnet, så holder jeg enden inde i hånden og så som regel ud mellem lille- og ringfinger. På den måde har jeg god kontrol over den. Det hæklede holder jeg fast i med tommel, langemand og ringfinger og så stritter jeg med pegefingeren hvor garnet går over. Giver det mening overhovedet?

Jeg er kommet lidt længere i mit hækleri, men tråden driller stadig, så jeg vil prøve om ikke din måde virker for mig.

Muud ser sygt lækkert ud! Det må jeg vist hellere lige få kigget på, selvom jeg allerede har købt en lille strikke/hækle taske på Temu (jaja), til det starter sæt jeg fandt - der er alt muligt i det sæt som jeg stadig ikke er helt klar over hvordan man bruger, men det kommer jo nok :D

Jeg har sat mig et delmål og det er to huer til mine nevøers fødselsdag i februar.. Det må jeg da kunne få lavet!
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 7. jan 2024, 09:07

Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?
0
Lys
Indlæg: 5936
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10713

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Lys » 7. jan 2024, 11:43

Myresluger skrev:Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?


Jeg har Seeknit og er egentlig glad for dem, men på de større pinde skal maskerne nogen gange hjælpes lidt over samlingen.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 7. jan 2024, 11:46

Myresluger skrev:Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?


Jeg har ingen erfaring med Lantern Moon, men jeg bestilte 2 sæt i går. Lige nu er der udsalg ved Mayflower og et sæt er sat ca 200 kr ned.
Jeg har strømpepinde i ibenholt og de er rigtig lækre at strikke med (bortset fra at de er lange)
0
Klimatosse
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 7. jan 2024, 18:15

Anne Droid skrev:
Myresluger skrev:Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?


Jeg har ingen erfaring med Lantern Moon, men jeg bestilte 2 sæt i går. Lige nu er der udsalg ved Mayflower og et sæt er sat ca 200 kr ned.
Jeg har strømpepinde i ibenholt og de er rigtig lækre at strikke med (bortset fra at de er lange)


Det var præcis det tilbud der sendte mig mod dem
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 7. jan 2024, 18:16

Lys skrev:
Myresluger skrev:Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?


Jeg har Seeknit og er egentlig glad for dem, men på de større pinde skal maskerne nogen gange hjælpes lidt over samlingen.


Og det gider jeg ikke,, så kan jeg lige så godt holde fast i knitpro.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3451
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3095

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 15. jan 2024, 13:25

Hvad har I andre jeres strikketøj i på farten?
Jeg kunne godt tænke mig at forkæle mig selv med noget lidt mere lækkert end en Ikea zip-lock pose…

Den skal have plads til et (mindre) strikketøj og en lille pung/taske hvor jeg har saks, markører mm…
0
Lys
Indlæg: 5936
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10713

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Lys » 15. jan 2024, 13:47

Alphilia skrev:Hvad har I andre jeres strikketøj i på farten?
Jeg kunne godt tænke mig at forkæle mig selv med noget lidt mere lækkert end en Ikea zip-lock pose…

Den skal have plads til et (mindre) strikketøj og en lille pung/taske hvor jeg har saks, markører mm…


Små stofnet/poser, jeg har fra forskellige anledninger.
0
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 15. jan 2024, 15:37

Alphilia skrev:Hvad har I andre jeres strikketøj i på farten?
Jeg kunne godt tænke mig at forkæle mig selv med noget lidt mere lækkert end en Ikea zip-lock pose…

Den skal have plads til et (mindre) strikketøj og en lille pung/taske hvor jeg har saks, markører mm…


Jeg bruger poser jeg har fået med når jeg har købt børnesengetøj, men jeg har faktisk lige skrevet en taske fra Muud på min ønskeseddel. Har i forvejen et etui til pinde, wirer, markører osv fra Muud som jeg er rigtig glad for.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3451
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3095

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 15. jan 2024, 18:34

Jeg har også diverse stofnet jeg bruger, men vil gerne have noget med lommer.
Måske skal jeg bare igang med at konstruere selv…
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 16. jan 2024, 05:16

Jeg har en taske fra maki knitwear. Den er stor nok til at kunne have en sweater i og har små indvendige lommer. Jeg synes at der er mange lækre ting i skind - jeg er bare for nærig..
0
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 18. jan 2024, 21:13

Noooo, nu blev jeg lige distraheret af at se serie mens jeg strikker mønster på min chunky dahlia. Så jeg fik lavet rod i rapporten. Og Kos er bare noget skrammel at strikke baglæns med.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2024, 12:07

JoyNips skrev:Noooo, nu blev jeg lige distraheret af at se serie mens jeg strikker mønster på min chunky dahlia. Så jeg fik lavet rod i rapporten. Og Kos er bare noget skrammel at strikke baglæns med.


Jeg blev sur og så trevlede jeg hele arbejdet op. Udover at garnet er noget juks at strikke baglæns med, så var det bare rigtig dumt i bladmønsteret med omslag og alt muligt. Kunne ikke overskue det.

Så i arrigskab flåede jeg det hele af pindene og nu starter jeg forfra. :blush: :tie:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12124
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34100

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2024, 18:48

Og så nåede jeg til den pind, jeg fuckede op sidste gang. Og så kom barnets svømmetræner hen og forstyrrede lig og jeg lavede en fejl på den IGEN. :rulle:

Denne gang kan jeg dog se hvor fejlen er og der er kun et par rapporter tilbage til stedet, så nu prøver jeg at strikke baglæns i stedet for at starte helt forfra igen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Hobby"