Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 3. feb 2018, 13:18

Alphilia skrev:Hvis du skal have pizza udenfor Nørrebro men i cykelafstand så sæt kurs mod Nordvest hvor der både er Ugly Duck og Behov. Det er nogle af de bedste pizzaer i Kbh synes jeg.

Og hvor er der mange andre debattører på Nørrebro :D



Uhh, tak, det kommer i min bog :)

Haha ja, jeg har totalt valgt det rigtige kvarter!
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Daine » 3. feb 2018, 14:43

Jeg kan ikke komme med så meget brugbart, muldjyde som jeg jo er :D Men læste lige dette på BT og selvom det ikke er på Nørrebro, tænkte jeg det måske stadig var relevant https://www.bt.dk/danmark/forfatter-aab ... er-af-slik
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Zombie » 3. feb 2018, 22:39

Stefano's Pizzaria - Kartoffelpizza (der er også bacon på) - tilføj selv frisk rosmarin og lidt groft salt. Gerne med iskold cola til.

Jeg sværger - jeg kunne tage fra Roskilde til Nørrebro udelukkende for det.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Zombie » 3. feb 2018, 22:40

Zombie skrev:Stefano's Pizzaria - Kartoffelpizza (der er også bacon på) - tilføj selv frisk rosmarin og lidt groft salt. Gerne med iskold cola til.

Jeg sværger - jeg kunne tage fra Roskilde til Nørrebro udelukkende for det.


Jeg fortryder, at jeg har aftalt med min kæreste, at vi er hos mig i morgen - han bor nemlig et stenkast (høhø) fra det pizzaria....
0
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf JoyNips » 4. feb 2018, 07:52

Zombie skrev:Stefano's Pizzaria - Kartoffelpizza (der er også bacon på) - tilføj selv frisk rosmarin og lidt groft salt. Gerne med iskold cola til.

Jeg sværger - jeg kunne tage fra Roskilde til Nørrebro udelukkende for det.


Stefano’s er overvurderet. Pronto derimod ligner et skod-pizzeria, men man skal ikke undervurdere dem. Og de ligger tættere på. :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Zombie » 4. feb 2018, 14:42

JoyNips skrev:
Zombie skrev:Stefano's Pizzaria - Kartoffelpizza (der er også bacon på) - tilføj selv frisk rosmarin og lidt groft salt. Gerne med iskold cola til.

Jeg sværger - jeg kunne tage fra Roskilde til Nørrebro udelukkende for det.


Stefano’s er overvurderet. Pronto derimod ligner et skod-pizzeria, men man skal ikke undervurdere dem. Og de ligger tættere på. :-D


Ved alle andre pizzaer er jeg enig. :D
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 7. feb 2018, 20:04

1
...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf lillebjoern » 7. feb 2018, 21:47

Hvordan er du faldet til?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 7. feb 2018, 22:40

Viske,

Har du lyst til en guidet gåtur til Frederiksbergs dejligste steder en eftermiddag snart eller i weekenden?
Det kan være søde Anilara også kan lokkes med :kram:
3
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 9. feb 2018, 17:39

Primerose skrev:Viske,

Har du lyst til en guidet gåtur til Frederiksbergs dejligste steder en eftermiddag snart eller i weekenden?
Det kan være søde Anilara også kan lokkes med :kram:



Åh, det vil jeg vildt gerne! Kan det blive i næste uge?
Jeg er simpelthen så dødsens træt, at jeg næsten ikke kan bevæge min egen krop, så udover en lille frokostaftale i morgen, så vil jeg holde helt fri i weekenden, simpelthen for at få indhentet noget søvn og få pakket lidt kasser ud :)

Og det kunne da være så hyggeligt, hvis Anilara også vil med :love2:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 9. feb 2018, 17:43

Jeg savner at opdatere jer, søde venner, men jeg er simpelthen så smadret pga. nyt arbejde, ny by, køre køre køre rundt og købe ting, flytte, pakke ud, fikse ting, lave lister osv :)

I får lige en hurtig status, og så opdaterer jeg mere i dybden senere.

Jeg har sovet i lejligheden i 2 nætter nu, og det har bare været så godt! Men det er også kun min seng, mit badeværelse og et hjørne i stuen, der ikke er fuldstændig kneppet af flyttekasser. Her er overvældende fyldt og rodet :D
Der er en del fejl og mangler i lejligheden, og jeg mangler så mange møbler osv., men jeg har ikke rigtigt flere penge efter at have købt en hel masse ting (inkl. et nyt TV, da mit eget pludselig bare var kaput), så jeg må væbne mig med tålmodighed.

Men her kommer til at blive SÅ godt, når det engang er færdigt. Og jeg elsker bare mit kvarter så meget :lun:
København er fantastisk, og jeg glæder mig SÅ meget til at prøve alting og finde al den gode mad, I har tippet mig om, når jeg ikke er i -400 timers søvnunderskud.
8
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 12. feb 2018, 00:26

Viskelæder skrev:
Primerose skrev:Viske,

Har du lyst til en guidet gåtur til Frederiksbergs dejligste steder en eftermiddag snart eller i weekenden?
Det kan være søde Anilara også kan lokkes med :kram:



Åh, det vil jeg vildt gerne! Kan det blive i næste uge?
Jeg er simpelthen så dødsens træt, at jeg næsten ikke kan bevæge min egen krop, så udover en lille frokostaftale i morgen, så vil jeg holde helt fri i weekenden, simpelthen for at få indhentet noget søvn og få pakket lidt kasser ud :)

Og det kunne da være så hyggeligt, hvis Anilara også vil med :love2:


Og det vil hun gerne :pompom:

En dag i denne uge passer mig glimrende! Jeg skriver lige privat til dig med mit navn og nr, så kan vi aftale nærmere over sms eller face :banan:
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Skrallebabe
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. aug 2015, 11:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Skrallebabe » 13. feb 2018, 05:20

Tak for den her tråd <3
Jeg flyttede selv til København for 10 år siden, og jeg elsker den by mere end alt andet.
Nu er jeg så flyttet til Australien. Og det er faktisk ret hårdt at starte forfra med alting - venner, job, lejlighed. Men den her tråd minder mig om, at jeg også startede forfra dengang i København og hvilken succés, det var.
Jeg har 1000 gode tips, men er sikker på, de allerede er skrevet i den her gode tråd.
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 24. feb 2018, 09:23

Kære søde mennesker

En opdatering herfra :-) Jeg har nu boet i København i lidt over 3 uger og i min egen lejlighed i lidt over 2, og jeg er rigtig glad!
Jeg har været og er sindssygt træt, fordi ny by, nyt job og flytning er mega hårdt, men hver eneste dag har jeg stunder, hvor jeg tænker: "jeg bor i københavn, wuhuuuu!"

Det er liiidt træls at bo i en lejlighed, der er fyldt med flyttekasser osv., og hvor jeg mangler en hulens masse møbler (boede i mini lejlighed før, og jeg solgte en masse ting, før jeg var på min store rejse i Asien), for jeg har ikke råd til at købe flere ting nu. Jeg vil gerne bare på plaaaaads! Men det kommer med tiden :)

Jeg har været på flere gåture rundt i mit hood, Nørrebro. Jeg har været på Assistens, Nørrebroparken, Nørrebrohallen, den røde plads og runddelen (som jeg bor lige ved), gået på opdagelse i Stefansgade og Jagtvej og spist en masse god mad, bl.a. falafel-pita og lækre kager.
Jeg ELSKER Nørrebro og er fuldstændig overbevist om, at jeg er landet det helt rette sted for mig. Her er så smukt, ødelagt, kreativt, farverigt, vildt :love: Jeg elsker, at der på Assistens er de smukkeste, gamle grave og der så på næste bygning er spraymalet "DINE PENGE MIG I RØVEN" :lol2: Jeg er selv en kreativ lille fidus, og jeg føler mig levende her.

Jeg har også fået et nyt komfur, fordi det var noget gammelt **** her i lejligheden, og det er fantastisk at kunne lave mad igen efter at have boet 1 år i en kuffert. Og ja, alt er i gennemsnit lidt dyrere end i Jylland (altså når man handler ind i supermarkedet til at lave mad).

Jeg har mange gange gået ned til søerne og taget de smukkeste billeder og fanget Pokemon. Jeg elsker det dernede, og jeg er virkelig forbavset over, hvor tæt på det er (1,5km).

Jeg var ude med to søde debatdamer og få rundvisning på Frederiksberg og spise på The Laundrymat Cafe (som er i min must see-bog!), i går cyklede jeg rundt på Vesterbro, og i dag skal jeg med en veninde på Nyhavn og gå tur og spise god mad.

Jeg har købt en cykel! En gammel vintage sild, som er smuk og dejlig og ikke var ret dyr (så jeg ikke bryder sammen, når den bliver stjålet... :D)

Jeg smider lige nogle billeder ind af mine eventyr :lun:

Smid endelig stadig tips og tricks herind, hvis I kommer på noget godt.
12
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Pjeps » 24. feb 2018, 09:26

Viskelæder skrev:Kære søde mennesker

En opdatering herfra :-) Jeg har nu boet i København i lidt over 3 uger og i min egen lejlighed i lidt over 2, og jeg er rigtig glad!
Jeg har været og er sindssygt træt, fordi ny by, nyt job og flytning er mega hårdt, men hver eneste dag har jeg stunder, hvor jeg tænker: "jeg bor i københavn, wuhuuuu!"

Det er liiidt træls at bo i en lejlighed, der er fyldt med flyttekasser osv., og hvor jeg mangler en hulens masse møbler (boede i mini lejlighed før, og jeg solgte en masse ting, før jeg var på min store rejse i Asien), for jeg har ikke råd til at købe flere ting nu. Jeg vil gerne bare på plaaaaads! Men det kommer med tiden :)

Jeg har været på flere gåture rundt i mit hood, Nørrebro. Jeg har været på Assistens, Nørrebroparken, Nørrebrohallen, den røde plads og runddelen (som jeg bor lige ved), gået på opdagelse i Stefansgade og Jagtvej og spist en masse god mad, bl.a. falafel-pita og lækre kager.
Jeg ELSKER Nørrebro og er fuldstændig overbevist om, at jeg er landet det helt rette sted for mig. Her er så smukt, ødelagt, kreativt, farverigt, vildt :love: Jeg elsker, at der på Assistens er de smukkeste, gamle grave og der så på næste bygning er spraymalet "DINE PENGE MIG I RØVEN" :lol2: Jeg er selv en kreativ lille fidus, og jeg føler mig levende her.

Jeg har også fået et nyt komfur, fordi det var noget gammelt **** her i lejligheden, og det er fantastisk at kunne lave mad igen efter at have boet 1 år i en kuffert. Og ja, alt er i gennemsnit lidt dyrere end i Jylland.

Jeg har mange gange gået ned til søerne og taget de smukkeste billeder og fanget Pokemon. Jeg elsker det dernede, og jeg er virkelig forbavset over, hvor tæt på det er (1,5km).

Jeg var ude med to søde debatdamer og få rundvisning på Frederiksberg og spise på The Laundrymat Cafe (som er i min must see-bog!), i går cyklede jeg rundt på Vesterbro, og i dag skal jeg med en veninde på Nyhavn og gå tur og spise god mad.

Jeg har købt en cykel! En gammel vintage sild, som er smuk og dejlig og ikke var ret dyr (så jeg ikke bryder sammen, når den bliver stjålet... :D)

Jeg smider lige nogle billeder ind af mine eventyr :lun:

Smid endelig stadig tips og tricks herind, hvis I kommer på noget godt.


Tilmeld dig nogle af de fb sider med bortgives Kbh, køb og salgs sider Kbh / Nørrebro osv, de sælges og bortgives virkelig fine og billige møbler og ting.
1
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"