Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 9. okt 2017, 21:43

Smiling_Goat skrev:
lillebjoern skrev:
Smiling_Goat skrev:
lillebjoern skrev:Jeg har hæklet et par grydelapper. De er endnu ikke strukket på billedet. :)


De er godt nok fine. Vil du fortælle, hvordan du har gjort? Det ser meget spændende ud


Selvfølgelig :) jeg sender dig en opskrift senere - det er ret nemt, men besværligt at forklare starten.


Okay, tak, det må du meget gerne :)


http://www.alt.dk/haandarbejde/hakl-sel ... rydelapper

Jeg mener der står man skal hækle med dobbelttråd, men jeg valgte at hækle med Drops Paris i stedet og det er mere end fint synes jeg :) jeg har ændret i farverne og størrelsen på striberne, men ellers fulgt til punkt og prikke.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 18. okt 2017, 21:03

Sikke noget møg! Nu er det store Drops-udsalg gået i gang. Jeg har lige bestilt for £75. :panik: :nej:

Nå men det er jo så til julegaver, så det er ikke fordi jeg har brugt en masse egopenge... Selvom det jo selvfølgelig også havde været meget fedt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2017, 01:19

Er der nogen der har fundet nogle gode hækleopskrifter på julemænd og nisser?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 19. okt 2017, 07:40

Kattefjæs skrev:Sikke noget møg! Nu er det store Drops-udsalg gået i gang. Jeg har lige bestilt for £75. :panik: :nej:

Nå men det er jo så til julegaver, så det er ikke fordi jeg har brugt en masse egopenge... Selvom det jo selvfølgelig også havde været meget fedt.


Hvor? På deres egen hjemmeside?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 19. okt 2017, 12:07

lillebjoern skrev:
Kattefjæs skrev:Sikke noget møg! Nu er det store Drops-udsalg gået i gang. Jeg har lige bestilt for £75. :panik: :nej:

Nå men det er jo så til julegaver, så det er ikke fordi jeg har brugt en masse egopenge... Selvom det jo selvfølgelig også havde været meget fedt.


Hvor? På deres egen hjemmeside?


På Wool Warehouse. :)
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 19. okt 2017, 12:14

lillebjoern skrev:
Kattefjæs skrev:Sikke noget møg! Nu er det store Drops-udsalg gået i gang. Jeg har lige bestilt for £75. :panik: :nej:

Nå men det er jo så til julegaver, så det er ikke fordi jeg har brugt en masse egopenge... Selvom det jo selvfølgelig også havde været meget fedt.


Hvor? På deres egen hjemmeside?


Der er vist kun udsalg på deres alpaka-garner. https://www.garnstudio.com/findasale.php?id=66&cid=3
0
Klimatosse
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 19. okt 2017, 12:32

Anne Droid skrev:
lillebjoern skrev:
Kattefjæs skrev:Sikke noget møg! Nu er det store Drops-udsalg gået i gang. Jeg har lige bestilt for £75. :panik: :nej:

Nå men det er jo så til julegaver, så det er ikke fordi jeg har brugt en masse egopenge... Selvom det jo selvfølgelig også havde været meget fedt.


Hvor? På deres egen hjemmeside?


Der er vist kun udsalg på deres alpaka-garner. https://www.garnstudio.com/findasale.php?id=66&cid=3


Det ved jeg skam godt. Men det er der godt nok også meget af. Der skal nok komme flere typer garn i puljen senere hen - deres kampagner plejer at vare temmelig længe.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2017, 15:02

Moxy-lady skrev:Er der nogen der har fundet nogle gode hækleopskrifter på julemænd og nisser?


Denne her, måske? Synes de er meget søde :)

https://haekleopskrifter.dk/haeklet-nissepar/

http://www.tantetråd.dk/haeklet-drille-nisser/
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 28. okt 2017, 08:12

Hæklede jo pingvinen Tux for noget tid siden. Jeg er nu i gang med næste projekt, som min kæreste skal have i julegave. Han ønsker sig en hæklet udgave af den røde bandit på billedet her. Har ikke kunnet finde en opskrift, så må freestyle den, så den passer i størrelsen med Tux. Det har jeg ikke gjort så meget i før :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 28. okt 2017, 19:53

Det her hæftearbejde... det får mig seriøst til at overveje om det er arbejdet værd! Og jeg skal endda lave 2 :s
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kalimsofie » 29. okt 2017, 07:42

lillebjoern skrev:Det her hæftearbejde... det får mig seriøst til at overveje om det er arbejdet værd! Og jeg skal endda lave 2 :s


Sikke en masse ender! Kan du ikke føre garnet med rundt i stedet? Så er der færre endehæftninger til sidst - og færre udbulninger, tænker jeg.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 29. okt 2017, 07:55

Kalimsofie skrev:
lillebjoern skrev:Det her hæftearbejde... det får mig seriøst til at overveje om det er arbejdet værd! Og jeg skal endda lave 2 :s


Sikke en masse ender! Kan du ikke føre garnet med rundt i stedet? Så er der færre endehæftninger til sidst - og færre udbulninger, tænker jeg.


Det har jeg gjort med de ender, det kan gøres med, men det er jo ikke alle når der er mange farveskift. Nu blev jeg færdig med hæftningen i går aftes - altså kun det på billedet. Jeg mangler stadig halvdelen af grydelappen og én til. Jeg skal aldrig lave noget med mange farveskift igen :-D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kalimsofie » 29. okt 2017, 07:58

lillebjoern skrev:
Kalimsofie skrev:
lillebjoern skrev:Det her hæftearbejde... det får mig seriøst til at overveje om det er arbejdet værd! Og jeg skal endda lave 2 :s


Sikke en masse ender! Kan du ikke føre garnet med rundt i stedet? Så er der færre endehæftninger til sidst - og færre udbulninger, tænker jeg.


Det har jeg gjort med de ender, det kan gøres med, men det er jo ikke alle når der er mange farveskift. Nu blev jeg færdig med hæftningen i går aftes - altså kun det på billedet. Jeg mangler stadig halvdelen af grydelappen og én til. Jeg skal aldrig lave noget med mange farveskift igen :-D


:lol:
Jeg hader at hæfte ende!
2
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 29. okt 2017, 14:17

Jeg er i strikke/hækleklub med én, der ELSKER at hæfte ender. :slem: Smart, ikke?
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 29. okt 2017, 15:33

Evapeva skrev:Jeg er i strikke/hækleklub med én, der ELSKER at hæfte ender. :slem: Smart, ikke?


Findes den slags mennesker? :lol:
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Hobby"