Hvor køber I garn?

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Hvor køber I garn?

Indlægaf Moxy-lady » 12. jul 2017, 12:43

Jeg er lige startet med at hækle, og er blevet helt bidt af det!

Jeg havde lidt forskelligt garn liggende herhjemme, men det er jeg snart kommet igennem, og selvom jeg har suppleret lidt fra kvickly og Stof&stil så skal jeg snart købe nyt, og overvejer at lave et lidt større køb online, men hvor?

For mig er fragtprisen ret væsentlig, det irriterer mig vildt at skulle betale 40-50 kr i fragt, når det garn jeg køber ikke er specielt dyrt.

Hvor køber du dit garn? Og hvorfor?
0
My world 12-10-18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf JoyNips » 12. jul 2017, 14:39

Primært rito og hobbii. Jeg bruger rigtig meget bomuldsgarn og er glad for Mayflower. Det er billigt og rimelig blødt og fås i mange farver. Og de sender ret hurtigt og billigt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Hunkat » 12. jul 2017, 14:45

Jeg købte hos Sannes Garn i Tåstrup, hun sender også ved jeg. Og hun er sindsyg dygtig til at vejlede, jeg kan godt anbefale den personlige oplevelse hvis du bor bare nogenlunde i nærheden. Danmarks 2. bedste garnbutik i Ude&Hjemme 3 år i træk :lol:
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Filipai » 12. jul 2017, 21:08

Hobii. Men det er fordi 2 af mine veninder arbejder der, og derfor tager det med hjem til mig med lidt rabat.
De har lige fået deres nye rainbow garn som man simpelthen kan få i så mange fine farver.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Sophies-mor » 12. jul 2017, 21:48

Woolwarehouse. England.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Moxy-lady » 12. jul 2017, 22:04

Sidder og kigger på hobii lige nu, og undrer mig lidt over deres webshop. I min verden ville det være supersmart hvis man kunne sortere i alt fra tykkelse til materiale og farve for at afgrænse og sammenligne. Istedet skal man ind på hvert mærke for at se disse ting, og det gør det vanskeligt at sammenligne.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Filipai » 12. jul 2017, 22:07

Moxy-lady skrev:Sidder og kigger på hobii lige nu, og undrer mig lidt over deres webshop. I min verden ville det være supersmart hvis man kunne sortere i alt fra tykkelse til materiale og farve for at afgrænse og sammenligne. Istedet skal man ind på hvert mærke for at se disse ting, og det gør det vanskeligt at sammenligne.


Det er en stupid hjemmeside. Jeg brokker mig også ofte til dem. De ved det dog godt, og de er igang med at ville lave en bedre hjemmeside. Især fordi tingene ikke engang altid rammer i rigtig kategori.
1
Loly
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. maj 2016, 08:02
Kort karma: 0
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 8

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Loly » 16. jul 2017, 17:19

Jeg plejer at købe ved yarnliving.dk. Jeg bruger mest Safran fra Drops :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Kattefjæs » 16. jul 2017, 18:37

Jeg bruger ogsaa LoveKnitting eller Wool Warehouse (UK). Loveknitting tager 55kr. for at levere til Danmark. Wool Warehouse tager £5.99 for pakker op til 2kg. Til gengaeld har de ofte store udsalg hvor der er 30-50-70% paa rigtig laekre varer.

Her den anden dag koebte jeg 30 noegler af to forskellige garn. Begge var nedsat med lige godt 25%. Med rabatten blev totalen omkring £60. Der var saa en rabatkode tilgaengelig saa man fik yderligere 25% paa alle ordrer over £60. Og man kunne godt kombinere rabatterne, saa vupti. :lol: Det var edderbrandsparkeme billigt!

Nu faar jeg det leveret gratis her i UK, men hvis du finder den slags knaldtilbud, isaer nu hvor pundet er traels, saa kan du virkelig score en god handel selvom du skal indregne portoen. Det meste garn er langt billigere her end det er i DK. Jeg bruger meget Drops, isaer noegler som i DK koster 26-34kr. pr. stk. i Danmark Herovre kan jeg snildt finde dem til 18-22kr. pr. noegle. Hvis du koeber stort ind, saa er det hurtigt tjent hjem selv med levering.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Mani » 30. apr 2018, 18:46

Garnudsalg.dk
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2018, 20:07

Filipai skrev:
Moxy-lady skrev:Sidder og kigger på hobii lige nu, og undrer mig lidt over deres webshop. I min verden ville det være supersmart hvis man kunne sortere i alt fra tykkelse til materiale og farve for at afgrænse og sammenligne. Istedet skal man ind på hvert mærke for at se disse ting, og det gør det vanskeligt at sammenligne.


Det er en stupid hjemmeside. Jeg brokker mig også ofte til dem. De ved det dog godt, og de er igang med at ville lave en bedre hjemmeside. Især fordi tingene ikke engang altid rammer i rigtig kategori.

Og hobiii reklamerer med Danmarks billigste bomuldsgarn men er ikke billigst.

Jeg bruger i øvrigtnogså Lunds garn I Odense.

Men woolwarehiuse et min favorit.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf ajnaM » 1. maj 2018, 13:01

Jeg foretrækker klart at købe garn i en fysisk butik. Jeg har to virkelig gode garnbutikker i nærheden af mig - Sommerfuglen og Uldstedet i Indre Kbh - og jeg elsker at være i begge. Der er sådan en huleagtig fornemmelse, lyden er dump og der er masser af lækkert garn, man kan røre ved. Jeg kan på en eller anden måde også godt lide, at det altid er sådan nogle rolige, rare ældre kvinder, der er der.

De har rigtig mange lækre kvaliteter, og også meget jeg ikke kan få på nettet. Og så har de inspirerende bøger, man kan mærke kvaliteten - både nøglerne og opstrikkede stykker - og man kan få hjælp og info.

Eneste ulempe er, at de er vanvittigt dyre. Så hvis jeg skal have billigt garn, køber jeg på nettet - og så går jeg efter der, hvor jeg kan få det billigst. Derudover sælger de ikke metalpinde, som jeg klart foretrækker at strikke med, og heller ikke de helt korte asymmetriske, så jeg køber alle mine addi-pinde på nettet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvor køber I garn?

Indlægaf Alphilia » 1. maj 2018, 18:42

Jeg køber overvejende i fysiske butikker og mest i netbutikker hvis det er bestemte mærker jeg vi bruge som ikke er gængse i de fysiske butikker.

Jeg kan også godt ide at gramse og se farverne i virkeligheden
0

Tilbage til "Hobby"