Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 20. feb 2018, 10:44

Det der Mary-svøb - nogen der ligger inde med en hækleopskrift på det?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kalimsofie » 21. feb 2018, 06:59

Kattefjæs skrev:
Tamara skrev:Nogen erfaringer med carbonstrikkepinde? Lurede på et sæt forleden.


Jeg koebte et saet stroempepinde og egentlig er selve pinden jo god og let, men spidserne er metal, saa det giver den der irriterende metal-klikkelyd naar man bruger dem, og den kan jeg ikke klare. Det er derfor jeg normalt bruger bambus. Saa for mig var de ikke nogen stor succes.


Jeg har også prøvet dem, og ud over det med metalkliklyden, som jeg heller ikke kan snuppe, kan jeg ikke så godt lide, at de er så lette. Jeg kan godt lide lidt tyngde i mine pinde. Jeg foretrækker fx også rosentræ frem for bambus, fordi de er tungere.
Men hvis du ikke har issues med de to ting, er det nogle lækre pinde.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 21. feb 2018, 08:23

Mi55y skrev:Det der Mary-svøb - nogen der ligger inde med en hækleopskrift på det?


Er det det her? http://sadelrummet.dk/strikke-og-haekle ... -gang-p870 Det må være kunne til at finde på ravelry, måske? (i hvert fald for færre penge).
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2018, 08:36

lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Det der Mary-svøb - nogen der ligger inde med en hækleopskrift på det?


Er det det her? http://sadelrummet.dk/strikke-og-haekle ... -gang-p870 Det må være kunne til at finde på ravelry, måske? (i hvert fald for færre penge).


Har nemlig også kun fundet det for betaling lige ved en hurtig søgning, så det var mere, hvis nogen ville dele. Må prøve at lede lidt mere og ellers punge ud.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 23. feb 2018, 08:44

Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:
lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Det der Mary-svøb - nogen der ligger inde med en hækleopskrift på det?


Er det det her? http://sadelrummet.dk/strikke-og-haekle ... -gang-p870 Det må være kunne til at finde på ravelry, måske? (i hvert fald for færre penge).


Har nemlig også kun fundet det for betaling lige ved en hurtig søgning, så det var mere, hvis nogen ville dele. Må prøve at lede lidt mere og ellers punge ud.


Jeg fandt det gratis her: https://www.familiejournal.dk/haandarbe ... -babysvoeb


Hmm, jeg får kun en strikkeopskrift?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 24. feb 2018, 22:18

Mi55y skrev:
Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:
lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Det der Mary-svøb - nogen der ligger inde med en hækleopskrift på det?


Er det det her? http://sadelrummet.dk/strikke-og-haekle ... -gang-p870 Det må være kunne til at finde på ravelry, måske? (i hvert fald for færre penge).


Har nemlig også kun fundet det for betaling lige ved en hurtig søgning, så det var mere, hvis nogen ville dele. Må prøve at lede lidt mere og ellers punge ud.


Jeg fandt det gratis her: https://www.familiejournal.dk/haandarbe ... -babysvoeb


Hmm, jeg får kun en strikkeopskrift?


Er det ikke også kun i en strikket version? :gruble: Jeg mindes aldrig at være stødt på en hæklet version, men kan tage fejl.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2018, 08:35

Er der nogle herinde, der køber opskrifter på Ravelry? Hvordan fungerer det? Jeg tænker, om man får tilsendt opskriften direkte fra Ravelry eller fra personen bag opskriften?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil købe en opskrift derinde, men jeg ved, at personen der har udgivet opskriften desværre er gået bort. Og ikke fordi jeg ikke kan undvære 35 kr, hvis ikke jeg får tilsendt opskriften, så synes jeg alligevel lige, at jeg vil spørge herinde først.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2018, 08:37

Evapeva skrev:Er det ikke også kun i en strikket version? :gruble: Jeg mindes aldrig at være stødt på en hæklet version, men kan tage fejl.


Jeg kan fremsøge hækleopskrifter, men kun mod betaling.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 26. feb 2018, 09:04

Pandesteg skrev:Er der nogle herinde, der køber opskrifter på Ravelry? Hvordan fungerer det? Jeg tænker, om man får tilsendt opskriften direkte fra Ravelry eller fra personen bag opskriften?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil købe en opskrift derinde, men jeg ved, at personen der har udgivet opskriften desværre er gået bort. Og ikke fordi jeg ikke kan undvære 35 kr, hvis ikke jeg får tilsendt opskriften, så synes jeg alligevel lige, at jeg vil spørge herinde først.


Jeg har købt et par stykker. Opskrifterne bliver lagt ind på din profil på Ravelry, hvor du kan downloade dem som PDF. :) Jeg har i hvert fald ikke modtaget noget via mail eller fra personen selv.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 26. feb 2018, 09:13

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:Er der nogle herinde, der køber opskrifter på Ravelry? Hvordan fungerer det? Jeg tænker, om man får tilsendt opskriften direkte fra Ravelry eller fra personen bag opskriften?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil købe en opskrift derinde, men jeg ved, at personen der har udgivet opskriften desværre er gået bort. Og ikke fordi jeg ikke kan undvære 35 kr, hvis ikke jeg får tilsendt opskriften, så synes jeg alligevel lige, at jeg vil spørge herinde først.


Jeg har købt et par stykker. Opskrifterne bliver lagt ind på din profil på Ravelry, hvor du kan downloade dem som PDF. :) Jeg har i hvert fald ikke modtaget noget via mail eller fra personen selv.


Super, tak. :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4971

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 7. mar 2018, 04:20

Pandesteg skrev:Er der nogle herinde, der køber opskrifter på Ravelry? Hvordan fungerer det? Jeg tænker, om man får tilsendt opskriften direkte fra Ravelry eller fra personen bag opskriften?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil købe en opskrift derinde, men jeg ved, at personen der har udgivet opskriften desværre er gået bort. Og ikke fordi jeg ikke kan undvære 35 kr, hvis ikke jeg får tilsendt opskriften, så synes jeg alligevel lige, at jeg vil spørge herinde først.


Du har muligvis fået svar på dit spørgsmål :-D

Når du køber noget på ravelry, så kommer opskriften ind i dit bibliotek og du kan downloade den som du også gør med gratis opskrifter.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 17. mar 2018, 12:03

Øv altså, jeg kan slet ikke tage mig sammen i øjeblikket til at lave noget.

Jeg turbo-strikkede og hæklede op til jul for at få alting klar, alt imens jeg havde 4-5 projekter på pause. Det var ting til mig selv som jeg måtte nedprioritere fordi julegaverne var lidt mere presserende.

I januar havde jeg INGEN lyst til at genoptage de projekter, men jeg tænkte at det jo nok bare var fordi jeg havde fået lidt overload.

Nu er vi halvvejs gennem marts og jeg sidder stadig fast. Jeg vil utrolig gerne have projekterne færdige, men jeg har alligevel ikke rigtig nogen motivation til at samle dem op igen.

Det er som om kreativiteten bare er gået i stå. :( Og jeg har ikke rigtig andre hobbies som træder i stedet for, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med mine weekender og hvad der egentlig fylder tiden ud, nu hvor jeg ikke rigtig får kreeret noget.

Det er godt nok irriterende.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4971

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 21. mar 2018, 12:07

Kattefjæs skrev:Øv altså, jeg kan slet ikke tage mig sammen i øjeblikket til at lave noget.

Jeg turbo-strikkede og hæklede op til jul for at få alting klar, alt imens jeg havde 4-5 projekter på pause. Det var ting til mig selv som jeg måtte nedprioritere fordi julegaverne var lidt mere presserende.

I januar havde jeg INGEN lyst til at genoptage de projekter, men jeg tænkte at det jo nok bare var fordi jeg havde fået lidt overload.

Nu er vi halvvejs gennem marts og jeg sidder stadig fast. Jeg vil utrolig gerne have projekterne færdige, men jeg har alligevel ikke rigtig nogen motivation til at samle dem op igen.

Det er som om kreativiteten bare er gået i stå. :( Og jeg har ikke rigtig andre hobbies som træder i stedet for, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med mine weekender og hvad der egentlig fylder tiden ud, nu hvor jeg ikke rigtig får kreeret noget.

Det er godt nok irriterende.


Sådan har jeg det også nogen gange. Den længste periodevarede ½ års tid. Det var hårdt.

Noget af det der hjælper mig, er kun at lave det jeg har lyst til. Jeg er stoppet med at lave på bestilling, men laver gerne til andre uden at blive bedt om det. Og det er alt fra karklude til sweatre.

Hvis jeg har gang i for mange projekter på en gang, så kan jeg miste overblikket og slet ikke få lavet noget.

Andre gange er jeg længe ude hos kæresten og det jeg lige får lyst til at lave, er selvfølgelig hjemme hos mig selv.

Men selv i mine strikke-tørke-perioder går jeg ingen steder uden strikketøj. Det kunne jo være at jeg fik lyst...
1
Klimatosse
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 21. mar 2018, 13:41

Anne Droid skrev:
Kattefjæs skrev:Øv altså, jeg kan slet ikke tage mig sammen i øjeblikket til at lave noget.

Jeg turbo-strikkede og hæklede op til jul for at få alting klar, alt imens jeg havde 4-5 projekter på pause. Det var ting til mig selv som jeg måtte nedprioritere fordi julegaverne var lidt mere presserende.

I januar havde jeg INGEN lyst til at genoptage de projekter, men jeg tænkte at det jo nok bare var fordi jeg havde fået lidt overload.

Nu er vi halvvejs gennem marts og jeg sidder stadig fast. Jeg vil utrolig gerne have projekterne færdige, men jeg har alligevel ikke rigtig nogen motivation til at samle dem op igen.

Det er som om kreativiteten bare er gået i stå. :( Og jeg har ikke rigtig andre hobbies som træder i stedet for, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med mine weekender og hvad der egentlig fylder tiden ud, nu hvor jeg ikke rigtig får kreeret noget.

Det er godt nok irriterende.


Sådan har jeg det også nogen gange. Den længste periodevarede ½ års tid. Det var hårdt.

Noget af det der hjælper mig, er kun at lave det jeg har lyst til. Jeg er stoppet med at lave på bestilling, men laver gerne til andre uden at blive bedt om det. Og det er alt fra karklude til sweatre.

Hvis jeg har gang i for mange projekter på en gang, så kan jeg miste overblikket og slet ikke få lavet noget.

Andre gange er jeg længe ude hos kæresten og det jeg lige får lyst til at lave, er selvfølgelig hjemme hos mig selv.

Men selv i mine strikke-tørke-perioder går jeg ingen steder uden strikketøj. Det kunne jo være at jeg fik lyst...


Det samme her! Der er altid noget i tasken. Men ja, så får jeg pludselig lyst, men så er det et projekt der ligger derhjemme jeg vil arbejde på. Og når jeg så kommer hjem, så har jeg mistet lysten igen. Bah!

No. 1 mood killer er bestillingsarbejde/følelsen af lurende deadline, så jeg laver slet ikke noget på bestilling overhovedet, under nogen omstændigheder. Jeg gider simpelthen ikke!

Jeg lavede en smule i weekenden, men ikke noget banebrydende. Det skal vel nok komme tilbage til mig med tiden. Jeg synes bare det sutter lige nu!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 13. apr 2018, 18:24

Er der nogle herinde der har strikket Marys babysvøb? Har virkelig brug for noget hjælp til yderborten, er total lost (og har lige måttet pille 1/4 af inderborten op fordi yderborten driller mig så meget at det hele fuckede op :rulle: :rulle:)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Hobby"