Hobbyværelse

misshyde
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. apr 2016, 08:41
Kort karma: 0

Hobbyværelse

Indlægaf misshyde » 28. aug 2016, 12:26

Hejsa.. :)
Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle lægge denne debat under bolig eller hobby. Men nu blev det her :lol:
Jeg skal snart flytte fra en 2 værelses til en 4 værelses lejlighed og vil derfor indrette et hobby værelse. Det skal være det rum, hvor man både kan male, sy, lave scrapping og andre kreative projekter.
Men jeg i tvivl om hvordan jeg skal indrette rummet. :gruble: Er der nogen af jer som har sådan et rum? Hvordan ser det ud? Har I forslag til nogle smarte løsninger? Rummet er omkring 7 kvadratmeter stort.
Håber I kan hjælpe :)
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2016, 14:52

Jeg kigger lige med, da jeg også står for at skulle indrette sådan et rum. Min eneste ide indtil videre er at der skal være bordplads nok, så man kan gå fra de forskellige ting uden skulle pakke ting frem og tilbage , alt efter om jeg vil male eller sy eller andet.
0
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Flora » 28. aug 2016, 15:23

Jeg har ikke sådan et rum, men skulle jeg indrette et tror jeg jeg ville gøre det nogenlunde som på tegningen herunder. Altså med et bord der går fra væg til væg på den lange side af rummet og evt lidt ned ad den anden væg hvis der er plads. Og så reoler på modsatte side med plads til alle krea-tingene. Så burde der være fin plads til at man kan have forskellige projekter liggende fremme samtidig uden det bliver alt for rodet :)

Arbejdsværelse.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 15:29

Jeg ville nok vælge noget i stil med Ikea's algot løsning til hylder og permanent bord.

Skal det være et syværelse også, så er meget bordplads vigtigt, og her ville jeg tænke i et bord der kan slås op ad væggen når du så ikke skal klippe stof etc - denne løsning skal nok være lidt mere hjemmelavet, men jeg ville synes det var så rart at man ikke skulle rydde sit bord hver gang man fandt stof frem som skulle klippes til. Dette ville nok også gøre at man kunne nøjes med et lidt mindre hverdagsbord.
0
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 801

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Tutter27 » 31. aug 2016, 07:42

Mit hobby rum ser således ud.

Jeg deler med min kæreste, så vi har hver vores ende, men han har kun en computer til at stå så der er masser af plads.

Bordpladen er en stor skydedør tilovers fra et byggeri, så den er meget dyb, så kan man bedre brede sig. Og vi har valgt at sætte ledningskanaler i, så de ikke er I vejen, (symaskinefoden er røget I den også efter billedet blev taget ;) ).

Bagved er et skab og en kommode, hvor printerne står på.

Jeg tænker at jeg vil have nogle kasser med stof og garn til at stå under bordet, for fødderne kommer ikke helt derind alligevel.

:love2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Muuh » 31. aug 2016, 08:53

Jeg har fået lov til at bruge vores ene stue som krea-rum, tilgengæld har manden så fået hele kælderen :D

Det kræver lige en oprydning, så skal jeg prøve at tage nogle billeder :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Muuh » 31. aug 2016, 12:08

Muuh skrev:Jeg har fået lov til at bruge vores ene stue som krea-rum, tilgengæld har manden så fået hele kælderen :D

Det kræver lige en oprydning, så skal jeg prøve at tage nogle billeder :genert:


Det blev altså inkl. rod, var lige for doven til at gøre noget ved det

Heldigvis er det værste rod gemt væk i alle kommoderne :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Juki » 31. aug 2016, 12:20

misshyde skrev:Hejsa.. :)
Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle lægge denne debat under bolig eller hobby. Men nu blev det her :lol:
Jeg skal snart flytte fra en 2 værelses til en 4 værelses lejlighed og vil derfor indrette et hobby værelse. Det skal være det rum, hvor man både kan male, sy, lave scrapping og andre kreative projekter.
Men jeg i tvivl om hvordan jeg skal indrette rummet. :gruble: Er der nogen af jer som har sådan et rum? Hvordan ser det ud? Har I forslag til nogle smarte løsninger? Rummet er omkring 7 kvadratmeter stort.
Håber I kan hjælpe :)

Har du en plantegning af rummet? :)

Men overordnet vil jeg sige masser af bordplads, opbevaringsmuligheder og ikke mindst et godt og ordentligt lys!

Af løsninger vil jeg anbefale Ikea. De har tonsvis af løsninger og muligheder i forskellige stilarter :) De diverse kreative opbevaringsmuligheder vil jeg anbefale Pinterest og Youtube til inspiration.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Kanga
Indlæg: 2898
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3616

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Kanga » 30. okt 2016, 13:11

Kigger med. Skal inden længe indrette kombi hobby- og gæsteværelse .

Kanga
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14344

Re: Hobbyværelse

Indlægaf Mangoness » 7. jul 2017, 20:51

Muuh skrev:Billede


Jeg godt kan lide jeres pelikan :D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Hobby"