Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2018, 17:39

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Det er et rigtig lækkert område, der tror jeg du vil elske at bo. Og det er bestemt i den ende af Vesterbro jeg ville spå lettest at få sin bil parkeret. Min mor bor ved Lyrskovgade og før det boede vi på Ejderstedgade som er der hvor min mor som regel kan finde parkering - og det er ikke langt fra Matthæus kirke, så du kunne være heldig.
Mit indtryk er at det er området omkring Sønder blvd der er mest trængt med biler.



Har din mor så en parkeringslicens, eller hvordan gør hun, når hun parkerer den?

Det plejer hun at have. Lige nu er hun syg og skal spare hvor hun kan. Så hun parkere et eller andet sted i Sydhavn omkring Bavnehøj badet hvor det er gratis og går.
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 17:39

Den pizza, jeg købte i går på West Market ved Matthæus Kirke. Jeg sad og fnes lidt og tænkte, at det bare kun er i KBH, man vil putte rødkål og valnødder på en pizza. Jeg elsker det! Og den var pissegod.



pizza.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LaScrooge » 8. jan 2018, 18:16

Apropos det ^ - hvis du flytter til Vesterbro, kan du lige så godt lære, at den bedste durumrulle fås hos Ankara på Istedgade. Normalt består sådan en af 1 tomatskive, icebergsalat og alt for meget klamt kød, men hos Ankara er der fintsnittet kålblanding, løgblanding (inkl forårsløg), salatblanding (med babyspinat), tomater, agurk, hummus og tzatziki + dressing i. Det er den sprødeste, mest aromatiske og absolut lækreste falafel man kan få og den er ikke dyrere end de andre steder. Og så er de pissesøde derinde.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 18:18

LaScrooge skrev:Apropos det ^ - hvis du flytter til Vesterbro, kan du lige så godt lære, at den bedste durumrulle fås hos Ankara på Istedgade. Normalt består sådan en af 1 tomatskive, icebergsalat og alt for meget klamt kød, men hos Ankara er der fintsnittet kålblanding, løgblanding (inkl forårsløg), salatblanding (med babyspinat), tomater, agurk, hummus og tzatziki + dressing i. Det er den sprødeste, mest aromatiske og absolut lækreste falafel man kan få og den er ikke dyrere end de andre steder. Og så er de pissesøde derinde.



Shit, den kunne jeg æde lige nu!
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 8. jan 2018, 20:09

Jeg vil også til hver en tid anbefale Vanløse frem for fx Brønshøj. Vanløse er en rigtig fin lille bydel, og vigtigst er der gode transportforbindelser med metro! Personligt ville jeg føle mig for langt ude i Brønshøj. Jeg er udmærket klar over at der i virkeligheden ikke er så langt igen, afstandende i kbh er som sagt ikke uoverkommelige, men bylivsmæssigt ville jeg ikke føle mig hjemme.
Jeg har så også boet på indre Frederiksberg næsten hele mit liv, så jeg er nok blevet noget forvendt, men alligevel.

Valby er faktisk også ret hyggeligt hvis man ikke kommer for langt ud mod folehaven. Men ned mog Carlsberg og Valby Langgade er der rigtig fint og god bystemning.

Vesterbro ville være min prioritet næst efter Frederiksberg.
Nordvest er jeg personligt ikke så vild med. Truth be told kender jeg det heller ikke som min egen inderlomme, men området omkring Bispebjerg og ud mod Gentofte/mod Brønshøj siger mig ikke særligt meget.

Jeg er også med på et debat meet up :klap: det er mange år siden jeg var til det sidst, men det kom der et par skønne veninder og nogle gode bekendte ud af.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 8. jan 2018, 20:26

Nårh ja, og vedrørende parkering; så synes jeg altså ikke det er så forfærdeligt at finde p-pladser. Man lærer jo sit område at kende og ved ofte hvor det kan betale sig at kigge. Men en p-licens til hjemmekommunen går det hele.
Min eks har haft bil i mange år da han arbejder 45 min i bil fra Frb. Det var ikke et problem i de to år han boede her, eller der hvor han bor på Nørrebro nu. Enkelte gange måtte han parkere 5-10 min nede af gaden, men hey, det skal man jo alligevel oftest gå hvis man benytter offentlig transport.
Mine forældre har også bil og er nødt til det da min mor er gangbesværet. De bor midt i den mest populære del af Frederiksberg og de kan som oftest parkere tæt på hjemmet.

Man skal bare vænne sig til tanken om at det er okay at køre et par runder og lede lidt efter parkering. Min erfaring er helt klart at det er frygten for ikke at finde en plads der er værst. Jeg har kørt rigtig meget, rigtig mange steder, og jeg har da endnu aldrig været ude for ikke at kunne komme af med bilen :)
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 20:27

Primerose skrev:Jeg vil også til hver en tid anbefale Vanløse frem for fx Brønshøj. Vanløse er en rigtig fin lille bydel, og vigtigst er der gode transportforbindelser med metro! Personligt ville jeg føle mig for langt ude i Brønshøj. Jeg er udmærket klar over at der i virkeligheden ikke er så langt igen, afstandende i kbh er som sagt ikke uoverkommelige, men bylivsmæssigt ville jeg ikke føle mig hjemme.
Jeg har så også boet på indre Frederiksberg næsten hele mit liv, så jeg er nok blevet noget forvendt, men alligevel.

Valby er faktisk også ret hyggeligt hvis man ikke kommer for langt ud mod folehaven. Men ned mog Carlsberg og Valby Langgade er der rigtig fint og god bystemning.

Vesterbro ville være min prioritet næst efter Frederiksberg.
Nordvest er jeg personligt ikke så vild med. Truth be told kender jeg det heller ikke som min egen inderlomme, men området omkring Bispebjerg og ud mod Gentofte/mod Brønshøj siger mig ikke særligt meget.

Jeg er også med på et debat meet up :klap: det er mange år siden jeg var til det sidst, men det kom der et par skønne veninder og nogle gode bekendte ud af.


Det lyder til, at mange har et godt indtryk af Vesterbro, som også umiddelbart er mit drømme-område at bo i. Nu er jeg bare mere spændt på den lejlighed på fredag.
Dejligt at høre dine tanker.

Og vi skal SÅ meget ha et meet up på benene!
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 8. jan 2018, 20:32

Viskelæder skrev:Den pizza, jeg købte i går på West Market ved Matthæus Kirke. Jeg sad og fnes lidt og tænkte, at det bare kun er i KBH, man vil putte rødkål og valnødder på en pizza. Jeg elsker det! Og den var pissegod.



pizza.jpg



Haha :lol: minder mig om da jeg tog Anilara med i Falkoner biografen og hun første gang oplevede at man fik en lille chokoladenød med til sin kop te :dance:
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 21:01

Primerose skrev:
Viskelæder skrev:Den pizza, jeg købte i går på West Market ved Matthæus Kirke. Jeg sad og fnes lidt og tænkte, at det bare kun er i KBH, man vil putte rødkål og valnødder på en pizza. Jeg elsker det! Og den var pissegod.



pizza.jpg



Haha :lol: minder mig om da jeg tog Anilara med i Falkoner biografen og hun første gang oplevede at man fik en lille chokoladenød med til sin kop te :dance:


Haha, jamen alle de nye smagsoplevelser er voldsomme for os jyder :D
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Lys » 8. jan 2018, 21:27

Viskelæder skrev:
Lys skrev:
Alt efter hvad du mener med “centralt”, så er det altså ikke nødvendigvis så slemt at have en bil i København. Og slet ikke hvis du skal pendle til Ballerup (i min optik). Jeg bor relativt tæt på Søerne og oplever det ikke videre problematisk at have bil. Jeg bruger den ikke på daglig basis (jeg har ikke så langt på arbejde og det koster penge at parkere ved min arbejdsplads), men jeg er vildt glad for den i weekender og når jeg skal besøge min familie. Det er selvfølgelig en anden sag, hvis det handler om økonomi (eller du vil bo i Vestergade eller lign ;) ), men bare inden du får tegnet et billede af at en bil er uforeneligt med at bo i København.


Er det rigtigt?
Jeg vil nemlig gerne kunne beholde min bil på den måde, at jeg måske ikke bruger hende flere dage i træk, men at jeg har mulighed for at tage hende ud og handle stort ind, køre til arrangementer, have hende til hvis jeg har en kæreste i Nordjylland, jeg skal besøge hver anden weekend eller hvad nu, på snevejrs-dage til arbejde, til familie emergencies i Jylland, til frihed. Jeg forestiller mig egentligt at bruge offentligt transport til og fra arbejde for det meste og naturligvis bus/metro/cykel og mine gå-ben inde i byen.

Hvordan får du det til at fungere i fht. parkering?


Jeg parkerer bare på gaden. Fra kl 17 på hverdage og søndag aften kan det godt være vanskeligt at finde en plads på min egen gade, men inden for kort gåafstand er det normalt ikke umuligt. Jeg bor så også i en bydel, hvor antallet af beboerlicenser er meget højere end antallet af parkeringspladser (og jeg bor i gåafstand fra Parken, hvilket kan gøre det ekstra svært ved store fodboldkampe og koncerter). Beboerlicensen gælder et relativt stort område og er ikke overvældende dyr (alt er selvfølgelig relativt, men det er langt fra den største udgift ved at have bil).
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 21:51

Jeg er kun kommet til side 2 herinde, og der er allerede så meget her at opleve bare i og omkring indre/centrum! :love:
(jeg har selvfølgelig oplevet noget af det før, men det skal stadig opleves igen!)

I er skønne.
thumbnail_FullSizeRender.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Rapfisk » 8. jan 2018, 22:00

Har lige været i Tivoli Food Hall. Kæmpe hit - flere hestehoveder bedre end Westmarket. Det skal du glæde dig til.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 8. jan 2018, 22:01

Rapfisk skrev:Har lige været i Tivoli Food Hall. Kæmpe hit - flere hestehoveder bedre end Westmarket. Det skal du glæde dig til.


Nejj, hvad er nu det for noget, har Tivoli fået en food hall? :love2:
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf MilleMercy » 8. jan 2018, 22:06

Rapfisk skrev:Har lige været i Tivoli Food Hall. Kæmpe hit - flere hestehoveder bedre end Westmarket. Det skal du glæde dig til.


Enig! Og den terrasse, det bliver fint, når vejret bliver til at sidde ude med udsigt over Tivoli :love:
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Anilara » 8. jan 2018, 22:51

Nåh men æh. Jeg er så ikke fan af Vesterbro. :genert:

Så lad mig tale lidt for Brønshøj, som flere ikke er så glade for. Især nu når du faktisk har set flere fine lejligheder.
Hvis du bor uden for ghettoområderne, så er der altså hyggeligt. Der er gamle smukke huse, der er skøn natur, der er i en udvikling mod at blive mere en del af København (eksempelvis taler man om at lave en letbane på hele Frederikssundsvej ind til city).
Der er liv, men der er også ro. Det tager mig 20min med bus eller cykel at komme til Nørreport. 10 at komme til Nørrebrogade og Frederiksberg.
Hvis man vælger visse områder af Brønshøj, er der også forholdsvist tæt til Vanløse metro (og storcenteret og en lille biograf). Brønshøj har en amficene og et kulturhus som er ved at blive ret fint. Og Bellahøj har den smukkeste udsigt over hele byen samt en fin svømmehal.
Og der er riiigeligt af værtshuse :-D Samt Staalvand som er en meget spøjs og hyggelig café.

Men klart, Brønshøj er ikke indre by. Man skal vælge Brønshøj hvis man vil være tæt på mange ting og stadig have råd til lidt mere bolig eller sjov, uden at komme udenfor zone 2 (som er min personlige guideline :-D ).
Jeg tror ikke du ville finde det kedeligt - men hvis du gerne vil kunne kigge på og udnytte de lidt finere specialbutikker og shoppingsteder og de helt klassiske attraktioner dagligt, og hvis det vejer tungere end kvadratmeter og ro, så er det ikke helt stedet.
2

Tilbage til "Livets forhold"