Mit nye liv i København

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 14:42

MissB skrev:Har stalket i denne tråd, men kæmpe tillykke!!!!

Og velkommen til RHP, kollega :)



Yayyyyy, tak! Hvad laver du i RHP (bare det du vil afsløre)?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Stitch » 17. jan 2018, 14:49

Velkommen til The Hood!
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 14:57

Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!


Og så bliver min elskede hybel også lidt i “familien” :lun:

Jeg glæder mig sådan til at se hvad du gør ved den!
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 15:03

JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!


Og så bliver min elskede hybel også lidt i “familien” :lun:

Jeg glæder mig sådan til at se hvad du gør ved den!


Det er så hyggeligt altså :love:

Jeg regner med at dele mine projekter med den herinde. Der skal ikke ske noget vildt med den, blot maling, nye skabe, hylder og sådan, og så skal jeg bare være kreativ med indretningen og lave min egen kunst osv.. Det bliver så godt :dåne:
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf girl_beat » 17. jan 2018, 15:08

Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!

Tillykke med lejligheden! :blomst: Debatten er for vild, altså... Og velkommen i byen! :klap:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2018, 15:13

Viskelæder skrev:
JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!


Og så bliver min elskede hybel også lidt i “familien” :lun:

Jeg glæder mig sådan til at se hvad du gør ved den!


Det er så hyggeligt altså :love:

Jeg regner med at dele mine projekter med den herinde. Der skal ikke ske noget vildt med den, blot maling, nye skabe, hylder og sådan, og så skal jeg bare være kreativ med indretningen og lave min egen kunst osv.. Det bliver så godt :dåne:


Jeg kan godt provide en liste over mine pending to-do projekter da jeg flyttede i hvert fald. Nye skabe i entréen, ordne det “rustikke” hjørne i soveværelset, lidt maling hist og pist og så havde jeg planer om at få fjernet den grønne afskallende maling fra altanen (seriøst, tidligere ejer, WTF?!) og få lagt sådan et IKEA-trægulv derude.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 15:23

JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:
JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!


Og så bliver min elskede hybel også lidt i “familien” :lun:

Jeg glæder mig sådan til at se hvad du gør ved den!


Det er så hyggeligt altså :love:

Jeg regner med at dele mine projekter med den herinde. Der skal ikke ske noget vildt med den, blot maling, nye skabe, hylder og sådan, og så skal jeg bare være kreativ med indretningen og lave min egen kunst osv.. Det bliver så godt :dåne:


Jeg kan godt provide en liste over mine pending to-do projekter da jeg flyttede i hvert fald. Nye skabe i entréen, ordne det “rustikke” hjørne i soveværelset, lidt maling hist og pist og så havde jeg planer om at få fjernet den grønne afskallende maling fra altanen (seriøst, tidligere ejer, WTF?!) og få lagt sådan et IKEA-trægulv derude.


Haha, jeg ville også have nyt skab i entréen, men fordi det sidder fast i lejligheden, og der er de der installationer deri, så starter jeg med at prøve at male det hvidt og sætte nye fede håndtag i og så se, om det blir fint. Og så vil jeg nemlig også fikse altanen og fjerne det grønne maling (seriøst, hvad er der med farven grøn i KBH? ALT er grønt derovre. Vinduer, dørkarme, altaner.)

Jeg har allerede fået lov til at nakke nogle paller, der ligger udenfor min fars sommerhus til måske at lave en slags hyggeseng til altanen. Og så lyskæder. Lyskæder everywhere! :dåne:
2
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 17. jan 2018, 15:50

Yay tillykke!!! Og velkommen til både København og RHP :cheer:

Ps: vær sød at være opmærksom på at det ikke er europaller du bruger - de afgiver giftige dampe...
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Primerose » 17. jan 2018, 15:50

Primerose skrev:Yay tillykke!!! Og velkommen til både København og RHP :pompom:

Ps: vær sød at være opmærksom på at det ikke er europaller du bruger - de afgiver giftige dampe...
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 16:00

Primerose skrev:Yay tillykke!!! Og velkommen til både København og RHP :cheer:

Ps: vær sød at være opmærksom på at det ikke er europaller du bruger - de afgiver giftige dampe...


Tusind tak! :ivrig:

Gud ja, det må jeg da bestemt lige få undersøgt!
0
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Medd » 17. jan 2018, 16:40

Viskelæder skrev:

Tak for dit input :) Jeg starter med at beholde bilen og købe en beboerlicens og så se, om det kan lade sig gøre. I følge google maps er der en køretid på 20 min til arbejde (går så ud fra, der nok er 5-10 min plus i trafik), hvorimod offentlig transport tager 45 min. LadyFox har dog ret i, at jeg kan tage én bus(350s) hele vejen fra runddelen og ud til arbejde (psykiatrien ligger lige 600 meter fra stoppestedet, så det er perfekt).

Så må vi bare håbe, jeg kan finde p-pladser :genert:


God idé :-) Men det kan jo være det viser sig at det offentlige er nemmere. Det virker i hvert fald lidt nemmere, når man kan nøjes med at tage én bus hele vejen.

Er det dér ved Ballerup Boulevard du skal arbejde? :deer: De er jo ved at udvide, og den byggesag er jeg en del af ifm. mit arbejde :P

Og kæmpe tillykke med lejligheden! :klap:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2018, 19:19

Viskelæder skrev:
JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:
JoyNips skrev:
Viskelæder skrev:JEG HAR FÅET LEJLIGHED PÅ NØRREBRONX! :banan: :banan: :banan: :banan:

Og ved I, hvad det sjove er? Det er JoyNips' lejlighed :lol: Debatten provider for real!


Og så bliver min elskede hybel også lidt i “familien” :lun:

Jeg glæder mig sådan til at se hvad du gør ved den!


Det er så hyggeligt altså :love:

Jeg regner med at dele mine projekter med den herinde. Der skal ikke ske noget vildt med den, blot maling, nye skabe, hylder og sådan, og så skal jeg bare være kreativ med indretningen og lave min egen kunst osv.. Det bliver så godt :dåne:


Jeg kan godt provide en liste over mine pending to-do projekter da jeg flyttede i hvert fald. Nye skabe i entréen, ordne det “rustikke” hjørne i soveværelset, lidt maling hist og pist og så havde jeg planer om at få fjernet den grønne afskallende maling fra altanen (seriøst, tidligere ejer, WTF?!) og få lagt sådan et IKEA-trægulv derude.


Haha, jeg ville også have nyt skab i entréen, men fordi det sidder fast i lejligheden, og der er de der installationer deri, så starter jeg med at prøve at male det hvidt og sætte nye fede håndtag i og så se, om det blir fint. Og så vil jeg nemlig også fikse altanen og fjerne det grønne maling (seriøst, hvad er der med farven grøn i KBH? ALT er grønt derovre. Vinduer, dørkarme, altaner.)

Jeg har allerede fået lov til at nakke nogle paller, der ligger udenfor min fars sommerhus til måske at lave en slags hyggeseng til altanen. Og så lyskæder. Lyskæder everywhere! :dåne:

Ja, hvad er der egentlig med det grønne der?
Jeg tror aldrig jeg har boet i en lejlighed uden et eller andet grønt påfund.
I min nuværende lejlighed var farve temaet på væggene Sepia brun, mint grøn og rosa, i køkkenet der er det eneste jeg ikke har fået malet endnu er alle tre farver på væggen :shock:

TILLYKKE med købet Viske, og tillykke med salget JoyNips :banan:
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 22:44

LaScrooge skrev: (...) Prøv fx at gå ind på Absalon-siden på facebook og tjek deres aktivitetsrække, bl.a. dem der hedder AHA! i Absalon. (...)




Sidder inde på deres side nu, og den er bare FOR FED! :love:
Der er så mange ting, jeg gerne vil til: sønderjydsk kagebordsbanko, loppemarked, perlepladeværksted, syng sammen osv osv... Jeg får jo slet ikk tid til at alt det, jeg gerne vil til!
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 23:31

Så er jeg blevet færdig med at skrive alle jeres fantastiske tips ind i min lille KBH-bog :) Den bugner med kærlighed!
Sig til hvis jeg skal uploade billeder af siderne her. Har inddelt tingene efter bydele.

Her er dem, I har skrevet om, på Nørrebro, som jo bliver mit nye kvarter.

Smid endelig flere tips og råd, hvis I kommer i tanke om noget eller oplever noget fedt :love:

nørrebro.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Mit nye liv i København

Indlægaf LaScrooge » 18. jan 2018, 06:45

Viskelæder skrev:
LaScrooge skrev: (...) Prøv fx at gå ind på Absalon-siden på facebook og tjek deres aktivitetsrække, bl.a. dem der hedder AHA! i Absalon. (...)




Sidder inde på deres side nu, og den er bare FOR FED! :love:
Der er så mange ting, jeg gerne vil til: sønderjydsk kagebordsbanko, loppemarked, perlepladeværksted, syng sammen osv osv... Jeg får jo slet ikk tid til at alt det, jeg gerne vil til!


Det er jo det! Jeg er også jævnligt mulighedslammet fordi der simpelthen er så mange fede ting :lol:

KÆMPE TILLYKKE MED LEJLIGHEDEN: :banan:
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"