Se mig, jeg har været kreativ!

godtnavn
Indlæg: 11175
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13003

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf godtnavn » 28. apr 2023, 10:17

Luna starter jo i skole nu, så har havde bestilt både en farvelfest i børnehaven kjole og en første dag i majgruppe kjole. Hun har selv valgt stoffet, jeg er ikke udpræget fan af det med måner, men barnet var forelsket.
Den blå kant på dyre-kjolen er mere sart irl og matcher de blå blomster på den, kameraet gjorde den ikke godt

Skolekjoler.jpg


Derudover havde hun bestilt superheltekapper som farvelgave til børnehaven. så lavede 3 stk, hun endte dog med at fortryde lidt fordi hun kan ikke lege med dem da hun jo stopper :lol: Så nu ender jeg nok med at skulle sy lidt flere til hjemmebrug.

superheltekapper.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17274
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3583
Likede indlæg: 42148

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaMariposa » 29. apr 2023, 12:24

godtnavn skrev:Luna starter jo i skole nu, så har havde bestilt både en farvelfest i børnehaven kjole og en første dag i majgruppe kjole. Hun har selv valgt stoffet, jeg er ikke udpræget fan af det med måner, men barnet var forelsket.
Den blå kant på dyre-kjolen er mere sart irl og matcher de blå blomster på den, kameraet gjorde den ikke godt

Skolekjoler.jpg


Derudover havde hun bestilt superheltekapper som farvelgave til børnehaven. så lavede 3 stk, hun endte dog med at fortryde lidt fordi hun kan ikke lege med dem da hun jo stopper :lol: Så nu ender jeg nok med at skulle sy lidt flere til hjemmebrug.

superheltekapper.jpg


Nu hedder hun jo Luna, så det passer måske meget godt :D
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11175
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13003

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2023, 13:14

LaMariposa skrev:
godtnavn skrev:Luna starter jo i skole nu, så har havde bestilt både en farvelfest i børnehaven kjole og en første dag i majgruppe kjole. Hun har selv valgt stoffet, jeg er ikke udpræget fan af det med måner, men barnet var forelsket.
Den blå kant på dyre-kjolen er mere sart irl og matcher de blå blomster på den, kameraet gjorde den ikke godt

Skolekjoler.jpg


Derudover havde hun bestilt superheltekapper som farvelgave til børnehaven. så lavede 3 stk, hun endte dog med at fortryde lidt fordi hun kan ikke lege med dem da hun jo stopper :lol: Så nu ender jeg nok med at skulle sy lidt flere til hjemmebrug.

superheltekapper.jpg


Nu hedder hun jo Luna, så det passer måske meget godt :D


Det er uden tvivl grunden til hun valgte det, hun elsker alt med måner, jeg gad bare godt hun havde forelsket sig i noget pænere månestof :lol:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5668
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22992

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. maj 2023, 10:30

Har været i tvivl om, om jeg skulle lave blomster til et drengedåbsbarn, men nu gjorde jeg det alligevel og håber, at forældrene ikke synes, det er underligt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
28
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6366
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14660

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Pjeps » 14. maj 2023, 19:35

Jeg har lavet et par personlige keramik gaver i dag - en til en 2 årig og en til en kollega der skal giftes ! Jeg er vældig tilfreds, håber at brændingerne bliver vellykkede.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
:ninja:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28078

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. maj 2023, 07:24

Jeg har afprøvet en ny opskrift på en bumbag og den er et hit. Det her er første udgaven, men jeg er nu ganske tilfreds trods små fejl her og der :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7579
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24652

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaScrooge » 21. maj 2023, 10:54

Jeg har simpelthen udgivet min første strikkeopskrift og jeg er rigtig stolt af den. Den er en superlækker ting, godt design, flot at se på, multifunktionel og utraditionel. Opskriftlayoutet er også lækkert og prydet af virkelig flotte billeder af min kæreste, der har strikken på, som jeg også har taget. Det er noget, jeg har drømt om længe, og jeg har flere andre designs klar, som jeg har brygget på længe - opskrifterne skal bare skrives færdig. Denne idé opstod pludseligt, blev strikket i løbet af få dage og jeg skrev og udgav opskriften i løbet af fredag, og jeg tror måske, at flowet har været helt rigtigt ifht, at jeg ikke har nået at overtænke, tvivle og bremse mig selv. Så nu er den ude i verden, søsat og klar til at blive prøvet af andre. Det er stort for mig.

Af anonymitetshensyn vil jeg ikke afsløre, hvad det er, men jeg ville alligevel gerne dele det herinde.
14
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2152
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 4999

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Anne Droid » 21. maj 2023, 11:54

LaScrooge skrev:Jeg har simpelthen udgivet min første strikkeopskrift og jeg er rigtig stolt af den. Den er en superlækker ting, godt design, flot at se på, multifunktionel og utraditionel. Opskriftlayoutet er også lækkert og prydet af virkelig flotte billeder af min kæreste, der har strikken på, som jeg også har taget. Det er noget, jeg har drømt om længe, og jeg har flere andre designs klar, som jeg har brygget på længe - opskrifterne skal bare skrives færdig. Denne idé opstod pludseligt, blev strikket i løbet af få dage og jeg skrev og udgav opskriften i løbet af fredag, og jeg tror måske, at flowet har været helt rigtigt ifht, at jeg ikke har nået at overtænke, tvivle og bremse mig selv. Så nu er den ude i verden, søsat og klar til at blive prøvet af andre. Det er stort for mig.

Af anonymitetshensyn vil jeg ikke afsløre, hvad det er, men jeg ville alligevel gerne dele det herinde.


Tillykke :blomst:
Jeg kan "kun" strikke hvad som helst, men gider ikke selv lave opskrifter. Jeg ændrer glad og gerne i de opskrifter jeg bruger. Men lave en opskrift selv, nej tak.
Så jeg er fuld af beundring over dem der kan
1
Klimatosse
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28078

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. jun 2023, 07:57

Min datter ville gerne have en sommervest, men hun kunne ikke bestemme sig for lyserød eller lilla, så den blev vendbar og så var det løst. Meeeeget spraglet, men hun elsker den :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5668
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22992

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. jun 2023, 04:41

Den her blev lidt klodset og klumpet, fordi jeg fik fyldt for meget på i flere lag, så jeg er ikke helt tilfreds. Men håber alligevel, at modtageren kan lide den, for jeg kunne ikke nå at lave en ny. :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7579
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24652

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaScrooge » 10. jun 2023, 07:47

POCKETKITTEN skrev:Den her blev lidt klodset og klumpet, fordi jeg fik fyldt for meget på i flere lag, så jeg er ikke helt tilfreds. Men håber alligevel, at modtageren kan lide den, for jeg kunne ikke nå at lave en ny. :genert:


De er sindssygt fine. Hvordan fæstner du blomsterne? Lægger du lim på inden du placerer dem, eller? Og fikserer du dem med fernis eller lak bagefter?
2
And we both know: I will be delicious
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12257

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Smiling_Goat » 10. jun 2023, 10:03

Er der en sy-kyndig der lige kan hjælpe mig her?

Jeg har lagt en chiffonkjole op, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg gør med det overskydende stof. Klipper jeg det bare af? Jeg er lidt bekymret for, om det skal begynde at trævle eller sådan noget.

Jeg har syet oplægningen med lige sting. Denne indstilling på min symaskine, hvis det siger nogen noget (som jeg ved nærmere eftersyn tror er forkert, men det gør forhåbentligt ikke noget :kryds: )
Screenshot_20230610_120157.jpg


Start og slutsting har jeg kørt trippelt (altså frem, tilbage og frem igen.)

Er det virkelig bare så simpelt at det bare skal klippes af? Jeg tør ikke helt :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Neenah » 10. jun 2023, 12:17

Smiling_Goat skrev:Er der en sy-kyndig der lige kan hjælpe mig her?

Jeg har lagt en chiffonkjole op, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg gør med det overskydende stof. Klipper jeg det bare af? Jeg er lidt bekymret for, om det skal begynde at trævle eller sådan noget.

Jeg har syet oplægningen med lige sting. Denne indstilling på min symaskine, hvis det siger nogen noget (som jeg ved nærmere eftersyn tror er forkert, men det gør forhåbentligt ikke noget :kryds: )
Screenshot_20230610_120157.jpg


Start og slutsting har jeg kørt trippelt (altså frem, tilbage og frem igen.)

Er det virkelig bare så simpelt at det bare skal klippes af? Jeg tør ikke helt :genert:

De sting er til knaphuller :D
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5668
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22992

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. jun 2023, 13:42

LaScrooge skrev:
POCKETKITTEN skrev:Den her blev lidt klodset og klumpet, fordi jeg fik fyldt for meget på i flere lag, så jeg er ikke helt tilfreds. Men håber alligevel, at modtageren kan lide den, for jeg kunne ikke nå at lave en ny. :genert:


De er sindssygt fine. Hvordan fæstner du blomsterne? Lægger du lim på inden du placerer dem, eller? Og fikserer du dem med fernis eller lak bagefter?


Tak, hvor er du sød! Jeg bruger decoupagelak/lim fra Panduro til at fæstne, men gør ikke andet bagefter. Aner ikke, hvor hurtigt de falder af/mister farve, for har ikke lavet dem så længe. :genert:
Har heller ikke rigtig kunnet Google mig til den rigtige fremgangsmåde
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12257

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Smiling_Goat » 10. jun 2023, 13:53

Neenah skrev:
Smiling_Goat skrev:Er der en sy-kyndig der lige kan hjælpe mig her?

Jeg har lagt en chiffonkjole op, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg gør med det overskydende stof. Klipper jeg det bare af? Jeg er lidt bekymret for, om det skal begynde at trævle eller sådan noget.

Jeg har syet oplægningen med lige sting. Denne indstilling på min symaskine, hvis det siger nogen noget (som jeg ved nærmere eftersyn tror er forkert, men det gør forhåbentligt ikke noget :kryds: )
Screenshot_20230610_120157.jpg


Start og slutsting har jeg kørt trippelt (altså frem, tilbage og frem igen.)

Er det virkelig bare så simpelt at det bare skal klippes af? Jeg tør ikke helt :genert:

De sting er til knaphuller :D


Haha ja, det var også det, jeg lige pludselig kunne se. Jeg fik ikke lige indstillet maskinen inden jeg gik i gang :genert:

Det betyder forhåbentligt ikke noget.


Men kan jeg klippe stoffet af eller hvad? :D
0

Tilbage til "Hobby"