Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Anilara » 8. jan 2018, 22:53

Primerose skrev:
Viskelæder skrev:Den pizza, jeg købte i går på West Market ved Matthæus Kirke. Jeg sad og fnes lidt og tænkte, at det bare kun er i KBH, man vil putte rødkål og valnødder på en pizza. Jeg elsker det! Og den var pissegod.



pizza.jpg



Haha :lol: minder mig om da jeg tog Anilara med i Falkoner biografen og hun første gang oplevede at man fik en lille chokoladenød med til sin kop te :dance:

Hahaha, jamen helt ærligt? Hvem fanden serverer én nød!? :lol: (åbenbart en del)...
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Zombie » 9. jan 2018, 00:49

Varm chokolade på La Glace. Køb et stykke kage til. Sukkerchok. :D
2
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf JoyNips » 9. jan 2018, 06:58

Lys skrev:
Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Det er vist omkring Brønshøj Torv, og ca. Midt i Brønshøj - det er et ganske skønt område, men ja. Det er ikke indre by.
Jeg gætter på at du ikke har råd til at bo de aller mest attraktive steder en spytklat fra Rådhuspladsen (hvem har det?) Og der derfor uanset hvad vil være lidt transport.
I stedet for at kigge på hvor langt der er fra de forskellige steder til byen, så i stedet prøv at tag stilling til hvor lang tid transport Du maks vil have til f.eks. Rådhuspladsen, og undersøg hvor lang tid det reelt vil tage med den transport form du typisk vil bruge fra de lejligheder du kigger på. For uanset om man er til offentlig transport, bil eller cykel så er det ikke nødvendigvis sådan at der er kortest tid til ting fra adresser der er tættest på. I bil kan ensrettede veje, meget trafik, gader lukket for biler godt sluge temmelig meget tid, i offentlig transport er en metro altid en fordel, og nogle buslinjer køre smartere ruter end andre. Osv.
Men en bil er tit klodset i København, især hvis man endnu ikke kender de smarte veje.



Jeps, det er tæt på Brønshøj Torv.

Ja, hver lejlighed, jeg kigger på, finder jeg på google maps og kigger så på, hvor lang tid det tager at gå, cykle, køre og tage offentlig transport til både mit arbejde i Ballerup og til fx Tivoli eller Rådhuspladsen (som for en jyde er det centrale København).
Jeg vil helst ikke over en transporttid med offentlig transport til arbejde på over 45 min. Men alt under det er fint for mig.

Og ja, du har ret. En bil er sgu ikke smart. Det må jeg bare acceptere, hvis jeg vil bo centralt.


Alt efter hvad du mener med “centralt”, så er det altså ikke nødvendigvis så slemt at have en bil i København. Og slet ikke hvis du skal pendle til Ballerup (i min optik). Jeg bor relativt tæt på Søerne og oplever det ikke videre problematisk at have bil. Jeg bruger den ikke på daglig basis (jeg har ikke så langt på arbejde og det koster penge at parkere ved min arbejdsplads), men jeg er vildt glad for den i weekender og når jeg skal besøge min familie. Det er selvfølgelig en anden sag, hvis det handler om økonomi (eller du vil bo i Vestergade eller lign ;) ), men bare inden du får tegnet et billede af at en bil er uforeneligt med at bo i København.


Enig. Jeg bor på indre Østerbro ved søerne, arbejdede til jeg gik på barsel i Valby og havde hest i Ballerup og min bil var uundværlig og slet ikke umulig at have. Min beboerlicens koster 100 kr om året og her er stort set altid pladser, bortset fra når der er store kampe eller koncerter i parken.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Bad Samaritan » 9. jan 2018, 18:10

Jeg synes du skulle tage og slå et slag forbi mit Nørrebro og besøge Empire Bio på Guldbergsgade. Der er et hav af små, hygsomme restauranter og cafeer i området, som du passende kan starte eller slutte af på - og så er der det gamle Wascator, som er blevet til en supernice, lille restaurant (kan ikke huske navnet) med fantastiske retter og en labneh, du ikke ville kunne finde bedre, om så den blødte fra Libanons hjerte.

Tag på vinbar og slubr lækre druer på Jægersborggade eller slæb dine venner med ned på Stefanshus til fyraftensbajere og pool (få en røvfuld af English Steve, som er ydmygheden selv og en fornøjelse at tabe til), og slut af med morgendruk på Karrussellen, sammen med alle de andre fuldehoveder, som stavrer derover kl. 0200 og fester videre til den årle morgen... og snyd ikke dig selv for en gåtur på Assistensen i weekenden. Tag søerne og Dronning Margrethes Bro med, nu du er i gang med at rage ned fra hylderne, og gør det på en lørdag, når marskandisserne peddler alt deres 80'er-shit for ingen penge, eller snup et monster af en burger og en blåbær-milkshake på Burgerklubben på den anden side af vejen, når du er færdig.

Åh, der er såååååååå meget, jeg ved næsten ikke, hvor jeg skal begynde... :love:

NInja edit: Fish 'n Chips eller tapas i torvehallerne er altså heller ikke den værste måde, man kan bruge en lørdag formiddag på... og bliver du træt af byliv og bil-os, kan du jo bare tage metro'en (Vestamager) til endestationen og trave Kalvebod Fælled tynd. Du kan med fordel tage turen helt ud til Sydvestpynten og se sjældne fugle, rådyr og stuff. :lun:
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Annione » 9. jan 2018, 18:38

Bad Samaritan skrev:Jeg synes du skulle tage og slå et slag forbi mit Nørrebro og besøge Empire Bio på Guldbergsgade. Der er et hav af små, hygsomme restauranter og cafeer i området, som du passende kan starte eller slutte af på - og så er der det gamle Wascator, som er blevet til en supernice, lille restaurant (kan ikke huske navnet) med fantastiske retter og en labneh, du ikke ville kunne finde bedre, om så den blødte fra Libanons hjerte.

Tag på vinbar og slubr lækre druer på Jægersborggade eller slæb dine venner med ned på Stefanshus til fyraftensbajere og pool (få en røvfuld af English Steve, som er ydmygheden selv og en fornøjelse at tabe til), og slut af med morgendruk på Karrussellen, sammen med alle de andre fuldehoveder, som stavrer derover kl. 0200 og fester videre til den årle morgen... og snyd ikke dig selv for en gåtur på Assistensen i weekenden. Tag søerne og Dronning Margrethes Bro med, nu du er i gang med at rage ned fra hylderne, og gør det på en lørdag, når marskandisserne peddler alt deres 80'er-shit for ingen penge, eller snup et monster af en burger og en blåbær-milkshake på Burgerklubben på den anden side af vejen, når du er færdig.

Åh, der er såååååååå meget, jeg ved næsten ikke, hvor jeg skal begynde... :love:

NInja edit: Fish 'n Chips eller tapas i torvehallerne er altså heller ikke den værste måde, man kan bruge en lørdag formiddag på... og bliver du træt af byliv og bil-os, kan du jo bare tage metro'en (Vestamager) til endestationen og trave Kalvebod Fælled tynd. Du kan med fordel tage turen helt ud til Sydvestpynten og se sjældne fugle, rådyr og stuff. :lun:



Den hedder Omar. Den er super hyggelig.

Ravensborggade vil jeg også gerne slå et slag for. Man kan finde det meste her -der er så mange hyggelige steder med gode vine, eller lækker is.
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Fræksak » 9. jan 2018, 18:40

Hvis (når) du en dag er ude at gå ved Amager Strand, så snup frokosten i Sundby Sejlklub (ligger lige før selve stranden begynder, når du kommer inde fra byen). Før i tiden havde de et kæmpe smørrebrødskort. Det har de ikke længere, men det er stadig traditionel dansk mad i brune lokaler, og man kan sidde ude om sommeren. Ikke stor gastronomi men klart et besøg værd frem for de nye caféer, når du er i området :).
5
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Julledyret » 9. jan 2018, 22:40

Den her tråd tydeliggør, hvorfor jeg aldrig kommer til at flytte fra hovedstaden - her er jo simpelthen alverdens ting at opleve. :love:

En ting der ikke er nævnt, og som måske kan være et hit, hvis du er til rulleskøjteture? Så arrangeres der hver anden fredag fra april til september rulleture gennem københavns gader. Det starter og slutter på Solbjerg Plads ved Frederiksberg Centret/CBS og varer 2 timer, som indebærer en rute på ca. 20 km med en lille pause. Ruten varierer fra gang til gang, og det er frivillige der står for det med tilladelse fra politiet, så der kan løbes på vejene (ikke fortov/cykelsti).

Det er en af de mange gratis glæder, som tiltrækker alle aldersgrupper og typer. Det er efterhånden blevet lidt af et tilløbsstykke, men er også en fed måde at bruge en fredag aften.

Tjek deres hjemmeside eller deres facebookgruppe for mere info, hvor også datoerne meldes ud når vi nærmer os: http://www.fns-cph.dk
3
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 11. jan 2018, 16:26

Nu skal jeg se én på Vesterbro og tre på Nørrebro i weekenden. Kryds fingre for at en af dem er lige mig :love2: Det er i hvert fald mine umiddelbare favoritområder.
10
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 14. jan 2018, 22:52

Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2018, 22:59

Viskelæder skrev:Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg

Var den på Vesterbro ikke noget alligevel?

Den på Nørrebro ligger i hvert fald i et lækkert kvarter, så hvis lejligheden er fed så forstår jeg sagtens at du overvejer at byde på den.
Og så kommer der oven i købet en Metro om ikke vildt lang tid.
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 14. jan 2018, 23:04

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg

Var den på Vesterbro ikke noget alligevel?

Den på Nørrebro ligger i hvert fald i et lækkert kvarter, så hvis lejligheden er fed så forstår jeg sagtens at du overvejer at byde på den.
Og så kommer der oven i købet en Metro om ikke vildt lang tid.


Den var superfed, den på Vesterbro. Fed stil, fed indvendig. Men den var sgu ikke 600.000kr federe end den på Nørrebro (som er det, den koster mere). Altanen var ret ubrugelig, fordi der var sådan et tag, der fortsatte ud og nærmest bulede op over altanen (kan ikke beskrive det), så man kunne ikke rigtigt se ud. Og så står der i salgsopstillingen, at der snart skal laves et faldstammeprojekt, som naturligvis vil koste en masse penge, men hverken mægler, sælger eller nogen anden ved, hvad det kommer til at koste, så det er bare for usikkert at byde på den.

Jeg gik rundt på Nørrebro i går og var bare helt vild med området. Jeg blev helt forelsket. Og så virkede Vesterbro pludselig lidt kedelig/stille i forhold til :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 14. jan 2018, 23:22

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg

Var den på Vesterbro ikke noget alligevel?

Den på Nørrebro ligger i hvert fald i et lækkert kvarter, så hvis lejligheden er fed så forstår jeg sagtens at du overvejer at byde på den.
Og så kommer der oven i købet en Metro om ikke vildt lang tid.


Den var superfed, den på Vesterbro. Fed stil, fed indvendig. Men den var sgu ikke 600.000kr federe end den på Nørrebro (som er det, den koster mere). Altanen var ret ubrugelig, fordi der var sådan et tag, der fortsatte ud og nærmest bulede op over altanen (kan ikke beskrive det), så man kunne ikke rigtigt se ud. Og så står der i salgsopstillingen, at der snart skal laves et faldstammeprojekt, som naturligvis vil koste en masse penge, men hverken mægler, sælger eller nogen anden ved, hvad det kommer til at koste, så det er bare for usikkert at byde på den.

Jeg gik rundt på Nørrebro i går og var bare helt vild med området. Jeg blev helt forelsket. Og så virkede Vesterbro pludselig lidt kedelig/stille i forhold til :D


Det kan jeg godt forstå du ikke har lyst til. Selvom lejligheden var fed.
Og der er klart mere go på oppe omkring runddelen end hvor Vesterbro-lejligheden ligger. Og til sommer så sker der 5 gange mere. Der er så meget liv om sommeren, for der er som nævnt tidligere fantastisk på kirkegården, Nørrebroparken og i de små sidegader til Jagtvej så som Jærgersborggade.
Uden at have boet der er mit indtryk at det er et af de steder i byen hvor folk stadig snakker med hinanden.
1
...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Stitch » 15. jan 2018, 10:13

Jeg bor lige Runddelen i en stuelejlighed og det er simpelthen så hyggeligt. Her arrangeres tit gadefester/loppemarkeder/etc og folk sidder tit på de små bænke eller trappestene. Af grønt har vi både Assistensens og Nørrebroparken.

Jeg tror du ville elske at bo her :)
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Fræksak » 15. jan 2018, 10:39

Viskelæder skrev:Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg


Argh jeg er så nysgerrig - tør du smide et link?
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 15. jan 2018, 10:54

Fræksak skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er ret vild med den ene på Nørrebro. Den fører og får måske et bud smidt lige i røven.
Den ligger ved runddelen og Assistens :love:


Og her, et billede jeg tog i går: endnu en grund til at elske KBH (Collecting money for new death star) :-D

26815502_10155634598594143_2027329781213147712_n.jpg


Argh jeg er så nysgerrig - tør du smide et link?


Hvis jeg får den/ikke får den, så skal jeg nok smide link :) Lige nu, i bud-perioden, er jeg bange for at jinxe det, hehe. Eller blive smittet af, hvis I herinde skriver, den er vildt grim. Den er nemlig på ingen måde noget at råbe hurra for, når man lige ser den, men med maling, nye skabe, lidt fixing hist og her, så tror jeg, jeg kan gøre den SÅ fin :love:

Glæder mig til at vise jer den og mine planer med den, hvis jeg ender med at købe den.
3

Tilbage til "Livets forhold"