Boremaskine?

Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 2. jan 2018, 17:37

0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Boremaskine?

Indlægaf Delfin » 2. jan 2018, 18:00



Måske er der andre forskelle, men der er ikke batteri med til den billige. (se medfølgende tilbehør nederst)


Har du læst specifikationerne igennem. Der er da en del forskelle der.

Til seriøst hård beton skal hun have en borehammer og ikke en slagboremaskine.
0
14 11 14
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 2. jan 2018, 18:53

Jo der er 1 med til den ene men kan ikke gennemskue om det er eneste forskel og hvad der skal lægges vægt på
Hun vil ikke have en slaghammer da de er tungere, så det må jeg jo respektere :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Boremaskine?

Indlægaf Delfin » 2. jan 2018, 20:07

Jeg ved heller ikke, hvad der skal lægges vægt på så, idet jeg som sagt sværger til hammer. Jeg har haft dårlige erfaringer med almindelige slagboremaskiner. Det med vægten kan jeg godt følge hende i, jeg vægter bare højere at der ikke skal bøvles fordi den er for svag til at gøre arbejdet.
Lister bare ud igen og håber du får bedre hjælp end min.
Bare lige en sidste bemærkning. Det artem er inde på med batteriet, ville jeg også skele til. Det er møgirriterende, at man først skal til at lade skruemaskine op der lige skal fikses noget, men det kommer jo an på behovet. Hvis hun bruger den tit, er det jo ikke et problem.
0
14 11 14
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 2. jan 2018, 20:14

Jeg tænker bare det er smartere ikke at skulle stå med forlængerledning osv. Det er jo kun husbehov så to batterier burde vel række ret langt alligevel hvis der skal laves 6 huller af gangen?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Boremaskine?

Indlægaf Delfin » 2. jan 2018, 20:20

Helt sikkert. Ledingen er irriterende, men det hjælper jo ikke, hvis batterierne bliver ødelagt af at ligge stille. Det kan hun måske forebygge lidt ved at tage dem frem og oplade dem med mellemrum.
1
14 11 14
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 2. jan 2018, 20:49

Ah okay det tænkte jeg ikke på de ville blive :)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Boremaskine?

Indlægaf Artem » 2. jan 2018, 21:03

Bor din mor i etagebyggeri hvor indervægge er lavet af betonelementer? For hvis svaret er Ja. Så er det en borehammer hun skal have. Sådan en Accu slagboremaskine vil have meget svært ved at bore huller i sådan nogle vægge og etagedæk.

Men hensyn til vægten, så vejer en lille borehammer til 230 volt ikke mere end en Accu slagboremaskine.

Du kan naturligvis også købe en Accu borehammer, men de bliver normalt solgt uden lader og batteri. Da de er for store at bruge som skruemaskine, hvorfor man bruger batteri og lader der fra hvis det er samme mærke.
Men her er en egnet Accu borehammer med batteri og lader.
https://www.alternate.dk/html/product/1381140

Har din mor brug for en bore/skruemaskine? For så køb sådan en uden slag i, og så en borehammer til 230 volt ved siden af. Eller en bore/skuemaskine og borehammer der kan dele batterier.

Når jeg fraråder det med en Accu maskine til din mor, er fordi jeg selv har prøvet at ødelægge en ny maskine da jeg boede i lejlighed ved ikke at bruge den nok, da batterier døde af bare at ligge og ikke at blive brugt. Det har min storebror også prøvet.
For det skøre er at 2 nye batterier koster det sammen som en ny maskine med batterier.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 2. jan 2018, 21:12

Ja det er det, men har snakket med hende og hun vil kun have en slagboremaskine som hun har nu (en alm bosch) den kan bare ikke mere.. Jeg ved hun vil være ked af at få et stort monster af en maskine så det vil jeg simpelthen ikke give hende selvom jeg godt ved det er smartere. Jeg skal slet ikke bruge en skruemaskine, kun boremaskine så ikke en kombi.?
Hmm synes bare det er mega skørt med ledning og kan umiddelbart ikke finde dewalt med ledning?
0
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Boremaskine?

Indlægaf ajnaM » 3. jan 2018, 16:36

Chanel skrev:Ja det er det, men har snakket med hende og hun vil kun have en slagboremaskine som hun har nu (en alm bosch) den kan bare ikke mere.. Jeg ved hun vil være ked af at få et stort monster af en maskine så det vil jeg simpelthen ikke give hende selvom jeg godt ved det er smartere. Jeg skal slet ikke bruge en skruemaskine, kun boremaskine så ikke en kombi.?
Hmm synes bare det er mega skørt med ledning og kan umiddelbart ikke finde dewalt med ledning?


Har den slagboremaskine, hun har haft indtil nu, fungeret for hende, eller skal hun bruge noget stærkere? Det er jo oplagt at bruge hendes erfaringer til at vurdere behovet.

Jeg har aldrig overvejet det med ledningen og batterierne. Jeg ved bare, jeg ville være megairriteret over at skulle have en ledning, men det er måske også lidt efter, hvordan man bruger den. Jeg bruger den meget og på store arealer. Hvis hun kun bruger den en gang imellem til at bore et enkelt hul, er det måske ikke samme problem. :gruble: Jeg har dog en stiksav med ledning, og selvom jeg kun har brugt den ret begrænset, har jeg flere gange glemt ledningen og er kommet til at rykke den ud af stikket i brug. Så irriterende.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 3. jan 2018, 18:28

Altså jeg synes en hammermaskine ville være smart da hun har svært ved lofterne, men det er jo hendes valg, hun har klaret den med en alm slagmaskine i 10 år..
Ved bare ikke hvad jeg skal gøre med valget mellem ledning eller uden, er helt i tvivl om jeg overhovedet skal købe en maskine nu :(
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 4. jan 2018, 17:41

For pokker, dem jeg kan finde med ledning er med 2 håndtag, det vil hun så heller ikke have. Måske jeg skal opgive :(
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Boremaskine?

Indlægaf Artem » 4. jan 2018, 21:02

Chanel skrev:For pokker, dem jeg kan finde med ledning er med 2 håndtag, det vil hun så heller ikke have. Måske jeg skal opgive :(

Det ekstra håndtag er jo et løst et man selv bestemmer om der skal sidde på eller ej. Er kun ved de virkelig store borehammere og når man burger 20 mm bor og større at det er et must.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Boremaskine?

Indlægaf Chanel » 5. jan 2018, 20:26

Okay så man kan pille det af dem alle? Måske jeg kan finde en der er næsten ligeså let så..
Får bare så blandede svar med det akku der. Kender flere der har haft en i mange år hvor batteriet stadig virker fint selvom den bruges sjældent,
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Boremaskine?

Indlægaf Artem » 5. jan 2018, 20:56

Chanel skrev:Okay så man kan pille det af dem alle? Måske jeg kan finde en der er næsten ligeså let så..
Får bare så blandede svar med det akku der. Kender flere der har haft en i mange år hvor batteriet stadig virker fint selvom den bruges sjældent,

Ja på en maskine som den følgende, der er det meget let at tage det håndtag af, og helt unødvendigt at det er der.
https://www.xl-byg.dk/produkter/elvaerk ... YuEALw_wcB

Med batterier til accu maskiner, handler det også meget om held og uheld.
Et batteri kan holde til omkring 1000 opladninger i gennemsnit. Nogle flere andre mindre. Men for en håndværker der bruger den hver dag, er det 2-5 år de typisk holder.
Det med om de kan holde til ikke at blive brugt ret meget, handler som sagt meget om held. Har prøvet en ny maskine der ikke blev brugt i 1½ år og så var begge batterier døde. Men der fik vi dog 2 nye batterier på reklamations retten. Men der er da også andre li-ion batterier der godt kan ligge i et år og næsten ikke har tabt noget strøm, og altså ikke har taget skade af det.
Det mest normale er nok at de godt kan tåle at ligge et halvt år uden at tage skade af ikke er blive brugt, men man kan også være uheldig med at de ikke kan tåle det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Hobby"