Hvad gør man når livet altid er imod en?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 30. apr 2024, 04:49

Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen
0
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9040

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf D.itsen » 30. apr 2024, 04:55

bibbs skrev:Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen

Uden hovedpinen og kvalme så ER du syg :kram:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 30. apr 2024, 05:07

D.itsen skrev:
bibbs skrev:Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen

Uden hovedpinen og kvalme så ER du syg :kram:


Ja men I ved hvad jeg mener, han sagde ikke noget da jeg ringede andet end god bedring.

Men jeg har sovet hele natten og tror det har noget at gøre med jeg havde besluttet mig for at bliver hjemme idag, nu har jeg selvfølgelig dårlig samvittighed fordi jeg ved det ikke er fedt for mine kolleger og jeg ved hvordan snakken den går
0
IrmaPigen
Indlæg: 7827
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf IrmaPigen » 30. apr 2024, 05:28

bibbs skrev:
D.itsen skrev:
bibbs skrev:Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen

Uden hovedpinen og kvalme så ER du syg :kram:


Ja men I ved hvad jeg mener, han sagde ikke noget da jeg ringede andet end god bedring.

Men jeg har sovet hele natten og tror det har noget at gøre med jeg havde besluttet mig for at bliver hjemme idag, nu har jeg selvfølgelig dårlig samvittighed fordi jeg ved det ikke er fedt for mine kolleger og jeg ved hvordan snakken den går


Lad dem snakke hvis de vil.

Dog virker det på mig som om det overvejende flertal af almindelige medarbejdere på arbejdsmarkedet har forståelse for at man sygemelder sig hvis man er opsagt. Fordi det kan være svært at håndtere, og ikke er en rar situation at være i, og man skal udøve følelsesmæssig vold på sig selv for at stå det gennem.

Jeg må sige, jeg forstår ikke du vil lade dig udnytte på den der måde. Så find dine balls og sygemeld dig resten af din tid dér.
14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17410
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42501

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf LaMariposa » 30. apr 2024, 07:10

bibbs skrev:
D.itsen skrev:
bibbs skrev:Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen

Uden hovedpinen og kvalme så ER du syg :kram:


Ja men I ved hvad jeg mener, han sagde ikke noget da jeg ringede andet end god bedring.

Men jeg har sovet hele natten og tror det har noget at gøre med jeg havde besluttet mig for at bliver hjemme idag, nu har jeg selvfølgelig dårlig samvittighed fordi jeg ved det ikke er fedt for mine kolleger og jeg ved hvordan snakken den går


Men du skal jo ikke være på den arbejdsplads mere. Jo mere, du slider dig selv for en arbejdsgiver, der ikke vil satse på dig, jo mindre energi har du til at finde dit næste job. Du har muligheden for at være hjemme og komme dig i tre måneder med fuld løn. Måske vil det give dig mere ro.
6
:lun: Be brave
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 30. apr 2024, 09:42

LaMariposa skrev:
bibbs skrev:
D.itsen skrev:
bibbs skrev:Nå det løste sig lidt alligevel, jeg kunne ikke få mig selv til at melde mig syg uden at være det, men
Jeg er vågnet op med den vildeste hovedpine og kvalme så jeg er gået i seng igen og venter på kl bliver 0700 så jeg skal ringe til chefen

Uden hovedpinen og kvalme så ER du syg :kram:


Ja men I ved hvad jeg mener, han sagde ikke noget da jeg ringede andet end god bedring.

Men jeg har sovet hele natten og tror det har noget at gøre med jeg havde besluttet mig for at bliver hjemme idag, nu har jeg selvfølgelig dårlig samvittighed fordi jeg ved det ikke er fedt for mine kolleger og jeg ved hvordan snakken den går


Men du skal jo ikke være på den arbejdsplads mere. Jo mere, du slider dig selv for en arbejdsgiver, der ikke vil satse på dig, jo mindre energi har du til at finde dit næste job. Du har muligheden for at være hjemme og komme dig i tre måneder med fuld løn. Måske vil det give dig mere ro.



Ja men hvad har det af konsekvenser, jeg bruger dagen på at søge jobs hvilket giver mig lidt ro.
At føle jeg gør noget for at forbedre vores situation
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3888
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9224

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Sofakartoflen » 30. apr 2024, 09:57

bibbs skrev:
Ja men hvad har det af konsekvenser, jeg bruger dagen på at søge jobs hvilket giver mig lidt ro.
At føle jeg gør noget for at forbedre vores situation


Du skulle tage at bruge din dag på at søge efter en god terapeut. Jeg bliver helt bekymret over, at du er så langt fra at kunne lytte til, hvad folk fortæller dig om deres erfaringer omkring stress og belastning.

Du risikerer at blive meget mere syg, end du overhovedet kan forestille dig.

Hvis jeg må bruge din overskrift i tråden; livet vil blive ved med at være imod dig, når du ikke tør se dine problemer i øjnene og være ved dem.

Vær ordentlig mod dig selv!
29
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4183

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Galoldriel » 30. apr 2024, 11:10

Hvis nu din økonomi bekymrer dig i tilfælde af, du bliver nødt til at være sygemeldt i længere tid, vil jeg anbefale dig at kontakte dit pensionsselskab. I mit, Lærernes Pension, får man "midlertidig pension" efter 3 måneder på sygedagpenge. Så vidt jeg husker var det i omegnen af 3400 kr. pr. måned (brutto). Mine børn er også berettiget til børnepension, som er ca. 1700 kr. pr. barn om måneden. Det kører ind under deres frikort, så de betaler ikke skat.

Da jeg efter 5,5 måned på sygedagpenge overgik til ressourceforløbsydelse (her stoppede udbetaling af midlertidig pension, da den ellers bare ville blive modregnet i ressourceforløbsydelsen), fik jeg efter 6 måneder på denne 100.000 kr. udbetalt. Skattefrit og uden modregning i ydelsen.

Det er lidt forskelligt fra selskab til selskab, om, hvordan og hvornår man er berettiget til disse penge, men nu ved du i hvert fald, at det er en god idé at kontakte dem ved længere tids sygdom.

Mit selskab tilbyder også forskellige forebyggelses- og sundhedsfremmende forløb, fx mht. stress, og tovholderforløb, hvor de guider folk i forhold til jobcentrets rolle ifm. sygemelding, m.m.
6
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Moxy-lady » 30. apr 2024, 11:40

bibbs skrev:
Ja men hvad har det af konsekvenser, jeg bruger dagen på at søge jobs hvilket giver mig lidt ro.
At føle jeg gør noget for at forbedre vores situation


Presser din mand dig?
3
My world 12-10-18 :lun:
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 30. apr 2024, 11:52

Moxy-lady skrev:
bibbs skrev:
Ja men hvad har det af konsekvenser, jeg bruger dagen på at søge jobs hvilket giver mig lidt ro.
At føle jeg gør noget for at forbedre vores situation


Presser din mand dig?


Nej det gør han ikke, han siger vi sagtens kan klare os på hans løn og at det er bedre jeg ikke er der mere, da det ikke passer særlig godt med de arbejdstider og vores privatliv. Og ikke mindst at jeg er for god til dem

Han ved godt jeg er presset, men slet ikke hvor meget
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Charly » 30. apr 2024, 13:23

bibbs skrev:
Moxy-lady skrev:
bibbs skrev:
Ja men hvad har det af konsekvenser, jeg bruger dagen på at søge jobs hvilket giver mig lidt ro.
At føle jeg gør noget for at forbedre vores situation


Presser din mand dig?


Nej det gør han ikke, han siger vi sagtens kan klare os på hans løn og at det er bedre jeg ikke er der mere, da det ikke passer særlig godt med de arbejdstider og vores privatliv. Og ikke mindst at jeg er for god til dem

Han ved godt jeg er presset, men slet ikke hvor meget

Du er simpelthen nødt til at kvinde dig op og fortælle både din mand og din læge hvordan du sådan helt ærligt har det. Der er intet skamfuldt i det, du er ikke svag og det er ikke et nederlag. Lige nu kører du på pumperne - og på vilje, men på et tidspunkt går du helt i stykker, hvis du ikke stopper op nu og beder om hjælp - allerhelst for din egen skyld, men hvis det ikke kan motivere dig nok, så for dine børns skyld. De har fortjent at have en nærværende mor, der har overskud til dem - og som viser dem vejen i forhold til at bede om hjælp.
14
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Moxy-lady » 30. apr 2024, 14:39

Hvorfor skal jeres situation forbedres? Hvad er dårligt ved den situation I er nu?
Hvad er det, udover at du har haft et skodjob, der er imod dig?
Hvad er det der fylder, bortset fra stressen der banker på, altså?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4011
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5259

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf girl_beat » 30. apr 2024, 15:19

Moxy-lady skrev:Hvorfor skal jeres situation forbedres? Hvad er dårligt ved den situation I er nu?
Hvad er det, udover at du har haft et skodjob, der er imod dig?
Hvad er det der fylder, bortset fra stressen der banker på, altså?

Jeg fornemmer, at du mener det godt, men det er måske ikke så hensigtsmæssigt at bede en (formodet) stressramt om at besvare yderligere en række spørgsmål om en presset situation?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7505
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24600

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Moxy-lady » 30. apr 2024, 15:32

Jeg mener det helt sikkert godt, og jeg er med på at det kan virke yderligere stressede. Det jeg egentlig er ude på, eftersom opfordringer til at være ærlig overfor læge og mand lader til at blive skudt ned, er at få bibbs til at reflektere over hvad det er der ligger til grund for de her følelser. Jeg har sådan set ikke brug for (eller krav på) svarene. Og jeg er med på at lige nu og her er jobbet et stort issue. Men tråden her er gammel, og intet lader til at have ændret sig siden den blev oprettet, udover at Bibbs lader til at have en massiv belastningsreaktion som hun ikke vil anerkende at hun skal agere på. Og når man har det sådan og stadig lukker øjnene for at ens helbred er vigtigere end medarbejdernes trivsel på en arbejdsplads der alligevel har fyret én, så bliver man enten nødt til at gå helt ned med flaget, eller få en øjenåbner der sætter tingene i perspektiv. Jeg prøver sidstnævnte ved at stille nogle spørgsmål der forhåbentlig kan indsnævre problematikken. Igen, ikke for min egen nysgerrighed skyld, men for hendes.

Og bibbs, undskyld jeg skriver om dig i 3. Person :kys: er klar over det kan virke ubehageligt. Jeg prøver oprigtigt på at hjælpe dig, for jeg er virkelig bekymret for dit helbred.
4
My world 12-10-18 :lun:
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 30. apr 2024, 16:19

Moxy-lady skrev:Hvorfor skal jeres situation forbedres? Hvad er dårligt ved den situation I er nu?
Hvad er det, udover at du har haft et skodjob, der er imod dig?
Hvad er det der fylder, bortset fra stressen der banker på, altså?


Der er ikke noget dårligt som ikke hænger sammen med min sindstilstand.

Fik lige en god snak med min mand, da begge børn var til sport.
Vi blev enige om at vi ser hvad lægen siger imorgen og så
Venter vi med at bestille sommerferie til vi kommer tættere på så det ikke stresser yderligere
Jeg har bedt ham ikke bede mig tage ret mange beslutninger den næste tid for det er faktisk det der stresser mig allermest
4

Tilbage til "Livets forhold"