Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Filipai » 1. feb 2017, 06:02

Ballademager skrev:
Filipai skrev:Silikonering til suttesnore. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det i en fysisk butik? Har ikke tid til at vente på postdk


Panduro Hobby, måske? De har i hvert fald ret mange ting til DIY babyudstyr.

Kunne ikke lige se det på deres hjemmeside, men bor 5 minutter fra en, så prøver lige at smutte forbi. Tak :kys:
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 1. feb 2017, 08:12

Kattefjæs skrev:Hvad kan jeg mon finde på til en baby som kommer sent i juli måned?

Jeg er ikke super glad for at strikke/hækle i andet end uld, men tænker at uldtøj nok er for voldsomt til den tid, og det ville jo være rart med noget som kan bruges med det samme. Et tæppe ville nok kunne bruges fra dag ét, men jeg ved ikke om det er lidt kedelig?

Må indrømme at jeg ikke rigtig er til bamser/legetøj... Så jeg føler mig lidt på bar bund hvis ikke jeg bare skal give efter og lave et kedeligt tæppe. :lol:

De vil ikke vide kønnet, så uanset hvad skal det nok være hvidt i hvidt, eller i hvert fald neutrale farver.


Et Mary-svøb? Eller et andet babytæppe? Jeg synes bestemt ikke det er kedeligt!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 1. feb 2017, 08:14

Et par bloomers i uld kunne også være et bud. Og masser af babysokker (der kan du måske også slippe afsted med farver?)
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Skralde » 1. feb 2017, 08:31

Kattefjæs skrev:Hvad kan jeg mon finde på til en baby som kommer sent i juli måned?

Jeg er ikke super glad for at strikke/hækle i andet end uld, men tænker at uldtøj nok er for voldsomt til den tid, og det ville jo være rart med noget som kan bruges med det samme. Et tæppe ville nok kunne bruges fra dag ét, men jeg ved ikke om det er lidt kedelig?

Må indrømme at jeg ikke rigtig er til bamser/legetøj... Så jeg føler mig lidt på bar bund hvis ikke jeg bare skal give efter og lave et kedeligt tæppe. :lol:

De vil ikke vide kønnet, så uanset hvad skal det nok være hvidt i hvidt, eller i hvert fald neutrale farver.


Hvad med suttekæder eller hagesmække? Og ellers er et tæppe da en dejlig gave og kan jo sagtens lave i en tyndere version :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Skralde » 1. feb 2017, 08:31

Og tak for at have lært mig at der findes noget der hedder en garnskål! Det har jeg vitterligt aldrig hørt om :gogo:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Skralde » 1. feb 2017, 08:39

Lidt hæklerier her fra:
5
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 1. feb 2017, 13:18

Tak!!

Strømper er nok en god idé. Og jeg havde helt glemt at babyer jo også bruger hagesmække! :stoned: Det er en god idé!

Jeg tror jeg arbejder videre på tæppe-ideen også.

Er der nogen af jer som har erfaring med at lave djævlehuer i bomuld? Tænker at uld nok bliver for varmt, men samtidig er jeg loren ved bomuld, for jeg synes at det let bliver stift efter vask, selv det lidt dyrere af bedre kvalitet.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf ajnaM » 1. feb 2017, 13:37

Kattefjæs skrev:Tak!!

Strømper er nok en god idé. Og jeg havde helt glemt at babyer jo også bruger hagesmække! :stoned: Det er en god idé!

Jeg tror jeg arbejder videre på tæppe-ideen også.

Er der nogen af jer som har erfaring med at lave djævlehuer i bomuld? Tænker at uld nok bliver for varmt, men samtidig er jeg loren ved bomuld, for jeg synes at det let bliver stift efter vask, selv det lidt dyrere af bedre kvalitet.


Jeg strikker aldrig i bomuld, synes netop det bliver stift og kedeligt. Og så har det ikke rigtig nogen varme-egenskaber, og så kan det nærmest være ligemeget.

Jeg ville klart gå efter tæppet. Jeg havde 3 veninder med termin i august/september i år, og de fik hvert sit Mary-svøb (skulle nok lige have overvejet arbejdsbyrden... :sarkasme: ) og blev sindssygt glade for dem! De brugte dem faktisk fra dag 1, under amning/som dyne, selvom det var ret varmt herhjemme helt til oktober i år.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 1. feb 2017, 14:02

Jeg glæder mig helt vildt til at få vores Mary-svøb i weekenden. Det skal netop bruges under amning eller i dagtimerne når han sover ved siden af mig på sofaen og bare skal have et tæppe på. Og til forår/sommer/efterår i barnevognen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 1. feb 2017, 14:33

Kattefjæs skrev:Tak!!

Strømper er nok en god idé. Og jeg havde helt glemt at babyer jo også bruger hagesmække! :stoned: Det er en god idé!

Jeg tror jeg arbejder videre på tæppe-ideen også.

Er der nogen af jer som har erfaring med at lave djævlehuer i bomuld? Tænker at uld nok bliver for varmt, men samtidig er jeg loren ved bomuld, for jeg synes at det let bliver stift efter vask, selv det lidt dyrere af bedre kvalitet.


Har du overvejet et blandingsgarn som coast med lammeuld/bomuld? Det er lækkert, blødt og varmt. Og tåler maskinvask.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 1. feb 2017, 17:21

Eller uld-silke ? Så har du også silkens temperaturregulerende effekt
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 1. feb 2017, 20:59

Jeg har lige fundet et nøgle Arwetta Classic i lys grå. Det tænker jeg egentlig kunne være lækkert til et par strømper og en djævlehue! Det er jo varmt, men tyndt og lækkert.

Jeg har også en vinrød og en karrygul, men det ved jeg ikke rigtig med.
0
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 1. feb 2017, 22:40

Kattefjæs skrev:Jeg har lige fundet et nøgle Arwetta Classic i lys grå. Det tænker jeg egentlig kunne være lækkert til et par strømper og en djævlehue! Det er jo varmt, men tyndt og lækkert.

Jeg har også en vinrød og en karrygul, men det ved jeg ikke rigtig med.


Vinrød og gul er Gryffindor-farver, så du kunne lave noget relateret til Harry Potter universet hvis forældrene er til den slags.
(jeg havde fx gryffindor-strømper på under hele min fødsel :lol: )
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 1. feb 2017, 22:43

[quote="JoyNips"][quote="Kattefjæs"]Jeg har lige fundet et nøgle Arwetta Classic i lys grå. Det tænker jeg egentlig kunne være lækkert til et par strømper og en djævlehue! Det er jo varmt, men tyndt og lækkert.

Jeg har også en vinrød og en karrygul, men det ved jeg ikke rigtig med.[/quote]

Vinrød og gul er Gryffindor-farver, så du kunne lave noget relateret til Harry Potter universet hvis forældrene er til den slags.
(jeg havde fx gryffindor-strømper på under hele min fødsel :lol: )[/quote]

Hahahahahaha gud ja :lol:
0
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Linda2062 » 17. feb 2017, 08:46

Ikke så tit jeg viser noget af mit strik herinde, men min hundetrøje vil jeg da lige vise.. er lavet til barnebarnet

Billede
12

Tilbage til "Hobby"