Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Afskylia » 4. nov 2019, 06:39

Pandesteg skrev:
Afskylia skrev:Jeg hækler og har fået 100 små 8/4 garnruller i gave, i alle tænkelige farver ala det her https://hobbii.dk/garn/mayflower-garn/cotton-8-4-junior

Hvad skal jeg finde på at hækle med det? først tænkte jeg påske æg, men så mange påskeæg er måske lige i overkanten:-)


Julepynt er da oplagt nu i hvert fald :) Ellers små klude eller køkkenhåndklæder.


Der er bare meget få julefarver i.

Måske jeg kunne lave de der mormorfirkanter og lave et tæppe.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 4. nov 2019, 06:43

Afskylia skrev:
Der er bare meget få julefarver i.

Måske jeg kunne lave de der mormorfirkanter og lave et tæppe.


Hvis det er ren bomuld, så kan det godt gå hen og blive meget tungt som tæppe. Det er bedre til lidt mindre ting. :gruble:
0
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Afskylia » 4. nov 2019, 06:49

Kattefjæs skrev:
Afskylia skrev:
Der er bare meget få julefarver i.

Måske jeg kunne lave de der mormorfirkanter og lave et tæppe.


Hvis det er ren bomuld, så kan det godt gå hen og blive meget tungt som tæppe. Det er bedre til lidt mindre ting. :gruble:


Øv, jeg gider ikke rigtig hækle flere klude.. :wacko: :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 4. nov 2019, 07:04

Afskylia skrev:
Øv, jeg gider ikke rigtig hækle flere klude.. :wacko: :)


Det kan jeg godt forstå. Men du kan jo godt bruge det til tæppe, det er bare værd at beregne vægten. :) Jeg har brugt det til én som var allergisk overfor uld men endte med at lave det til et lidt mindre knætæppe for det blev simpelthen for tungt ellers.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 4. nov 2019, 08:28

JumboJette skrev:
Myresluger skrev:Jeg har lige bestilt garn til et zigzag tørklæde jeg planlægger at hækle til min mor i julegave. Jeg laver det i tencel/bambus garn - det er virkelig lækkert, nærmest silkeagtigt.



Lyder som et godt projekt, hvor langt er du nu? :) Og har du mon et billede af opskriften eller lignende?

Jeg følger denne opskrift, med den bredde jeg syntes passede: http://www.garnkusserne.dk/2013/09/zigz ... y.html?m=1 Jeg har ikke hæklet ret meget så er vel kun kommet ca 30 cm - det er et ret let mønster
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 4. nov 2019, 13:41

JumboJette skrev:
Myresluger skrev:
JumboJette skrev:
Myresluger skrev:Jeg har lige bestilt garn til et zigzag tørklæde jeg planlægger at hækle til min mor i julegave. Jeg laver det i tencel/bambus garn - det er virkelig lækkert, nærmest silkeagtigt.



Lyder som et godt projekt, hvor langt er du nu? :) Og har du mon et billede af opskriften eller lignende?

Jeg følger denne opskrift, med den bredde jeg syntes passede: http://www.garnkusserne.dk/2013/09/zigz ... y.html?m=1 Jeg har ikke hæklet ret meget så er vel kun kommet ca 30 cm - det er et ret let mønster



Arh på den måde, jeg så et zig-zag-formet tørklæde for mig. :D Det er da et hyggeligt projekt, i hvert fald. :)

Nu ved jeg jo ikke helt hvad du ser for dig :lol: men det er zigzag formet - man hækler “op og ned” og begge ender bølger.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 4. nov 2019, 15:23

Det lyder som en avanceret sag. Jeg overvejede om du var i stjerneform - så så en zigzagget stjerne-agtig-poncho ting for mit indre blik. Men jeg tænker egentlig godt at man kunne lave den på dit billede i zigzag - men det kunne måske blive lidt overvældende :D
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Muddi » 6. nov 2019, 17:31

Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 6. nov 2019, 17:47

Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?


Jeg havde strikketøj med i flyet til USA sidste år. Det var træpinde - ved ikke om det ville gøre en forskel hvis de havde været af metal.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Muddi » 6. nov 2019, 17:52

Pandesteg skrev:
Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?


Jeg havde strikketøj med i flyet til USA sidste år. Det var træpinde - ved ikke om det ville gøre en forskel hvis de havde været af metal.


Og hjem igen? Mine er også af træ
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 6. nov 2019, 17:52

Muddi skrev:
Pandesteg skrev:
Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?


Jeg havde strikketøj med i flyet til USA sidste år. Det var træpinde - ved ikke om det ville gøre en forskel hvis de havde været af metal.


Og hjem igen? Mine er også af træ


Ja også hjem :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Muddi » 6. nov 2019, 17:59

Pandesteg skrev:
Muddi skrev:
Pandesteg skrev:
Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?


Jeg havde strikketøj med i flyet til USA sidste år. Det var træpinde - ved ikke om det ville gøre en forskel hvis de havde været af metal.


Og hjem igen? Mine er også af træ


Ja også hjem :D


Hvis de ikke konfiskerer dem i USA, tror jeg godt jeg tør at tage chancen til Zanzibar :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mani » 6. nov 2019, 20:20

Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?

Det er forskelligt fra lufthavn til lufthavn. På vej hjem fra Sydafrika måtte jeg have strikketøjet i kufferten. Ellers er det gået fint.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Rosie
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. okt 2015, 15:15
Kort karma: 5
Likede indlæg: 123

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Rosie » 6. nov 2019, 22:55

Muddi skrev:
Pandesteg skrev:
Muddi skrev:
Pandesteg skrev:
Muddi skrev:Måske et lidt sjovt spørgsmål. Men jeg skal til Tanzania på fredag, og overvejer at tage mit strikketøj med i flyveren. Jeg kan bare ikke finde ud af, om strikkepinde må komme i håndbagagen. Nogen der ved det?


Jeg havde strikketøj med i flyet til USA sidste år. Det var træpinde - ved ikke om det ville gøre en forskel hvis de havde været af metal.


Og hjem igen? Mine er også af træ


Ja også hjem :D


Hvis de ikke konfiskerer dem i USA, tror jeg godt jeg tør at tage chancen til Zanzibar :D


Jeg har haft strikketøj med til Tanzania og hjem igen - det var intet problem med træpinde :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf godtnavn » 23. nov 2019, 22:46

Kender I det når man hækler og bliver helt forelsket i sit garn? :genert:
Glæder mig til at min mors julegave er helt færdig, tror der går 1-2 uger alt efter hvor godt den lille sover til middag, og hvor lang tid jeg bruger på at stoppe op og kigge forelsket på farveskiftende :lol:

sjal1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Hobby"